Премини към съдържание

Цена на труда за смяна на бутала?


Препоръчано мнение

Здравейте,искам да питам ориентировъчно колко ще ми струва смяната на бутала (само труда без буталата)?Двигателя е 4г63 искам да сложа бутала с по-ниска степен на сгъстяване.Не знам на кой ремонт е двигателя но да питам добре ли е да се сменят и ризите на цилиндрите?Двигателя е в перфектно състояние компресия и на 4-те цилиндъра 200 psi.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,искам да питам ориентировъчно колко ще ми струва смяната на бутала (само труда без буталата)?Двигателя е 4г63 искам да сложа бутала с по-ниска степен на сгъстяване.Не знам на кой ремонт е двигателя но да питам добре ли е да се сменят и ризите на цилиндрите?Двигателя е в перфектно състояние компресия и на 4-те цилиндъра 200 psi.

Човече, това е толкова относително че няма докъде.................може за 200 ,а може и за 500 лв. да ти е труда........освен това този мотор няма ризи и не е на ризи а си е блок откъдето и да го погледнеш.........преди да слагате новите бутала задължително замерете диаметрите на цилиндрите с микрометър и в трите точки на всеки цилиндър...........ако не е пипано преи това ,почти съм убеден че цилндрите ще имат формата на елипси и трябва да се фрезоват .............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че има ризи защото имам двигател още един разглобен и се виждат ризите,освен това на един приятел му ги смениха и четирите ризи с чисто нови.Просто се чудя дали е задължително да се сменят и те при положение че ще усилвам двигателя и ще го натоварвам много.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де може да се бъркам в понятията :icon_n_king: Искам да кажа значи буталото влиза в цилиндър нали?Значи стените на този цилиндър са като големи тръби които са набити в блока.Та значи когато имаме задрало бутало и стената на цилиндъра е наранена до такава степен че не може да се шлайфа защото става много тънка- тогава какво правим?- сменяме стените на цилиндъра а именно- избиват се (мисля че ризи се казват)и се набиват нови стени (ризи)и така двигателя става на ремонт 0 тоест нов :icon_dance: Ако бъркам някъде ме поправете.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че има ризи защото имам двигател още един разглобен и се виждат ризите,освен това на един приятел му ги смениха и четирите ризи с чисто нови.Просто се чудя дали е задължително да се сменят и те при положение че ще усилвам двигателя и ще го натоварвам много.

Щом ще го натоварваш , отваряй твоя двигател, и виж дали и той е с ризи. Ако няма ризи а е цял блок, сменяй буталата и го затваряй. Ако и той е с ризи, не става за натоварвания.затваряш си го пак и рискуваш само една гарнитура. А другият ,двигател го караш на Белканто, за да избиеш за гарнитурата. Защото някой вече се е иза......ал , във него. А и още нещо! Ако и твоят двигател е с "тунинг" като другия, след сглобяването следва "бърза продажба на автомобила.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да май сте прави- до сега се рових в интернет и наистина нямат ризи заводско защото блока е cast iron и е много здрав.Но иначе се слагат ако се наложи и ако е направено както трябва ризите нямат негативен ефект.Надявам се моят двигател да няма ризи и да не се налага да слагам.На 188 000 километра е от 6 месеца е в България и в сервизната книжка не виждам да пише за подобен ремонт.Значи ако няма усложнения труда ще ми струва към 500 лева ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да май сте прави- до сега се рових в интернет и наистина нямат ризи заводско защото блока е cast iron и е много здрав.Но иначе се слагат ако се наложи и ако е направено както трябва ризите нямат негативен ефект.Надявам се моят двигател да няма ризи и да не се налага да слагам.На 188 000 километра е от 6 месеца е в България и в сервизната книжка не виждам да пише за подобен ремонт.Значи ако няма усложнения труда ще ми струва към 500 лева ?

Слагат се ,но не и на този двигател.Разликата м-у Японският чугун и Българския , е като разликата м-у твоята кола и на дядо ти трабантчето. Надявам се че си учил физика? Топлинното разширение , при различни структури е РАЗЛИЧНО. А за смяната без усложнения 150-200лв. Със усложнения500лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,това не са ризи в този смисъл който влагате.Виждал съм двигател на алфа мисля-приличаше на щайга и в него 4 цилиндъра/ризи/.4Г63 е лят чугун,но ако се загледате внимателно в горния край,ще видите,че в блока се открояват пръстените на ризи,които са от друг материал,плътно набит в блока-няколко пъти съм отварял този двигател.При първия ремонт имаше задрало бутало и не ставаше за шлайф.Решението беше набиването на втулка/риза/-но как не знам.Тезата ми е,че явно не е такъв проблем какъвто го изкарвате,защото вече съм минал можеби 30тина хиляди км. а двигателя ми е 4г63 Турбо. Една риза струва мисля 30 тина лв.,чувал съм,че се изработвали в Русе и били с добро качество-поне майстора твърдеше така,тъй-като бил слагал на доста дизели без последвали проблеми.

Така,че действай смело.В края на краищата не мислиш,че ще я караш 500 000км. нали? Действай на моя отговорност!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,това не са ризи в този смисъл който влагате.Виждал съм двигател на алфа мисля-приличаше на щайга и в него 4 цилиндъра/ризи/.4Г63 е лят чугун,но ако се загледате внимателно в горния край,ще видите,че в блока се открояват пръстените на ризи,които са от друг материал,плътно набит в блока-няколко пъти съм отварял този двигател.При първия ремонт имаше задрало бутало и не ставаше за шлайф.Решението беше набиването на втулка/риза/-но как не знам.Тезата ми е,че явно не е такъв проблем какъвто го изкарвате,защото вече съм минал можеби 30тина хиляди км. а двигателя ми е 4г63 Турбо. Една риза струва мисля 30 тина лв.,чувал съм,че се изработвали в Русе и били с добро качество-поне майстора твърдеше така,тъй-като бил слагал на доста дизели без последвали проблеми.

Така,че действай смело.В края на краищата не мислиш,че ще я караш 500 000км. нали? Действай на моя отговорност!

Колега!!! Много добре знаем разликата между сухи-мокри ризи. Този двигател, дето си го отварял е бил със "тунинг" Точно затова е задрало буталото, от различното топлинно разширение на двата материала. А човека иска иска да го ползва, за високи натоварвания неговият двигател. Между другото, най близък по структура е Врачанският чугун, но и той не става за конкретния случай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи схемата е следната: отварям двигателя - ако няма ризи трябва ли да се шлайфа нещо и да се разширява или само се сменят буталата и готово.Ако има ризи-трябва ли да се сменят с нови такива или да се обработва нещо или пак се сменят само буталата и готово?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а защо ще разреждаш мотора?

 

Как защо?Нали ще му слагам турбина :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ахаа :) Добро обяснение! Случайно Ники да има пръст в този проект? :) Дай инфо - какво си намислил - какви бутала, какви компоненти?

 

по-добрият вариант според мен е да ти се шлайфа блока и след това да вземеш .20 overbore бутала

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега!!! Много добре знаем разликата между сухи-мокри ризи. Този двигател, дето си го отварял е бил със "тунинг" Точно затова е задрало буталото, от различното топлинно разширение на двата материала. А човека иска иска да го ползва, за високи натоварвания неговият двигател. Между другото, най близък по структура е Врачанският чугун, но и той не става за конкретния случай.

Какво значи "тунинг".Бутало задира по ред причини.При запушена дюза най-вече.Следва бедна смес,висока температура,стопено бутало.Двигателят беше с две дюзи с по-малък дебит,мисля,че това е бил проблема.Двиг-ят не беше тунингован преди,ако това имаш в предвид.Мисля,че уестгейта беше повреден,което означава,че е правил голям бууст-което също може да е причина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ахаа :) Добро обяснение! :) Случайно да ти помага Ники за този проект? Дай инфо - какво си намислил - какви бутала, какви компоненти?

 

Ами да той ми помага и аз му помагам с каквото мога :icon_thumbup: Ами проекта е дългосрочен но лека по лека ще го изпълня.Ориентировъчно :Бутала 8,5:1 - те са 3-4 известни фирми.Компютър "Епром" или "DSM link" ,но най-много ми допада идеята за AEM EMS специално за 1G Eclipse.Махане на балансните валове,разпределителни валове HKS.Алуминиев маховик и съединител 2600.Турбина или 20G mitsubishi или Garett.Това са най-тежките неща които ме чакат :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

20 г турбина,която да не е китайска се намира трудно,така че си вземи Гарет.И от тях има китайски,но можеш да се ориентираш по цената и по описанието на продукта.Гледах таблица с времената и най-добрите резултати са с Гарет.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

20 г турбина,която да не е китайска се намира трудно,така че си вземи Гарет.И от тях има китайски,но можеш да се ориентираш по цената и по описанието на продукта.Гледах таблица с времената и най-добрите резултати са с Гарет.

 

Ами да и аз мисля че Гарет е по-добрият избор.А за Гарет иска ли да има и водно охлаждане или е само масло.По удобно ми е да няма водно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Повечето са само с маслено,даже и най-големите.Има варианти произведени за Волво с водно+маслено.Даже на Митсубиши турбините произведени за Волво са и с водно,за разлика от повечето други.Както казват македонците "Ово е стандарт"

Но ако си намериш с водно-не се замисляй.С малко труд ще и вкараш вода,но можеш да си спестиш неприятности.На коли с маслено само охлаждане им слагат после турбо таймер-електроника дето държи двигателя в работен режим още 2-3 мин след врътване на ключа

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ооо АЕМ ЕМС e супер трудна за настройка. Радо с червения еклипс е с такава или с Apexi - наложи му се да вика човек от италия. Иначе ме кефи замисълът.. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То ако не е трудно няма да е интересно :football: . А за турбината с водно и с маслено охлаждане е най-добре за турбината но каквато намеря в крайна сметка.Между другото почнах малко отзад напред но просто ми попадна случайно и сложих вече Турбо-таймер :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи схемата е следната: отварям двигателя - ако няма ризи трябва ли да се шлайфа нещо и да се разширява или само се сменят буталата и готово.Ако има ризи-трябва ли да се сменят с нови такива или да се обработва нещо или пак се сменят само буталата и готово?

Ако няма ризи,мериш с микромер цилиндъра в средата, и в двата края(на сантиметър и половина-два от края на цилиндъра) Ако ти даде разлика по-малка от 5 стотни(в което се съмнявам) слагаш същия размер бутала. Ако разликата е по-голяма,шлайфаш цилиндрите на следвашия размер. Ако има набити сухи ризи, по добре се откажи от силовият тунинг. По добре се отразява на джоба. Надявам се че вече си разбрал. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хора, за какви ризи говорите на двигател 4G63/64, моят беше на 550 000 когато го отворих

и шлайфах на втори ремонт - от 86.5 на 87 мм, като се има предвид че последните 200 000 км

е каран с каквото масло дойде и рядко е било сменяно на всеки 10 000 км.

Колеги, двигателите ни не са произведени в завод на ВАЗ, че да се налага на всеки 100 000км основен ремонт !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се да е така и цялата процедура да е единствено смяната на новите бутала.Евентуално и нови лагери - тъй и тъй ще се отваря и други такива неща които е добре да се сменят. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задължително смени лагерите.Също и биелите eagle h за пример.Защото от написаното до тук съдя че мислиш доста да я издуваш :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...