DJ Tymbi Публикувано 18 октомври 2007 Сподели Публикувано 18 октомври 2007 Колеги да Ви обясня разликата на един климатик /климатроник.Разликата между тях е, че климатика се управлява с термурегулатор,които е фабрично настроен на определена температура,а при климатроника цялото управление е чрез един датчик които следи температурата.............И много, много сложен алгоритъм................чак ще излита в космоса......кво толкова има този климатроник не знам ,но тия от :mitsu-smiley: не си поплюват,цял ден четем и се чудя на акъла им.......... :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 19 октомври 2007 Сподели Публикувано 19 октомври 2007 И много, много сложен алгоритъм................чак ще излита в космоса......кво толкова има този климатроник не знам ,но тия от :mitsu-smiley: не си поплюват,цял ден четем и се чудя на акъла им.......... :icon_blush: Да бе голяма тема си спретнахме, е гати и климатика. Слагаите по едно светодиодче с резистор 1к на захранването на муфата на компресора, за захранването за йонизатора и на другите изпълнителни механизми. И гледаите какво и кога включва елемнтарно е. И ако някои го направи слагаите резултатите тука да разберем и ние незнаещите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dan Публикувано 22 октомври 2007 Сподели Публикувано 22 октомври 2007 А аз като пусна климатика сега през зимата на 20-25 градуса, първите 5 минути духа топло по зададената температура, и после почва да духа студено (или по-хладно отколкото първите минути) и трябва да го включа на мах - 30 или 32 градуса за да продължи да духа топло - независимо дали е в ЕСО режим или не?!?! Иначе през лятото си охлажда както трябва !?!?! Странна история!?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quiksilver Публикувано 22 октомври 2007 Автор Сподели Публикувано 22 октомври 2007 И моя климатроник ги прави едни такива.....Сутрин го пускам директно на 32 и като загрее колата го включвам само на парно...иначе и го прави същия номер като при теб :icon_blush: . Вчера като валя снега се качвах към Витоша и както си духаше топличко - 26 градуса, само на парно, изведнъж бибна и ми изписа 0 градуса външна температура и пак си продължи да духа... Някои ми беше казал, че под 0 градуса, климатроника неработел? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 22 октомври 2007 Сподели Публикувано 22 октомври 2007 По мои наблюдения след като се достигне желаната температура започва да духа по-хладен въздух от централните въздуховоди, предполагам за да не се успи шофьора. През останалите си духа топло.На централните въздуховоди при мен има 2 вътки. Едната е за включване/изключване притока на въздух през тях (дясната) а другата е, за да се настрои топъл/стеден/студен въздух да духа. Но и на топло да се сложи, пак започва да духа хладен въздух след известно време Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dido Ruse Публикувано 22 октомври 2007 Сподели Публикувано 22 октомври 2007 ......... и като загрее колата го включвам само на парно......Някой би ли ми обяснил как се включва само на парно? Какви ли не комбинации избирах и все ми се струва, че си е включен климатроника. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 22 октомври 2007 Сподели Публикувано 22 октомври 2007 Някой би ли ми обяснил как се включва само на парно? Какви ли не комбинации избирах и все ми се струва, че си е включен климатроника. Лесно е, натискаш бутона със звездичката два пъти (докато се изключи компресора). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobifon Публикувано 21 ноември 2007 Сподели Публикувано 21 ноември 2007 А аз като пусна климатика сега през зимата на 20-25 градуса, първите 5 минути духа топло по зададената температура, и после почва да духа студено (или по-хладно отколкото първите минути) и трябва да го включа на мах - 30 или 32 градуса за да продължи да духа топло - независимо дали е в ЕСО режим или не?!?! Иначе през лятото си охлажда както трябва !?!?! Странна история!?! Нещо се обърках!?!! - При включена снежинка или ЕКО, при зимни условия- може ли да се затопли купето?Не трябва ли да се изключат и двете за да топли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Viper Публикувано 21 ноември 2007 Сподели Публикувано 21 ноември 2007 Може да се затопли купето като го зададеш на по-висока температура, просто ще работи климатика/климатроника. А ако е без звезда/ECO се включва нормалното парно - и то топли също просто не работи компресора :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pdydy Публикувано 21 ноември 2007 Сподели Публикувано 21 ноември 2007 И моя климатроник ги прави едни такива.....Сутрин го пускам директно на 32 и като загрее колата го включвам само на парно...иначе и го прави същия номер като при теб :icon_blush: . Вчера като валя снега се качвах към Витоша и както си духаше топличко - 26 градуса, само на парно, изведнъж бибна и ми изписа 0 градуса външна температура и пак си продължи да духа... Някои ми беше казал, че под 0 градуса, климатроника неработел? Хехе братле това че ти е испискало 0 градуса означава че вече има опасност от заледяване на пътя,не че не ти работи климатроника.А за тези които се чудят как се пуска парното,просто трябва да я няма звездичката(*) и ЕСО,смисъл да си епарзно там.И вече по електронен път като задавате по високи градуси навлиза по топла течност в радиатора на парното,деиства като обикновенните коли с парно кадето за да стане по топло въртиш копчето или плъзгача към по топло,а при галанта е пак така само че по електронен път.Дано си ме разбрал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kaisersoze Публикувано 22 ноември 2007 Сподели Публикувано 22 ноември 2007 Колеги, климатроника на Галанта не работи на принципа на теропомпа. Тоест звездичката и екото са само за охлаждане. Загряването на колата не става чрез компресора на климатика, а просто вкарва гореща вода от двигатела в радиатора на парното. Тоест зимно време няма смисъл въобще да се включва звездичката и екото. Има и още една особеност може би поради която се заблуждавате. Като включите изчистването на предния прозорец се включва и климатика (тоест звездичката). Това е направено така с цел намаляване на влажността на подаваният въздух (тоест влагата кондензира като мине през топлообменника на климатика) и когато обдуха прозореца тя отнема влагата от него по - бързо. За сравително високи температури това работи, но за по - ниски (зимно време) няма особен смисъл.А и нещо друго. Клиамтроника в режим загряване се различава от обикновеното парно по едно нещо. Следи за температурата вътре в купето. Пускането на водата през радиатора на парното не става постепено, а е на принципа on/off. Примерно задали сте 26 градуса в купето и радиатора е отворен, но стане ли 26 водата вече не минава през него, тоест спира се рязко, а не постепенно и да се регулира дебита на вода през радиатора. Ако пак повишите температурата то пак отваря и така.А има и едно нещо, кеото за всички климатроници (не само за Митцуто) важи. При режим AUTO зимно време се включва и компресора на климатика (подава се напрежение към тази верига), а самия компресор не включва. Това за мене си е необяснимо и тази звездичка си седи там на таблото необяснимо защо . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 22 ноември 2007 Сподели Публикувано 22 ноември 2007 Колеги, климатроника на Галанта не работи на принципа на теропомпа. Тоест звездичката и екото са само за охлаждане. Загряването на колата не става чрез компресора на климатика, а просто вкарва гореща вода от двигатела в радиатора на парното. Тоест зимно време няма смисъл въобще да се включва звездичката и екото. Има и още една особеност може би поради която се заблуждавате. Като включите изчистването на предния прозорец се включва и климатика (тоест звездичката). Това е направено така с цел намаляване на влажността на подаваният въздух (тоест влагата кондензира като мине през топлообменника на климатика) и когато обдуха прозореца тя отнема влагата от него по - бързо. За сравително високи температури това работи, но за по - ниски (зимно време) няма особен смисъл.А и нещо друго. Клиамтроника в режим загряване се различава от обикновеното парно по едно нещо. Следи за температурата вътре в купето. Пускането на водата през радиатора на парното не става постепено, а е на принципа on/off. Примерно задали сте 26 градуса в купето и радиатора е отворен, но стане ли 26 водата вече не минава през него, тоест спира се рязко, а не постепенно и да се регулира дебита на вода през радиатора. Ако пак повишите температурата то пак отваря и така.А има и едно нещо, кеото за всички климатроници (не само за Митцуто) важи. При режим AUTO зимно време се включва и компресора на климатика (подава се напрежение към тази верига), а самия компресор не включва. Това за мене си е необяснимо и тази звездичка си седи там на таблото необяснимо защо .Всичко това е така, само с лека корекция: ECU-то на климатроника не спира водата в радиаторчето на парното, а затваря притока на въздух минаващ през това радиаторче ( там където се нагрява въздуха, засмучен отвън....) чрез клапата на Air Mix Damper Motor ( AMDM) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quiksilver Публикувано 22 ноември 2007 Автор Сподели Публикувано 22 ноември 2007 А има и едно нещо, кеото за всички климатроници (не само за Митцуто) важи. При режим AUTO зимно време се включва и компресора на климатика (подава се напрежение към тази верига), а самия компресор не включва. Това за мене си е необяснимо и тази звездичка си седи там на таблото необяснимо защо . За горе написаното добре и при мен е така(то май няма как иначе :icon_blush: ) Но значи ли това, че зимно време или когато е пусната температура примерно над 26 градуса на "ауто", то климатроника не работи, а само поддържа температурата. При мен май товари колата, като пусна "ауто"..... :unsure: т.е. когато външната температура е по ниска от тази в купето и не се налага охлаждане, а затопляне на купето, пускам на "ауто" и климатроника неработи, а само поддържа температурата? :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 22 ноември 2007 Сподели Публикувано 22 ноември 2007 За горе написаното добре и при мен е така(то май няма как иначе :icon_blush: ) Но значи ли това, че зимно време или когато е пусната температура примерно над 26 градуса на "ауто", то климатроника не работи, а само потдържа температурата. При мен май товари колата, като пусна "ауто"..... :unsure: т.е. когато външната температура е по ниска от тази в купето и не се налага охлаждане, а затопляне на купето, пускам на "ауто" и климатроника неработи, а само потдържа температурата? :mitsu-smiley:Не колега............Климатроника ще работи докато не постигне зададената вътрешна температура , тогава мотора ти ще е по натоварен , в момента в който постигне тази температура, той ще мине само в режим на подържане на температурата ( вътрешната) до тогава обаче всички клапи и мотора на климатроника ( т.е. духалката) ще работят по определен алгоритъм,зададен от ECU -то на климатроника. На практика ако в купето е 0 градуса а вие сте го настроили да е на 26 градуса например, тогава ECU-то ще затвори клапата за рециркулация на въздуха в купето и ще е в положение затворено - т.е. мотора няма да засмуква въздух отвън, тъй като той е студен а ще засмуква отвътре .Така по този начин въздуха се загрява много по бързо спираловидно и се постига много по бързо зададената температура..........От друга страна се затваря клапата за топло/студено в положение топло 100% чрез AMDM и "духалката" е на максимално или почти максималко положение.........но компресора на климатика не работи.Ако обаче сте пуснали и режим за размразяване на стъклата ,компресора работи както и ионизатора също..........Тази информация обаче не е 100% точна ,тъй като още не съм разчел целия алгоритъм на ECU-то за управление на климатроника......... :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 22 ноември 2007 Сподели Публикувано 22 ноември 2007 При мен май товари колата, като пусна "ауто"..... :unsure: т.е. когато външната температура е по ниска от тази в купето и не се налага охлаждане, а затопляне на купето, пускам на "ауто" и климатроника неработи, а само потдържа температурата? :mitsu-smiley:Да възможно е, тъй като в режим "Ауто" май се пускат и опциите за размразяване на стъклата.........т.е. и компресора ти работи , а от там и мотора ти става по муден ,тъй като му се отнема част от мощността заради компресора.......... :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quiksilver Публикувано 22 ноември 2007 Автор Сподели Публикувано 22 ноември 2007 Мерси за изчерпателното обяснение :icon_clap: Не съм сигурен, че разбрах всичко....но ми стига това, че поне успявам да си пусна топло в колата :icon_blush: Поздрави! :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.