Премини към съдържание

Сваляне на глава


Препоръчано мнение

Така! На колегата колта му загрява, перката включва и не може да спре даже, и му хвърля води! Каза че като кара на пуснато парно, забавя процеса на загряване! Надули са му главата и са установили че е добре, монтирана е с нова гарнитура и пак му грее...Надявам се да съм ви полезен с информацията, дайте му съвет на момчето, че с количката си вади хляба и му е нужна....Поздрави!
Емо ! В такъв случай, искам да ми кажеш, като запали сутрин колата вади ли балончета в радиатора, или започва чак след като отвори термостата..........Погледнете с какъв радиатор е и сравнете с друг Колт, същата година и кубатура.........И да ти каже на каква точно проба е носил главата........Само надуване с въздух ли , водна проба ли , или лазерна снимка.........Тъкмо си се захванал, провери ги тея неща и пиши резултата, че колегата(да не се сърди) но не обяснява както трябва............Може и всичко да си е ОК, но някой преди него да е прекалил с шлайфа на главата, с цел намаляване на горивната камера и вдигане на компресията........В такъв случай ще трябва по голям воден радиатор..........За това провери всичките тези неща и дай резултат.........Няма да го оставим да го изядат акулите момчето, все ще измислим нещо........ :mitsu-smiley: :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Когато се кача в колата и я запаля, няма балончета, като започне да загрява, започва и да балбука в разширителния съд... но според мен просто е минала 100 градуса и затова става така.

 

Съдя за загряването по показанията от датчика вътре на таблото.

 

Когато започне да загрява повече, започва и да изхвърля вода! Първо я прехвърля в разширителния съд, после я изхвърля през трабичката.

 

Перката един път като се включи, повече не се изключва, докато не изгася колата.

 

Датчика на температурата не съм го проверявал, но според мен е изправен, защото като загрее колата над средата и като включа парното и за секунди температурата пада!

 

Още нещо ми направи впечатление. След като сглобих колата последния път реших да я тествам дали ще загрее и я настъпах по един баир и ... съответно пак започна стрелката на температурата се качи доста нагоре и като спрях след около 10 минути стиснах маркуча който е под радиатора и отива до термостата и тои се сплеска... нещо като вакуум се получи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лошооооооо. Не знам какво да ти кажа..... Едно момче тука продава двигател като твоя с цялото оборудване за към 800 лв, ако не се лъжа, вземай него. Май това е най-добрият вариант. Сашо бандита, или нещо от сорта му е ника. Иначе ще ги дадеш по майстори, че и няма да ти стигнат. А така ще си имаш и резерва.................. Изчакай да видиш какво ще ти кажат колегите, но помисли и върху този вариант

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери на къде духа вентилатора на радиатора!

Да не би да духа на обратно... Щото така охлаждане - няма! :)

Правилната посока на обдухване е от решетката към двигателя, в същата посока, в която е и въздушната струя към двигателя при движение напред!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи колега! Пак не ми отговори на двата най основни въпроса----Главата на каква проба я носи, и радиатора ти същият ли е като на другите колтове,(със същия мотор като твоя) или е заменен с по малък..........Тогава мога да ти дам точен отговор........Щом на студен двигател не вади мехури, гарнитура със сигурност не е..........В предишни постове ти обясних че метала като загрее се разширява, и ако има пукнатина, започва да надува във системата-което говори за спукана глава/блок........Но и това не е сигурно,докато не отговорищ на двата въпроса..........Може всичко да си е ОК, но да са ти сложили по-малък радиатор...........Или главата е шлайфана прекалено много, и радиатора ти идва малък........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дано не повтарям някого, но проверявали ли сте дали капачката на радиатора е оригиналната и дали е здрава?

Щото ако не държи клапанчето, или още по-лошо, ако отваря на много високо налягане... става мазало.

 

Ако не се лъжа, нормалното налягане, на което би трябвало да отвори клапана на капачката е около 0.8-1 bar. проверява се лесно с обикновена крачна помпа с манометър (стига да е що годе точен)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марио, закарах я в една фирма във Варна която се занимават с тестване, шлайф и т.н. Нямам представа дали са я тествали с въздух, вода или по друг начин!

 

Радиатора ми е доста голям, съмнява ме да е сменян, пасва си идеално на планките и не виждам никаде да има преправяния заради него.

 

Капачката на радиатора я смених с нова.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марио, закарах я в една фирма във Варна която се занимават с тестване, шлайф и т.н. Нямам представа дали са я тествали с въздух, вода или по друг начин!

 

Радиатора ми е доста голям, съмнява ме да е сменян, пасва си идеално на планките и не виждам никаде да има преправяния заради него.

 

Капачката на радиатора я смених с нова.

Значи не остава нищо друго, освен некачествена проба на главата.........Т.е. Или са я пробвали само със сгъстен въздух, или на водната проба не са я надули до 16 атмосфери със достачъчно загрята вода...........А може и да са го направили, но пробива да е скрит(вътрешен) и да не са видяли капката вода............За това е най добре лазерната снимка...........За цепки по цилиндрите си проверил сигурно ?.......Има и друга вероятност, за която вече ти споменах.........Главата да е пристъргвана много повече от допустимото...........Но в случая не мога да ти помогна, защото имам техн.литература за Колт и Лансер-до 93 година.........За това някой от колегите ако има информация, каква е височината на главата и максимално допустимата корекция, моля да се включи и да помага..........Д.джей-Божо-вие сте на ход.............И сега идва 3-тия най успокоителен вариант........Понеже в един пост спомена че ти създава вакуум-опитай с някоя изпитана капачка на радиатора(на Емо от Колта например).........Тази новата дето си сложил,ми се струва нещо дефектна, щом не е пропуснала течност от разширителя към двигателя, и се е образувал вакум..........Започни проверките в обратен ред , на това което съм писал-т.е. от капачката .........и се моли да е от нея.......... :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оставам с впечатление, че доста бързо му загрява на колегата. Нека пак обясни за колко време при бавно движение примерно се получава.

При такова бързо загряване не мисля че може да е от престъргана глава или радиатор... Мисля дали няма въздушен джоб някъде.

Относно допуските - чел съм някъде колко са, но ако знаеш колко е била оригинално и колко може да се отнеме, а сега как ще мери и спрямо какво не знам...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оставам с впечатление, че доста бързо му загрява на колегата. Нека пак обясни за колко време при бавно движение примерно се получава.

При такова бързо загряване не мисля че може да е от престъргана глава или радиатор... Мисля дали няма въздушен джоб някъде.

Относно допуските - чел съм някъде колко са, но ако знаеш колко е била оригинално и колко може да се отнеме, а сега как ще мери и спрямо какво не знам...

По принцип на всички бензинки им дават мах.1-мм. отнемане, но не знам каква е заводската височина на неговата..........За това ако изровиш от някъде инфо, пиши тук в темата........Бензина е с доста високо температурно чило за изгаряне, над 1200-1300 градуса и като се дигне компресията над 12-13-бара, познай какво става в двигателя........
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че пряко компресията няма връзка с температурата, освен ако не причинява детонации...
Има Божо..........Точно за това ги правят до 13 атм........Иначе ако ги правят като дизела22+, разхода на гориво ще е невероятен, но не могат да се преборят с охлаждането..........
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дай да си говорим с точни цифри - за неговия Колт му дават компресия 11-14.5 бара /14.3 атм/, за дизела /обикновения на Лансера/ е 25.6 - 35 бара.

 

За компресията - вкарваш дадено количество въздух и бензин в цилиндъра и го компресираш до 11 или до 14 бара - как мислиш, че това ще промени разхода?? Това променя качеството на изгаряне и мощността, но ако бензина не детонира по-рано.

 

Дизела не намесвай, защото е съвсем друг принципа...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не съм майстор по колите, но от практиката мо се струва, че към капачка отиват нещата.

Имах същия случай с една моя кола (дизел при това) и се оказа, че чисто новата капачка е дефектна!!!

Сложих друга втора употреба за проба и колата се оправи. Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно компресията, само да спомена защо не може бензина да работи с компресия като на дизел, просто още като влезе в цилиндъра ще се самовъзпламени без да чака искра от свещта тъй като компресирания въздух ще е загрял до 800 градуса...То и затова започват детонациите! Относно колта на колегата ще го пробваме с моята капачка в неделя, но някак си съм скептично настроен да е от нея...

 

П.С. Време е да пратим някой "майстор" от нашите тук на специализация при ДЖ-я :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата ми след всички неща които направих по нея, просто загрява по-бавно от преди. Днес цял ден я карах на обороти до 3000-3500 и не дигна температура малко над средата.

 

Когато я тествах на по-високи обороти продължително време стрелката на температурата просто видимо се качва нагоре!!! Изключвам от скорост и пускам парното на 4 и всичко влиза отново в нормите!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата ми след всички неща които направих по нея, просто загрява по-бавно от преди. Днес цял ден я карах на обороти до 3000-3500 и не дигна температура малко над средата.

 

Когато я тествах на по-високи обороти продължително време стрелката на температурата просто видимо се качва нагоре!!! Изключвам от скорост и пускам парното на 4 и всичко влиза отново в нормите!

 

Не ми се чете пак всичко, ако вече е отговорено - съжалявам. На какво караш - газ или бензин?

 

Сега се сетих, че имах подобен проблем като взех шатъла, но го правеше само на газ - просто единия от маркучите не беше свързан където трябва ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма АГУ колегата, само на бензин кара...
Емо ! Пробвайте това с капачката, докато не я е прегрял наново.............Все ми се струва че ще е от нея, щом колегата каза че му прави вакум, и сплесква маркуча..........Ако пак не се оправи, съм му писал за другите причини.......Да си замери височината на главата, и после премерете и твоята(ако е същият мотор) или на някой друг с такъв..........Ако разликата е повече от 1мм. , да си търси друга глава...........
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами и на двамата мотора е 4G92, неговия обаче е стария 113 коня, а моя е новия 90 коня! Само съм му хвърлял един поглед, и това което ми направи впечатление беше, че моторите ни са разположени в противоположни посоки, неговия е с бобина и делко и 4 киловолтови кабела, а моя е с две бобини-лули и два кабела...Т.е. незнам докъде нещата са общи и къде са различни...Божо, Дж-я, Мирослав може да знаят и да ни осведомят...Иначе в неделя си правим малко съборче, и ако дойде колегата ще пробваме да сменим капачките както казваш...Дай боже пък да е от нея!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По спецификации клапана на термостата трябва да започне да отваря на 82+-1.5 градуса, пълно отваряне на 95 градуса. Ход не по-малко от 8.5 мм. Налягане 74 - 103 kPa (0.74 - 1.03 bar) за отваряне на капачката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами и на двамата мотора е 4G92, неговия обаче е стария 113 коня, а моя е новия 90 коня! Само съм му хвърлял един поглед, и това което ми направи впечатление беше, че моторите ни са разположени в противоположни посоки, неговия е с бобина и делко и 4 киловолтови кабела, а моя е с две бобини-лули и два кабела...Т.е. незнам докъде нещата са общи и къде са различни...Божо, Дж-я, Мирослав може да знаят и да ни осведомят...Иначе в неделя си правим малко съборче, и ако дойде колегата ще пробваме да сменим капачките както казваш...Дай боже пък да е от нея!!!

 

Емо, аз съм със същия мотор като него, кажи от къде докъде мерите (без да се налага и аз да си свалям главата де :) ) , ще премеря на същото място и ще сверим резултата за височината на главата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ние не сме мерили, така че измери ти, и кажи как си мерил, аз ще взема един шублер, и като се видя с колегата ще му я мернeм ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...