FiReStoRm87 Публикувано 31 август 2022 Сподели Публикувано 31 август 2022 (редакция) Здравейте, От днес съм собственик на Аутлендър 2008г. 2.4 MIVEC автоматик. Колата е купувана нова от България. Взех я от втори собственик, който я е взел през 2014г. от свой добър познат. Изкарах платен доклад от Carvertical.com на който, освен 1 удар от миналата година и в резултат подменена предна броня и леко огънат калник, не излезе нищо друго притеснително. КМ са почти 209 000 и може би са реални. Предстои ми пълно обслужване, като по степен на важност мисля да започна със: 1) Проверка (смяна?) на верига (на 99% е оригиналната). Комплект алтернатор, водна помпа, двигателно масло (в момента е с 5W40) и всички филтри. Разбира се и всяко друго нещо което излезе покрай тях. Ще бъде прегледана и ходовата част и при наличие на неизправности – ще бъдат отстранени. 2) Масло в скоростна кутия. Последната смяна е била преди минимум 70 000 км. Тук въпросът ми е кой от двата варианта е за предпочитане – с машина или ръчно (извинявам се ако звуча лаишки, но доколкото разбрах, с машина се източва цялото и има вариант да се вдигнат отложените мизерии и да стане по голяма бела!?). Ще съм благодарен да чуя съвети. 3) Има доста изпочупени и амортизирани пластмаси, особено по калниците. 4) Ако всички след обслужването е наред, след като я покарам още известно време, обмислям и поставянето на ГИ. Доколкото разбирам за този мотор се препоръчва да има мазане на клапаните. За бутилката – не ми се ще да я слагам под бронята на мястото на резервната и май си представям една надлъжно разположена пура до субуфера в багажника. Така ще запуша двете седалки в багажника, но не виждам друг вариант. Ако някой има компромисно решение – предлагайте. П.П. Ако някой има каквато и да е информация за автомобила (най-вече от регистрационния номер CA 7788 MC– моля да сподели на лично). Благодаря за всяко изказано мнение предварително! Редактирано 31 август 2022 от FiReStoRm87 дребна грешка Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FiReStoRm87 Публикувано 4 септември 2022 Автор Сподели Публикувано 4 септември 2022 Толкова ли няма някой с опит с този модел и двигател, който да драсне 2-3 реда? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 12 септември 2022 Сподели Публикувано 12 септември 2022 1.Маслото трябва да е 5W30 а не 40....слагайте по висок клас масло ,защото мотора е с вариатори, които сработват от маслото... 2.Ако не карате повече от 8=10к км. на година. по добре не слагайте АГУ,защото тези мотори реглажа на клапаните не се прави лесно,а е скъпоструваща опция ,която не винаги излиза по евтино , тъй като реглажа им се прави чрез сляма на пуловете, а това значи сваляне на валове ,вериги, колектори и т.н... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nupkc Публикувано 20 септември 2022 Сподели Публикувано 20 септември 2022 (редакция) Честито и да си карате колата със здраве! Ако сте със CVT скоростна кутия, карането с рязка газ надали е най-добрата идея. Май и теглене не се препоръчва. За газовото ще шпионирам темата, аз съм с такова, бутилката е точно на мястото на резервната гума, но дразни резервната гума да лежи в багажника, а тази година ми предстои смяна на бутилката... Добре ще е да си следите налягането в клапаните (при периодичните профилактики). При мен беше стигнало до чувствителна разлика в наляганията на част от цилиндрите. Мисля, че шлайфаха клапаните и се коригира проблема. Както казва и колегата по-горе, ходене по мъките си е, но пък аз за две години съм направил към 23 хил. километра, при това основно градско. Според мен въпреки реглажа, пак си струва парите. Другото - системата за омасляване може да е автоматична - т.е. да светне лампичка в купето, като понамалее смазочната течност. Според мен е хубаво нещо - помага ти да не забравиш да долееш смазочна течност. Редактирано 20 септември 2022 от nupkc Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Benkovski Публикувано 25 септември 2022 Сподели Публикувано 25 септември 2022 Аз съм с такава от 2 години. Веднага и сложих газ и вече съм навъртял 60 000 км и нямам абсолютно никакви проблеми. Слагах я в БРЦ. Не съм слагал и смазване. Направиха ми там някакво уж впръскване на бензин над определени обороти. Със скоростоте също не съм имал никакви проблеми. Да уточня само, че карам доста леко и спокойно и мисля, че това има огромно значение и за скоростите и за газта да нямам още проблеми. Абсолютен проблем при тази кола са дисковете. Сменям ги с чисто нови оригинални и след 5 хил км почват леко да тресат. Това не знам дали не е при 16ки джанти, защото имам познат със същият Ситроен С Кросър с 18ки и няма такъв проблем. Ако някой има решение на проблема с тези дискове да каже. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Цветков Публикувано 26 септември 2022 Сподели Публикувано 26 септември 2022 Моя Кросър като го взех и смених дискове с накладки на АТЕ и докато го карах 4 години не съм имал проблем със спирачките. Относно ЦВТто,сега карам Мурано дизел с автомат,нормален,но ми прави впечатление,че по обявите само бензинките който са с вариатори са с тегличи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 5 октомври 2022 Сподели Публикувано 5 октомври 2022 Не е лошо предварително да се ремонтира CVT-то. Изглежда 250 х км е един чест диапазон, където къса ремъка и става мармалад. Имам резервно CVT за твоя, като стане се обади Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FiReStoRm87 Публикувано 11 октомври 2022 Автор Сподели Публикувано 11 октомври 2022 Здравейте, Не бях влизал във форума поне от 15.09 поради липса на публикации. Сега влязох, малко случайно, и останах приятно изненадан. В крайна сметка смених: комплект пистов ремък, двигателно масло + всички филтри, масло на скоростна кутия + филтър (без машина), хидравлично масло, антифриз, масло заден диференциал. Имах и счупен шарнир. Останах доволен от цифрите. Комплект ангренажна верига, комплект балансираща верига и зъбно колело, уж оригинални (само такъв вариант се предлага на пазара), излизат към 1300-1400 лв. Реших, че реглаж на клапани и смяна на водна помпа може да мине заедно с тях. + труд цялата работа сигурно гони 1800-2000 лв. и реших да го оставя за по-нататък. По-скоро реших да покарам 1 смяна на масло и междувременно да сложа газ, и да видя как се държи колата, и тогава да реша. Засега, след изминати към 1200 км, мога да кажа, че съм много доволен. Скоростната кутия се държи доста добре (сменя супер готино и мазно), което ме предразполага да карам спокойно и с плавни ускорения. Разхода извънградско пада до 8-8.5, а на магистрала с климатик и поддържане на 120-130 км в час е към 10-10.5. За градско няма какво да коментирам Обиколих поне 5-6 газаджии в града и в крайна сметка се спрях на Юрий Тодоров. Тъй като в момента има голям интерес към ГИ, имам запазен час за 30.11. Спрях се на сбирщайн LPGTECH с OBD, без мазане на клапаните (всички газаджии са скептични от ползата), с бутилка на мястото на резервната (около 600-630/180) - държа да е максимално тясна, която се очаква да излезе към 1300-1400 лв. Имах оферти за BRC и Landi Renzo за около 1700-1800 лв, но прецених да заложа на уж по-опитен газаджия с уж по-добре подбрани полски компоненти. В крайна сметка и настройката е много важна. Да видим... Иначе близките седмици ми предстоят по-дълги извънградски пътувания и ще пиша, ако има нещо интересно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Benkovski Публикувано 12 октомври 2022 Сподели Публикувано 12 октомври 2022 Относно този автомат, със сигурност е един от най‐приятните за каране. Времето ще покаже дали е толкова проблемен, колкото го изкарват. А за газта не знам,какво чакаш. Както казват хората "Когато и да сложиш газ, все си закъснял." и "Една кола трябва да бъде карана на бензин само до газаджиите." Мое лично мнение и опит с газта е, че не толкова газаджията е важен,колкото самите компоненти. Дори и най-калпавият газаджия с качествени неща ще направи добра система. С ментата компоненти и бог да я поставя,все ще дава проблеми. Пиши като я сложиш как са нещата и какъв разход ти дава. При мен извънградско 11‐12 със 100‐130 каране и градско към 15‐16 На 10/11/2022 at 9:43 AM , FiReStoRm87 написа: Здравейте, Не бях влизал във форума поне от 15.09 поради липса на публикации. Сега влязох, малко случайно, и останах приятно изненадан. В крайна сметка смених: комплект пистов ремък, двигателно масло + всички филтри, масло на скоростна кутия + филтър (без машина), хидравлично масло, антифриз, масло заден диференциал. Имах и счупен шарнир. Останах доволен от цифрите. Комплект ангренажна верига, комплект балансираща верига и зъбно колело, уж оригинални (само такъв вариант се предлага на пазара), излизат към 1300-1400 лв. Реших, че реглаж на клапани и смяна на водна помпа може да мине заедно с тях. + труд цялата работа сигурно гони 1800-2000 лв. и реших да го оставя за по-нататък. По-скоро реших да покарам 1 смяна на масло и междувременно да сложа газ, и да видя как се държи колата, и тогава да реша. Засега, след изминати към 1200 км, мога да кажа, че съм много доволен. Скоростната кутия се държи доста добре (сменя супер готино и мазно), което ме предразполага да карам спокойно и с плавни ускорения. Разхода извънградско пада до 8-8.5, а на магистрала с климатик и поддържане на 120-130 км в час е към 10-10.5. За градско няма какво да коментирам Обиколих поне 5-6 газаджии в града и в крайна сметка се спрях на Юрий Тодоров. Тъй като в момента има голям интерес към ГИ, имам запазен час за 30.11. Спрях се на сбирщайн LPGTECH с OBD, без мазане на клапаните (всички газаджии са скептични от ползата), с бутилка на мястото на резервната (около 600-630/180) - държа да е максимално тясна, която се очаква да излезе към 1300-1400 лв. Имах оферти за BRC и Landi Renzo за около 1700-1800 лв, но прецених да заложа на уж по-опитен газаджия с уж по-добре подбрани полски компоненти. В крайна сметка и настройката е много важна. Да видим... Иначе близките седмици ми предстоят по-дълги извънградски пътувания и ще пиша, ако има нещо интересно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VladStan Публикувано 12 декември 2022 Сподели Публикувано 12 декември 2022 Моята верига я смених на 190х.км и според техниците е била доста разтегната. Някъде видях, че се препоръчва смяна на 150х.км, но не помня къде и може да подвеждам... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FiReStoRm87 Публикувано 28 декември 2022 Автор Сподели Публикувано 28 декември 2022 Здравейте, Сложих ГИ: LPG Tech 324 с OBD, изпарител КМЕ Silver S6, рейка TECA-YETI. Бутилката сложих на мястото на резервната гума (600/180). Първите 700 км като цяло бяха доста добре, като единствено палеше трудно, когато колата беше загряла. След изгорени 2-3 бутилки газ отидох за настройки (23.12). Газаджията обогати още малко сместа и оправи проблема с трудоното палене - бърника под волана и каза, че е преместил масата, като там където я е вързал?! сега, смени един бушон (7.5А) с 10А такъв. Минах още 300 км за 2 дни след тази манипулация. Разхода е повече от добър - извънградско с 90-110 км/ч - 10/100. Днес след каране на заключен диференциал около 3-4 км без особен зор за колата (бях на риболов) и престой 4-5 часа без да се пали имах следното приключение: Отключвам колата, отварям шофьорската врата и ми прави впечатление, че колата започва да пищи за включени фарове (а те автоматично се изключват), дадох на контакт, въртя да запали - и нищо. Нито върти стартера, нито някакъв звук. Моята е с безключово палене. Въртя врътката пак на изключен контакт, после сменям на "малък" и "голям" контакт, ток има, започва да пищи и мига безразборно, и пак не ще да пали. Дойдоха да ми подадат ток - същата работа, т.е. акумулатора има ток. Дръпнаха ме за 1 км да изляза на най-близкия асфалт (на N). После репатрак. През тези 2 часа, които прекарах около колата, всякакви бъгове с всевъзможни светлини, звуци и лампи - яко разбъзикана електроника... направо си викам - някакъв основен модул, който я управлява, се побърка. Прибрах се и започнах да ровя из нета. Попаднах на следното видео, което доста ясно представя моята ситуация - https://www.youtube.com/watch?v=_3gLDbr1y-Y По всичко личи, че може би проблема е в ETACS модула. Не виждам какво друго би причинило всички тези различни дефекти. Ако този модул в действителност се намира под волана, непосредствено до бушоните, правя връзка с манипулациите на газаджията от преди няколко дни. Някакви предположения? И ако в действителност е този модул, какви са удачните варианти - подлежи ли на рециклиране, нов такъв, или пък втора ръка? Благодаря предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FiReStoRm87 Публикувано 29 декември 2022 Автор Сподели Публикувано 29 декември 2022 Оказа се акумулатора. Сложих една Varta 70Ah 620A. Всичко си дойде на мястото. Честно казано въобще не очаквах да е от него. Не съм имал проблем с паленето сутрин на студено. Вчера след 20 км каране и престой за 5 часа през деня и после въобще да не ще да завърти. А и всичките бъгове, които се появиха... 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FiReStoRm87 Публикувано 23 ноември 2023 Автор Сподели Публикувано 23 ноември 2023 Здравейте, Имам едно ново питане, но видях, че не съм писал за развитието на предходния проблем, когато купих нов акумулатор на 29.12.2022г. 2-3 месеца по-късно се случи така, че не бях карал колата 2 дни и имах трудно първо палене. След това започнах да я следя и нарочно я оставих 2+ дни без да се кара. Беше студено. Една сутрин просто при въртене на собствения ключ стартера даже не пожела да завърти. Дадоха ми ток и колата запали веднага. След това я позаредих за няколко дни и така се случи, че пак я оставих 3 дни без да я карам. Бях почти сигурен, че няма да мога да запаля. Така и се оказа, въпреки опитите да я държа на кабели от работеща кола 20-30 мин. Свалих акумулатора за да го заредя със зарядно и започнах да ходя по майстори. Оказа се, че даже и при дълбокото заспиване (поне 30-40 мин след като е изгасен двигателя), колата продължава да консумира ~0,15A. В крайна сметка след различни консултации и гледане на видеа в Youtube разбрах за сравнително често срещан проблем - Bluetooth модула, който се намира зад мултимедиата, дефектира с времето. Разкачихме го и всичко се оправи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FiReStoRm87 Публикувано 23 ноември 2023 Автор Сподели Публикувано 23 ноември 2023 Та по новия въпрос... Карам почти постоянно на режим 4WD AUTO. При скорост до към 10-15 км/ч и маневриране чувам лек шум някъде по-скоро в средата на колата-отпред. Определям го като някакво затормозяване на сработването на задвижването отзад. Нито е виене, нито стъргане, нито чукане. Няма допълнителни усещания като ритане и т.н. Просто лек съпътстващ шум при потегляне. Съответно над 10-15 км/ч и други условия не се чува. Нямам наблюдения дали е същото на 4WD LOCK, защото съм карал единични случаи и то за кратко. Проверих маслото в диференциала отзад и е до пробката. Него го смених преди 15 000 км, като купих колата. Диференциала е видимо сух отвън. Няма течове. Може ли да ме насочите какво да проверя? Насока за тема във форума където мога да се запозная по-подробно с устройството на цялото задвижване? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 24 ноември 2023 Сподели Публикувано 24 ноември 2023 преди 23 часа, FiReStoRm87 написа: ... на режим 4WD AUTO. При скорост до към 10-15 км/ч и маневриране чувам лек шум някъде по-скоро в средата на колата-отпред. ... Здравей, И при мен беше така, при маневриране на паркинга се чуваха някакви звуци и си го обяснявам с приплъзването в раздатъка... и т.н. По-запознатите с механизма могат да го обяснят по ясно. И аз питах насам-натам, никой нищо не обясни, но и пък минаха повече от 5 години от тогава. Карам основно на 2WD и при този режим звука го няма, на 4 WD Auto поставям много рядко, в заснежени и ледени пътища и при мокра настилка ако се налага, защото при 4WD Auto една част от предаването се предва и на задните гуми. С поздрави. 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.