Премини към съдържание

Трябва ли да свети Check Endgine?


Препоръчано мнение

Прочетох някъде във форума че тази индикация трябвало да свети при първоначално завъртане на ключа преди да е запален двигателя. При мене не свети - светят само лампите за маслата, акумулатора и ръчната. Някой колега с Вагонче да сподели как е при него?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

при мен светят също само лампите за маслото, акомулатора и възглавниците. На Colt-a свети въпросната лампа "Check Engine" когато съм на газ( газовата уредба е обикновена - без нищо за лъжене на компютъра и той предполагам засича някакъв проблем).

Предполагам че тази лампа свети само когато компютъра отчита някакъв проблем.

Това е мое мнение - не съм специалист.

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията, аз също имам газова но тази лампа и когато карам на газ не свети, мислех си да не би да са я порязали при монтажа на газовото но явно не са :) Гледам при двигателя са монтирали едно блокче Lamda Computer което управлява едно моторче на изхода на газта, не виждам обаче такова за симулатор - може би това върши работа и за симулация да лъже ЕКУ-то?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

при даване "на контакт" се включва управляващия

компютър на автомобила. Това личи по червената лампа

"Chek Engine". Тя свети в продължение на 3-4 секунди

през което време компютъра тества всички управлявани от него

системи. След това ако всичко е наред изгасва. Това става неза

висимо дали колата е само на контакт или вече е запален двигате

ля. Светването по време на движение означава, че има някаква

повреда /затова е с червен цвят/ и трябва незабавно да се спре

и види за какво става въпрос.

Отсъствието на светене при първоначално пускане на двигателя

/даване на контакт/ е ненормално.

При автомобилите с газови уредби /не съм специалист/ може да

свети или да не свети по време на движение в зависимост от уред

бата. Добре е да не свети по време на движение, защото иначе мо

же съществена повреда да не се отчете понеже "лампата си свети

от газовата"

Поздрави!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаш ли такава лампа на таблото по книжка и виж да не е изгоряла самата лампичка зад надписа "check engine"? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Краско, но при мен при подаване на контакт не свети тази лампа :(

Тази лампа трябва да свети когато подадеш на КОНТАКТ ключа, следва стартер и мотора запалва, тогава след като запали мотора, трябва да продължи да свети жоще 3-4 секунди, след това изгасва и не трябва да светне през цяялото врем в което е запален мотора, ако светне , то тогава има проблем някакъв, който трябва да се локализира, ако въобще не свети ,то тогава най вероятно са я откачили принудително за да не свети ,колкото да я продадат колата...........

опитай пак да провериш дали свети при контакт и след това, ако не свети ,тогава свали таблото, на козирката от долната страна има две винчета с кръстата отверка ги развии, след това дърпаш долната част на козирката и леко от одлу от двете му страни ( в долната част на таблото ) с плоска отверка повдигни малко долната част за да може да се откачи щипката ,след това издърпай козирката и я махни......след това пак с кръстата отверка вземи и развий 4-те винчета ,които ще видиш от двете страни на таблото ( желателно е да е с магнит отверката ) като ги свалиш винчетата, то тогава ,ако вагончето ти е до 93 година, тогава дърпаш таблото и внимаваш, щото има жило за км-жа, ако е след това, то това значи че е на букса и дърпаш направо таблото беа притеснение от този сорт......след това трява да видиш дали липсва крушката с фасонката или просто е изгоряла( мн. малка вероятност но все пак........) :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е изгоряла лампата, чек енджин трябва да свети няколко секунди след като стартираш двигателя, както пише DJ TUMBI,....иначе може да не разбереш ,че имаш проблем в двигателя!При мен свети когато мина на газ, защото такава ми е уредбата...и това не е много добре но,... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря DJ за подробното описание, утре ще разхвърлям таблото и ще видя от къде ще излезе заека. Автомобила иначе върви добре, но ме притеснява че на ниски обороти двигателя малко "тресе" и когато е студен и на бензин при натискане на газта при малките обороти (1000-1500) иска да угасва, над тези обороти е стабилен, като загрее този ефект не се забелязва..... И по принцип си е малко шумен, особенно като го сравмня с 4G16 на Colt-a.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Следвайки описанията на Dj Tymbi, свалих таблото, огледах внимателно и.... няма такава контрола Check Endgine на това табло! Погледнах книжката която беше с автомобила /до сега не бях я разглеждал/ - опс и там не е дадена такава контрола. Защо ли е така? Гледах внимателно през отворите - има някои на които наистина липсват лампи но са май за автоматик, нещо за дизелите има... Така че при няма.

Така и така съм почнал да питам - видях че има контрола ABS. На мен досега не ми е светвала - знае ли някой кога трябва да свети?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Следвайки описанията на Dj Tymbi, свалих таблото, огледах внимателно и.... няма такава контрола Check Endgine на това табло! Погледнах книжката която беше с автомобила /до сега не бях я разглеждал/ - опс и там не е дадена такава контрола. Защо ли е така? Гледах внимателно през отворите - има някои на които наистина липсват лампи но са май за автоматик, нещо за дизелите има... Така че при няма.

Така и така съм почнал да питам - видях че има контрола ABS. На мен досега не ми е светвала - знае ли някой кога трябва да свети?

????

Отново ще попитам, коя година е колата ти?

Кой мотор , означение???

Дай ВИН кода???

Така ли се разглабя както ти писах и какво е различното????

:icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами автомобила е - 1997г.

шаси - JMBLNN33WTZ001111

двигател - 4G63SK7304

Таблото го махнах по описания начин с разлика че козирката се държеше на 2 винта горе и 2 долу, след развиването им излезе лесно, таблото е хванато с 4 болта, нямаше жило на километража, по скоро някакъв привод който влиза в таблото твърдо.

Ето и няколко снимки от книжката и от таблото - http://www.snimka.bg/album.php?album_id=162036

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наистина няма.......странно :icon_hmm: До сега нямам инфо в което да пише че на някоя серия модели, , модификация, и т.н. да няма лампа за чек-а............. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо колата ти е произведена 95 г., другото е че Check Engine лампата принципносе намира точно до тази на акумулатора с №11 при теб и вероятно трябвало да е №12 :icon_hmm: ама защо я няма...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По VIN излиза 96г., а защо не са предвидили такава индикация...? Както и да е върнах таблото обратно, все пак митсубисхито трябва да се движи а е кофти без скоростомера поне ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, въпреки че буквата там е Т, колата е произведена септември 95 г. според CAPS - сервизната програма :mitsu-smiley:

Имаше скоро случай пак с Т и беше 97 :rolleyes: така че... декодирането по символа само е +- 1 г.

 

Има възможност твоя да е правен за Азия, но не знам какви точно са разликите им и дали това оправдава отсъствието на Check Engine лампа. Виж дали не пише в книжката за къде е правен. Една разлика, която видях е наличие на зумер за предупреждаване при превишаване на някаква скорост. Друго различно засега не виждам...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намерих и друго - азиатския има предпазна планка върху катализатора отдолу - ако можеш да видиш дали имаш или не такава. Другото е дали има огледала на двата сенника от вътрешната страна или само единия - Европейския - и на двата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип твоя си е Европейски, произведен е Септември 1995г, би трябвало да има лампа "Check Engine".

 

http://www.picvalley.net/v.php?p=u/7/1670_636.JPG

 

В detali.ru дава че може да е европейски, но може да е азиатски - не съм сигурен това точно кой CAPS е.

 

Вижда се от снимките че нарочно липсва този номер на лампа в ръководството и на таблото, че липсва цокъла за нея...

Какво мислиш?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Следвайки описанията на Dj Tymbi, свалих таблото, огледах внимателно и.... няма такава контрола Check Endgine на това табло! Погледнах книжката която беше с автомобила /до сега не бях я разглеждал/ - опс и там не е дадена такава контрола. Защо ли е така? Гледах внимателно през отворите - има някои на които наистина липсват лампи но са май за автоматик, нещо за дизелите има... Така че при няма.

Така и така съм почнал да питам - видях че има контрола ABS. На мен досега не ми е светвала - знае ли някой кога трябва да свети?

 

Точно за това ти бях написал 4 мнения по-горе от това твое, да си провериш дали имаш въобще такава лампа, че ти каквито неща изтъкна, варианта беше просто тази лампа да не съществува или да е изгоряла... друга причина за да не свети няма! :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

@DANI MG - кой да чете внимателно, то и книжката е на италиански, което не ме оправдава, от престоя ми там поназнайвам малко езика но не бях я отварял. Факта си е факт - такава контрола не е предвидена :(

@BAlexandrov - огледалце има само на сенника на пътника до водача - над сенника на водача такова няма. Катализатора не мога да определя дали има планка под него, мяза да има ама дали това което гледам е катализатор... електорнен инженер съм и механиката ми е малко чужда...

В сряда съм в Ратола - Пловдив за смяна на ремъци, ще се види какво не и е наред и какво е наред, Миро ако е там може да погледне, искам да му благодаря и за съдействието - рядко някой помага на непознат :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би все пак не е европейския модел, а General Export както го водят... Добре е като ходиш да ти я закачат на тестера, за да видиш дали не показва някаква грешка, след като няма друга индикация....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не можах днес да закача колата на тестера в Ратола - липсваше в момента :( Добрата новина за мене е че след смяна на ремъците треперенето на двигателя в ниските обороти и виенето което се усещаше около 3000 оборота изчезна :) Сега си мърка направо, а при само запален двигател в купето направо не се усеща че работи. Въпреки че Пловдив ми е малко далече като километри смятам че едва ли имах по удачен избор за смяна от този в Ратола - Пловдив. Миро го нямаше и не можах да се консултирам за липсващата контрола, но сега съм съм доволен от работата на двигателя. Разхода на газ успях да го засека едва сега - около 10/100 (60литра за 610км), не е като на Колта (6.8), но спред мен за такава кола е нормален?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...