Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Смяна масло скоростна кутия


stiliyan77

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

с MITSUBISHI LANCER SPORTBACK 2.0 DI-D 140 h.p.с ръчна ск.кутия съм.На колко километра се сменя маслото на скоростната кутия,защото по книжка дават 200 000км.,а тука някъде срещнах че трябвало да се сменя на 105000.км?И какво масло се препоръчва ?На мен ми предложиха RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80,дали се препокрива с изискванията на проиводителя?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преглеждам сервизната книжка и там пише, че маслото на автоматичната скоростна кутия се сменя на 80 хил км., а на механичната - на 200 хилл. км. Понеже и аз имам лансер с такъв двигател и механична кутия, чието масло не е сменяно вече 115 хил. км., да попитам - защо да се сменя на 5 години или на по-малък пробег, след като в сервизната книжка не пише такова нещо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Преглеждам сервизната книжка и там пише, че маслото на автоматичната скоростна кутия се сменя на 80 хил км., а на механичната - на 200 хилл. км. Понеже и аз имам лансер с такъв двигател и механична кутия, чието масло не е сменяно вече 115 хил. км., да попитам - защо да се сменя на 5 години или на по-малък пробег, след като в сервизната книжка не пише такова нещо?

 

Според мен Miroslav говореше за автоматичните CVT кутии на бензиновите Лансери, там е такъв интервала, но маслото е над 8 литра ;-)

Редактирано от me4o
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

...вариаторните въобще не искам и да ги коментирам, там каквото и да направиш, след около 200 000км (много често и на по-малко пробег) скоростната кутия е за подмяна.

 

За подмяна най-вероятно защото в БГ никой няма да ти сипе оригиналното и препоръчано масло за тази CVT кутия - DIA QUEEN CVTF-J1. Навсякъде по форумите пишат, че всякакви алтернативи не стават и чупели кутията. Мен ми е чудно въобще в Европа може ли да се намери това масло, нито в ebay нито в amazon го има, а доставка от щатите излиза абсурдно скъпо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаме на склад, но продукта вече е друг CVT-J1 вече не се предлага, замества го CVT-J4.

За съжаление обаче цената му е висока - 63лв за опаковка от 1л.

 

Благодаря за информацията.

Който цени автомобила си би платил такъв "консуматив".

Все пак не се прави всяка година а на 60-70к километра или 5-6 години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

За ръчни скорост се взимат 2 литра. Максимална цена е около 40 лв за литър. Можеш да го вземеш от официялния вносител или от сервиза на Пламен - https://japanautoservice.com/

 

Аз съм бил винаги доволен от пълната синтеттика на Castrol, на Shell, и на Mobil, но всеки си преценява, решава и избира сам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Здрасти.

Дойде момента за смяна маслото на скоростна кутия, която при мен е ръчна.

Знаете по книжка препоръката е SAE: 75W-80, API: GL-3 , която мисля да спазя.

Разбрах че оригиналното :mitsu-smiley: масло трудно се намира и ако се намери е наливно!

Затова при търсене в нета с препоръчаните спецификации намирам:

 

LIQUI MOLY GL-3+ - 40лв

https://www.senax.bg/eshop/product/270/transmisionno-maslo-hidrokrak-gl3-sae-75w-80.html

https://products.liqui-moly.com/high-performance-gear-oil-gl3-sae-75w-80-1.html?sku=4426

 

Valvoline GL-3/GL-4 - 17лв.

https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/transmisionni/valvoline-gear-oil-75w80

https://www.valvoline.com/en-australia/our-products/transmission-and-driveline/valvoline-gear-oil-75W-80

 

Ценовата разлика е голяма, но все пак се сменя веднъж на 200000 км.

Така че LIQUI MOLY няма да е толкова голям проблем.

 

Върпоса е 3в1: добре ли е малсото, заслужава ли си, имате ли наблюдения?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че ще е наливно, купува се във варели. Малката разфасовка допълнително оскъпява. Не виждам проблем в това да отидеш в официален сервиз и да ти сипат наливно, аз съм го правил 2 пъти.

По-добре си сложи оригинално масло, от колкото някакви аналози. Дори пипнати Евота предпочитат да карат със заводско масло в скоростите.

Редактирано от LiX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

LiX нямам проблеми с наливното масло, имам проблеми с човека който го налива!

Т.е. понеже съм установявал, че са ме лъгали("приятели-майстори") с материали, по нежелание вече се превърнах в параноик!

Наистина не се сетих, но не съм и предполагал че официалното представителство може да ми продаде масло.

Така че благодаря за идеята, отидох и си купих масло от :mitsu-smiley: (Силвър Стар). Вярно че пак нямам гаранция какво се налива от варела, но се надявам че новото име и представителство държат на качеството.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам един познат, който беше задълбал много по темата с маслата. Прави им изследване в продължение на 12 години, от 2006 до 2018, след това му мина тази лудост. Той кара адцки много, живееше карайки от Бг до Европа и Турция с лека кола. Ходи в две лаболатории, едната в Техническия университет, другата беше в БАН. Плати си за задълбочена проверка на маслата, които ползва, след пробег. Всичко разбира се е субективно, особено при двигателното масло, зависи от стила на каране, дали е градско и извън, дали е лятно време или зимата, когато има влага, зависи от състоянието на мотора, зависи дали градските са все късо със студен двигател ...

 

При трансмисионните, не е чак такова влиянието на горните фактори. В крайна сметка стигна до извода, че масла, които си взима от Германия или Англия след дълъг пробег са със по-добри характеристики от някой от купените в Бг.

За ментета като 5W-40 или 5W-30 за по 35 лв за 4 литра не говориме.

От Бг си взимаше хубави масла от проверени месте и фирми, но явно за нашия пазар понякога се доставят масла с по-компромисно качество.

 

Това му го бяха обяснили и автовносителите. В Германия никой не дава 7 години гаранция за автомобил и пробег 100 000 км, защото повечето за 7 години ще навъртят 300 000 км.

 

 

В Германия е ясно, че маслото трябва да удържи качествата си до 20 000 км.

 

 

Затова най-важно е, на първо място, маслото да е оригинално, да не е менте.

 

Някой беше питал за Валволин, аз лично съм резервиран към тяхните масла, както и тези на Тотал, на Лики Моли и на Шел.

Много често се срещат предложения за тези масла на ниски цени, което е притеснително за мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Да представя и аз моя случай и да попитам за становища.

 

Имам лансер, дизел, германският двигател BWC, ръчна скоростна кутия, първа рег. 12.2008, пробег да кажем 120 хил.км.

 

До този момент - 12 години, не е сменяно маслото на скоростната кутия. В книжката за поддръжка пише 200 хил. км.

 

Питане: след 120 хил. км. и 12 години време ли е за смяна на маслото на скоростната кутия?

 

Принципно, няма проблеми с работата на кутията. Но особено напоследък ми прави впечатление следното - след студен старт при малки предавки и ниски обороти явно има някакви вибрации, които според мен идват от скоростната кутия - защото когато колата е на скорост твърдите пластмаси в купето прискърцват. Когато колата не е на скорот (напр. спра на светофар), прискърцването го няма. Като вкл. на първа и се появява. Прискърцването окончателно изчезва след 15-ина минути, когато всичко загрее, вкл. маслото в скоростната кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Здравейте

 

..да използвам същата тема, може ли някой да ми каже конкретно и ясно какво масло и колко да взема за CVT кутия на Лансер 10 бензин 2008-ма, много моля?

 

п.с. Ако ме насочите и от къде да го взема някаде около софийско, супер!

Редактирано от Edor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте

 

..да използвам същата тема, може ли някой да ми каже конкретно и ясно какво масло и колко да взема за CVT кутия на Лансер 10 бензин 2008-ма, много моля?

 

п.с. Ако ме насочите и от къде да го взема някаде около софийско, супер!

 

Няколко теми по долу от тази съм писал: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=39995

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Здравейте Колеги, от няколко месеца карам mitsubishi lancer sportback 1.8 cleartec  ръчна кутия  новия мотор с 140к.с. със start-stop система от 2012година.Много съм доволен от автомобила и е много икономичен.Прочетох темата и мисля да сменям маслото в скоростната кутия, автомобила е на 122000км реални.Какво ми прави впечатление от ,,0"(нулева) на ,,3"тре та в движение не всеки път мога да превключа!!!От ,,2"ра на трета нямам проблем.Имам чувството че и от ,,0" на ,,5" ми се е случвало.Това нормално ли е според вас,някой колега ако има наблюдения над тази модификация на lancer да сподели,защото след като е с новия мотор незнам дали е със старата кутия?Колко масло събира тази кутия ?Искам да го сменя с оригинално,към Балканстар (Става въпрос за София)ли да се обърна,доволни ли сте от тях?Възможно ли е гореспоменатия проблем да е от маслото (качество или намаляло количество)или някой синхронизатор?Автомобила досега е обслужван само в оторизиран сервиз в Германия.

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...