Премини към съдържание

Подлудиха ме тези спирачки.....


Препоръчано мнение

На 9/5/2021 at 2:40 PM , Гайдаров написа:

И при мен проблемите с тресенето са подобни.След смяна на дискове -trw , за известно време почти изчезна, после отново се появи.Преди да сменям отново, ще прегледам всичко за луфтове или разбити неща .Дори ги носих на стругар за престъргване, и той каза, че метала е странно мек, все едно чугун.

.....дървета не слагай, по добре АТЕ,поне ще искара някой и друг км. повече преди да се покриви ......и не винете главините че са криви, защото не винаги е така,да не говорим ,че ако са криви, и при чисто нов диск пак ще бие още при първото натискане на спираките.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Всяка кола криви дискове, това става поради най разлини причини, не ме карай да ги изброявам......въпроса е колко често става това и най вече при какви условия става това......аз 150 000 км имам и още не съм ги кривнал,не че искам ......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 9/6/2021 at 10:14 PM , DJ Tymbi написа:

.....дървета не слагай, по добре АТЕ,поне ще искара някой и друг км. повече преди да се покриви ......и не винете главините че са криви, защото не винаги е така,да не говорим ,че ако са криви, и при чисто нов диск пак ще бие още при първото натискане на спираките.....

Баш АТЕ и дискове и накладки турих на предницата на Пахерото ми , с големите дискове е и 4 бутални апарати ...и пак още на 5к км се разиграха . Мога да се закълна , че на Крузер 120 са абсолютно същите спирачните автомати . При колегите със 120ки драмата е същата . 

Направи ми впечатление , че тия чисто нови дискове и чисто нови накладки АТЕ се докосваха , и при движение свиреха . Леко се нагряваха , оттам разширяваха и се разпяваха . Наложи се да махна 4те тънки тенекийки (SHIM PADS) ,та да съм сигурен , че не се допират .( По каталозите на разни АТЕ ,Брембо и т.н. , не се предлагат такива тенекийки , само в Митсубиши) .

Цилиндърчетата на апаратите са с огледални страни и вървят мазно с пръсти , а не отверка , като ги стискам .

Източих по 100тина грама спирачна течност от при всеки апарат (примързя ме цялата) -излизаше си с приличен цвят и прозрачност.

Цирка продължава

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ, дано не излезеш прав, че ми омръзна да се занимавам със спирачки, преди това с виско съединителя, а също и с придърпване по време на движение. Като изключим изброеното джипката е много удобна и практична, а и с тези 380нм си е кеф особено при изпреварване. Та тъй де.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че и в предишни теми съм споделял коментар относно спирачките, но аз лично съм с комплекти на TRW и вече 75К нямам проблем на Mitsubishi Grandis (каквито спирачки споделя и Outlandera) . Специално за задните апарати, те имат склонност от заяждане при което се получава усукване от водачите ... от което неравномарно износване на накладки и дискове. Предните са двубатлни и спират адекватно според мен при нормално каране.

Спрямо моя опит, правилно монтиране на дискове и накладките правилните греси и ежегодишната им профилактика чрез смазване ще доведе до една съвсем нормална експлоатация на един среден към висок клас дискове и накладки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Снимката е от някви ментета , но и оригиналните апарати изглеждат така. Не виждам де да ги смазвам . Шифтчетата , които щъкат накладките , ги държа чисти- опасявам се че ще налепят феродов прах , ако ги гресирам . Тях ли ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Водачите трябва да си чисти и смазани,не че на моята съм ги поглеждал де от смяната на дискове и накладки преди 30тина 000 км

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гресират се "ушите" на накладките които лягат на леглата (металните пластинки) с хубава медна грес която е за високи температури. Идеята е накладките да се движат плавно в леглата си.
Почистват се водачите на апаратите и техните легла. Смазват се с силиконова грес за спирачки. 
Почистват се главините където ляга диска с ръчни инструменти - телена четка и шкурка и се намазва с медна грес. 
Почиства се челото на бутала защото често по тях има малки шупли и отлагания. 
Преди слагането на джантата върху челото на диска ( където ляга джантата) се маже или пръска със спрей тънък слой медна грес за да не залепват джантите.
Съпортите (държачите на наклакдите) се стягат спрямо сервизните ръководства... водачите също. 

Това е стандартна процедура при обслужване на спирачния възел. За жалост по местните "сервизи" не им се занимава с такива неща и просто ги хвърлят без смазка или дори почистване.

Грес (пример) - > https://oilgroupbg.com/грес-за-спирачни-апарати-ate-75ml.html

На годишна база когато или сменям гуми или масло на ДВГ проверявам (абсолютно видимо на око) дали все още са добре гресирани, ако не са същите греси ги има и на спрейове с който може да се лесно да се добави.

Редактирано от MuxoB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Гресират се "ушите" на накладките които лягат на леглата (металните пластинки) с хубава медна грес която е за високи температури. Идеята е накладките да се движат плавно в леглата си."-----Погледнах в сервизното ръководство и не беше споменато и нарисувано там . Дали пък не се лепи прахта от феродото по греста и да се увеличи триенето , тъй? Тия тенекийки сменям на всеки накладки .

"Почистват се водачите на апаратите и техните легла. Смазват се с силиконова грес за спирачки." ---да , ако има водачи . Отпред нямам.

На годишна база , ако сменях масло , щях да съм мн хепи , ама ми се налага почти на месечна база .

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Да доложа : От вчера съм с нови дискове , реших да са не най-евтините попаднали , а некви (TRW ) . Накладките ми изглеждаха  ОК и само ги челосах  с шкуртка  . Цилиндърчетата -и осемте са си лъскави и получиха смазка и зашкурих там дето опират в накладките . Водачите -като пирони -на накладките са бляскави и смазани  . Паджеровите предни апарати нямат метални пластинки "уши" .

Стискайте ми палци , да изкарат 10к км , предишните заиграха от преди 5к км

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаеш първите 200-300км по полека със спирачката,мазно спирай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ,  галя педаля . Тя моята по принцип не ще да върви , колкото и да смених  , все й липсват едно 100коня , та не знам къв зор виждат тия дискове :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

И TRWтата са за смяна . Тресат след 5к км . Уверено гоня ДиДжея с неговите 10 комплекта .

Ди Джей , всред изброените дискове , имаше ли оригинални ?

Следващите ми ще са ОЕ ,вече ми попаднаха наклдаки ,освем Мицубиши , пише и няква непозната за мен фирма А...на тях.

Но първо ще замеря за кривини главините . 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ако не слушате и не четете ОСЪЗНАТО какво казваме (пишем), ще смените и 20 комплекта.

И пак, и пак, и пак ще кривите. Няма проблем. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
преди 15 часа, didooo6 написа:

Някой кривил ли е оригинални ?

Аз съм кривил, когато не съм си проверявал главините и спирачните апарати.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм замервал главините ,само ,за кривини , щото си мисля ,че от тях ще играе още от първия момент , а не след няколко х.км. Ама ще ги замеря .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Само да споделя, че след престъргването на дисковете при стругар , след като покарах около 100 км, да поулегнат накладките( старите), вибрациите почти изчезнаха ( на 95 %...) , а след като смених и разбити шарнир и вътреш. накрайник, изчеанаха на 99%.Това , което е останало , за мен със сигурност е от дисковете.И аз съм на мнение , че за тази кола, тези спирачки са недобре сметнати.

 

Регистрирах се отново във форума, защото беше невъзможно да вляза със старата регистр. по никакъв начин...

Редактирано от Gaydarov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хванах се , като удавник за сламка : пристъргаха ми задните дискове , направо на колата . Сложих накладки Мицубиши . Вибрациите изчезнаха на 95% . Направих 1500км и стискам палци и на краката . Ся , като установих къде е белята , ще ги сменя с нови и тия дискове .

Не им обърнах внимание на задните дискове , а само смених поизносените накладки там , щото усещах вибрацията много силно във волана и за това се задълбах в предницата . Пълна мистерия ми е , как може да ми играе така волана от задни спирачки .

А и задните накладки , апарати и дискове , са направо декоративни , в сравнение с предните (накладчицата е като за Голф и апаратите са еднобутални ,отзад). 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...