Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Lancer X


Препоръчано мнение

Аз също се спрях последно на Intense M/T. Автоматика си е голям кеф и удобство, но като чета за разхода, който дава никак не ми се нрави. Предполагам впоследствие и разходите за поддръжка ще са по-високи, а и при покупката си идва 2 000 лв отгоре.

Иначе при тест-драйва аз не усетих шум в купето, а не карах по кой знае колко добър път. Возията също ми хареса. Бях се наплашил от последните две неща, защото почти никой във форума не се изказа положително по тези показалите, но всъщност на мен ми допаднаха.

Сега остава да имат в наличност след седмица-две и ако всичко е наред, то ще се присъединя към вас съвсем скоро :).

Проблема с шума не идва от скоростната кутя и пробега на автомобила, нито от лош път и удряшти се камачета. Шума за които говоря се чува на хубав път. Не си купих М/Т защото не исках в колата ми да има нищо немско. За шум от двигателя нямам оплаквания, шуми си супер. Чудно ми е кога ще мога да вкарвам оборотомера в червено.на колко километра трябва да стане двигателя? Сега е на 9500. До кога ще ме ограничава електрониката? Има ли начин тива да се промени чрез някаква намеса без значение дали ще прецакам гаранцията? Всъщност тя покрива май само талона на колата до колкото прочетах в книжката (поне за България е така), така че е без значение. Ако някой има решение на проблемите на този иначе красив автомобил да ми пише. Може би след 5-6 години ще е перфектна кола, но за сега си има доста болежки, 50 на 50 с плюсовете а това не е добре за нас собствениците. Все пак който си го е купил е истински щастлив човек.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 75
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Наистина когато автомобила е нов има сравнително по-висок разход на гориво, възможно е и при теб да е така и след 15000км нещата от към разход да се пооправят. Шума по всяка вероятност е от гумите, обикновенно гумите с които излизат от заводите не са много-добри (те са обикновенно нисък клас, търси се минимална цена). Иначе за разхода оказва влияние и карането, още повече че е автоматик и си има някои особенности които ще усетиш с времето. Всякакви експерименти като спорт режими и т.н. обикновенно водят до повишаване на разхода, така че ако търсиш по-нисък разход си го карай на автоматичен режим с плавни ускорения и се старай да подържаш равномерна скорост на движение. Разхода също зависи и от това къде го караш (по какви пътища), едно е прав път с постоянна скорост, друго е планински преход с чести ускорения и намалявания, разхода който си посочил че го дават по книга 6,5/100км предполагам че е даден при скорост 90km/h, което пък едва ли някой постига при реална експлоатация на автомобила. Относно задната кора която тропа като услиш музиката, просто провери дали е от нея и след като си сигурен че е от там и Балкан стар не могат или не искат да я оправят пробвай в някой сервиз или по-добре в някой монтажен център за кар-аудио (обикновенно знаят как да решат такива проблеми) - мисля че за гаранцията няма защо да се притесняваш, едва ли някой ще разбере, че е пипано точно по някаква кора.

Не е от гумите. Те са висок клас Йокохама Адван. Сменях ги и пак си шуми. Карах я колата по всички изисквания на дълъг път от Пампорово до Слънчев Бряг (все надолу е наклона) и повече от 95км не съм вдигал и пак не става 6,5. Пада до 7,4 - 7,7 това е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не карам нов Lancer, но много бих искал. На всякъде (в руските форуми, в testdrive, които гледах в Youtube) се прокрадва мнението, че в купето се чува шyм от гумите и от мотора, както и от насрещния вятър при по-висока скорост. Ами това е вярно за всички автомобили, от този клас, като излкючим няколко марки (BMW, Mercedes, Audi), при които шумоизолацията е много добре направена, съответно и цената е два пъти по-висика.

Затова ми се струва логично да сравняваме шумоизолациятя на Lancer с коли от същия ценови клас.

Може би на всички ни се иска да сравняваме този прекрасен автомобил с най-добрите марки, но трябва да сме реалисти.

А що се отнася до разхода: Горят конете. Лично мнение. Килограмите и конете са два определящи фактора. Едва ли 1.5 мотора при нормално шофиране и нормални пътни условия гори 13л./100км. Но и не върви, като 1.8. Това е въпрос на личен избор. Аз бих избрал 1.5 за де е по икономичен. И без това нямаме пътища за 150 коня.

 

И тук идва въпросът: Не е ли Lancer за цената си най-добрият избор? :) :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не карам нов Lancer, но много бих искал. На всякъде (в руските форуми, в testdrive, които гледах в Youtube) се прокрадва мнението, че в купето се чува шyм от гумите и от мотора, както и от насрещния вятър при по-висока скорост. Ами това е вярно за всички автомобили, от този клас, като излкючим няколко марки (BMW, Mercedes, Audi), при които шумоизолацията е много добре направена, съответно и цената е два пъти по-висика.

Затова ми се струва логично да сравняваме шумоизолациятя на Lancer с коли от същия ценови клас.

Може би на всички ни се иска да сравняваме този прекрасен автомобил с най-добрите марки, но трябва да сме реалисти.

А що се отнася до разхода: Горят конете. Лично мнение. Килограмите и конете са два определящи фактора. Едва ли 1.5 мотора при нормално шофиране и нормални пътни условия гори 13л./100км. Но и не върви, като 1.8. Това е въпрос на личен избор. Аз бих избрал 1.5 за де е по икономичен. И без това нямаме пътища за 150 коня.

 

И тук идва въпросът: Не е ли Lancer за цената си най-добрият избор? :) :mitsu-smiley:

 

 

Напълно споделям! Ако ще се оплакваме, дайте да сравним първо съответното предлагане на конкурентните марки и тогава. Аз не съм от тези, дето сляпо ще защитават нещо, само щото си е наше, ама все пак искам да ми посочи някой кола със същите параметри на същата цена с по-добри показатели от дискутираните тук.

 

И нека не си говорим дали колата е покрила очакванията, защото те са си доста разтегливи. Нека сравняваме реални показатели спрямо съответните на конкурентите. Аз за 1.8 двигателя не мога да кажа, но имам 1.5 и категорично заявявам, че стига човек да има желание и да му позволяват условията (да не пътува в големи задръствания, например) разходът може да си падне и до 2 л. под спецификацията за градско. За дълъг път съм пробвал и съм падал до 4.5/100. Това, че карам с над 120 км по магистралата с включен климатик и ми дава после 6.5-7.0 литра разход, не означава, че японците са ме метнали за разхода или че нещо не е наред с колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не забравяме, че имаме два различни двигатеря 1.5 - 109 коня и 1.8 - 143 коня при 6000 оборота и едно и също купе 1350 кг., ако говорим за новия Лансър.

Предишната ми кола е също 1350 кг. теглени от 2 литра 120 коня при 5200 оборота двигател и най-ниския разход, който съм постигал е 5.8.

Нормално прави 6.1-6.3 разход без климатик, защото нямаше. При 90км/ч през дупки нито се чува нещо вътре нито се усеща. За паваж и чакъл да не говоря. Затова й казваха, че е като шлеп.

Та да се върнем на въпроса за разхода. Такъв разход от 4.5 е нереален за новите автомобили, ако не са дизели.

Като се вземе под внимание, че максималния въртящ момент е изтеглен чак при 4000 оборота си направете сметка как и на каква предавка ще изпреварвате и повече няма да говорим за разход под 5 на 100.

7 години яздя 120 коня и никога не съм имал проблем при изпреварване. Като вдяна ІІІ-та при 2500-3000 оборота и се изтрелвах за 3-4 секунди от 85-90 до 120-130 км/ч. Сега с Лансера трябва да се оглеждам като гърмян заек като изпреварвам и да внимавам да не вдигне повече от 4000 оборота, че е нов. Ами после като се разработи, за да изпреваря като хората трябва да съм между 4000 и 5000 оборота, а разхода отива в небето. Просто купето е твърде тежко, заради сигурността и 1.5 е малък двигател за това купе. Поне на мен 120 коня са ми малко, а за вас незнам. Имам и други забележки по този автомобил, но това си е мой проблем. Поже би съм твърде разглезен като слизам от по-висок клас автомобил, но очаквах повече от нов автомобил, още повече Японски.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами така си е,колата си е средна работа. Във повечето тестове и дават среден резултат. Но наистина това което предлага за тези пари други не го предлагат :16"лети джанти, 140вата озвучение и то със МП3,Блутуут телефон,тракшън и есп, 7 въздушни възглавници, климатроник добър двигател! И всичкото това за 33000лв. Другите марки не предлагат подобни екстри дори и с допълнително доплащане. Ще ви разкажа как избрах колата и какви са ми впечатленията от конкуренцията.

Когато избирахме колата си бяхме поставили горна граница 35000лв,чудехме се между Рено Меган 1.6, Ленсъра, Тойота Корола1.6 и Авенсис1.6(най евтиния вариантт),като колите сме ги гледали и смятали със максималните екстри който влизат в 35000. Най големия ни фаворит беше Сеат Толедо дори и малко по скъп, но показателите на двигателя Фолксваген 1.6 бяха отчайващи(10.5л разход градксо уаууу). Баща ми имаше някакви мераци за Фиат Линея че е най евтина(ама можеш да поръчаш екстри като на ленсъ и става почти същата цена). Та за инфо на тези който се оплакват че 1.5 е слаб за купето, ще ви кажа че фиата е по голям и тежък и с двигател 1.4 бензин 77к.с и гори колкото Ленсър с 109к.с. . Ако 1.5 Ленсър е тромав то значи Линеа 1.4 е отчайваща!!!

 

.За реното с най-високия пакет показателите на двигателя са близки с Ленсър.Има фарове за мъгла и огледалата се прибират при паркиране.Джантите са 15"лети, мп3 няма дори и в най скъпия пакет, а се поръчва допълнително.Голям багажник. Няма и тракшън и есп,да не говорим че така и не разбрах дали може да се поръча,в магазина не знаеха! С 6 въздушни възглавници е, бутоните на волана не са на него, а са зад него! Отвън ми харесва,вътре изобщо не ми харесва!Вътре обаче изработката е кадърна ,много добра. Най-евтино е 31850лв!

Тойота Корола Luna е с най-мощния двигател 124к.с. и с подобващ разход за конете. Вътре изглежда много лъскаво,по практично и много добре изработено,има всичко каквото има Ленсър(климатроник,мп3...).Има запалка(така и не мога да проумея защо в ленсър няма), фарове за мъгла,голям багажник.Джантитите са 16",но не са лети,няма блутуут, за тракшън и есп се допаща 1068лв!!! И най-странното е че водят корола с 9 въздушни възглавници, което според мен е маркетингова измама.Броят е същия като в Ленсър. Вижте снимкта с въздушните възглавници в тойота и митсубиши,открийте разликите!!! В Тойота май броят Раздувките,всмисъл страничната завеса покрива цялата странична част на колата и там където е по раздутата част отпред и отзад ги считат за две отделни(делят я на две).А може и аз да не мога да броя. По скъпа е с 1000лв(33960лв).

 

Тойтоа Авенсис е същата като Корола,двигателят и параметрите почти еднакви спрямо мощноста и размерите, по голяма е, с климатик е,задните стъкла не са ел. . Пак няма тракшън и есп и се доплаща 1068лв! Чудехме се дали дa купим оказионна кола,в Бургас в магазина на Тойта има и една фирма Спекта Ауто която се занимава с оказионните коли. Стана така че имаше Авенсис и Волво S60. Карах ги и двете ,но първо Волвото. Волвот беше дизел 2.5 на 200 000км и си беше абсолютена самолет,возията беше страхотна,шумоизолацията иделана. След това карах Авенсис дизел 2.0 на 1г.. Нормално беше по бавна от S60 ,но на фона на предната возия и шумоизолация Авенсис не ми хареса много. Интересното беше че дори после като се качих в стария Опел Вектра 1.6 на 18г. не можах да открия разлика във возията м/у опела и авенсиса,даже май опела по ми хареса :))).И смея да кажа че Ленсъра вози по меко. Авенсиса беше същата цена като Корола1.6 Luna(33960лв)

 

Определено тойотите са по изпипани отвътре,поне такива са ми впечателнията от разглеждането по магазините и скромните пробни километри, след години как ще са вътре не знам. Новия Ленсър има страхотен външен вид,вътре не са се постарали толкова колкото отвън. Обърнете внимание е че Ленсър е най-евтин от другите японски марки(Хонда,Тойота,Нисан,Субару,Мазда)! Можеби защото навсякаде се казва че предния модел на Ленсър не е бил никак успешен и с новия фирмата се стреми да подобри продажбите си,с много добра цена. Друго което забелязах е че почти всички други марки в брошурите си споменават и рекламират резултатите от КРАШ тестовете на моделите си. Та взех да се ровя из нета и това което намерих ,е че колата е сигурна,но спрямо Тойта например изостава малко.

www.safercar.gov

http://www.ltsa.govt.nz/vehicles/ancap/mit...ancer-2007.html

http://www.ltsa.govt.nz/vehicles/ancap/toy...n-lhd-2007.html

Странно е че в www.euroncap.com няма нито един модел с пълно отличие, дори и Аутлендър.

Дано на никой не му се налага да изпробва сигурността на колата,пожелавам ви го искрено и от сърце!

 

Горе съм писал за чиста цена на колата,без боята,каско,регистрации....

Офф доста дълго се получи, дано да ви е било интерсно! Искам да кажа че не съжалявам че сме купили тази кола,според възможностите ни и изискванията мисля че нямаше по добър избор,просто ми се искаше отвътре да се бяха постарали повече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато избирах колата си направих един сравнителен списък,можете да го разгледатеСравнение

Също тук съм ви показал възглавниците,за да ги преброите и да намерите 9-те броя на Тойота

Avensis

http://red-racer.hit.bg/Aheloi/avensis.jpg

Corolla

http://red-racer.hit.bg/Aheloi/corolla.jpg

Lancer

http://red-racer.hit.bg/Aheloi/lancer.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

абе хора, незнам за какво спорите!?

за тази цена няма друга подобна кола - говоря за 1.8 автоматика.

аз лично се двоумях за Тойота Аурис, Голф 5 и Опел Астра.

Ауриса вътре беше много чупен, особено таблото е мноо зле, като за капак пред стъклото има някво надигане като хълмче. мнооо неприятно.

Голфа вътре си като сплескан, доста е по-тесничко. иначе хубав мотор, но за визия - :sorry:

Астрата - добра цена, добро качество както чувам, но имаха само един 4степенен автоматик на малък двигател......

и всички тези коли, които бяха на цената на Мицубишито, бяха с по-малки мотори....

така че - КОЛАТА СИ Е ПЕРФЕКТНА!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

абе хора, незнам за какво спорите!?

за тази цена няма друга подобна кола - говоря за 1.8 автоматика.

аз лично се двоумях за Тойота Аурис, Голф 5 и Опел Астра.

Ауриса вътре беше много чупен, особено таблото е мноо зле, като за капак пред стъклото има някво надигане като хълмче. мнооо неприятно.

Голфа вътре си като сплескан, доста е по-тесничко. иначе хубав мотор, но за визия - :sorry:

Астрата - добра цена, добро качество както чувам, но имаха само един 4степенен автоматик на малък двигател......

и всички тези коли, които бяха на цената на Мицубишито, бяха с по-малки мотори....

така че - КОЛАТА СИ Е ПЕРФЕКТНА!

така е,за цената си е супер, ама става въпрос че тези болежки трябва да се лекуват по някакъв начин. за това питам дали някой знае как става номера.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери си налягането в гумите. При мен е 2.5 вместо 2.2, но аз съм с 16" гуми Дънлоп.

При теб са 18" Йокохама, ако се не лъжа и налягатнето със сигурност е над 2.5 атмосфери. Това са го направили за да не изкривиш джантите в някоя дупка.

Разхода си е висок и за нова кола си е нормален. При мен не слиза под 7.5, а аз не съм любител на високите скорости. Мисля обаче, че ако използваш круиз контрола може и да падне. Автоматика си харчи яко, защото опитва да държи двигателя в номинални обороти.

Така е 18'' са и налягането при мене е 2.7-9. Използвам го круиза, но ефекта е същия. Колата държи доста ниски обороти а разхода си остава висок за тези обороти и скорост. Колата просто е направена да си гори повече. Не е от автоматика нито от карането ми а си е така и няма да падне под 7 ако ще да и сложа платна и да я бутам по надолнище с попътен вятър. Четах в автобилд за разходите на различни коли и ми се уплаши окото. На някои от моделите разхода от производителя и този в деиствителност е фрапиращ. Например при БМВ 320 и Мерцедес C 220 е ужас, дават им по 7.5 а те горят 11 при скорости до 120км. Нашите са май китки спрямо немските дървета. Повдигнах темата за горенето не защото ме бърка а защото има разлика от това което пишат в книжката на колата. И тъй като това ми е първата нова кола ми направи впечатление. За другите забележки мога да кажа че рано или късно ще се оправят но като цяло за тази цена колата е лудница и жсеки който я има и се радва много, а тези покрай него му завиждат на играчката. На тези които се чудят им казвам да не се чудят а да си го купят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, карам новия Лансър с посочените екстри макар и американската модификация вече една година и не мога да кажа, че забелязвам нещо подобно. Звукът на Rockford-Fosgate аудио системата е повече от перфектен, дори когато го усиля до степен самата кола да започне да подскача - дори в този случай не мога да забележа никакви странични ефекти от вибриране на кори или нещо подобно. Разхода на бензин също е в рамките на обявените от производителя (9.6 градско, което е доста условно разбира се, аз го докарвам средно до 10.5 като имам доста моменти на каране в задръствания).

Това обаче за CVT трансмисията ме хвърля наистина в дълбок размисъл. Колега, сигурен ли си, че можеш да докараш 6750 оборота в автоматичен режим - това звучи меко казано невероятно, при положение, че червения сектор започва от 6500 оборота?

Вкарвам го на 6750 оборота но само когато е на D, превключа ли да ги сменям от волана става гадно защото ме реже още на 5500, а това е ужасно. Става така че ти однема газта и чуваш как двигателя започва да ти заглъхва и колата спира да върви. УЖАС. Това е гадно защото това са 1200 оборота по малко от тези на компютърното управление на автоматика. Защо? По този начин НЕможе никога да достигнеш максималната и мощност, когато най много го искаш - при спортно каране. Просто когато съм на директна предавка се усеща как двигателя се развинтва на макс и е готино щото не му идват в повече 6750 оборота.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вкарвам го на 6750 оборота но само когато е на D, превключа ли да ги сменям от волана става гадно защото ме реже още на 5500, а това е ужасно. Става така че ти однема газта и чуваш как двигателя започва да ти заглъхва и колата спира да върви. УЖАС. Това е гадно защото това са 1200 оборота по малко от тези на компютърното управление на автоматика. Защо? По този начин НЕможе никога да достигнеш максималната и мощност, когато най много го искаш - при спортно каране. Просто когато съм на директна предавка се усеща как двигателя се развинтва на макс и е готино щото не му идват в повече 6750 оборота.

 

Колега, нещо не мога да разбера как става цялата работа. Нали когато е в автоматичен режим "D", компютъра сам си управлява оборотите и колкото и да се опитвам да я напъвам, никога не доближава дори 5000. Напротив, когато превключа в ръчен режим и например тръгна от място на първа, много бързо и лесно минавам 6000 оборота без никакви проблеми (не ми даде сърце да я пробвам до 6500). Просто не мога да разбера как става при теб този странен номер. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има нещо сбъркано в софтуера на тази кола. Дано не е от Microsoft!

Забелязали ли сте, когато индикацията е в режим средна скорост/среден разход, от долу икономайзера показва над 20 на 100, когато колата стои на място. Това ми показва, че неможе да му се има доверие на този уред.

До момента съм изминал 500 км с 42 л. гориво (8.4L/100км) като 350-400 км са извън градско. Градското според уреда е със средна скорост 10-12 км/ч.

За сега съм се отказал да засичам каквито и да е разходи докото не мина 1000 км.

Предполагам, че при първата смяна на консумативи след 1 година или 15 000 км ще бъркат нещо в компютъра и ще оправят част от бъговете.

Така че очаквайте SP1 (сървиз пак 1)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм забелязал да има грешка от това, което показва. Средният разход е изчислен на база изминати километри в час и горивото, което си изхабил пак за час. Иначе няма как да ти засече разхода в покой. Дефакто, ти виждаш не колко гориво си изхабил за изминатото разстояние, а за времето, за което си изминал това разстояние. По мои наблюдения показва доста точно, но не съм засичал с резервоара, понеже пълня винаги догоре, а за 59 литра винаги имам смесено градско-извънградско и няма как.

 

Мене ме озадачава в неприятния смисъл тъпият номер да почва да писка за презареждане, когато ти остава гориво за 100 км. Поне аз с такова впечатление съм останал. Едно, че има още бая път и пищялката си пее, но и друго, че никога не знаеш точно колко можеш да минеш. 100 км. градско си е доста гориво, а и разходът в повечето случаи варира според маршрута и натовареността. Друго си е да си знаеш, имам си 5 литра, мога да мина горе-долу такова разстояние при обстоятелствата, в които се намирам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Англия е забранено да караш по аутобана, ако нямаш достатъчно гориво. Може би затова алармата се задейства по-рано. В западна Европа отбивките са на 50-70 км.

А някой от вас ползвал ли е екстрата за подканване с аларма за почивка след определино време зад волана?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има нещо сбъркано в софтуера на тази кола. Дано не е от Microsoft!

Забелязали ли сте, когато индикацията е в режим средна скорост/среден разход, от долу икономайзера показва над 20 на 100, когато колата стои на място. Това ми показва, че неможе да му се има доверие на този уред.

До момента съм изминал 500 км с 42 л. гориво (8.4L/100км) като 350-400 км са извън градско. Градското според уреда е със средна скорост 10-12 км/ч.

За сега съм се отказал да засичам каквито и да е разходи докото не мина 1000 км.

Предполагам, че при първата смяна на консумативи след 1 година или 15 000 км ще бъркат нещо в компютъра и ще оправят част от бъговете.

Така че очаквайте SP1 (сървиз пак 1)

 

 

Отдавна следя темата с интерес и мислех да не вземам отношение, но вече не се сдържах :) Колега, естествено, че ще ти покаже над 20л. Тази скала ти е за моментния разход, който в случая е обвързан и със скоростта ти, след като си спрял и скоростта ти е 0 км/ч. нормално е да покаже толкова.

Относно средния разход миналата седмица ходих с 1.8 А/Т до Омуртаг и обратно до Шумен, карал съм на макс, понеже много бързах, дори и КАТ ме "паркираха" на едно място, в момента по този маршут се правят на 4 места ремонт, където се кара като в града и ми даде разхог 9.1/100 л. при работещ климатроник. Пробвал съм и в градски условия, успявал съм да смъкна до 8.5л. на 100км, нормално гори около 11-12л. градско.

Колкото то качествата на колата, определено според мен си заслужава парите, естествено че винаги могат да се намерят забележки в един автомобил, какъвто и да е, но все пак си остава определящо цената! Ако всеки един от нас се хване може да намери куп забележки и в новата C-класа на Мерцедес, която е в същия клас, но 3-пъти, по-скъпа.

Определено :mitsu-smiley: направи крачка напред с новия Лансър, като автомобил в сегмента си е достатъчно конкурентен. Нормално е да не се хареса на всеки един, всички сме различни и имаме различни вкусове :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За разхода мога да кажа, че колкото показва среден разход толкова и гори при моя дизел, за извънградско 160км 140 км/ч на автопилот и градско 30 ми даде 6.7 по борд компютър и на колонката, това с климатроника

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази скала ти е за моментния разход, който в случая е обвързан и със скоростта ти, след като си спрял и скоростта ти е 0 км/ч. нормално е да покаже толкова.

Мисля, че нещо терминологията ни куца и затова неможем да се разберем.

Моментния разход показва разхода във всеки един момент - текуща консумация на двигателя. Той няма нищо общо с скоростта или изминатия път, а само от оборотите и натоварването на двигателя. На всеки е ясно, че когато двигателя работи на място консумацията на гориво е минимална, но съществува. И мисълта ми бе, че софтуера може да разбере, че колата не се движи и може да скрие тази чертичка някъде около нулата. Така се държи икономайзер, който е вързан за вакума, който прави двигателя.

Ако говорим за средния разход, естествено че при 0 км/ч (както пишеш) средния разход ще клони към безкрайност и затова на диспрея е

изписано "- - -" вместо "999" на 100. Това е математика. :icon_angel:

Няма да обяснявам как работи MAF-a, TPS-a и другите сензори, които дават тази информация на двигателя.

Просто компютъра трябва да гледа да не те докарва до прединфарктно състояние с тия индикации. :rolleyes:

Явно информацията за консумацията на гориво се измерва индирактно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сори че се намесвам разхода не се ли изчислява от горивото преминало през дюзите т.е. борд компа взима инфо от ЕКУ-то и смята? На старата ми кола беше точно така не претендирам че и тук е така но е логично

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля си че се отклонихте от това колко точно показва, към спорове как трябва да е интерфейса :icon_blush:

 

Разбира се че го отчита почти директно - според времето на отваряне на дюзите предполага колко гориво е минало, но ако е на всяка секунда примерно или на всяка десета от секундата абсолютното показание каква полза ще ти носи едни скачащи цифри? Затова винаги е някакво интерполиране с кумулативно натрупване на разликата от две показания към текущата стойност с малка тежест. Дали като си спрял ще изгасва дисплея, ще показва чертички или ще брои литри/час дали е от някакво значение?

На Хамър май беше правиха експеримент, че не показвал повече от 40 л/100 ограничено твърдо и го бяха докарали до 80 реално, но той твърдо си знае 40 - да не стряска :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз затова и казах, че всъщност показва разход на гориво за време, а не за разстояние. Ако изминеш 100 км за един час, без да спираш никъде, средният ти разход ще е примерно 6л. Ако обаче се движиш със 100 км, но спреш за малко и изминеш в крайна сметка 80 км за един час, ще ти даде около 7.2 л., защото ще ти е изчислило, че за това време си изхарчил 6 л. с престоя, а си минал 80, т.е. разходът ти е около 7.2 на 100.

 

Забелязал съм, че по този начин засича и на светофарите, като спра. През определен период отчита изминато разстояние и времето, за което е минато разстоянието. Така включва фактора престой в сметките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз затова и казах, че всъщност показва разход на гориво за време, а не за разстояние. Ако изминеш 100 км за един час, без да спираш никъде, средният ти разход ще е примерно 6л. Ако обаче се движиш със 100 км, но спреш за малко и изминеш в крайна сметка 80 км за един час, ще ти даде около 7.2 л., защото ще ти е изчислило, че за това време си изхарчил 6 л. с престоя, а си минал 80, т.е. разходът ти е около 7.2 на 100.

 

Забелязал съм, че по този начин засича и на светофарите, като спра. През определен период отчита изминато разстояние и времето, за което е минато разстоянието. Така включва фактора престой в сметките.

 

Аз не съм имал кола с борд комп, ама това ми се струва доста абсурдно - а именно средния разход да го дава на база разстояние и време. Фактора време не би трябвало да се взема под внимание иначе ще е объркване. Средния разход би трябвало да е величина за формирането на която са от значение само изминатото разстояние и изразходваното гориво. Тогава това че си спирал няма никакво значение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Англия е забранено да караш по аутобана, ако нямаш достатъчно гориво. Може би затова алармата се задейства по-рано. В западна Европа отбивките са на 50-70 км.

А някой от вас ползвал ли е екстрата за подканване с аларма за почивка след определино време зад волана?

Че как се включва тази екстра и изибщо имаме ли я в нашите коли? А колко километра може да се минат след като ти е сигнализирано за превършване на горивото?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Vasil Sivkov, в ляво на таблото има бутон "INFO" , с натискането му на дисплея се показват различни показатели, като километражи, разход на гориво, колко километра можеш да изминеш с наличното гориво, температура на двигателя и др. При мен оборудването е INVITE, но предполагам, че при INTENSE няма да е по-различно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...