mario64 Публикувано 9 юли 2008 Сподели Публикувано 9 юли 2008 Така! На колегата колта му загрява, перката включва и не може да спре даже, и му хвърля води! Каза че като кара на пуснато парно, забавя процеса на загряване! Надули са му главата и са установили че е добре, монтирана е с нова гарнитура и пак му грее...Надявам се да съм ви полезен с информацията, дайте му съвет на момчето, че с количката си вади хляба и му е нужна....Поздрави!Емо ! В такъв случай, искам да ми кажеш, като запали сутрин колата вади ли балончета в радиатора, или започва чак след като отвори термостата..........Погледнете с какъв радиатор е и сравнете с друг Колт, същата година и кубатура.........И да ти каже на каква точно проба е носил главата........Само надуване с въздух ли , водна проба ли , или лазерна снимка.........Тъкмо си се захванал, провери ги тея неща и пиши резултата, че колегата(да не се сърди) но не обяснява както трябва............Може и всичко да си е ОК, но някой преди него да е прекалил с шлайфа на главата, с цел намаляване на горивната камера и вдигане на компресията........В такъв случай ще трябва по голям воден радиатор..........За това провери всичките тези неща и дай резултат.........Няма да го оставим да го изядат акулите момчето, все ще измислим нещо........ :mitsu-smiley: :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sphinx Публикувано 9 юли 2008 Автор Сподели Публикувано 9 юли 2008 Когато се кача в колата и я запаля, няма балончета, като започне да загрява, започва и да балбука в разширителния съд... но според мен просто е минала 100 градуса и затова става така. Съдя за загряването по показанията от датчика вътре на таблото. Когато започне да загрява повече, започва и да изхвърля вода! Първо я прехвърля в разширителния съд, после я изхвърля през трабичката. Перката един път като се включи, повече не се изключва, докато не изгася колата. Датчика на температурата не съм го проверявал, но според мен е изправен, защото като загрее колата над средата и като включа парното и за секунди температурата пада! Още нещо ми направи впечатление. След като сглобих колата последния път реших да я тествам дали ще загрее и я настъпах по един баир и ... съответно пак започна стрелката на температурата се качи доста нагоре и като спрях след около 10 минути стиснах маркуча който е под радиатора и отива до термостата и тои се сплеска... нещо като вакуум се получи... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 9 юли 2008 Сподели Публикувано 9 юли 2008 Дали пък не ти влиза въздух от някъде :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 9 юли 2008 Сподели Публикувано 9 юли 2008 Лошооооооо. Не знам какво да ти кажа..... Едно момче тука продава двигател като твоя с цялото оборудване за към 800 лв, ако не се лъжа, вземай него. Май това е най-добрият вариант. Сашо бандита, или нещо от сорта му е ника. Иначе ще ги дадеш по майстори, че и няма да ти стигнат. А така ще си имаш и резерва.................. Изчакай да видиш какво ще ти кажат колегите, но помисли и върху този вариант Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 9 юли 2008 Сподели Публикувано 9 юли 2008 Провери на къде духа вентилатора на радиатора!Да не би да духа на обратно... Щото така охлаждане - няма! Правилната посока на обдухване е от решетката към двигателя, в същата посока, в която е и въздушната струя към двигателя при движение напред! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 9 юли 2008 Сподели Публикувано 9 юли 2008 Значи колега! Пак не ми отговори на двата най основни въпроса----Главата на каква проба я носи, и радиатора ти същият ли е като на другите колтове,(със същия мотор като твоя) или е заменен с по малък..........Тогава мога да ти дам точен отговор........Щом на студен двигател не вади мехури, гарнитура със сигурност не е..........В предишни постове ти обясних че метала като загрее се разширява, и ако има пукнатина, започва да надува във системата-което говори за спукана глава/блок........Но и това не е сигурно,докато не отговорищ на двата въпроса..........Може всичко да си е ОК, но да са ти сложили по-малък радиатор...........Или главата е шлайфана прекалено много, и радиатора ти идва малък........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 9 юли 2008 Сподели Публикувано 9 юли 2008 Дано не повтарям някого, но проверявали ли сте дали капачката на радиатора е оригиналната и дали е здрава? Щото ако не държи клапанчето, или още по-лошо, ако отваря на много високо налягане... става мазало. Ако не се лъжа, нормалното налягане, на което би трябвало да отвори клапана на капачката е около 0.8-1 bar. проверява се лесно с обикновена крачна помпа с манометър (стига да е що годе точен) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sphinx Публикувано 9 юли 2008 Автор Сподели Публикувано 9 юли 2008 Марио, закарах я в една фирма във Варна която се занимават с тестване, шлайф и т.н. Нямам представа дали са я тествали с въздух, вода или по друг начин! Радиатора ми е доста голям, съмнява ме да е сменян, пасва си идеално на планките и не виждам никаде да има преправяния заради него. Капачката на радиатора я смених с нова. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 10 юли 2008 Сподели Публикувано 10 юли 2008 Марио, закарах я в една фирма във Варна която се занимават с тестване, шлайф и т.н. Нямам представа дали са я тествали с въздух, вода или по друг начин! Радиатора ми е доста голям, съмнява ме да е сменян, пасва си идеално на планките и не виждам никаде да има преправяния заради него. Капачката на радиатора я смених с нова.Значи не остава нищо друго, освен некачествена проба на главата.........Т.е. Или са я пробвали само със сгъстен въздух, или на водната проба не са я надули до 16 атмосфери със достачъчно загрята вода...........А може и да са го направили, но пробива да е скрит(вътрешен) и да не са видяли капката вода............За това е най добре лазерната снимка...........За цепки по цилиндрите си проверил сигурно ?.......Има и друга вероятност, за която вече ти споменах.........Главата да е пристъргвана много повече от допустимото...........Но в случая не мога да ти помогна, защото имам техн.литература за Колт и Лансер-до 93 година.........За това някой от колегите ако има информация, каква е височината на главата и максимално допустимата корекция, моля да се включи и да помага..........Д.джей-Божо-вие сте на ход.............И сега идва 3-тия най успокоителен вариант........Понеже в един пост спомена че ти създава вакуум-опитай с някоя изпитана капачка на радиатора(на Емо от Колта например).........Тази новата дето си сложил,ми се струва нещо дефектна, щом не е пропуснала течност от разширителя към двигателя, и се е образувал вакум..........Започни проверките в обратен ред , на това което съм писал-т.е. от капачката .........и се моли да е от нея.......... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 10 юли 2008 Сподели Публикувано 10 юли 2008 Оставам с впечатление, че доста бързо му загрява на колегата. Нека пак обясни за колко време при бавно движение примерно се получава.При такова бързо загряване не мисля че може да е от престъргана глава или радиатор... Мисля дали няма въздушен джоб някъде.Относно допуските - чел съм някъде колко са, но ако знаеш колко е била оригинално и колко може да се отнеме, а сега как ще мери и спрямо какво не знам... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 10 юли 2008 Сподели Публикувано 10 юли 2008 Оставам с впечатление, че доста бързо му загрява на колегата. Нека пак обясни за колко време при бавно движение примерно се получава.При такова бързо загряване не мисля че може да е от престъргана глава или радиатор... Мисля дали няма въздушен джоб някъде.Относно допуските - чел съм някъде колко са, но ако знаеш колко е била оригинално и колко може да се отнеме, а сега как ще мери и спрямо какво не знам...По принцип на всички бензинки им дават мах.1-мм. отнемане, но не знам каква е заводската височина на неговата..........За това ако изровиш от някъде инфо, пиши тук в темата........Бензина е с доста високо температурно чило за изгаряне, над 1200-1300 градуса и като се дигне компресията над 12-13-бара, познай какво става в двигателя........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 10 юли 2008 Сподели Публикувано 10 юли 2008 Мисля, че пряко компресията няма връзка с температурата, освен ако не причинява детонации... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 10 юли 2008 Сподели Публикувано 10 юли 2008 Мисля, че пряко компресията няма връзка с температурата, освен ако не причинява детонации...Има Божо..........Точно за това ги правят до 13 атм........Иначе ако ги правят като дизела22+, разхода на гориво ще е невероятен, но не могат да се преборят с охлаждането.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 10 юли 2008 Сподели Публикувано 10 юли 2008 Дай да си говорим с точни цифри - за неговия Колт му дават компресия 11-14.5 бара /14.3 атм/, за дизела /обикновения на Лансера/ е 25.6 - 35 бара. За компресията - вкарваш дадено количество въздух и бензин в цилиндъра и го компресираш до 11 или до 14 бара - как мислиш, че това ще промени разхода?? Това променя качеството на изгаряне и мощността, но ако бензина не детонира по-рано. Дизела не намесвай, защото е съвсем друг принципа... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pansim1 Публикувано 10 юли 2008 Сподели Публикувано 10 юли 2008 Колега, не съм майстор по колите, но от практиката мо се струва, че към капачка отиват нещата.Имах същия случай с една моя кола (дизел при това) и се оказа, че чисто новата капачка е дефектна!!!Сложих друга втора употреба за проба и колата се оправи. Успех. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 10 юли 2008 Сподели Публикувано 10 юли 2008 Относно компресията, само да спомена защо не може бензина да работи с компресия като на дизел, просто още като влезе в цилиндъра ще се самовъзпламени без да чака искра от свещта тъй като компресирания въздух ще е загрял до 800 градуса...То и затова започват детонациите! Относно колта на колегата ще го пробваме с моята капачка в неделя, но някак си съм скептично настроен да е от нея... П.С. Време е да пратим някой "майстор" от нашите тук на специализация при ДЖ-я Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sphinx Публикувано 10 юли 2008 Автор Сподели Публикувано 10 юли 2008 Колата ми след всички неща които направих по нея, просто загрява по-бавно от преди. Днес цял ден я карах на обороти до 3000-3500 и не дигна температура малко над средата. Когато я тествах на по-високи обороти продължително време стрелката на температурата просто видимо се качва нагоре!!! Изключвам от скорост и пускам парното на 4 и всичко влиза отново в нормите! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 10 юли 2008 Сподели Публикувано 10 юли 2008 Колата ми след всички неща които направих по нея, просто загрява по-бавно от преди. Днес цял ден я карах на обороти до 3000-3500 и не дигна температура малко над средата. Когато я тествах на по-високи обороти продължително време стрелката на температурата просто видимо се качва нагоре!!! Изключвам от скорост и пускам парното на 4 и всичко влиза отново в нормите! Не ми се чете пак всичко, ако вече е отговорено - съжалявам. На какво караш - газ или бензин? Сега се сетих, че имах подобен проблем като взех шатъла, но го правеше само на газ - просто единия от маркучите не беше свързан където трябва ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 10 юли 2008 Сподели Публикувано 10 юли 2008 Няма АГУ колегата, само на бензин кара... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 11 юли 2008 Сподели Публикувано 11 юли 2008 Няма АГУ колегата, само на бензин кара...Емо ! Пробвайте това с капачката, докато не я е прегрял наново.............Все ми се струва че ще е от нея, щом колегата каза че му прави вакум, и сплесква маркуча..........Ако пак не се оправи, съм му писал за другите причини.......Да си замери височината на главата, и после премерете и твоята(ако е същият мотор) или на някой друг с такъв..........Ако разликата е повече от 1мм. , да си търси друга глава........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 11 юли 2008 Сподели Публикувано 11 юли 2008 Ами и на двамата мотора е 4G92, неговия обаче е стария 113 коня, а моя е новия 90 коня! Само съм му хвърлял един поглед, и това което ми направи впечатление беше, че моторите ни са разположени в противоположни посоки, неговия е с бобина и делко и 4 киловолтови кабела, а моя е с две бобини-лули и два кабела...Т.е. незнам докъде нещата са общи и къде са различни...Божо, Дж-я, Мирослав може да знаят и да ни осведомят...Иначе в неделя си правим малко съборче, и ако дойде колегата ще пробваме да сменим капачките както казваш...Дай боже пък да е от нея!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 11 юли 2008 Сподели Публикувано 11 юли 2008 По спецификации клапана на термостата трябва да започне да отваря на 82+-1.5 градуса, пълно отваряне на 95 градуса. Ход не по-малко от 8.5 мм. Налягане 74 - 103 kPa (0.74 - 1.03 bar) за отваряне на капачката. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 11 юли 2008 Сподели Публикувано 11 юли 2008 Пак казвам - сварете термостата до тези температури и ги премерете! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 12 юли 2008 Сподели Публикувано 12 юли 2008 Ами и на двамата мотора е 4G92, неговия обаче е стария 113 коня, а моя е новия 90 коня! Само съм му хвърлял един поглед, и това което ми направи впечатление беше, че моторите ни са разположени в противоположни посоки, неговия е с бобина и делко и 4 киловолтови кабела, а моя е с две бобини-лули и два кабела...Т.е. незнам докъде нещата са общи и къде са различни...Божо, Дж-я, Мирослав може да знаят и да ни осведомят...Иначе в неделя си правим малко съборче, и ако дойде колегата ще пробваме да сменим капачките както казваш...Дай боже пък да е от нея!!! Емо, аз съм със същия мотор като него, кажи от къде докъде мерите (без да се налага и аз да си свалям главата де ) , ще премеря на същото място и ще сверим резултата за височината на главата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 13 юли 2008 Сподели Публикувано 13 юли 2008 Ами ние не сме мерили, така че измери ти, и кажи как си мерил, аз ще взема един шублер, и като се видя с колегата ще му я мернeм ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.