Премини към съдържание

Загрява ми галанта


Allen

Препоръчано мнение

От известно време имам проблеми с температурата на Галанта 2.0TDI 1996 г.

По принцип стрелката ми на температурата след като загрее колата си стои малко преди средата от както съм я купил(преди 5 години).

Но от известно време, когато се движа по дълго време по нагорнище, стрелката отива 1 см. преди червеното и после и да я пусна по инерция не изтива. Пада и малко температурата само ако я карам с над 3500 об.м. Спирал съм и съм пипал радиятора и той не е топъл колкото двигателя даже по някога не включва перката защото температурата на радиатора не е висока. Просто няма достатъчно циркулиране на водата. Смених термостата и положението е същото. Някой има ли идея дали може да е от водната помпа, като загрее колата да превърта нещо. Защото друго обяснение нямам. Градско колата не загрява.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От известно време имам проблеми с температурата на Галанта 2.0TDI 1996 г.

По принцип стрелката ми на температурата след като загрее колата си стои малко преди средата от както съм я купил(преди 5 години).

Но от известно време, когато се движа по дълго време по нагорнище, стрелката отива 1 см. преди червеното и после и да я пусна по инерция не изтива. Пада и малко температурата само ако я карам с над 3500 об.м. Спирал съм и съм пипал радиятора и той не е топъл колкото двигателя даже по някога не включва перката защото температурата на радиатора не е висока. Просто няма достатъчно циркулиране на водата. Смених термостата и положението е същото. Някой има ли идея дали може да е от водната помпа, като загрее колата да превърта нещо. Защото друго обяснение нямам. Градско колата не загрява.

 

 

а има ли загуба на антифриз?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

а има ли загуба на антифриз?

Не загуба на антифриз няма. Опитах се и да обезвъздуша добре, като сменях термостата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах същият проблем с маздата. В града не загряваше, но на извънградско почваше да качва стрелката и после като падна под 3000 оборота направо си загряваше. Ходих в няколко сервиза и ми казваха че колата е добре , и и няма нищо. Накрая се оказа гарнитура, след като един майстор ме прати за проверка на газове в системата. Аз си го обяснявам така; понеже японските коли са направени да се обезвъздушават сами, и в града по светофарите системата се обезвъздушава и затова не загрява, но на извънградско няма как вече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах същият проблем с маздата. В града не загряваше, но на извънградско почваше да качва стрелката и после като падна под 3000 оборота направо си загряваше. Ходих в няколко сервиза и ми казваха че колата е добре , и и няма нищо. Накрая се оказа гарнитура, след като един майстор ме прати за проверка на газове в системата. Аз си го обяснявам така; понеже японските коли са направени да се обезвъздушават сами, и в града по светофарите системата се обезвъздушава и затова не загрява, но на извънградско няма как вече.

Да същият ми е проблема. Коя гарнитура имаш в предвид? На главата ли?

при мен нещатата са такива, като загрее радиатора в долната си част е само леко топъл, а двигателя загрява.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах същият проблем с маздата. В града не загряваше, но на извънградско почваше да качва стрелката и после като падна под 3000 оборота направо си загряваше. Ходих в няколко сервиза и ми казваха че колата е добре , и и няма нищо. Накрая се оказа гарнитура, след като един майстор ме прати за проверка на газове в системата. Аз си го обяснявам така; понеже японските коли са направени да се обезвъздушават сами, и в града по светофарите системата се обезвъздушава и затова не загрява, но на извънградско няма как вече.

 

Колега можеби е гарнитурата!Отиди в сервиз и поискаи дати да ти проверят да ли имаш въглероден двуокис в антифриза!Това се прави като се слали капа4ката на радиатора се поставя уред4ето(представлява стъклена епроветка в единия краи към отвора,а друхия има гумена топка(като баипас) която има разтвор,забравих то4ния цвят син или лилав беше и като се помпи ако има в.д. си променя цвета.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега можеби е гарнитурата!Отиди в сервиз и поискаи дати да ти проверят да ли имаш въглероден двуокис в антифриза!Това се прави като се слали капа4ката на радиатора се поставя уред4ето(представлява стъклена епроветка в единия краи към отвора,а друхия има гумена топка(като баипас) която има разтвор,забравих то4ния цвят син или лилав беше и като се помпи ако има в.д. си променя цвета.

Благодаря ще проверя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега можеби е гарнитурата!Отиди в сервиз и поискаи дати да ти проверят да ли имаш въглероден двуокис в антифриза!Това се прави като се слали капа4ката на радиатора се поставя уред4ето(представлява стъклена епроветка в единия краи към отвора,а друхия има гумена топка(като баипас) която има разтвор,забравих то4ния цвят син или лилав беше и като се помпи ако има в.д. си променя цвета.

Добре но по тази логика не трябва ли винаги, когато карам извънградско да го прави?

А тя го прави само при по дълго нагорнище.Но като почне да загрява, до като не изстине мотора на цяло си вдига пак температурата и градско.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре но по тази логика не трябва ли винаги, когато карам извънградско да го прави?

А тя го прави само при по дълго нагорнище.Но като почне да загрява, до като не изстине мотора на цяло си вдига пак температурата и градско.

1. Водна помпа............може лопатките които загребват водата да са разджасали и да са се разпаднали - тогава ще имаш недостатъчно налягане в системата и съответно задържане на загрята вода в главата, а там е и дадчика .............може би ще трябва да чуеш нещо като бълбукане когато мотора е работил току що и си го изгасил................бълбукането идва от парното ,от там се чува...........

2. Основна гарнитура или спукана глава - това е много вероятен вариант..............проблема е че като караш по дълго време в натоварен режим на моора, тогава проникват газове в охл. система , иначе не проникват..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. Водна помпа............може лопатките които загребват водата да са разджасали и да са се разпаднали - тогава ще имаш недостатъчно налягане в системата и съответно задържане на загрята вода в главата, а там е и дадчика .............може би ще трябва да чуеш нещо като бълбукане когато мотора е работил току що и си го изгасил................бълбукането идва от парното ,от там се чува...........

2. Основна гарнитура или спукана глава - това е много вероятен вариант..............проблема е че като караш по дълго време в натоварен режим на моора, тогава проникват газове в охл. система , иначе не проникват..............

Значи лоша работа, ако е главата.

Надявах се да е от помпата обаче маи ще е главата, защото като загрее така и като спра колата се чуват балбукания в антифриза.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Бълбуканията в разширителния съд са от следствие на това, че е загряла.

 

Проблемите са както казват колегите. Когато я натовариш на стръмен път загрява иначе в градско не го прави. Признаците са гарнитура на главата или пукната глава. Дано не е второто.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи лоша работа, ако е главата.

Надявах се да е от помпата обаче маи ще е главата, защото като загрее така и като спра колата се чуват балбукания в антифриза.

 

 

Може на главата нищо да и няма, а да е от гарнитурата - както е писал и DJ-я, ама докато не се отвори само се предполага.

А до преди да кажеш, че се чува бълбукане - аз допусках че може и самия радиатор да ти е за смяна или най-малкото за промиване. Не знам до колко е вярно, чувал съм че радиатора трябва на 8 год. да се сменя. Имам предвид, че ако има запушени серпентинки от разни утаики и ръжди в антифриза - ако се предположи че има няколко запушени, то когато си на големи обороти топлоотдаването може да не е достатъчно и за това да загрява.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бълбукането в разширителния съд се явява отработени газове, минали през пукнатина в главата или гарнитурата от някой цилиндър към охладителната течност. Не загрява на обороти, защото има, от една страна, по-добро самоохлаждане и от друга страна защото натоварването на мотора е по-малко. Може цял ден да си караш колата без натоварване на високи обороти, но първото натоварване ще образува въздушна тапа в охладителната система и оставайки без циркулация на антифриза, тя ще прегрее.

При мен се получи точно описания от теб проблем, но имах и теч на антифриз през разширителния съд след натоварване на колата. Смених гарнитура, шлайфах главата и сега всичко е О'К !!!

Дано не ти е пукната главата ! Да не забравяме, че си с дизел ........... !

Успех !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, провери за това което ти писах, става за две минутки! И не карай колата може да се разминеш само с гарнитура.

Успeх.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да има още един проблем, просто да ти се е позадръстил радиатора както отвън ,така и отвътре..............отвън ако е ,то мини на автомивка и ги помоли да ти измият радиатора с пароструйка, а ако е отвътре, източваш антифриза, махаш термостата, сипваш вода и добавка за промивка на охл. система и караш така 1 ден , източваш я ,слагаш термостата и сипваш антифриз.............ако и тогава го прави този проблем, ще трябва да се насочиш към първите две неща ,които ти казах по рано............... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Здравейте.Изравям темата защото имам "малък" проблем.

Идвайки в неделя на София се получи нещо много странно за мен.В баир(витиня)Галанта ми почна да вдига температура (вярно че го бях напънал,но не би трябвало)и стрелката се качи с 6-7 мм.нагоре от постоянно то си място(по средата-там си стои постоянно когато всичко е ОК),но още по странно ,че като олабя педала на газта стрелката се връща надоло и слиза 3-4 мм. под средата(което много странно за мен).Иначе при нормално каране в градски условия и извън града(с нормална скорост )всичко е ОК.Колеги дайте някаква идея дали може да е от термостат или запушен радиатор или нещо друго.Антифриза е на мястото си и не балбука(което ме успокоява,поне за сега)

Благодаря преварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

bate_pleven освен запушен радиатор, може и от водната помпа да е - както DJ Tymbi е обяснил в по горните постове. Помпата да не дава достатъчен дебит поради износване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

bate_pleven освен запушен радиатор, може и от водната помпа да е - както DJ Tymbi е обяснил в по горните постове. Помпата да не дава достатъчен дебит поради износване.

А не е ли ло вероятно да е дефектирал датчика за включване на перката? Щото дебита на помпата е по голям при повече обороти. Човека каза че при отнемане на газта т.е. по малко обороти температурата е паднала. Освен това на место като работи при градско например,ако не работи помпата ще му прегрее двигатела и ще му изхвърли антифриза. Според мен датчика е включил късно и е изключил късно.За това бате Плевен! ако ти го направи още веднъж сменяй датчика и нямаш ядове. :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно този проблем се е случил на много хора. Миналата седмица се появи и при мен, след преход от 250 км изведнъж стрелката на температурата почна да се вдига. Най-странното е че като карах на бензин почти нямаше промяна, а на газ разликата беше очевидна. Три дни преди този случка си промивах радиатора. От друга страна пък водната помпа ми е за смяна. Просто Студио Х. Най-интересното е че от тогава имах няколко подобни пътувания, освен обичайните софийски задръствания но мистерията не се повтори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен имаше всички тези симптоми преди време - загряваше на извънградско, на нагорнище, повече при включен климатик. Оказа се термостат - беше блокирал в затворено положение. При смяната направих промивка на радиатора, отвън и отвътре - според мен е добре да се направи!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.Изравям темата защото имам "малък" проблем.

Идвайки в неделя на София се получи нещо много странно за мен.В баир(витиня)Галанта ми почна да вдига температура (вярно че го бях напънал,но не би трябвало)и стрелката се качи с 6-7 мм.нагоре от постоянно то си място(по средата-там си стои постоянно когато всичко е ОК),но още по странно ,че като олабя педала на газта стрелката се връща надоло и слиза 3-4 мм. под средата(което много странно за мен).Иначе при нормално каране в градски условия и извън града(с нормална скорост )всичко е ОК.Колеги дайте някаква идея дали може да е от термостат или запушен радиатор или нещо друго.Антифриза е на мястото си и не балбука(което ме успокоява,поне за сега)

Благодаря преварително.

Аз вече ти писах за датчика на перката на вентилатора,но се сетих и за една още по вероятна причина.Вземи си провери спирачната система щото ако задържа някое колело,в баира става все едно че дърпаш друга кола. Като покараш по дълго време,без да ползваш спирачка я спри по инерция като помагаш и с двигатела и пипни джантите.Ако има някоя топла, там е проблема.Провери си също и капачката на радиатора.Вземи капачка от някой колега дето няма проблем и покарай,ако спре да грее знаеш какво да правиш.А за главата не се стресирай.Колегите дето ти думат за глава са със дизелови коли.При бензинките няма такива ядове.Най много да я изкривиш главата и да хвърлиш гарнитура,но чак да я спукаш не вЕрвам.Оня ден правих един ПАСАТ,беше спукал двата цилинъра но главата беше само изкривена. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.Изравям темата защото имам "малък" проблем.

Идвайки в неделя на София се получи нещо много странно за мен.В баир(витиня)Галанта ми почна да вдига температура (вярно че го бях напънал,но не би трябвало)и стрелката се качи с 6-7 мм.нагоре от постоянно то си място(по средата-там си стои постоянно когато всичко е ОК),но още по странно ,че като олабя педала на газта стрелката се връща надоло и слиза 3-4 мм. под средата(което много странно за мен).Иначе при нормално каране в градски условия и извън града(с нормална скорост )всичко е ОК.Колеги дайте някаква идея дали може да е от термостат или запушен радиатор или нещо друго.Антифриза е на мястото си и не балбука(което ме успокоява,поне за сега)

Благодаря преварително.

 

Галанта има много добро охлаждане, като се има предвид че в това време перките работят на бавна скорост, значи не би трябвало колкото и да се натовари да почне да загрява. Хубаво е да се започне от по евтините варианти.

 

1. Да се огледа навсякъде за течове, дори и най малкото сълзене води до засмукване на въздух и създава проблеми.

2. Перките дали включват и изключват.

3. Проверка за наличие на газове в системата.

4. Проверка на маркучето в преливника да не е паднало, скъсано и т.н.

4. Почваме с плащанията- термостат.

5. Капачка на радиатора.

6. Чистене на радиатора, отвътре и от вън.

7. Водна помпа.

8. Ако не се оправи, сменяме колата с друг Галант :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последното е най-добрият вариант. Както беше казал един колега по-доброто от едно :mitsu-smiley: са две :plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еее,колеги вие направо го уредихте човека! Заради някакви си дребни проблеми чак да си сменя ГАЛАНТА. Между другото това за двата :plane: :plane: е мой девиз.За това мисля че е по добре да си оправи неговия и да си купи един 2006-та. Кво ша кажете А? Така му се пада щом веднъж се е излъгал да седне в ГАЛАНТ :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...