Премини към съдържание

Сваляне на глава


Препоръчано мнение

Здравейте колеги. Налага ми се да свалям главата на моето Митсубиши Колт 1.6 16в 113коня 94г.

 

Колата ми доста заграява и след като отпаднаха съмнения за термостат, помпа, капачка на радиатора, остана само едно... Пукната глава или издухана гарнитура.

 

Утре ще започна свалянето на главата и всякаква информация относно особеностите на свалянето/монтирането и ще са ми от полза. Някой ако има схеми или подробно може да обесни нещата които могат да ми създадат проблем или има някакви специфични неща които трябва да спазя нека ги сподели.

 

Благодаря на всички които ще споделят информация и си желая успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Колеги, някой има ли схемата за натягане на главата ???
Колега!!! В повечето случаи, схемите и моментите на затягане, не зависят от колата, а от производитела на гарнитури........Затова си погледни в опаковката на гарнитурата.......Трябва да има схема....... :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви много! Вече е свалена главата, в понеделник ще я закарам на тест+шлайф и евентуално заварка! Дано да не се окаже спукана глава ;( !!!

 

Другото нещо което си мисля е дали някой знае колко трябва да си шлайфам главата, освен да се изглади и да се получи малко ефект на форсиране на двигателя. Също така какви ще бъдат положителните и отрицателни въздействия върху мотора???

 

Иии... така и така съм си свалил всмукателните колектори и съм чувал че се полират, но знаете ли какъв точно е ефекта и колко се полират и какви специфики има там ???

 

:drag: :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви много! Вече е свалена главата, в понеделник ще я закарам на тест+шлайф и евентуално заварка! Дано да не се окаже спукана глава ;( !!!

 

Другото нещо което си мисля е дали някой знае колко трябва да си шлайфам главата, освен да се изглади и да се получи малко ефект на форсиране на двигателя. Също така какви ще бъдат положителните и отрицателни въздействия върху мотора???

 

Иии... така и така съм си свалил всмукателните колектори и съм чувал че се полират, но знаете ли какъв точно е ефекта и колко се полират и какви специфики има там ???

 

:drag: :rulez:

 

Полирането на изходящия колектор едва ли ще ти даде повече от 2 коня. За по-сериозни резултати (ако се съди по графата "Кара" май търсиш точно такива?) по-добре смени целия колектор ... че и останалата част от изпускателната система. Не знам дали си струва прираста на мощност и съответно на шум, но това всеки си го решава за себе си.

 

Свиването на горивната камера - не знам, върху жигулките имаше добър ефект, но за една що-годе съвременна японска машинка - нека който е пробвал да каже, че и аз съм любопитен. Не, че ще го направя, но ми е интересно.

 

П.П. Напиши от какво е било прегряването като го оправиш, ок?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес тестваха главата, оказа се че е здрава, но немога да си обесня как се появява водата в изпускателната система, като главата е здрава !?!?!? Би ли могло да е от гарнитурата??? Мен малко ме самнява.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес тестваха главата, оказа се че е здрава, но немога да си обесня как се появява водата в изпускателната система, като главата е здрава !?!?!? Би ли могло да е от гарнитурата??? Мен малко ме самнява.......
Колега!!!Вземи си прегледай цилиндрите за евентуални пукнатини......Скоро отварях един Пасат, беше сцепил 2 -цилиндъра.........и друго: Ти сигурен ли си че това в изпускателите не е конденз ?
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марио, неможе да имам толкова конденз... Наистина хвърля доста водичка отзад... Ако имам цепнатина между цилиндрите тогава трябва картера да ми се пълни с вода, а аз такова нещо не съм забелязал.

 

Нещото което немога да си обесня е как може през гарнитурата която се намиря под изпускателните колектори да ми качи вода в изпускателната система ..?? ? ?? ?

 

Единствения вариант според мен е да ми влизат изгорели газове във водната система, и след това като изгася двигателя, да капе вода върху буталата отгоре, след това като запаля двигателя, да изхвърля водата през испускателните колектори и така... Но не съм сигурен дали като има вода върху буталата, няма да прокапва през сегментите и да влиза пак в картера..? Дали е възможно????

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марио, неможе да имам толкова конденз... Наистина хвърля доста водичка отзад... Ако имам цепнатина между цилиндрите тогава трябва картера да ми се пълни с вода, а аз такова нещо не съм забелязал.

 

Нещото което немога да си обесня е как може през гарнитурата която се намиря под изпускателните колектори да ми качи вода в изпускателната система ..?? ? ?? ?

 

Единствения вариант според мен е да ми влизат изгорели газове във водната система, и след това като изгася двигателя, да капе вода върху буталата отгоре, след това като запаля двигателя, да изхвърля водата през испускателните колектори и така... Но не съм сигурен дали като има вода върху буталата, няма да прокапва през сегментите и да влиза пак в картера..? Дали е възможно????

Щом си пробвал главата и е здрава , вариантите са гарнитура или спукан цилиндър.......Не очаквай да откриеш вода в маслото.........Цилиндритите както знаеш се смазват........В ключът на сегментите винаги има масло.......Предполагам знаеш че маслото гони водата, така че не може да иде в картера.........Като запалиш мотора, ако има вътре вода, тя отива в изпускателната с/ма, през клапаните-под влияние на компресията...........Ако има цепка на някой цилиндър, тя е финна и вода нахлува чак когато загрее мотора(под влияние на топлинното разширение на метала)..........Така че ги провери тези неща, и ако всичко е ОК-пилотирай спокойно...........Ако си със АГУ, конденз има достатъчно във гърнетата за да ти тече от ауспуха...... :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как мога да проверя блока дали има цепнатина??? И как се получава тя???

 

Пък и да се сцепи блока :o бая зор трябва да е видяла!!! Това е МИТСУБИШИ !!! Този 4г92 мотор се е състезавал в категория "N" преди доста години и ме самнява да има проблем с блока!!! В крайна сметка се надявам да излезе гарнитурата и като затворя мотора и да летя пак по улиците, пък и да пробвам как е след шлайфа на главата :drag:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Получава се от прегряване, от самото топлинно разширение..........Проверката става и на око, но ти трябва повече светлина в цилиндъра....Импровизирай с някоя крушка.......Блоковете са здрави , но не забравяй и силата на топлината и водата......Ако видиш какво става при дизелите, като влезе вода с тея 28-бара налягане,ще се хванеш за главата........А и не се притеснявай толкова , докато не провериш всичко.........Може да е само гарнитура, но ние сме длъжни да ти споменем и другите възможни причини.........То не че няма и сам да ги разбереш при следващо отваряне, но ще си с една гарнитура назад...... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марио, благодаря ти за информацията, на следващата национална среща имаш една бира от мен :)

 

Утре сигурно ще разглобя и надолу двигателя... Силно се надявам да е напразно!!! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марио, благодаря ти за информацията, на следващата национална среща имаш една бира от мен :)

 

Утре сигурно ще разглобя и надолу двигателя... Силно се надявам да е напразно!!! :)

ОК.....Ма ще минеш през вашето сити-Шумен, че тяхната по ма кефи........Сигурно защото сте им пристанище на Шумен, вашта бира по слаба ракия от тяхната...... :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОК.....Ма ще минеш през вашето сити-Шумен, че тяхната по ма кефи........Сигурно защото сте им пристанище на Шумен, вашта бира по слаба ракия от тяхната...... :icon_thumbup:

 

Колега, съвсем учтиво ще те помоля, да престанеш с тази шегичка! Ние си обичаме родното място и не обичаме да си правят майтап с него! Дано си ме разбрал...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината, я пуснах да те развеселя малко и теб,понеже знам че следиш редовно форума...........Ще опитам с друга: Утре да вземеш да си имиеш колата, че на аватара се вижда едно петно на предният капак...... :mitsu-smiley: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да така може ;)...Иначе на хумор нося много, но хайде да не оакваме темата на колегата! Нека компетентните се изкажат! Визирам ДЖ-я :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сглобих снощи колата и продължава да загрява... Вече незнам какво да правя...
Сменяй колата.......Или кажи как по точно загрява.........Пак ли съдиш по конденза..........Термостата отваря ли , перката включва ли,........Водната помпа върти ли добре.......Радиатора и цялата система проми ли я...?????????........Ей тия 100 неща ме интересуват........ :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато започнах да търся проблема в колата, първото нещо което направих беше да проверя термостата... НЯМАШЕ ГО!!! Купих нов, сложих го... Започна да загрява по-бързо... :( След това смених и капачката на радиатора, после промих цялата система с препарат, после 2 пъти с оцет... НЕ се оправи... Съответно реших че е спукана глава или издухана гарнитура предвид това че ми хвърля вода отзад... Махнах главата и я закарах да я надуят... Отговора им беше: На главата ти нищо и няма!!! Смених гарнитурите и тръгнах да сглобявам колата! Закарах радиатора на автомивка и там го миха с някакъв препарат отвътре... Сглобих си колата, запалих я и........... пак загрява, но малко по-бавно от преди!!! НО все пак загрява... Ядосах се и махнах радиатора, и го напълних с КИСЛОЛ, киснах го 5 минс и после го излях, измих го обилно с вода ... и така 3 пъти !!!

 

... ПРОДАЛЖАВА ДА ЗАГРЯВА!!!!!!! ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пак не каза по какво съдиш че загрява.......По конденза ли , по уреда на таблото ли...?.....Перката включва ли си навреме......Вода изхвърля ли от системата и прави ли балончета в ъв водата, или съдиш само по уреда........А и това с оцета повече не го прави...........Само с мравчена киселина е безопасно........Другите киселини ще ти отворят мн. главоболия.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ох, като чета такива теми - сърцето ми се свива!

КОлега, до такава степен бях "кипнал чайника", че водата течеше през тръбите на ауспуха отдолу! Ама не конденз, течеше, като лейка!

1. Щом нямаш термостат (така си я купил) - колата е имала някакъв проблем, за да го извадят. (от опит, Шкода 120L)

2. Главата, казваш, не е. Гарнитурата е възможност, но там си личи. Промил си всичко.......

3. Включва ли перката? Бълбука ли? Изхвърля ли вода? Провери ли датчика на температурата? Има ли газове във водата?

Все въпроси, които търсят отговор

Перката може да не включва. - Включвателя да се подмени, бушончето е още по-лесно да се провери, мотора на перката може да е дал фира, откачен кабел, окиси............

Бълбукането - гарнитура или пукнатина

Изхвърлянето на водата е още по-най-лошо - всичко наново

Понякога се скапва и датчика за отчитане, може и уредът на таблото ти да е дал фира.....

 

Дотук с оптимистичните варианти.

 

Другото - Марин ти го е писал - блок.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всички изброиха всевъзможни причини,но никой не каза провери ли си дадчика за температурата на стрелката( информативния ) който е на главата дали е изправен? според мен това може да ебава цялата система и т ида си мислиш че й има нещо на колата, а тя нищо да и няма.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всички изброиха всевъзможни причини,но никой не каза провери ли си дадчика за температурата на стрелката( информативния ) който е на главата дали е изправен? според мен това може да ебава цялата система и т ида си мислиш че й има нещо на колата, а тя нищо да и няма.............
Пламене ! Аз за това го питах по уреда на таблото ли съди че прегрява, и дали му изхвърля вода(т.е-дали наистина прегрява) или само се е уплашил......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така! На колегата колта му загрява, перката включва и не може да спре даже, и му хвърля води! Каза че като кара на пуснато парно, забавя процеса на загряване! Надули са му главата и са установили че е добре, монтирана е с нова гарнитура и пак му грее...Надявам се да съм ви полезен с информацията, дайте му съвет на момчето, че с количката си вади хляба и му е нужна....Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...