Премини към съдържание

Въпрос за климатроник


quiksilver

Препоръчано мнение

Колеги да Ви обясня разликата на един климатик /климатроник.Разликата между тях е, че климатика се управлява с термурегулатор,които е фабрично настроен на определена температура,а при климатроника цялото управление е чрез един датчик които следи температурата.............

И много, много сложен алгоритъм................чак ще излита в космоса......кво толкова има този климатроник не знам ,но тия от :mitsu-smiley: не си поплюват,цял ден четем и се чудя на акъла им.......... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И много, много сложен алгоритъм................чак ще излита в космоса......кво толкова има този климатроник не знам ,но тия от :mitsu-smiley: не си поплюват,цял ден четем и се чудя на акъла им.......... :icon_blush:

 

 

Да бе голяма тема си спретнахме, е гати и климатика. Слагаите по едно светодиодче с резистор 1к на захранването на муфата на компресора, за захранването за йонизатора и на другите изпълнителни механизми. И гледаите какво и кога включва елемнтарно е. И ако някои го направи слагаите резултатите тука да разберем и ние незнаещите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А аз като пусна климатика сега през зимата на 20-25 градуса, първите 5 минути духа топло по зададената температура, и после почва да духа студено (или по-хладно отколкото първите минути) и трябва да го включа на мах - 30 или 32 градуса за да продължи да духа топло - независимо дали е в ЕСО режим или не?!?! Иначе през лятото си охлажда както трябва !?!?! Странна история!?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И моя климатроник ги прави едни такива.....Сутрин го пускам директно на 32 и като загрее колата го включвам само на парно...иначе и го прави същия номер като при теб :icon_blush: . Вчера като валя снега се качвах към Витоша и както си духаше топличко - 26 градуса, само на парно, изведнъж бибна и ми изписа 0 градуса външна температура и пак си продължи да духа... :empty: Някои ми беше казал, че под 0 градуса, климатроника неработел?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По мои наблюдения след като се достигне желаната температура започва да духа по-хладен въздух от централните въздуховоди, предполагам за да не се успи шофьора. През останалите си духа топло.

На централните въздуховоди при мен има 2 вътки. Едната е за включване/изключване притока на въздух през тях (дясната) а другата е, за да се настрои топъл/стеден/студен въздух да духа. Но и на топло да се сложи, пак започва да духа хладен въздух след известно време

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

......... и като загрее колата го включвам само на парно......

Някой би ли ми обяснил как се включва само на парно? Какви ли не комбинации избирах и все ми се струва, че си е включен климатроника.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой би ли ми обяснил как се включва само на парно? Какви ли не комбинации избирах и все ми се струва, че си е включен климатроника.

Лесно е, натискаш бутона със звездичката два пъти (докато се изключи компресора).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 седмици ...
А аз като пусна климатика сега през зимата на 20-25 градуса, първите 5 минути духа топло по зададената температура, и после почва да духа студено (или по-хладно отколкото първите минути) и трябва да го включа на мах - 30 или 32 градуса за да продължи да духа топло - независимо дали е в ЕСО режим или не?!?! Иначе през лятото си охлажда както трябва !?!?! Странна история!?!

 

Нещо се обърках!?!! - При включена снежинка или ЕКО, при зимни условия- може ли да се затопли купето?

Не трябва ли да се изключат и двете за да топли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да се затопли купето като го зададеш на по-висока температура, просто ще работи климатика/климатроника. А ако е без звезда/ECO се включва нормалното парно - и то топли също просто не работи компресора :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И моя климатроник ги прави едни такива.....Сутрин го пускам директно на 32 и като загрее колата го включвам само на парно...иначе и го прави същия номер като при теб :icon_blush: . Вчера като валя снега се качвах към Витоша и както си духаше топличко - 26 градуса, само на парно, изведнъж бибна и ми изписа 0 градуса външна температура и пак си продължи да духа... :empty: Някои ми беше казал, че под 0 градуса, климатроника неработел?

 

Хехе братле това че ти е испискало 0 градуса означава че вече има опасност от заледяване на пътя,не че не ти работи климатроника.А за тези които се чудят как се пуска парното,просто трябва да я няма звездичката(*) и ЕСО,смисъл да си е

парзно там.И вече по електронен път като задавате по високи градуси навлиза по топла течност в радиатора на парното,деиства като обикновенните коли с парно кадето за да стане по топло въртиш копчето или плъзгача към по топло,а при галанта е пак така само

че по електронен път.Дано си ме разбрал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, климатроника на Галанта не работи на принципа на теропомпа. Тоест звездичката и екото са само за охлаждане. Загряването на колата не става чрез компресора на климатика, а просто вкарва гореща вода от двигатела в радиатора на парното. Тоест зимно време няма смисъл въобще да се включва звездичката и екото. Има и още една особеност може би поради която се заблуждавате. Като включите изчистването на предния прозорец се включва и климатика (тоест звездичката). Това е направено така с цел намаляване на влажността на подаваният въздух (тоест влагата кондензира като мине през топлообменника на климатика) и когато обдуха прозореца тя отнема влагата от него по - бързо. За сравително високи температури това работи, но за по - ниски (зимно време) няма особен смисъл.

А и нещо друго. Клиамтроника в режим загряване се различава от обикновеното парно по едно нещо. Следи за температурата вътре в купето. Пускането на водата през радиатора на парното не става постепено, а е на принципа on/off. Примерно задали сте 26 градуса в купето и радиатора е отворен, но стане ли 26 водата вече не минава през него, тоест спира се рязко, а не постепенно и да се регулира дебита на вода през радиатора. Ако пак повишите температурата то пак отваря и така.

А има и едно нещо, кеото за всички климатроници (не само за Митцуто) важи. При режим AUTO зимно време се включва и компресора на климатика (подава се напрежение към тази верига), а самия компресор не включва. Това за мене си е необяснимо и тази звездичка си седи там на таблото необяснимо защо :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, климатроника на Галанта не работи на принципа на теропомпа. Тоест звездичката и екото са само за охлаждане. Загряването на колата не става чрез компресора на климатика, а просто вкарва гореща вода от двигатела в радиатора на парното. Тоест зимно време няма смисъл въобще да се включва звездичката и екото. Има и още една особеност може би поради която се заблуждавате. Като включите изчистването на предния прозорец се включва и климатика (тоест звездичката). Това е направено така с цел намаляване на влажността на подаваният въздух (тоест влагата кондензира като мине през топлообменника на климатика) и когато обдуха прозореца тя отнема влагата от него по - бързо. За сравително високи температури това работи, но за по - ниски (зимно време) няма особен смисъл.

А и нещо друго. Клиамтроника в режим загряване се различава от обикновеното парно по едно нещо. Следи за температурата вътре в купето. Пускането на водата през радиатора на парното не става постепено, а е на принципа on/off. Примерно задали сте 26 градуса в купето и радиатора е отворен, но стане ли 26 водата вече не минава през него, тоест спира се рязко, а не постепенно и да се регулира дебита на вода през радиатора. Ако пак повишите температурата то пак отваря и така.

А има и едно нещо, кеото за всички климатроници (не само за Митцуто) важи. При режим AUTO зимно време се включва и компресора на климатика (подава се напрежение към тази верига), а самия компресор не включва. Това за мене си е необяснимо и тази звездичка си седи там на таблото необяснимо защо :).

Всичко това е така, само с лека корекция: ECU-то на климатроника не спира водата в радиаторчето на парното, а затваря притока на въздух минаващ през това радиаторче ( там където се нагрява въздуха, засмучен отвън....) чрез клапата на Air Mix Damper Motor ( AMDM) :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А има и едно нещо, кеото за всички климатроници (не само за Митцуто) важи. При режим AUTO зимно време се включва и компресора на климатика (подава се напрежение към тази верига), а самия компресор не включва. Това за мене си е необяснимо и тази звездичка си седи там на таблото необяснимо защо :).

 

За горе написаното добре и при мен е така(то май няма как иначе :icon_blush: ) Но значи ли това, че зимно време или когато е пусната температура примерно над 26 градуса на "ауто", то климатроника не работи, а само поддържа температурата. При мен май товари колата, като пусна "ауто"..... :unsure: т.е. когато външната температура е по ниска от тази в купето и не се налага охлаждане, а затопляне на купето, пускам на "ауто" и климатроника неработи, а само поддържа температурата?

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За горе написаното добре и при мен е така(то май няма как иначе :icon_blush: ) Но значи ли това, че зимно време или когато е пусната температура примерно над 26 градуса на "ауто", то климатроника не работи, а само потдържа температурата. При мен май товари колата, като пусна "ауто"..... :unsure: т.е. когато външната температура е по ниска от тази в купето и не се налага охлаждане, а затопляне на купето, пускам на "ауто" и климатроника неработи, а само потдържа температурата?

:mitsu-smiley:

Не колега............

Климатроника ще работи докато не постигне зададената вътрешна температура , тогава мотора ти ще е по натоварен , в момента в който постигне тази температура, той ще мине само в режим на подържане на температурата ( вътрешната) до тогава обаче всички клапи и мотора на климатроника ( т.е. духалката) ще работят по определен алгоритъм,зададен от ECU -то на климатроника. На практика ако в купето е 0 градуса а вие сте го настроили да е на 26 градуса например, тогава ECU-то ще затвори клапата за рециркулация на въздуха в купето и ще е в положение затворено - т.е. мотора няма да засмуква въздух отвън, тъй като той е студен а ще засмуква отвътре .Така по този начин въздуха се загрява много по бързо спираловидно и се постига много по бързо зададената температура..........От друга страна се затваря клапата за топло/студено в положение топло 100% чрез AMDM и "духалката" е на максимално или почти максималко положение.........но компресора на климатика не работи.Ако обаче сте пуснали и режим за размразяване на стъклата ,компресора работи както и ионизатора също..........

Тази информация обаче не е 100% точна ,тъй като още не съм разчел целия алгоритъм на ECU-то за управление на климатроника......... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен май товари колата, като пусна "ауто"..... :unsure: т.е. когато външната температура е по ниска от тази в купето и не се налага охлаждане, а затопляне на купето, пускам на "ауто" и климатроника неработи, а само потдържа температурата?

:mitsu-smiley:

Да възможно е, тъй като в режим "Ауто" май се пускат и опциите за размразяване на стъклата.........т.е. и компресора ти работи , а от там и мотора ти става по муден ,тъй като му се отнема част от мощността заради компресора.......... :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за изчерпателното обяснение :icon_clap: Не съм сигурен, че разбрах всичко....но ми стига това, че поне успявам да си пусна топло в колата :icon_blush:

Поздрави! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...