Премини към съдържание

Лампа за резервата


Препоръчано мнение

Здравейте колеги, този път доста се порових ,но не намерих нищо във форума за това искам да попитам :

Последно време започна постоянно да ми свети лампата за резервата на горивото. До скоро светваше за малко и изгасваше ,но от скоро свети постоянно.Резервоара е почти пълен.Стрелката на горивото си отчита адекватно количеството гориво т.е. разхожда си се на ляво на дясно в зависимост от количеството гориво. Не съм много сигурен как работи тая лампа,но ми се струва че има някой разкачен куплунг . Ако някой е запознат моля за съвет къде да търся ,че тая лампа ще ми избоде очите. Предварително благодаря .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Аз имам същия проблем откакто купих моята. За съжаление на съм намерил решението му.

Ако ти намериш решение ще съм благодарен да го науча. Според мен проблемът е в поплавъка в резервоара, но не знам дали е така...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Аз имам същия проблем откакто купих моята. За съжаление на съм намерил решението му.

Ако ти намериш решение ще съм благодарен да го науча. Според мен проблемът е в поплавъка в резервоара, но не знам дали е така...

 

Едва ли е от поплавъка,защото ако е от него би трябвало да не отчита горивото . При мен си го отчита адекватно. Вчера се загледах из ел. схемите ама нещо се изгубих. Трябва да ги разпечатам.Някъде трябва да се разделя сигнала защото до колкото се ориентирам лампата светва при определено съпротивление ,което се променя от положението на поплавъка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С разклащане на автомобила опита ли?

Някой път се получава...

Сам ли трябва да го клати, или с някоя чужда булка ? :lol: .......А сега сериозно.......Тишо ! Без сваляне на сондата не става......Вътре има едно променливо съпротивление, което е в един пластмасов предпазител.......Колкото намалява горивото и го мокри по-малко светлината на лампата става по-силна, и накрая постоянна.........Ако се натрупа утайка на дъното на този предпазител, съпротивлението не работи както трябва........Другият вариант е кабелчето което отива до съпротивлението, да е замасило(защото е увито около метална шина, която държи съпротивлението и предпазителя) защото +са му е общ, с този на поплавъка......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сам ли трябва да го клати, или с някоя чужда булка ? :lol: .......А сега сериозно.......Тишо ! Без сваляне на сондата не става......Вътре има едно променливо съпротивление, което е в един пластмасов предпазител.......Колкото намалява горивото и го мокри по-малко светлината на лампата става по-силна, и накрая постоянна.........Ако се натрупа утайка на дъното на този предпазител, съпротивлението не работи както трябва........Другият вариант е кабелчето което отива до съпротивлението, да е замасило(защото е увито около метална шина, която държи съпротивлението и предпазителя) защото +са му е общ, с този на поплавъка......

 

Честно казано, методът с клатенето ми допадна повече :) :) :)

 

Сега сериозно :) имаш ли идея къде могат да отстранят въпросния дефект? От резервоара излиза само една букса с два кабела и като се разкачи, стрелката отива на нула.

Иначе и при мен стрелката си показва нормално, а само лампичката свети изнервящо когато си поиска... има все пак някаква закономерност- когато резервоарът е на full угасва, също и когато горивото спадне под минимума :) . Иначе си светва и гасне без система :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламен не може да не е свалял такава сонда.......Пита ли го него ?......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламен не може да не е свалял такава сонда.......Пита ли го него ?......

 

Честно казано, като знам колко много е зает Пламен и колко му пуши главата напоследък, не ми се ще да го занимавам с моя дребен проблем...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано, като знам колко много е зает Пламен и колко му пуши главата напоследък, не ми се ще да го занимавам с моя дребен проблем...

Ще намерим време и за твоя проблем..............а той е вътре в резервоара и има ампула в която се търкаля една съчма,като стигне дъното тя дава на маса и лампата светва.Самата ампула седи вертикално на резервоара и малко над дъното му....................съчмата е клеясала или е блокирала в долно положение и за това свети.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, може и да прозвучи смешно, но питането ми е: има ли моята Каризма лампа за резервата на горивото? В момента е на първата точица и никаква лампа не свети. 1.8GDI 98г. Благодаря предварително

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А кога ще светне? Сега вече стрелката ми показва на 0, а лампата още не светва, да не би да ми е изгоряла ?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва мъничко да прехвърли преди първата чертичка..

Но за всеки случай, налей 2-3 литра в шише и го сложи в багажника..

Има и друг начин да разбереш колко гориво ти е останало/тоест, дали имаш повече от 8 литра/, но метода е по-скъп..

Отиваш и зареждаш на MAX..

Резервоара ти е 60 литра..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм се подготвил и съм сложил в едно шише 3 литра, возя го вече цяла седмица и очаквам да ми свърши бензина, просто искам да проверя дали ми работи тая лампа и затова ще карам докато свърши. А и друго - иска ми се да пробвам да заредя веднъж от бензиностанция ЕКО, някъде из форума четох, че един колега я препоръча. Досега зареждам само от ОМВ и не съм имал проблеми. Казаха ми, че в бензина от ОМВ има и по малко вода...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз зареждам само от ЕКО-то, понеже бензинът е директно от СОЛУН. Относно лампата за резервата - не чакай да ти свърши бензина , защото :

1. може да ти изгори бенз. помпа понеже не се охлажда

2. не е желетелно горивната система да се напълни с въздух

3. щом ти показва бензиномера на нула най-вероятно ти е изгоряла лампата или друг проблем- таблото се сваля лесно, а тъкмо ще си подновиш всичките лампи за най-сигурно/аз така напраих/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз зареждам само от ЕКО-то, понеже бензинът е директно от СОЛУН. Относно лампата за резервата - не чакай да ти свърши бензина , защото :

1. може да ти изгори бенз. помпа понеже не се охлажда

2. не е желетелно горивната система да се напълни с въздух

3. щом ти показва бензиномера на нула най-вероятно ти е изгоряла лампата или друг проблем- таблото се сваля лесно, а тъкмо ще си подновиш всичките лампи за най-сигурно/аз така напраих/

Съгласен съм до някъде с точка 2 и 3, но точка 1 е направо смехотворна...

На каризма гди особеното на резервоара е следното:

Резервоара събира до горе 60 литра, но напълнен с 48-49 литра, показва MAX. Съответно с 8-10 литра гориво сочи "О".

Не е добре за бензиновата помпа, поради опасност да засмуче вода,боклуци и прочие утайки и гадости ако се кара на резерва. Аз лично съм карал 55 км със светната лампа на резервата, не че е за хвалба..

Иначе гди-то има допълнителен филтър за горивото,намиращ се от страната на водача,на самият двигател. Представлява една игла, обираща всякакви примеси и монтирана от производителя предвид особеностите на работа на гди двигателя..

Да не говорим,че при гди-то има две бензинови помпи,първата хидравлична - вдигаща 4 атмосфери налягане и втората - механична - вдигаща до 50 атмосфери налягане.

Тъй че ако колегата се притеснява, нека пробва с доливане на резервоара догоре. Но не падне ли нивото на горивото под 8 литра - лампата няма да светне.

Има и още един начин - покарай по по-стръмен път, тогава крушката може и да се обади по-рано.

Но да разглобяваш цяло табло за нищо..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Снощи като отивах за работа лампата ми премигна. Аз излях шишето, което си носех (3 литра) и сега напълних резервоара (на по-евтин бензин 2.34 :D ) и събра 52,5 литра. Лампата ми работи и няма да разглобявам таблото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм до някъде с точка 2 и 3, но точка 1 е направо смехотворна...

Защо да е смехотворна??

Напротив, точно така е както колегата обясни , дълго време работеща помпа на сухо изгаря не, ами направо се стопява.........ако ти не си виждал такова нещо то аз съм виждал десетки пъти.............

Другото което е, глупаво е да се обяснява че в резервоара има още 8-10 литра, тъй като на тази площ това количество е 2 пръста или 2 сантиметра нивото и то в събирателя , като се лашка колата то и горивото също се лашка и съответно помпата засмуква и въздух и само това че караш бавно и не на пълни обороти/натоварване те спасява от изгасване на мотора ,тъй като помпата бързо качва горивото като го засмуче а мотора през това време не може да изгори предната " партида" гориво която е в рейката .................това е подобно на CD плеърите с RAM буфер м/у четящото и възпроизвеждащото устройство,по този начин не прекъсва плеъра когато се движиш по дупки и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо да е смехотворна??

Напротив, точно така е както колегата обясни , дълго време работеща помпа на сухо изгаря не, ами направо се стопява.........ако ти не си виждал такова нещо то аз съм виждал десетки пъти.............

Другото което е, глупаво е да се обяснява че в резервоара има още 8-10 литра, тъй като на тази площ това количество е 2 пръста или 2 сантиметра нивото и то в събирателя , като се лашка колата то и горивото също се лашка и съответно помпата засмуква и въздух и само това че караш бавно и не на пълни обороти/натоварване те спасява от изгасване на мотора ,тъй като помпата бързо качва горивото като го засмуче а мотора през това време не може да изгори предната " партида" гориво която е в рейката .................това е подобно на CD плеърите с RAM буфер м/у четящото и възпроизвеждащото устройство,по този начин не прекъсва плеъра когато се движиш по дупки и т.н.

Точно така, дълго работеща помпа, но тук говорим само за светване на крушката...Което е минимален риск.

Точно затова предложих да се напълни резервоара до горе, и знаейки общият обем - лесно ще се разбере колко гориво е имало преди зареждането, или казано иначе, резервата на каризмата е приблизително 8 литра. Надявам се да си съгласен ?

Според мен, японеца го е измислил, безопасно да се експлоатира автомобила чак докато светне индикацията за горивото, ако и каризмата да се прави във Холандия. И разбира се не препоръчвам на никого да кара само на резерва..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, дълго работеща помпа, но тук говорим само за светване на крушката...Което е минимален риск.

И да и не................няколко пъти на резерва да я оставиш и си заминава помпата драстично...........скъсяваш и живота наполовина..........

Бензина минава около всички части на помпата вътре , а не я облива само външно...........освен това всички буклуци в резервоара се засмукват от нея именно когато е на резерва ..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бензина минава около всички части на помпата вътре , а не я облива само външно......
И около ротора, статора и четките ли....... :icon_hmm: А пък и за боклуците нали си има цедка........
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И около ротора, статора и четките ли....... :icon_hmm: А пък и за боклуците нали си има цедка........

Да ,точно така.........ти какво ? Да не мислиш че ще се запали ? :D

Бензина е електрически изолатор, т.е. през четките няма как да прехвърчи искра ...........освен това четките са от специален графит.....

Цетката може да я има ,може и да я няма.................но и през нея минава по голямата част от фините боклуци..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На две коли с дизелов двигател ми се е случвало едно и също нещо...Оставям ги на резервата, филтъра моментално се задръства с кал и колата гасне...(Голф 2 1.6 дизел и Рено 5 1.6 дизел)...И в двата случая засмуках калта от дъното и сменях филтри...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ,точно така.........ти какво ? Да не мислиш че ще се запали ? :D

Бензина е електрически изолатор, т.е. през четките няма как да прехвърчи искра ...........освен това четките са от специален графит.....

Цетката може да я има ,може и да я няма.................но и през нея минава по голямата част от фините боклуци..........

Не мисля че ще се запали , то ако е за запалване и хлабава клема също дава искра.........Просто си мисля че бензина ще прави съпротивление на ротора и ще го затормозява допълнително............Казвам си предварително : на Каризма не съм сменял, но на доста други коли съм сменял потопяеми помпи..........Всичките са капсоловани, и отделно са херметизирани в пластмасова капсула........За това ми стана чудно........
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пак ще пиша, щото ми е чудно, как така глъмавият японец ще допусне, като остане автомобила на резерва - да горят помпите...

Нещо не ми се връзва...

А иначе ако има "тиня" и утайки, те принципно си седят на дъното...

/Утайка - от утаявам, падам на дъното на съда. Тиня - от по гъста субстанция,намираща се на дъното на водоем, бъчва, кофа или в случая - резервоар./

Та има ли в горивото боклуци, то те неминуемо ще задръстят помпата рано или късно, ако са с достатъчна големина... И пълният резервоар няма да те спаси..

90% от шофьорите в страната карат с гориво почти на нулата... И не сменят през ден бензинови помпи...

Като с горното не казвам, че трябва да се кара на резерва...Но щом не свети предупредителната лампа, не е проблем..

А иначе желая на всеки, винаги стрелката му да е на MAX.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...