ivailo76 Публикувано 11 юни 2008 Сподели Публикувано 11 юни 2008 Здравейте,искам да питам ориентировъчно колко ще ми струва смяната на бутала (само труда без буталата)?Двигателя е 4г63 искам да сложа бутала с по-ниска степен на сгъстяване.Не знам на кой ремонт е двигателя но да питам добре ли е да се сменят и ризите на цилиндрите?Двигателя е в перфектно състояние компресия и на 4-те цилиндъра 200 psi. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 11 юни 2008 Сподели Публикувано 11 юни 2008 Здравейте,искам да питам ориентировъчно колко ще ми струва смяната на бутала (само труда без буталата)?Двигателя е 4г63 искам да сложа бутала с по-ниска степен на сгъстяване.Не знам на кой ремонт е двигателя но да питам добре ли е да се сменят и ризите на цилиндрите?Двигателя е в перфектно състояние компресия и на 4-те цилиндъра 200 psi.Човече, това е толкова относително че няма докъде.................може за 200 ,а може и за 500 лв. да ти е труда........освен това този мотор няма ризи и не е на ризи а си е блок откъдето и да го погледнеш.........преди да слагате новите бутала задължително замерете диаметрите на цилиндрите с микрометър и в трите точки на всеки цилиндър...........ако не е пипано преи това ,почти съм убеден че цилндрите ще имат формата на елипси и трябва да се фрезоват ............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivailo76 Публикувано 11 юни 2008 Автор Сподели Публикувано 11 юни 2008 Мисля че има ризи защото имам двигател още един разглобен и се виждат ризите,освен това на един приятел му ги смениха и четирите ризи с чисто нови.Просто се чудя дали е задължително да се сменят и те при положение че ще усилвам двигателя и ще го натоварвам много. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 11 юни 2008 Сподели Публикувано 11 юни 2008 Досега не съм виждал 4Г63 с ризи Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivailo76 Публикувано 11 юни 2008 Автор Сподели Публикувано 11 юни 2008 Добре де може да се бъркам в понятията :icon_n_king: Искам да кажа значи буталото влиза в цилиндър нали?Значи стените на този цилиндър са като големи тръби които са набити в блока.Та значи когато имаме задрало бутало и стената на цилиндъра е наранена до такава степен че не може да се шлайфа защото става много тънка- тогава какво правим?- сменяме стените на цилиндъра а именно- избиват се (мисля че ризи се казват)и се набиват нови стени (ризи)и така двигателя става на ремонт 0 тоест нов :icon_dance: Ако бъркам някъде ме поправете. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 11 юни 2008 Сподели Публикувано 11 юни 2008 Мисля че има ризи защото имам двигател още един разглобен и се виждат ризите,освен това на един приятел му ги смениха и четирите ризи с чисто нови.Просто се чудя дали е задължително да се сменят и те при положение че ще усилвам двигателя и ще го натоварвам много.Щом ще го натоварваш , отваряй твоя двигател, и виж дали и той е с ризи. Ако няма ризи а е цял блок, сменяй буталата и го затваряй. Ако и той е с ризи, не става за натоварвания.затваряш си го пак и рискуваш само една гарнитура. А другият ,двигател го караш на Белканто, за да избиеш за гарнитурата. Защото някой вече се е иза......ал , във него. А и още нещо! Ако и твоят двигател е с "тунинг" като другия, след сглобяването следва "бърза продажба на автомобила. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivailo76 Публикувано 11 юни 2008 Автор Сподели Публикувано 11 юни 2008 Да май сте прави- до сега се рових в интернет и наистина нямат ризи заводско защото блока е cast iron и е много здрав.Но иначе се слагат ако се наложи и ако е направено както трябва ризите нямат негативен ефект.Надявам се моят двигател да няма ризи и да не се налага да слагам.На 188 000 километра е от 6 месеца е в България и в сервизната книжка не виждам да пише за подобен ремонт.Значи ако няма усложнения труда ще ми струва към 500 лева ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 11 юни 2008 Сподели Публикувано 11 юни 2008 Да май сте прави- до сега се рових в интернет и наистина нямат ризи заводско защото блока е cast iron и е много здрав.Но иначе се слагат ако се наложи и ако е направено както трябва ризите нямат негативен ефект.Надявам се моят двигател да няма ризи и да не се налага да слагам.На 188 000 километра е от 6 месеца е в България и в сервизната книжка не виждам да пише за подобен ремонт.Значи ако няма усложнения труда ще ми струва към 500 лева ?Слагат се ,но не и на този двигател.Разликата м-у Японският чугун и Българския , е като разликата м-у твоята кола и на дядо ти трабантчето. Надявам се че си учил физика? Топлинното разширение , при различни структури е РАЗЛИЧНО. А за смяната без усложнения 150-200лв. Със усложнения500лв. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 12 юни 2008 Сподели Публикувано 12 юни 2008 Колеги,това не са ризи в този смисъл който влагате.Виждал съм двигател на алфа мисля-приличаше на щайга и в него 4 цилиндъра/ризи/.4Г63 е лят чугун,но ако се загледате внимателно в горния край,ще видите,че в блока се открояват пръстените на ризи,които са от друг материал,плътно набит в блока-няколко пъти съм отварял този двигател.При първия ремонт имаше задрало бутало и не ставаше за шлайф.Решението беше набиването на втулка/риза/-но как не знам.Тезата ми е,че явно не е такъв проблем какъвто го изкарвате,защото вече съм минал можеби 30тина хиляди км. а двигателя ми е 4г63 Турбо. Една риза струва мисля 30 тина лв.,чувал съм,че се изработвали в Русе и били с добро качество-поне майстора твърдеше така,тъй-като бил слагал на доста дизели без последвали проблеми.Така,че действай смело.В края на краищата не мислиш,че ще я караш 500 000км. нали? Действай на моя отговорност! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 12 юни 2008 Сподели Публикувано 12 юни 2008 Колеги,това не са ризи в този смисъл който влагате.Виждал съм двигател на алфа мисля-приличаше на щайга и в него 4 цилиндъра/ризи/.4Г63 е лят чугун,но ако се загледате внимателно в горния край,ще видите,че в блока се открояват пръстените на ризи,които са от друг материал,плътно набит в блока-няколко пъти съм отварял този двигател.При първия ремонт имаше задрало бутало и не ставаше за шлайф.Решението беше набиването на втулка/риза/-но как не знам.Тезата ми е,че явно не е такъв проблем какъвто го изкарвате,защото вече съм минал можеби 30тина хиляди км. а двигателя ми е 4г63 Турбо. Една риза струва мисля 30 тина лв.,чувал съм,че се изработвали в Русе и били с добро качество-поне майстора твърдеше така,тъй-като бил слагал на доста дизели без последвали проблеми.Така,че действай смело.В края на краищата не мислиш,че ще я караш 500 000км. нали? Действай на моя отговорност!Колега!!! Много добре знаем разликата между сухи-мокри ризи. Този двигател, дето си го отварял е бил със "тунинг" Точно затова е задрало буталото, от различното топлинно разширение на двата материала. А човека иска иска да го ползва, за високи натоварвания неговият двигател. Между другото, най близък по структура е Врачанският чугун, но и той не става за конкретния случай. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CynepMEH Публикувано 12 юни 2008 Сподели Публикувано 12 юни 2008 Колега, а защо ще разреждаш мотора? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivailo76 Публикувано 12 юни 2008 Автор Сподели Публикувано 12 юни 2008 Значи схемата е следната: отварям двигателя - ако няма ризи трябва ли да се шлайфа нещо и да се разширява или само се сменят буталата и готово.Ако има ризи-трябва ли да се сменят с нови такива или да се обработва нещо или пак се сменят само буталата и готово? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivailo76 Публикувано 12 юни 2008 Автор Сподели Публикувано 12 юни 2008 Колега, а защо ще разреждаш мотора? Как защо?Нали ще му слагам турбина :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CynepMEH Публикувано 12 юни 2008 Сподели Публикувано 12 юни 2008 Ахаа Добро обяснение! Случайно Ники да има пръст в този проект? Дай инфо - какво си намислил - какви бутала, какви компоненти? по-добрият вариант според мен е да ти се шлайфа блока и след това да вземеш .20 overbore бутала Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 12 юни 2008 Сподели Публикувано 12 юни 2008 Колега!!! Много добре знаем разликата между сухи-мокри ризи. Този двигател, дето си го отварял е бил със "тунинг" Точно затова е задрало буталото, от различното топлинно разширение на двата материала. А човека иска иска да го ползва, за високи натоварвания неговият двигател. Между другото, най близък по структура е Врачанският чугун, но и той не става за конкретния случай.Какво значи "тунинг".Бутало задира по ред причини.При запушена дюза най-вече.Следва бедна смес,висока температура,стопено бутало.Двигателят беше с две дюзи с по-малък дебит,мисля,че това е бил проблема.Двиг-ят не беше тунингован преди,ако това имаш в предвид.Мисля,че уестгейта беше повреден,което означава,че е правил голям бууст-което също може да е причина. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivailo76 Публикувано 12 юни 2008 Автор Сподели Публикувано 12 юни 2008 Ахаа Добро обяснение! Случайно да ти помага Ники за този проект? Дай инфо - какво си намислил - какви бутала, какви компоненти? Ами да той ми помага и аз му помагам с каквото мога :icon_thumbup: Ами проекта е дългосрочен но лека по лека ще го изпълня.Ориентировъчно :Бутала 8,5:1 - те са 3-4 известни фирми.Компютър "Епром" или "DSM link" ,но най-много ми допада идеята за AEM EMS специално за 1G Eclipse.Махане на балансните валове,разпределителни валове HKS.Алуминиев маховик и съединител 2600.Турбина или 20G mitsubishi или Garett.Това са най-тежките неща които ме чакат :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 12 юни 2008 Сподели Публикувано 12 юни 2008 20 г турбина,която да не е китайска се намира трудно,така че си вземи Гарет.И от тях има китайски,но можеш да се ориентираш по цената и по описанието на продукта.Гледах таблица с времената и най-добрите резултати са с Гарет. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivailo76 Публикувано 12 юни 2008 Автор Сподели Публикувано 12 юни 2008 20 г турбина,която да не е китайска се намира трудно,така че си вземи Гарет.И от тях има китайски,но можеш да се ориентираш по цената и по описанието на продукта.Гледах таблица с времената и най-добрите резултати са с Гарет. Ами да и аз мисля че Гарет е по-добрият избор.А за Гарет иска ли да има и водно охлаждане или е само масло.По удобно ми е да няма водно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 12 юни 2008 Сподели Публикувано 12 юни 2008 Повечето са само с маслено,даже и най-големите.Има варианти произведени за Волво с водно+маслено.Даже на Митсубиши турбините произведени за Волво са и с водно,за разлика от повечето други.Както казват македонците "Ово е стандарт"Но ако си намериш с водно-не се замисляй.С малко труд ще и вкараш вода,но можеш да си спестиш неприятности.На коли с маслено само охлаждане им слагат после турбо таймер-електроника дето държи двигателя в работен режим още 2-3 мин след врътване на ключа Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CynepMEH Публикувано 12 юни 2008 Сподели Публикувано 12 юни 2008 ооо АЕМ ЕМС e супер трудна за настройка. Радо с червения еклипс е с такава или с Apexi - наложи му се да вика човек от италия. Иначе ме кефи замисълът.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivailo76 Публикувано 12 юни 2008 Автор Сподели Публикувано 12 юни 2008 То ако не е трудно няма да е интересно :football: . А за турбината с водно и с маслено охлаждане е най-добре за турбината но каквато намеря в крайна сметка.Между другото почнах малко отзад напред но просто ми попадна случайно и сложих вече Турбо-таймер Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 12 юни 2008 Сподели Публикувано 12 юни 2008 Значи схемата е следната: отварям двигателя - ако няма ризи трябва ли да се шлайфа нещо и да се разширява или само се сменят буталата и готово.Ако има ризи-трябва ли да се сменят с нови такива или да се обработва нещо или пак се сменят само буталата и готово?Ако няма ризи,мериш с микромер цилиндъра в средата, и в двата края(на сантиметър и половина-два от края на цилиндъра) Ако ти даде разлика по-малка от 5 стотни(в което се съмнявам) слагаш същия размер бутала. Ако разликата е по-голяма,шлайфаш цилиндрите на следвашия размер. Ако има набити сухи ризи, по добре се откажи от силовият тунинг. По добре се отразява на джоба. Надявам се че вече си разбрал. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 12 юни 2008 Сподели Публикувано 12 юни 2008 Хора, за какви ризи говорите на двигател 4G63/64, моят беше на 550 000 когато го отворихи шлайфах на втори ремонт - от 86.5 на 87 мм, като се има предвид че последните 200 000 кме каран с каквото масло дойде и рядко е било сменяно на всеки 10 000 км. Колеги, двигателите ни не са произведени в завод на ВАЗ, че да се налага на всеки 100 000км основен ремонт ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivailo76 Публикувано 12 юни 2008 Автор Сподели Публикувано 12 юни 2008 Надявам се да е така и цялата процедура да е единствено смяната на новите бутала.Евентуално и нови лагери - тъй и тъй ще се отваря и други такива неща които е добре да се сменят. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rallyart7 Публикувано 12 юни 2008 Сподели Публикувано 12 юни 2008 Задължително смени лагерите.Също и биелите eagle h за пример.Защото от написаното до тук съдя че мислиш доста да я издуваш :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.