Премини към съдържание

Въпрос относно джантите на Колт


mike

Препоръчано мнение

Някой може ли да ми каже дали мога да сложа джанти 4по100 на митсу колт при положение че то е с 4 по 114 ?!!? :tok::drag:

Благодаря предварително :) ...

 

ПП: Ако се налага да слагам фланци ще е добре да ме упътите как каде и колко ше струват :) мерси ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Фланци можеш при някой стругар да си направиш.За цената зависи как се пазариш :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ми каже дали мога да сложа джанти 4по100 на митсу колт при положение че то е с 4 по 114 ?!!? :tok::drag:

Благодаря предварително :) ...

 

ПП: Ако се налага да слагам фланци ще е добре да ме упътите как каде и колко ше струват :) мерси ...

според мен не може по принцип разллика от 1мм. е проблем а да не говорим за 14мм.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато автомобилът е с болтове може да се сложат джанти с разлика от 1мм, даже и с 2мм. Относно фланците- не се захващай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_clap: Аз съм слагал на Колта джанти от Опел, от Рено... и все съм бил с фланци! От Хонда пък престъргвах централния отвор на самите джанти!!! Не се тревожи отиди в АУТОГРУП на хладилника преди зоологическата- те ще те посъветват какви фланци да сложиш и ще ти ги направят!!! Но тези за които говориш малко ме съмнява, че ще можеш да ги сложиш!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги :icon_thumbup: И аз си мисля, че няма как да станат тези джанти ама все пак да питам :icon_blush:

 

АААА имам и още един въпрос :) според вас какви джанти ще е по-добре да си купя 14 цола или 15 за митсу колт 1.3i ???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги :icon_thumbup: И аз си мисля, че няма как да станат тези джанти ама все пак да питам :icon_blush:

 

АААА имам и още един въпрос :) според вас какви джанти ще е по-добре да си купя 14 цола или 15 за митсу колт 1.3i ???

13-ки каквито препоръчва производителя. Колата е достатъчно стъбилна с тях.

Ако си изхвърляш старите ми пусни едно лично за колко ще ги продаваш.

Ти може да си сложиш и 16-ки, въпроса е дали е рентабилно.

Прави каквото те акъл учи.

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Работата е там, че 13-ките ми са общо взето от както майка го е родила колтчето ...т.е. вече са доста зле пък и искам да му предам малко вид, та за това се чудя дали да му взема някакви 14ки и да си запази характеристиките що годе или да го натоваря с 15ки

 

Пък за старите джанти ме съмнява да ги продавам, защото първо нали ти казах, че са доста криви пък и може да ми потрябват по-нататъка :)

 

Модераторски контрол!

Колега, постарайте се да пишете по-книжовно!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_clap: Аз съм слагал на Колта джанти от Опел, от Рено... и все съм бил с фланци! От Хонда пък престъргвах централния отвор на самите джанти!!! Не се тревожи отиди в АУТОГРУП на хладилника преди зоологическата- те ще те посъветват какви фланци да сложиш и ще ти ги направят!!! Но тези за които говориш малко ме съмнява, че ще можеш да ги сложиш!

колега и аз на лансера съм му приготвил опелски джнти за зимните гуми но можеш ли да ми кажеш фланците защо си ги слагал?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

колега и аз на лансера съм му приготвил опелски джнти за зимните гуми но можеш ли да ми кажеш фланците защо си ги слагал?

На стария ми колт джантите ми бяха 15ки със гума 195/50/15Р трябва да ви кажа че имах чувството че вървеше повече както на старта така и във високите скорости .. както и когато карам примерно с 20-30 и подам газ напрао залепва без да превърта гумата а сега съм с 14ки 185/60/14 и превърта лекичко когато му дам ряз ... предпочитам 15-ките... трябва да си взема гуми за тях и веднага ги слагам :)

а за стабилността няма какво да говорим с 15ките е the best...

чудя се дори ако се изкара леко джантата с фланец навън дали няма да може да се сложи 205 гума

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С тринайските за 1.3 е идеално, ако говорим за бързина иначе и 14 няма да са му зле! Но 15 и нагоре ще са му тежки определено!!! Има малък луфт при средния отвор и затова! Вече не си спомням, че съм сменил много джанти и ми е трудно да си спомня на кои съм слагал и на кои не фланци! :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С тринайските за 1.3 е идеално, ако говорим за бързина иначе и 14 няма да са му зле! Но 15 и нагоре ще са му тежки определено!!! Има малък луфт при средния отвор и затова! Вече не си спомням, че съм сменил много джанти и ми е трудно да си спомня на кои съм слагал и на кои не фланци! :drive:

то много лесно се преценя.. ако на асвалт като подадеш рязко газ и превърта гумата значи можеш да сложиш по-широка гума или по тежка (голяма) джанта :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На стария ми колт джантите ми бяха 15ки със гума 195/50/15Р трябва да ви кажа че имах чувството че вървеше повече както на старта така и във високите скорости .. както и когато карам примерно с 20-30 и подам газ напрао залепва без да превърта гумата а сега съм с 14ки 185/60/14 и превърта лекичко когато му дам ряз ... предпочитам 15-ките... трябва да си взема гуми за тях и веднага ги слагам :)

а за стабилността няма какво да говорим с 15ките е the best...

чудя се дори ако се изкара леко джантата с фланец навън дали няма да може да се сложи 205 гума

 

205 няма ли да опират при завои?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

205 няма ли да опират при завои?

 

При мен опираше много лошо с 205... :( може и да е било от ниското окачване ..... но с 205 е още по стабиларка...! :)

 

Но няма спор че с 14" ки Колата ми набира много по бързо :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Опират на задните вежди, особено при неравности, ако не искаш да ти опират трябва много внимателно да подвиеш ръба на калника, така че да не спукаш боята!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
Опират на задните вежди, особено при неравности, ако не искаш да ти опират трябва много внимателно да подвиеш ръба на калника, така че да не спукаш боята!

195 е истината за тази кола :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На стария ми колт джантите ми бяха 15ки със гума 195/50/15Р........

 

 

На скоро си купих колт 1.6 90 кончета...мисля да му слагам и аз 15-ки с такива гуми...имам питане оба4е...отговаря ли този диаметър с оригиналния на 13 цола на 70 висока гума...т.е. отчита ли ти верно скоростомера с 15-ките?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох, че един цол е равен на един инч или съответно на 2.54 см...Следователно:

 

13 цола = 33,02 см

Заводските гуми на колта са 175/70/13....Т.е. 70 мм борд на гумата...70+70=140 мм = 14 см...

13 цола + гумата --> 33.02 + 14 = 47.02 см (това е крайния диаметър)

 

Ако сметнем за 15-ки с 50мм борд на гумата идва -->

 

15 цола = 38,1 см

50+50= 100мм = 10см гума

или 15 цола + гумата = 48,1 см

 

Крайния извод: 70/R13 -> 47.02 диаметър и 50/R15 -> 48,1 диаметър следователно имаме разлика около сантиметър в диаметъра...

 

Верни ли са тези сметки и ако е така до колко ще окаже влиянеие този сант в отчитането на километража?!

Също така ако тези сметки са верни то излиза че най добре е с гума 45/R13 ...има ли обаче гуми с такъв борд?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох, че един цол е равен на един инч или съответно на 2.54 см...Следователно:

 

13 цола = 33,02 см

Заводските гуми на колта са 175/70/13....Т.е. 70 мм борд на гумата...70+70=140 мм = 14 см...

13 цола + гумата --> 33.02 + 14 = 47.02 см (това е крайния диаметър)

 

Ако сметнем за 15-ки с 50мм борд на гумата идва -->

 

15 цола = 38,1 см

50+50= 100мм = 10см гума

или 15 цола + гумата = 48,1 см

 

Крайния извод: 70/R13 -> 47.02 диаметър и 50/R15 -> 48,1 диаметър следователно имаме разлика около сантиметър в диаметъра...

 

Верни ли са тези сметки и ако е така до колко ще окаже влиянеие този сант в отчитането на километража?!

Също така ако тези сметки са верни то излиза че най добре е с гума 45/R13 ...има ли обаче гуми с такъв борд?

Колега изчисленията са ти верни само и единствено за джантите.

Формулите също са ти верни но това за борда на гумата не е вярно.

175/70/13 означава: 175 е шиточината на гумата в мм.

70 е височината в проценти от широчината на гумата.

13 е цолажа.

Значи става така:

За 175/70/13 височината на гумата е 122,5мм.

за195/50/15 височината на гумата е 97,5мм.

 

на 13-ките диаметъра с фабричния размер гуми идва около 57,5 см.

за 15-ките посочени горе идва диаметър на гумата около 57,6см.

 

 

Какво излиза сега?

Разликата е около 1 мм. в диаметър.

Това почти няма да се осети от километража.

Все едно са износени или нови гумите.

Незнам обаче на широчина как ще сме!

Мисля нагоре е описан този проблем със широчината.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сърдечни благодарности за просветлението...наистина незнаех че става дума за процент от ширината на гумата...А по прочетеното по горе мисля че няма никакъв проблем да сложа 15 цола с гореспоменатите гуми на 195, без да слагам фланци или каквото и да било...Колата наистина не е за 13-ки...На първа пускам съединителя и потеглям леко...при рязко натискане на газта, след 4 000 оборота почва да върти гуми, минаваме на втора и продължаваме с гумите....а в момента съм с чипа нови зимни клебери и неискам да са ебавам с тях...но за лято ще взема 15-ки!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Имам едно запитване към колегите с 15 цола...Как се държи ходовата част? Не се ли разбива бързо с 15-ките? Кой е по добрия вариант 14" или 15"...Днес един майстор-вулканизатор ме съветва да сложа 14"....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За твоя автомобил 14", какви джанти търсиш?

 

Ами нещата седят така...колата я купих преди месец...беше с оригинални джанти 13" и гуми свършили от всякъде...Отидох и си купих 4 чисто нови гуми (зимни "клебер")...Искам като свърши зимата да ги сваля направо с джантите и да си купя за лято някакви фасонски (лети) джанти...Двуомях се 14" или 15"...Ти предлагаш ли някакви модели и ако да кажи ми малко цени да сабирам парички за лято :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В момента имаме оргинални джанти за Спейс Рънър 14" чисто нови, цената им е 480лв с ДДС (тъй като са на разпродажба не се ползват допълнителни отстъпки), това е цена за комплект - 4бр. Погледни картинката за да видиш как изглеждат, ако ти харесват пиши:

Цената наистина ми харесва! А някаква цветна снимка може ли да видя...дори с GSM да е ?! И на тези джанти мога да сложа въпросните 185/60 ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност те тия джанти щом са наразпродажба вероятно няма да ги има дълго? Ако е така не се ангажирай! Смисъл че ще купувам края на зимата (сега работя над къщата)...Просто проучвам...Ако са наизчерпване ще питам като имам парите...Първо и киловолтовите кабели трябва да сменя...В Дряново има една фирма Боряна ГРУП, там също има интересни предложения...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако дочакат добре, ако не здраве да е! Все пак съм ти искренно благодарен затова, че си правиш труда да задоволяваш запитванията ни (както мойте, така и на колегите)...Надявам се наистина съвсем скоро да заделя пари за кабели и свещи обаче и ще ти звънна! Нещо ми прихлопва в дясното колело и ще гледам да я закарам на майстор ако трябва да земам още нещо да го зема накуп с останалите неща. 10х още веднъж.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...