Allen Публикувано 24 март 2008 Сподели Публикувано 24 март 2008 От известно време имам проблеми с температурата на Галанта 2.0TDI 1996 г.По принцип стрелката ми на температурата след като загрее колата си стои малко преди средата от както съм я купил(преди 5 години).Но от известно време, когато се движа по дълго време по нагорнище, стрелката отива 1 см. преди червеното и после и да я пусна по инерция не изтива. Пада и малко температурата само ако я карам с над 3500 об.м. Спирал съм и съм пипал радиятора и той не е топъл колкото двигателя даже по някога не включва перката защото температурата на радиатора не е висока. Просто няма достатъчно циркулиране на водата. Смених термостата и положението е същото. Някой има ли идея дали може да е от водната помпа, като загрее колата да превърта нещо. Защото друго обяснение нямам. Градско колата не загрява. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marin__ Публикувано 24 март 2008 Сподели Публикувано 24 март 2008 От известно време имам проблеми с температурата на Галанта 2.0TDI 1996 г.По принцип стрелката ми на температурата след като загрее колата си стои малко преди средата от както съм я купил(преди 5 години).Но от известно време, когато се движа по дълго време по нагорнище, стрелката отива 1 см. преди червеното и после и да я пусна по инерция не изтива. Пада и малко температурата само ако я карам с над 3500 об.м. Спирал съм и съм пипал радиятора и той не е топъл колкото двигателя даже по някога не включва перката защото температурата на радиатора не е висока. Просто няма достатъчно циркулиране на водата. Смених термостата и положението е същото. Някой има ли идея дали може да е от водната помпа, като загрее колата да превърта нещо. Защото друго обяснение нямам. Градско колата не загрява. а има ли загуба на антифриз? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Allen Публикувано 24 март 2008 Автор Сподели Публикувано 24 март 2008 а има ли загуба на антифриз?Не загуба на антифриз няма. Опитах се и да обезвъздуша добре, като сменях термостата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marin__ Публикувано 24 март 2008 Сподели Публикувано 24 март 2008 Имах същият проблем с маздата. В града не загряваше, но на извънградско почваше да качва стрелката и после като падна под 3000 оборота направо си загряваше. Ходих в няколко сервиза и ми казваха че колата е добре , и и няма нищо. Накрая се оказа гарнитура, след като един майстор ме прати за проверка на газове в системата. Аз си го обяснявам така; понеже японските коли са направени да се обезвъздушават сами, и в града по светофарите системата се обезвъздушава и затова не загрява, но на извънградско няма как вече. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Allen Публикувано 24 март 2008 Автор Сподели Публикувано 24 март 2008 Имах същият проблем с маздата. В града не загряваше, но на извънградско почваше да качва стрелката и после като падна под 3000 оборота направо си загряваше. Ходих в няколко сервиза и ми казваха че колата е добре , и и няма нищо. Накрая се оказа гарнитура, след като един майстор ме прати за проверка на газове в системата. Аз си го обяснявам така; понеже японските коли са направени да се обезвъздушават сами, и в града по светофарите системата се обезвъздушава и затова не загрява, но на извънградско няма как вече.Да същият ми е проблема. Коя гарнитура имаш в предвид? На главата ли?при мен нещатата са такива, като загрее радиатора в долната си част е само леко топъл, а двигателя загрява. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marky Публикувано 24 март 2008 Сподели Публикувано 24 март 2008 Имах същият проблем с маздата. В града не загряваше, но на извънградско почваше да качва стрелката и после като падна под 3000 оборота направо си загряваше. Ходих в няколко сервиза и ми казваха че колата е добре , и и няма нищо. Накрая се оказа гарнитура, след като един майстор ме прати за проверка на газове в системата. Аз си го обяснявам така; понеже японските коли са направени да се обезвъздушават сами, и в града по светофарите системата се обезвъздушава и затова не загрява, но на извънградско няма как вече. Колега можеби е гарнитурата!Отиди в сервиз и поискаи дати да ти проверят да ли имаш въглероден двуокис в антифриза!Това се прави като се слали капа4ката на радиатора се поставя уред4ето(представлява стъклена епроветка в единия краи към отвора,а друхия има гумена топка(като баипас) която има разтвор,забравих то4ния цвят син или лилав беше и като се помпи ако има в.д. си променя цвета. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Allen Публикувано 24 март 2008 Автор Сподели Публикувано 24 март 2008 Колега можеби е гарнитурата!Отиди в сервиз и поискаи дати да ти проверят да ли имаш въглероден двуокис в антифриза!Това се прави като се слали капа4ката на радиатора се поставя уред4ето(представлява стъклена епроветка в единия краи към отвора,а друхия има гумена топка(като баипас) която има разтвор,забравих то4ния цвят син или лилав беше и като се помпи ако има в.д. си променя цвета.Благодаря ще проверя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Allen Публикувано 24 март 2008 Автор Сподели Публикувано 24 март 2008 Колега можеби е гарнитурата!Отиди в сервиз и поискаи дати да ти проверят да ли имаш въглероден двуокис в антифриза!Това се прави като се слали капа4ката на радиатора се поставя уред4ето(представлява стъклена епроветка в единия краи към отвора,а друхия има гумена топка(като баипас) която има разтвор,забравих то4ния цвят син или лилав беше и като се помпи ако има в.д. си променя цвета.Добре но по тази логика не трябва ли винаги, когато карам извънградско да го прави?А тя го прави само при по дълго нагорнище.Но като почне да загрява, до като не изстине мотора на цяло си вдига пак температурата и градско. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 24 март 2008 Сподели Публикувано 24 март 2008 Добре но по тази логика не трябва ли винаги, когато карам извънградско да го прави?А тя го прави само при по дълго нагорнище.Но като почне да загрява, до като не изстине мотора на цяло си вдига пак температурата и градско.1. Водна помпа............може лопатките които загребват водата да са разджасали и да са се разпаднали - тогава ще имаш недостатъчно налягане в системата и съответно задържане на загрята вода в главата, а там е и дадчика .............може би ще трябва да чуеш нещо като бълбукане когато мотора е работил току що и си го изгасил................бълбукането идва от парното ,от там се чува...........2. Основна гарнитура или спукана глава - това е много вероятен вариант..............проблема е че като караш по дълго време в натоварен режим на моора, тогава проникват газове в охл. система , иначе не проникват.............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Allen Публикувано 25 март 2008 Автор Сподели Публикувано 25 март 2008 1. Водна помпа............може лопатките които загребват водата да са разджасали и да са се разпаднали - тогава ще имаш недостатъчно налягане в системата и съответно задържане на загрята вода в главата, а там е и дадчика .............може би ще трябва да чуеш нещо като бълбукане когато мотора е работил току що и си го изгасил................бълбукането идва от парното ,от там се чува...........2. Основна гарнитура или спукана глава - това е много вероятен вариант..............проблема е че като караш по дълго време в натоварен режим на моора, тогава проникват газове в охл. система , иначе не проникват..............Значи лоша работа, ако е главата. Надявах се да е от помпата обаче маи ще е главата, защото като загрее така и като спра колата се чуват балбукания в антифриза. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 25 март 2008 Admin Сподели Публикувано 25 март 2008 Бълбуканията в разширителния съд са от следствие на това, че е загряла. Проблемите са както казват колегите. Когато я натовариш на стръмен път загрява иначе в градско не го прави. Признаците са гарнитура на главата или пукната глава. Дано не е второто. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 25 март 2008 Сподели Публикувано 25 март 2008 Значи лоша работа, ако е главата. Надявах се да е от помпата обаче маи ще е главата, защото като загрее така и като спра колата се чуват балбукания в антифриза. Може на главата нищо да и няма, а да е от гарнитурата - както е писал и DJ-я, ама докато не се отвори само се предполага. А до преди да кажеш, че се чува бълбукане - аз допусках че може и самия радиатор да ти е за смяна или най-малкото за промиване. Не знам до колко е вярно, чувал съм че радиатора трябва на 8 год. да се сменя. Имам предвид, че ако има запушени серпентинки от разни утаики и ръжди в антифриза - ако се предположи че има няколко запушени, то когато си на големи обороти топлоотдаването може да не е достатъчно и за това да загрява. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MitakaNadeto Публикувано 25 март 2008 Сподели Публикувано 25 март 2008 Бълбукането в разширителния съд се явява отработени газове, минали през пукнатина в главата или гарнитурата от някой цилиндър към охладителната течност. Не загрява на обороти, защото има, от една страна, по-добро самоохлаждане и от друга страна защото натоварването на мотора е по-малко. Може цял ден да си караш колата без натоварване на високи обороти, но първото натоварване ще образува въздушна тапа в охладителната система и оставайки без циркулация на антифриза, тя ще прегрее.При мен се получи точно описания от теб проблем, но имах и теч на антифриз през разширителния съд след натоварване на колата. Смених гарнитура, шлайфах главата и сега всичко е О'К !!!Дано не ти е пукната главата ! Да не забравяме, че си с дизел ........... !Успех ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marky Публикувано 25 март 2008 Сподели Публикувано 25 март 2008 Колега, провери за това което ти писах, става за две минутки! И не карай колата може да се разминеш само с гарнитура.Успeх. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 25 март 2008 Сподели Публикувано 25 март 2008 Възможно е да има още един проблем, просто да ти се е позадръстил радиатора както отвън ,така и отвътре..............отвън ако е ,то мини на автомивка и ги помоли да ти измият радиатора с пароструйка, а ако е отвътре, източваш антифриза, махаш термостата, сипваш вода и добавка за промивка на охл. система и караш така 1 ден , източваш я ,слагаш термостата и сипваш антифриз.............ако и тогава го прави този проблем, ще трябва да се насочиш към първите две неща ,които ти казах по рано............... :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 3 юни 2008 Сподели Публикувано 3 юни 2008 Здравейте.Изравям темата защото имам "малък" проблем.Идвайки в неделя на София се получи нещо много странно за мен.В баир(витиня)Галанта ми почна да вдига температура (вярно че го бях напънал,но не би трябвало)и стрелката се качи с 6-7 мм.нагоре от постоянно то си място(по средата-там си стои постоянно когато всичко е ОК),но още по странно ,че като олабя педала на газта стрелката се връща надоло и слиза 3-4 мм. под средата(което много странно за мен).Иначе при нормално каране в градски условия и извън града(с нормална скорост )всичко е ОК.Колеги дайте някаква идея дали може да е от термостат или запушен радиатор или нещо друго.Антифриза е на мястото си и не балбука(което ме успокоява,поне за сега)Благодаря преварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmizov Публикувано 3 юни 2008 Сподели Публикувано 3 юни 2008 Като начало, промий си радиатора на пароструйка, може да се е пазапушил от мошички и други неща! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 3 юни 2008 Сподели Публикувано 3 юни 2008 bate_pleven освен запушен радиатор, може и от водната помпа да е - както DJ Tymbi е обяснил в по горните постове. Помпата да не дава достатъчен дебит поради износване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 3 юни 2008 Сподели Публикувано 3 юни 2008 bate_pleven освен запушен радиатор, може и от водната помпа да е - както DJ Tymbi е обяснил в по горните постове. Помпата да не дава достатъчен дебит поради износване.А не е ли ло вероятно да е дефектирал датчика за включване на перката? Щото дебита на помпата е по голям при повече обороти. Човека каза че при отнемане на газта т.е. по малко обороти температурата е паднала. Освен това на место като работи при градско например,ако не работи помпата ще му прегрее двигатела и ще му изхвърли антифриза. Според мен датчика е включил късно и е изключил късно.За това бате Плевен! ако ти го направи още веднъж сменяй датчика и нямаш ядове. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Веско Публикувано 3 юни 2008 Сподели Публикувано 3 юни 2008 Явно този проблем се е случил на много хора. Миналата седмица се появи и при мен, след преход от 250 км изведнъж стрелката на температурата почна да се вдига. Най-странното е че като карах на бензин почти нямаше промяна, а на газ разликата беше очевидна. Три дни преди този случка си промивах радиатора. От друга страна пък водната помпа ми е за смяна. Просто Студио Х. Най-интересното е че от тогава имах няколко подобни пътувания, освен обичайните софийски задръствания но мистерията не се повтори. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 3 юни 2008 Сподели Публикувано 3 юни 2008 При мен имаше всички тези симптоми преди време - загряваше на извънградско, на нагорнище, повече при включен климатик. Оказа се термостат - беше блокирал в затворено положение. При смяната направих промивка на радиатора, отвън и отвътре - според мен е добре да се направи! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 4 юни 2008 Сподели Публикувано 4 юни 2008 Здравейте.Изравям темата защото имам "малък" проблем.Идвайки в неделя на София се получи нещо много странно за мен.В баир(витиня)Галанта ми почна да вдига температура (вярно че го бях напънал,но не би трябвало)и стрелката се качи с 6-7 мм.нагоре от постоянно то си място(по средата-там си стои постоянно когато всичко е ОК),но още по странно ,че като олабя педала на газта стрелката се връща надоло и слиза 3-4 мм. под средата(което много странно за мен).Иначе при нормално каране в градски условия и извън града(с нормална скорост )всичко е ОК.Колеги дайте някаква идея дали може да е от термостат или запушен радиатор или нещо друго.Антифриза е на мястото си и не балбука(което ме успокоява,поне за сега)Благодаря преварително.Аз вече ти писах за датчика на перката на вентилатора,но се сетих и за една още по вероятна причина.Вземи си провери спирачната система щото ако задържа някое колело,в баира става все едно че дърпаш друга кола. Като покараш по дълго време,без да ползваш спирачка я спри по инерция като помагаш и с двигатела и пипни джантите.Ако има някоя топла, там е проблема.Провери си също и капачката на радиатора.Вземи капачка от някой колега дето няма проблем и покарай,ако спре да грее знаеш какво да правиш.А за главата не се стресирай.Колегите дето ти думат за глава са със дизелови коли.При бензинките няма такива ядове.Най много да я изкривиш главата и да хвърлиш гарнитура,но чак да я спукаш не вЕрвам.Оня ден правих един ПАСАТ,беше спукал двата цилинъра но главата беше само изкривена. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japanfen Публикувано 4 юни 2008 Сподели Публикувано 4 юни 2008 Здравейте.Изравям темата защото имам "малък" проблем.Идвайки в неделя на София се получи нещо много странно за мен.В баир(витиня)Галанта ми почна да вдига температура (вярно че го бях напънал,но не би трябвало)и стрелката се качи с 6-7 мм.нагоре от постоянно то си място(по средата-там си стои постоянно когато всичко е ОК),но още по странно ,че като олабя педала на газта стрелката се връща надоло и слиза 3-4 мм. под средата(което много странно за мен).Иначе при нормално каране в градски условия и извън града(с нормална скорост )всичко е ОК.Колеги дайте някаква идея дали може да е от термостат или запушен радиатор или нещо друго.Антифриза е на мястото си и не балбука(което ме успокоява,поне за сега)Благодаря преварително. Галанта има много добро охлаждане, като се има предвид че в това време перките работят на бавна скорост, значи не би трябвало колкото и да се натовари да почне да загрява. Хубаво е да се започне от по евтините варианти. 1. Да се огледа навсякъде за течове, дори и най малкото сълзене води до засмукване на въздух и създава проблеми. 2. Перките дали включват и изключват. 3. Проверка за наличие на газове в системата.4. Проверка на маркучето в преливника да не е паднало, скъсано и т.н.4. Почваме с плащанията- термостат.5. Капачка на радиатора.6. Чистене на радиатора, отвътре и от вън.7. Водна помпа.8. Ако не се оправи, сменяме колата с друг Галант Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Веско Публикувано 4 юни 2008 Сподели Публикувано 4 юни 2008 Последното е най-добрият вариант. Както беше казал един колега по-доброто от едно :mitsu-smiley: са две :plane: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 4 юни 2008 Сподели Публикувано 4 юни 2008 Еее,колеги вие направо го уредихте човека! Заради някакви си дребни проблеми чак да си сменя ГАЛАНТА. Между другото това за двата :plane: :plane: е мой девиз.За това мисля че е по добре да си оправи неговия и да си купи един 2006-та. Кво ша кажете А? Така му се пада щом веднъж се е излъгал да седне в ГАЛАНТ :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.