Премини към съдържание

За справка...


Препоръчано мнение

В моята книжка не пише какво трябва да е. Пише - според класификациите. Пък и първите три годинки са изпуснати.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има... Навременна смяна на маслото (7500 км) със такова каквото е предписал производителят.....

0W-40 , 5W-40 , или 5W-30

 

:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стиляне, искам да те питам само за 2.5 мотора ли говориш, че бучал в повече от нормалното? Аз съм с двулитровия и не чувам нито бучене, нито тракане, нито нищо. Прекалено си е безшумен, което ме учудва даже. И затова не вярвам, че каквото и да е било тракане от мотора трябва да е нормално. Ако колата има система за промяна на фазите на газоразпределянето - да съгласен съм, трака си и то наистина като дизел когато запалиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стиляне, искам да те питам само за 2.5 мотора ли говориш, че бучал в повече от нормалното? Аз съм с двулитровия и не чувам нито бучене, нито тракане, нито нищо. Прекалено си е безшумен, което ме учудва даже. И затова не вярвам, че каквото и да е било тракане от мотора трябва да е нормално. Ако колата има система за промяна на фазите на газоразпределянето - да съгласен съм, трака си и то наистина като дизел когато запалиш.

Това пък с променливото газоразпределение откъде го измисли, не знам, но е доста далече от истината... Относно шумовете от 6а13 - тракане не е нормално никога и по никакъв повод. Иначе има нещо такова като боботене при съвсем студен мотор. Но това е на шестаци на километри. На около 80 000 км. един такъв го слушах на студен старт - нито бучи, нито трака, нито нищо, работи като часовник, а като загрее на метър и половина не се чува.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно шумовете от 6а13 - тракане не е нормално никога и по никакъв повод. Иначе има нещо такова като боботене при съвсем студен мотор. Но това е на шестаци на километри. На около 80 000 км. един такъв го слушах на студен старт - нито бучи, нито трака, нито нищо, работи като часовник, а като загрее на метър и половина не се чува.

 

 

Подкрепям на 100%! Когато купувах моят Галант (~188 000км - а най-вероятно на доста повечко) моторът не се чуваше изобщо нито при студен, да не говорим при загрял мотор - трябваше да отворя капака и да се вслушам отблизо, за да разбера, че работи. Имаше само леко изчукване за няколко секунди след запалване при студен мотор, което си е абсолютно нормално - нали трябва да се напълнят повдигачите с масло. Най-интересното е, че около 500км след това изведнъж се появи леко почукване от 1-2 повдигача (направо ме поболя), което отвреме-навреме изчезваше... сега вече си чукат почти нонстоп... и всичко това без да съм сменял масло или нещо подобно. Момчето, от което я купих беше сменило масло преди 300-400км (10W40 AC Delco)... карах я с това масло още около 9000км - сега съм с Castrol GTX3 10w40 API : SM, т.е. много по-висока спецификация от нужната (кастрола е оригинален за щатския пазар, в туби от по 1 пинта~946гр.) и пак си почукват "гадните" повдигачи :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На много коли с хидр. повдигачи се разтропват още на 3-4 година, така че не е само Галанта виновен, просто е конструктивно недомислено.......... четох в един сървиз менуъл, че те са си консуматив, а в оригиналната документация нищо не се споменава за това................

Искам да кажа обаче едно нещо............ за 6А13 моторите не се слага 5W40 или 30 масло, правилното масло е 10W40 HC Syntetic motor oil, каквото го има само на Мицубиши и много малко други фирми производители на масла........... Разликата е, че при 5W40 му идва много рядко, а това не е добре, въпреки че при почти всички експлоатационни режими на работа си е пак 5W40 вискозитета му........... но това е в разрез с техническите характеристики на този мотор, все пак това е 25 годишен мотор и на практика не се е променял конструктивно до сега........ При 10W40 HC Syntetic на Мицубиши маслото не е полусинтетично както обикновено, а си е фул синтетик, но е малко по-гъсто то...........

По въпроса с повдигачите......... писал съм го няколко пъти и сега пак ще повторя........... ако сте забелязвали на 6А13 моторите маслото се цапа доста бързо, почти веднага......... в повдигачите влиза масло, но трудно излиза от него, дори и с добавки за миене на мотора пак няма да излезе............ това е лошо, тъй като това масло почва да "клеясва" вътре в повдигача и се образува нагар вътре в него, след време клапанчето не се затваря плътно и почва да изпуска, тогава почва тропането на повдигача, ако не се отстрани този проблем, то след макс. 10-20 хил. км. пробег чукането почва да уврежда повърхността на повдигача, т.е. подбива се и вече никакви добавки не помагат...........

Имам повдигачи за по 27 лв./бр оригинални за 6А13 моторите, дойдоха ми най-после с контейнера с части.............. който иска, да заповяда..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По бензиностанциите специалистите не са чували за 10W-40 пълна синтетика и ме изпращат със присмех. В OMV си купих масло за двигатели със директно впръскване (заболя ме сърцето :rtfm: ), слагах 0, 5, сега съм с 10W-40 полусинтетика с някакви почистващи свойства май на Кастрол, ефект йок. :icon_crying:

 

На много коли с хидр. повдигачи се разтропват още на 3-4 година, така че не е само Галанта виновен, просто е конструктивно недомислено.......... четох в един сървиз менуъл, че те са си консуматив, а в оригиналната документация нищо не се споменава за това................

Искам да кажа обаче едно нещо............ за 6А13 моторите не се слага 5W40 или 30 масло, правилното масло е 10W40 HC Syntetic motor oil, каквото го има само на Мицубиши и много малко други фирми производители на масла........... Разликата е, че при 5W40 му идва много рядко, а това не е добре, въпреки че при почти всички експлоатационни режими на работа си е пак 5W40 вискозитета му........... но това е в разрез с техническите характеристики на този мотор, все пак това е 25 годишен мотор и на практика не се е променял конструктивно до сега........ При 10W40 HC Syntetic на Мицубиши маслото не е полусинтетично както обикновено, а си е фул синтетик, но е малко по-гъсто то...........

По въпроса с повдигачите......... писал съм го няколко пъти и сега пак ще повторя........... ако сте забелязвали на 6А13 моторите маслото се цапа доста бързо, почти веднага......... в повдигачите влиза масло, но трудно излиза от него, дори и с добавки за миене на мотора пак няма да излезе............ това е лошо, тъй като това масло почва да "клеясва" вътре в повдигача и се образува нагар вътре в него, след време клапанчето не се затваря плътно и почва да изпуска, тогава почва тропането на повдигача, ако не се отстрани този проблем, то след макс. 10-20 хил. км. пробег чукането почва да уврежда повърхността на повдигача, т.е. подбива се и вече никакви добавки не помагат...........

Имам повдигачи за по 27 лв./бр оригинални за 6А13 моторите, дойдоха ми най-после с контейнера с части.............. който иска, да заповяда..........

По пощата става ли? За 1,8 GDI Space star 2002 (двигател от '99г), ще изпратя номера де. Далече ми е София.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_dance:

По пощата става ли? За 1,8 GDI Space star 2002 (двигател от '99г), ще изпратя номера де. Далече ми е София.

 

Повдигачите за твоя мотор са други, различни от тези за 6а13, и за твое съжаление, значително по-скъпи. Имам стари повдигачи и ще ви покажа срязан един да видите каква гняз е вътре... За 150 к. км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По бензиностанциите специалистите не са чували за 10W40 пълна синтетика и ме изпращат със присмех. В OMV си купих масло за двигатели със директно впръскване (заболя ме сърцето :rtfm: ), слагах 0, 5, сега съм с 10W40 полусинтетика с някакви почистващи свойства май на Кастрол, ефект йок. :icon_crying:

 

 

По пощата става ли? За 1,8 GDI Space star 2002 (двигател от '99г), ще изпратя номера де. Далече ми е София.

Ти бензинджийте за специалисти ли ги имаш..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прати им мно'о поздрави от мен и от Пламен на тези бензинджии. И на галанта, и на мотора съм с 10W40 ПЪЛНА СИНТЕТИКА.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

за 6А13 моторите не се слага 5W40 или 30 масло, правилното масло е 10W40 HC Syntetic motor oil, каквото го има само на Мицубиши и много малко други фирми производители на масла........... Разликата е, че при 5W40 му идва много рядко, а това не е добре, въпреки че при почти всички експлоатационни режими на работа си е пак 5W40 вискозитета му........... но това е в разрез с техническите характеристики на този мотор, все пак това е 25 годишен мотор и на практика не се е променял конструктивно до сега........ При 10W40 HC Syntetic на Мицубиши маслото не е полусинтетично както обикновено, а си е фул синтетик, но е малко по-гъсто то...........

 

И аз горе-долу четох това:

до сега, но мислиш ли че е голям проблем като вече си карам с 5W40, така или иначе усещам колата доста добре - и като шум, и като поведение?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На Аутодатата не е много хубаво да се доверява - пълна е с грешки............. чети сървиз менуелите, и то оригиналните.............

Както се вижда дори и в Аутодатата пише, че алтернативата на маслото за 6А13 моторите е 10В40, но синтетика, а не полусинтетика............. То няма проблем да се сложи и 0В30 или 20В50, мотора ще работи, но друг е въпроса колко ............ Един клиент преди време търговеца (преди да закупи Вагона с 2.4 ГДИ мотора ) му сипал 20В50 някакво руско масло, за да спрат да тропат повдигачите........... :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Да ви кажа - моят галант го взех на 120 000 км. Сега е на 175 000 км и го карам с CASTROL. 5W-40W пълна синтетика, и до сега никакви проблеми с повдигачите. Литърът масло ми е 25 лв, но съм много доволен :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Да ви кажа - моят галант го взех на 120 000 км. Сега е на 175 000 км и го карам с CASTROL. 5W-40W пълна синтетика, и до сега никакви проблеми с повдигачите. Литърът масло ми е 25 лв, но съм много доволен :)

Че то по-добре да си вземеш оригиналното.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо, като и от CASTROL-а съм доволен? Има ли смисъл?

Ами вероятно има някакъв смисъл............ все пак оригинала си е оригинал отвсякъде...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А каква е цената на оригиналното :mitsu-smiley: масло на литър?

10W40 - 19лв

5W40 - 24лв

5W30 - 33лв

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...