Bozhidar Ivanov Публикувано 8 октомври 2019 Сподели Публикувано 8 октомври 2019 Здварейте, имам следния проблем: Когато двигателя е студен и запаля колата, оборотите се задържат на 1500-1600 и не мърдат докато двигателя не започне постепенно да загрява. При напълно загрял двигател се нормализират и държи 950-1000 оборота но понякога в движение когато изключа от скорост остават малко по-високи докато колата не спре на място и чак тогава падат на около 1000 отново. Пробвах с три различни стъпкови и това се случва с два от тях, при последния стъпков няма проблеми при паленето сутрин но понякога пак държи високи обороти на празен ход. Също така с този стъпков когато пусна климатика волана започва силно да се тресе а оборотите падат и се покачват непрекъснато докато не го изключа. С останалите две моторчета го няма изобщо този проблем с климатика, което ме води на мисълта че те са по-здравите и проблема не е изцяло от тях а нещо друго не е наред. Някои има ли идеи на какво точно може да се дължи проблема с високите обороти при студен двигател? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
snaip Публикувано 8 октомври 2019 Сподели Публикувано 8 октомври 2019 Това е нормалната работс на двигателя. Последното стъпково не си е вършило работата и за това не е компенсирало оборотите при включване на климатика. Слагай си твоето и карай! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 8 октомври 2019 Автор Сподели Публикувано 8 октомври 2019 Това е нормалната работс на двигателя. Последното стъпково не си е вършило работата и за това не е компенсирало оборотите при включване на климатика. Слагай си твоето и карай! Наистина? На мен ми се струват малко високи тези обороти когато е студен двигателя, но щом се счита за нещо нормално ще си я карам без да се притеснявам че нещо не е наред. Благодаря за съвета. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
snaip Публикувано 9 октомври 2019 Сподели Публикувано 9 октомври 2019 Да, нормално е при стартиране, независимо топъл или студен двигател, оборотите да се качат до към 1800 и после бавно да паднат. Разбира се при студен двигател падат много по бавно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 11 октомври 2019 Сподели Публикувано 11 октомври 2019 Само едно пояснение, винаги ли ти държи 1000 об. на загрял мотор? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 11 октомври 2019 Автор Сподели Публикувано 11 октомври 2019 Само едно пояснение, винаги ли ти държи 1000 об. на загрял мотор? Като загрее напълно държи между 950-1000 оборота, не е добре ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dimitar Kostadinov Публикувано 11 октомври 2019 Сподели Публикувано 11 октомври 2019 Като загрее напълно държи между 950-1000 оборота, не е добре ли?При студен двигател трябва да са до 1500,при топъл 850 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 12 октомври 2019 Автор Сподели Публикувано 12 октомври 2019 При студен двигател трябва да са до 1500,при топъл 850 Пробвал съм да ги намаля още чрез винтчето на дросела но като цяло ги заковава на малко под стрелката за 1000 оборота като загрее. Има ли друг начин чрез които да се регулират оборотите? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 12 октомври 2019 Сподели Публикувано 12 октомври 2019 (редакция) Не си чопли колата излишно. Аз сменях ЕКУ, и с "новото" държи по-високи обороти. Слагам друго работещо, пак са си "нормалните" , по-ниски.. ама като цяло не ти е грижа....По принцип, от болта може да ги свалиш, но на теб, щом не ти стига ход-а и пак са над 1000, може да смуче въздух от някъде, но като цяло, колата върви ли си нормално - не я барай :D Редактирано 12 октомври 2019 от Hristo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
George_B Публикувано 12 октомври 2019 Сподели Публикувано 12 октомври 2019 Пробвал съм да ги намаля още чрез винтчето на дросела но като цяло ги заковава на малко под стрелката за 1000 оборота като загрее.Така е, щото МПХ (моторче празен ход/стъпково моторче, и ЕКУ-то->системата се опитва да държи нужните обороти при определени обстоятелства...Така е заложено, и има защо. (DJ Tumbi и други съфорумци са го обеснявали многократно).Това винтче на дросела - не се върти/настройва просто на слух и мирис... Методиката е описана в сервизното ръководство.Трябва ЕКУ-то да се приведе в режим "обучение", съответно да се проследят стъпките/положението на МПХ/оборотите на ПХ - и да се регулира байпасния винт на дросела.Иначе, няма да има "satisfaction". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 13 октомври 2019 Автор Сподели Публикувано 13 октомври 2019 Така е, щото МПХ (моторче празен ход/стъпково моторче, и ЕКУ-то->системата се опитва да държи нужните обороти при определени обстоятелства...Така е заложено, и има защо. (DJ Tumbi и други съфорумци са го обеснявали многократно).Това винтче на дросела - не се върти/настройва просто на слух и мирис... Методиката е описана в сервизното ръководство.Трябва ЕКУ-то да се приведе в режим "обучение", съответно да се проследят стъпките/положението на МПХ/оборотите на ПХ - и да се регулира байпасния винт на дросела.Иначе, няма да има "satisfaction". Не разбирам толкова много от тези неща защото не съм майстор. Предпочитам да я закарам в някой сервиз, но не знам къде си заслужава да отида. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 13 октомври 2019 Сподели Публикувано 13 октомври 2019 Свали си сервизна книжка за твоята кола, виж какво и как се настройва по дросел-клапата и огледай дали някой от винтовете има вид да е въртян. виж и това може да ти свърши някаква работа: http://www.vfaq.com/mods/BISS-1G.html Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 15 октомври 2019 Сподели Публикувано 15 октомври 2019 Само да вметна, че при правилно работещо ЕКУ и стъпково е почти невъзможно, дори и някой да си е въртял винтчета, да работи на различни от 850об/мин Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 21 октомври 2019 Сподели Публикувано 21 октомври 2019 А, зависи - при мен бяха успели напълно да заобиколят системата за празен ход: TPS-a завъртян така, че да не зацепва празния ход, и после от винта на дросел-клапата си настроили оборотите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 21 октомври 2019 Сподели Публикувано 21 октомври 2019 (редакция) ахахахха мда, всеки си прай кот си иска... :D :D При един колега на скоро, по същия начин се беше забавлявал някой и му държе на празен ход около 2000об/м Редактирано 21 октомври 2019 от BikerBoyy Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.