j0rkata_ Публикувано 23 януари 2011 Сподели Публикувано 23 януари 2011 Оффф лелей... И аз си мисля че само мойте копчета са счупени, а то на всяка 2ра кола... Утре ще видя да ги разглобя и да видя какво мога да измисля, стискайте палци да ги сглобя :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
largo555 Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 (редакция) ето ме и мен със сложните въпроси. купих си аз една аларма с дистанционно запалване със стращно много опции. една от тях беше че алармата има автоматично вдигане на прозорците. уви, след далгото слагане на алармата (поради липса на време) се оказа че няма такава опция. та въпросът ми е: някой знае ли как може да се направи това нещо??? алармата е Majickar (multi control system). некакво "корейче" е (поне по документи)Иначе и аз като купих колата имах проблем със копчетата, отворих, почистих, сглобих. едното създаваше проблеми (дясното). взех копчето от едната задна врата и го замених. така или иначе съм откачил задните прозорци.А и да допълня. колата е 98 г. с 4 ел. стъкла (ако има значение де) Редактирано 16 март 2012 от largo555 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 (редакция) Слагаш такава с канали за управление на стъкла или ако разбираш от програмиране на асемблер и електроника си ги изкарваш, ако има свободни изводи на процесора. Другия вариант е да се задействат при импулс за заключване на колата, но така няма да може да ги оставяш отворени при включена аларма, нито да ги контролираш пряко от дистанционното. Редактирано 16 март 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
largo555 Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 Слагаш такава с канали за управление на стъкла или ако разбираш от програмиране на асемблер и електроника си ги изкарваш, ако има свободни изводи на процесора. Другия вариант е да се задействат при импулс за заключване на колата, но така няма да може да ги оставяш отворени при включена аларма, нито да ги контролираш пряко от дистанционното.я обястни малко повече. не ми трябва по никакъв начин да ги контролирам когато съм активирал алармата. аз за лятото имам соларен вентилатор. требва да го издиря къде е. нещо не ми е ястно с този асемблер. дай малко повече инфо. сигурен съм че ще има дооста заинтересувани хора. алармата не ми печи да е разпарчосам на бързо да видя какво има в нея. иначе ако обясниш ще е е добре кое как, защо какво и т.н. аз схващам барзо ама требва много ми се обяснява. ахахах Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 На буксата в шофьорската врата имаш 4 проводника за нагоре, 4 за надолу и четири за автоматичния режим на всяко стъкло. Някъде около 10V им трябва за да реагират нормално. Най-лесния начин е ако ги свържеш през диоди към положителния импулс за заключване на вратите. не ми е ястно с този асемблер. дай малко повече инфо. сигурен съм че ще има дооста заинтересувани хора Вадиш процесора, слагаш го на програматор, сваляш програмата и я променяш, това при условие че има свободни изходи на самия процесор и после по някакъв начин реализираш управляващите вериги към стъклата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 (редакция) Владимиров....ти колко пъти си я правил тази операция. Колко аларми си преработил и си извадил изходи за стъклата. И ако процесора е от серията COP примерно, какво ще правим. Ще четеш процесори, ще деасемблираш ще променяш код.....ти в кой свят живееш. Айде спри се вече с тия глупости а, какво ще кажеш. Редактирано 16 март 2012 от Milen_z Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 Тц, тц, тц - уби целия детски интусиазъм на човека :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 Хич не ми пука.....Гледам да предпазя Ларго, че току виж човека залегнал яко над асемблера само и само да си вдигне прозорците с алармата..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 Може ако не става за повторно програмиране да го замени с друг. Виждал съм предимно с разни съвсем евтини PLD-та и разни съвсем прости процесори, а може и да не е нужно изобщо. Може и да направи допълнителен модул към приемника. Ако се занимава с такива неща защо да не го направи? Нали целта е да управлява стъклата при какви условия да се вдигат и да има контрол над това и от дистанционното. Защо да се предпазва? Има търсене за такива програмисти за embedded системи. Иначе съм предложил и най-лесния вариант. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
largo555 Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 такаааа, този асемблер даже незнам какво представлява. или ако съм го виждал... не знам 1е така се казва и за какво служи. а и нямам подходяща "тесла" и вренето за сваляне на този процесор. и там целият му панаир. просто въпросът ми беше дали има някакъв лвсен начин да се направи това нещо. за удопство. целта ми е като си заключа колата да се затварят прозорците. нищо повече. ако е невъзможно.... здраве да е. не ми е като фикс идея. просто като намеря свободно време и се "зачовърквам" за нещо да правя. и не го обръщайте на къвга. мисля че темите са за да си помагаме!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 (редакция) Взимаш 6 изправителни диода например 1N4007, свързваш ги с проводниците за вдигане на стъклата във шофьорската врата (за най-сигурно мериш с един мултицет на кои изводи се подава напрежение, като натискаш бутоните), от другата страна с един проводник свързваш там, където е свързана алармата към управлението на централното и имаш краткотраен импулс +12V докато се заключва. Недостатък е че ще правят краткотраен опит да се вдигнат всеки път, когато заключваш дори да не са свалени, което ще консумира допълнително ток. Сигурен ли си че алармата няма канал за управление на ел. стъкла? Дори и най-евтините, които съм виждал имат. Може автоматичното вдигане да се активира с комбинация от бутони на дистанционното, която я има описана в упътването. Редактирано 16 март 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
largo555 Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 ето и снимана схематаhttp://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/423091_3116779391797_1033845867_32350824_231488924_n.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 16 март 2012 Сподели Публикувано 16 март 2012 (редакция) Не се чете. Редактирай и сложи по-голяма картинка. Трябва да пише power windows, electric windows или нещо такова. Може и да има изход, чиято функция се настройва по определен начин описан в упътването. Ако няма, виж на door lock output дали има 12V като заключваш и от там. Ако не можеш да го направиш намери някой който може. Редактирано 16 март 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
largo555 Публикувано 17 март 2012 Сподели Публикувано 17 март 2012 (редакция) малко по-добри снимки. на английски и руски. алармата аз съм е слагал. долу в дястно (С8 )/ това ми е останало свободно подава импулс (-200мА) но по описанието дава импулс само когато запаля колата с дистанционното. дори ги пробвах/другото което ми остава свободно е за отваряне на багажника . то също мисля че отпада защото пък тогава се отключва колата. осттава май варианта със диоите. и ако можеш да качиш схема на диодите кой къде, че се зачудих защо 6 бройки??? аз задните прозорци съм ги откачил и не функционират. дори на панела намерих "дългият" импулс за затваряне на прозорците. и тествах със 12в + директно.... не реагират.http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/423864_3118619157790_1033845867_32351350_1239255621_n.jpghttp://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/417638_3118619677803_1033845867_32351351_1808453518_n.jpgна долните снимки. на буксата съм отбелязал къде са кабелите за автоматичното. но като пустнах директно ток. не раегираха. когато пусна ток на мануалното вдигане, прозорците раегират. та взех да се замислям дали не трябва първо да направи контакт за "мануал" и оттам да прави връзка за "авто"???http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/421683_3118708080013_1033845867_32351372_1426868332_n.jpghttp://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/421683_3118708120014_1033845867_32351373_1067565234_n.jpg Редактирано 17 март 2012 от largo555 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 17 март 2012 Сподели Публикувано 17 март 2012 (редакция) Няма такъв дълъг импулс, който да ги вдига. Има такъв, който захранва бутоните в останалите врати за 30 сек. (може и него да трябва да свържеш, ако след свързването на останалите стъклата не реагират).Имаш 4 извода, на които напрежението (по отделно) ще е поне 10V, при леко натискане на бутон за вдигане и още 4 (за всеки бутон) като бутона е до край. Щом не ти идва идея как да го свържеш иди при някой алармаджия. Продават се и разни модули за управление, но може при монтажа да се прецака всичко ако се извърши некачествено. Да. Трябва да подадеш сигнал за вдигане и да разрешиш и автоматичното + да подадеш сигнал и на него в същото време. За да разрешиш автоматичната функция, след като е откачан акумулатора трябва да задържиш бутона за съответното стъкло нагоре около 2 секунди или докато се чуе изщракване. Редактирано 17 март 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
largo555 Публикувано 17 март 2012 Сподели Публикувано 17 март 2012 Няма такъв дълъг импулс, който да ги вдига. Има такъв, който захранва бутоните в останалите врати за 30 сек. (може и него да трябва да свържеш, ако след свързването на останалите стъклата не реагират).Имаш 4 извода, на които напрежението (по отделно) ще е поне 10V, при леко натискане на бутон за вдигане и още 4 (за всеки бутон) като бутона е до край. Щом не ти идва идея как да го свържеш иди при някой алармаджия. Продават се и разни модули за управление, но може при монтажа да се прецака всичко ако се извърши некачествено. Да. Трябва да подадеш сигнал за вдигане и да разрешиш и автоматичното + да подадеш сигнал и на него в същото време. За да разрешиш автоматичната функция, след като е откачан акумулатора трябва да задържиш бутона за съответното стъкло нагоре около 2 секунди или докато се чуе изщракване.братле, аз съм в Германия. единственият алармаджия който ще бара колата ми в тая държава съм аз. за това съм писал тука за помощ. ако си бех в БГ досега щях да съм го направил. ако пък няма начин да стане.... здраве да е. просто когато съм тука имам свободно време за такива "човърквания", а когато съм в БГ нема време. от "архивите ми излезнха два диода (10А10 MIC) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 17 март 2012 Сподели Публикувано 17 март 2012 http://img841.imageshack.us/img841/9652/83500276.png Отиваш в магазина и купуваш 1N4007 или нещо такова. Някакви стотинки струват. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
largo555 Публикувано 17 март 2012 Сподели Публикувано 17 март 2012 http://img841.imageshack.us/img841/9652/83500276.png Отиваш в магазина и купуваш 1N4007 или нещо такова. Някакви стотинки струват.Ето това исках да видя. БЛАГОДАРЯ ТИ МНОГО. :icon_clap: :icon_clap: :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
largo555 Публикувано 18 март 2012 Сподели Публикувано 18 март 2012 (редакция) Такааа, ето какво се получи. поради незнанието ми къде има тука наоколо магазин за диоди и разни такива бъзикни, реших да пробвам с подръчни материали. за около час със търсенето на кабелите (без мултиметър)успях да го направя. две релета и двата диода които имах. ако някой му е интересно и иска да си ги направи ето схемата.http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/432003_3124615027683_1033845867_32354389_565993757_n.jpghttp://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/425626_3124616467719_1033845867_32354390_573431747_n.jpgна втората снимка е кабелът за централното който ви трябваhttp://www.facebook.com/photo.php?v=3124605467444¬if_t=like Редактирано 18 март 2012 от largo555 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Капитана Публикувано 24 Май 2012 Сподели Публикувано 24 Май 2012 Здравейте колеги, преди седмица си купих Каризма 2002 елеганс и имам следния проблем: панела на шофиорската врата си работи, но останалите копчета по останалите 3 врати не. Отворих и почистих панела и всички копчета но отново не работят, съмнявам се в копчето, което заключва стъклата. Проверих и всички бушони в колата ,но всико там е ОК та ако може някой да сподели решение ще съм много благодарен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 24 Май 2012 Сподели Публикувано 24 Май 2012 Ами виж го това копче, виж и отдолу на буксата - като не е натиснато трябва да има към 12V на един от проводниците. Ако няма и бутона е наред на платката трябва да има два малко по-големи транзистора - вижте ги дали са OK и дали няма някоя повредена пътечка. Виж и ел.схемите във Workshop Manual-а. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Капитана Публикувано 24 Май 2012 Сподели Публикувано 24 Май 2012 (редакция) Ами виж го това копче, виж и отдолу на буксата - като не е натиснато трябва да има към 12V на един от проводниците. Ако няма и бутона е наред на платката трябва да има два малко по-големи транзистора - вижте ги дали са OK и дали няма някоя повредена пътечка. Виж и ел.схемите във Workshop Manual-а.Ами явно става въпрос за проблем в платката тъй като след 2 проверка на копчето , като го натисна и след това пробвам да сваля задните стъкла от главния панел , те не се свалят, така че до няква степен работи тая платка :Д Аз пак ще видя някой техника да ми замери напрежението както казахте на буксата и да видим откаде идва проблема. Редактирано 24 Май 2012 от Капитана Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krassiwin Публикувано 2 август 2012 Сподели Публикувано 2 август 2012 (редакция) Колеги, нов съм.Притежавам каризма 1.6- страхотна е, но имам питане - може ли да се отреже таблото на предните врати и да се постави говорител, защото предната музика е твърде малка? Редактирано 2 август 2012 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 5 август 2012 Сподели Публикувано 5 август 2012 Вратата трябва да има отвор. Говорител + фланец от някоя фейслифтова + някаква решетка или да смениш и четирите говорителя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zuluma Публикувано 18 август 2012 Сподели Публикувано 18 август 2012 ларго555 всичко разбрах ама няма схемите бе пич, как да видя кое къде се връзва и по какъв начин, нито релетата нито диодите, ако може да ги обновиш ще съм ти много благодарен Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.