Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Лансер 4G18


Препоръчано мнение

Здравейте,искам сам да си сменя гумичките на клапаните !Обаче имам проблем ,никога не съм извършал тази процедура:)Мотора е на лансер 1.6 бензин 98кс.код на двигател 4G18 2004година,комби купе!Всяка една помощ ,дори и да е според вас незначителна ще ми е полезна (начин,съвет и метод),както и необходими инструменти за процедурата ,които да си набавя!Възможна ли е подмяната без да се сваля главата на мотора? всяка информация ще е полезна!Благодаря предварително!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Свали главата, гарнитура, две три в повече. Като пари - нищо. Но освен гумичките ще паснеш и клапаните, така и така е свалена главата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свали главата, гарнитура, две три в повече. Като пари - нищо. Но освен гумичките ще паснеш и клапаните, така и така е свалена главата.

Благодаря за отговора,но е като за хора които са запознати с детайлите ,а аз не съм!!Има ли последователност в развиване на болтовете и после при монтажа както на главата така и на капара ,силата на завиване при последващ монтаж ,необходим ли ще ми е динамометричен ключ,при демонтаж и монтаж на валовете има ли поредност както и при клапаните !Моята идея беше да сменя гумичките без да свалям главата!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С тези въпроси отиди на майстор. Нещата които може да объркаш са доста. Не е нещо което се прави без опит, а и без инструменти. Динамометричен ключ си трябва (ако си стягал доста може и без него) ама и доста други специфични инструменти - с какво ще натисниеш клапана за да освободиш пружината? Не е ремонт за в събота неделя пред гаража/блока.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1.6 мотора гори масло от сегменти.... Смяната на гумички е почти безсмислена. Доста такива съм отворил, разбира се клиента иска първо гумички за да се убеди, и после голямото разглобяване почва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гумичките, може да се сменят и без демонтиране на главата и без специализирани инструменти (стига човек да е креативен). Но, ако не знаеш какво правиш, може да изтървеш някой клапан, и тогава ще се наложи демонтиране. Като цяло обаче, е почти сигурно безсмислено както каза Милен, защото проблема обикновено е в спечени сегменти и запушени отвори за маслото в буталата. И аз го играх тоя филм, но след смяна на вложки, припасване на клапани, почистване на бутала и смяна на сегменти и лагери, и тормоз към Милен по телефона, вече мотора на жената не го пипва маслото :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изключително съм благодарен на включилите се в темата :) След прочетеното до тук изплува такъв въпрос в мен!След като е възможно да бъдат сегменти ,има ли начин и метод да разбера преди да мина към ремонтни дейности .....някакъв тест и симптоми ,които да ме насочат и да потвърдят това дали е така и дали са сегменти или само гумички!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако смениш гумичките и пак харчи значи са сегменти :) Послушай майстора и го направи както ти казай - сегменти и гумички. А и Милен ти е наблизо в Пловдив, прескочи да ти я погледне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А от какво се спичат тези сегменти и защо е характерно за 4G18 мотора? Моята също консумира масло, около 100мл на около 1600 км наприемер, нито пуши нито има някакви проблеми и двигателят работи добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако четенето на руски не е проблем, препоръчвам този блог. Има описани и снимани много основни ремонти и доработки на 4G18.

От това което съм прочел в него(и не само там) - ниски бутала, тънки сегменти с цел по-ниско триене и икономия на гориво, но по-висока работна температура,

липса на маслоотвеждащи отвори под маслообиращия сегмент, което води до преждевременно спичане, износване на цилиндрите и т.н.

Нещо като мЕкотек, версия Мицубиши.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да благодаря на всички станали съпричастни с проблема ми......Надявах се обаче тук да получа отговори от рода на сила на затягане на болтовете на капака на главата и болтовте на черупките на валовете ,последователност при развиване и завиване на болтовете на капака и валовете ,трябва ли да свалям ангренажния ремък при смяна на гумичките на клапаните при тяхната смяна ,ако го правя без сваляне на главата.....и други тънкости ..но все пак ще се пробвам да го направя по метода ,проба-грешка, под наставления на човек който уж е наясно !!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, колко масло все пак ти харчи? Нали вече разбра какво трябва да се направи, както често се случва е най - трудоемкото, колкото и да ни се иска да минем с час-два работа... Не смених ли и сегменти ще си отвориш 2 пъти работа.

Реда и силата на стягане на капака и вала не са фатални, има ги в сервиното ако се разровиш в нета. Аз съм го правил няклоко пъти това упражнение, единствено за вала оставям майстора да провери дали са ОК стегнат ама и той на ръка ги пробва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Здравейте,

Едно въпросче към всички колеги, някой пробвал ли е да раздвижи тези спечени сегменти и да отпуши маслените отвори на буталата без да разглобява двигателя, с помощта на добавки или други почистващи препарати, масла и т.н. .? Може ли малко инфо ако някой е пробвал, с какво и как е правил опит и какъв е бил крайният резултат? Мисля ще бъде и на други колеги интересно да поговорим по тази тема.

Поздрави 👍

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като притежател на такъв двигател и аз си задавам същия въпрос. Преди време, като рових в гугъл по тази тема, попаднах на информация за едни двигатели на шевролет, които имат подобен проблем. Там производителя препоръчваше на сервизите преди смяна на сегменти да се пробва неуточнен препарат, който се сипва през свещите. Питах един майстор - нищо незнаеше по въпроса. Само се присети че навремето са сипвали газ и нафта през свещите на стари клеясали двигатели.

Отделно се чудя какво би било добро за превенция? Да се ползват по-миещи масла или с low SAPS? Срещал съм мнението, че ако двигателя работи на пропан-бутан не образува нагар? Което е странно, защото пък точно пропан-бутана е известен с това, че има по-висока температура на горене. Решил съм да ползвам почистващи добавки между смяната на маслата с надеждата максимално да отложа във времето отваряне на двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята също консумира масло, около 100мл на около 1600 км наприемер, нито пуши нито има някакви проблеми и двигателят работи добре.

 

Спомена ми е, че до 100мл на 1000км е нормално, над тази стойност трябва да се вземат мерки. Общо взето аз си го представям така: като смениш маслото и е на максимума и преди да е минал 8000км, когато е най-рано следващата смяна, се налага да доливаш, защото е под минимума, имаш проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да благодаря на всички станали съпричастни с проблема ми......Надявах се обаче тук да получа отговори от рода на сила на затягане на болтовете на капака на главата и болтовте на черупките на валовете ,последователност при развиване и завиване на болтовете на капака и валовете ,трябва ли да свалям ангренажния ремък при смяна на гумичките на клапаните при тяхната смяна ,ако го правя без сваляне на главата.....и други тънкости ..но все пак ще се пробвам да го направя по метода ,проба-грешка, под наставления на човек който уж е наясно !!!

Ръководство за ремонт на руски http://viamobile.ru/page.php?id=149

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Правилно колега, в Америка ползват две основни течности за тази работа, едната е Seafoam а другата е Marvel Mistery oil. Аз в момента правя процедура с марвел Ойл и скоро ще пиша как и какво е станало . Също ми казаха с вд-40 да се впръска добре през свещите и да се остави за 24 часа поне , може също и с газ, дизел, масло за автоматик. Аз почти всяка смяна на масло ползвам промивка и почиства добре, но при мен проблемът ако въобще има проблем е, че предишният собственик не е сменял маслото много дълго време 2-3 години и от там евентуално са се получили нагар и спичане на сегменти. Също и бензините са кофти качество , което също допринася за тези мизерии. Като превенция най-добре е да се ползват качествени масла, и по-честа смяна, като на всяка смяна или през смяна да се ползват промивки. Също е добре да се слагат добавки в бензина пак така ако не всяко пълнене то през едно и всичко ще бъде ОК.

Благодаря че се включи в темата и скоро ще пиша пак.

Поздрави

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това което съм чел от руския челен опит с 4G18 е че самия двигател е термично натоварен и ползването на ниски класове масла т.е. по-склонни към коксуване води до по бърза поява на спечени сегменти.

Друг е вече въпроса като няма история какво е сипвал/ли предишния/те собственик/ци има ли смисъл от висококачествено масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, нали преди беше дал едни линкове , аз ги разгледах и доста полезно инфо имаше. Аз направих една процедура вече с Marvel Mistery Oil и сега като мина още мaлко км ще направя още една процедура и ще опиша подробно дали има ефект. Но ще трябва да мина няколко хиляди първо за да видя дали ще има спад в разхода на масло, иначе двигателят си работи супер, дори разходът на масло не е страшен при мен , но като имам време и няма какво да правя обичам да се занимавам с колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...