Lord_options Публикувано 22 март 2017 Сподели Публикувано 22 март 2017 Привет на всички фенове!Моля за малко помощ. Имам колт V 1998г. с 4g13 това е двигателя с делко и 75hp. Проблема е че се появи едно прекъсване/гърмене във високи обороти (при потегляне от място върви до около 4000 rpm след това забива муцуна и почва да гърми в изпускателният колектор)Сменени:Свещи;Горивен филтър;Дистрибуторна капачка, палец;Смених кондензатор на делкото.Компресията е 11 на всеки цилиндър, ъгъла на запалване се държи около 9-11 BTDC (отчетено с evoscan и стробоскоп). Интересно е че при по-високи обороти ъгъла на запалване се мени доста, отчитал съм данни до около 30-40 BTDC.Свещите имат еднакъв вид на всеки цилиндър. Колата има стабилни обороти на празен ход. Пали лесно. Проверено е зацепването на ангренажа.Проблема се появи през студеното време. Един ден си тръгвах от работа, запалих, потеглих и минах около 100м. Колата изгасна (без да изтропва) и повече не запали. Установих че е намокрила свещите. От тогава колата почна да прекъсва.Откачих клапана за за регулиране на горивото с идеята, че може да не и стига гориво, но и това не помага. Моля за някакви насоки.Благодаря на всички отзовали се!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 22 март 2017 Сподели Публикувано 22 март 2017 А кабелите как са? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lord_options Публикувано 22 март 2017 Автор Сподели Публикувано 22 март 2017 Кабелите нямат видим проблем (Не светят на тъмно). Иначе са си стари Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 22 март 2017 Сподели Публикувано 22 март 2017 Напръскай ги с вода и виж дали прекъсва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lord_options Публикувано 22 март 2017 Автор Сподели Публикувано 22 март 2017 И със мокри кабели положението е същото. Моля помагайте Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lord_options Публикувано 23 март 2017 Автор Сподели Публикувано 23 март 2017 Забравих да спомена, че колата е с по-големи инжектори от 160 cc на 210 cc.Причината за смяната е че колата е с принудително пълнене.ПС: поиграх си с аванса, въртейки делкото, но рвзултата е един и същ.Как мога да тествам налягането на горивото в бензиновата рейка? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lord_options Публикувано 24 март 2017 Автор Сподели Публикувано 24 март 2017 Никой ли не се е сблъсквал с подобен проблем ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 24 март 2017 Сподели Публикувано 24 март 2017 Аз се сблъсках, като взех единият Колт.Оказаха се прекъснати кабели... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lord_options Публикувано 27 март 2017 Автор Сподели Публикувано 27 март 2017 (редакция) Тествах и налягането на горивото 3.2 bar. Изглежда е ОК.Някой може ли да каже как да тествам комутатор? Какво представлява и как работи комутатора? При четене на живи данни с evoscan всичко изглежда наред. Възможно ли е да има проблем с ECU-то? Редактирано 27 март 2017 от Lord_options Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 27 март 2017 Сподели Публикувано 27 март 2017 Колега, след като ДВГ е модифициран и вече е с принудително пълнене, то ЕКУ-то не е ли заменено с програмируемо такова? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lord_options Публикувано 27 март 2017 Автор Сподели Публикувано 27 март 2017 Все още не. За сега се разчита на големите дюзи и 0.5 bar boost. Всичко друго без генерацията си е заводско.Проблема го има с откачена турбина и вече при всичко проверено незнам на къде да копая за да реша този проблем. ПС: Клоня към скрит проблем със запалителната система (бубина, комутатор, ECU). Комутатора до колкото разбирам е някъв mosfeet транзистор работещ в ключов режим. Поправете ме ако греша!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 27 март 2017 Сподели Публикувано 27 март 2017 (редакция) Ако не е от бобината, да не е от датчици колянов/разпределителен вал? - които не знам при теб как са, ама на Галанта ми са натикани в на май..@#си$$--- ъъ.. на много завряно място: на една обща плочка с комутатора, която е под някакви чаркалаци в делкото. Но пък може да провериш поне дали са им наред захранванията, масите, буксата дали е чиста и т.н. А като пишеш, че проблемът се е появил с изгасване на колата, после как е запалила? p.s. да няма някакъв проблем с налягането на горивото?? Редактирано 27 март 2017 от dreadx Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lord_options Публикувано 28 март 2017 Автор Сподели Публикувано 28 март 2017 Налягането на горивото е ок. Колата след като изгасна, мой приятел ме изтегли до вкъщи. На другия ден свалих свещите и установих че са мокри. Подсуших ги с газова горелка (газов поялник) и колата запали, но почна да прекъсва. В последствие смених свещите с нови но резултата е един и същ. ПС: Сензор за положението на разпределителния вал се намира в делкото заедно с бубина и комутатор. Живите данни прочетени с evoscan и проверени паралелно със стробоскоп изглеждат нормални. При по-високи обороти ъгъла на запалване се мени от нормални 9-11 BTDC до 30-40 BTDC което си е ок.Всички сензори отчетени с evoscan изглежда, че работят нормално (Ламбда сонда, сензор за температура, сензор за положението на дросела, и МАП-сензор). Как мога да проверя бубината за късо между навивките? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 28 март 2017 Сподели Публикувано 28 март 2017 С осцилоскоп.... в сервизното ръководство и в интернет има доста графики на нормално работеща запалителна система. Както и ако има отклонения от нормалната работа се разбира от съответната промяна в осцилограмата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 28 март 2017 Сподели Публикувано 28 март 2017 С осцилоскоп, или проба с друга бобина. За тестване на комутатора пишеше по сервизните книжки: май нещо да му се подаде ток с батерия от 1.5V за да се отпуши транзисторът - не си спомням точно, но го пише. Когато започне да прекъсва, подскача ли стрелката на оборотомера? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lord_options Публикувано 29 март 2017 Автор Сподели Публикувано 29 март 2017 Нямам оборотомер но когато като влезе във високи обороти започва да глъхне (както при карбуратор когато не му стига горивото) и след това гърми в изпускателния колектор. Но по показания на ламбда сонда не е бедна, че да гърми. ПС: Поръчх си осцилоскоп, че нямам. Ще сваля делкото да премеря бубината в Autodata видях какви стойности трябва да има (лошо е че при този метод да мерене с омметър не може да установи наличие на късо между навивките). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 29 март 2017 Сподели Публикувано 29 март 2017 (редакция) ПС: Поръчх си осцилоскоп, че нямам.;) ето това е сериозен човек. Аз пък нямам гараж от където да взема ток за осцилоскопа и пак не мога да си меря нищо по колата. p.s. Имам някаква резервна бобина за Галанта, ако си някъде наблизо мога да ти дам да пробваш с нея. Само не знам дали са 100% същите - сега ги гледах в онзи сайт на Спектроматик и имаше 15 различни вида от тези кръглите бобини в делкото. Абе, имах един проблем навремето - при мен бензиновата помпа в резервоара уплътнява, като натиска с едно пластмасово пръстенче върху силиконов O-ринг. Пръстенчето се беше спукало и голяма част от бензина, след изхода на помпата, се изливаше обратно в резервоара. В ниските обороти си вървеше нормално, но като се натовари двигателят, започваше да не му достига гориво. Ти налягането на празен ход ли го мери, или при различни режими на работа? (също ако е нарушено това уплътнение, след престой колата ще пали трудно - докато успее да подкачи за няколко секунди бензин до рейката) Редактирано 29 март 2017 от dreadx Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lord_options Публикувано 30 март 2017 Автор Сподели Публикувано 30 март 2017 Налягането на горивото съм го мерил при различни режими на работа. Колата пали нормално. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Policaqqq Публикувано 1 Май 2017 Сподели Публикувано 1 Май 2017 Делкото се разглобява и почиства. То едва ли някога е било почиствано. Вътре колкото и добре да е изолирано, се получава конденз. Може да има ръждясали пътеки. Малко трябва да се внимава, защото е финна работа. На този мотор след принудителното пълнене трябва и да му се регулират клапаните. 0.15 in 0.20 out на топъл мотор. Ролката на разпределителния вал се прави с екцентрик за да може от там да се дава корекция на вала. Делкото е съвсем отделно нещо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Мийков Публикувано 8 Май 2017 Сподели Публикувано 8 Май 2017 Подналягането в смукателният колектор, преди да надуе турбината, как е, трябва да е около 280-300 HPS! В тези години двигателните контролери ECU на Митсубиши, даваха дефекти, не е лошо да се спретне една профилактика на Контролера! И вземи та я смени тая бобина Или я Закачи на Мотортестер(осцилископа) та да се изясни картинката! -Казваш че гърми след 4000 RPM , в повечето от случаите това се получава от бедна смес, но понякога, макар и много рядко и от преобогатена,Вижте каква е характерестиката на Изгорелите газове със Газанализатора, в този оборотен режим макар и на място, за да се ориентираш дали всичко е наред със смесообразуване, газоразпределение и горене! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 9 Май 2017 Сподели Публикувано 9 Май 2017 Пробвай да смениш компа и виж как ще се държи с новия.Виж на твоя кондензаторите на платката и ги ревизирай. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 9 Май 2017 Сподели Публикувано 9 Май 2017 На CJ т.е. колт 5-та генерация...еку-тата не страдат от въпросния проблем с кондензаторите...моделите преди 96-та са с кондензаторите склонни към протичане... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lord_options Публикувано 15 Май 2017 Автор Сподели Публикувано 15 Май 2017 (редакция) Привт!Искам да благодаря на всичи отзовали се.Най-накрая получих осцилоскопчето което бях поръчал, резутата е бобина (пробила е към корпус).ПС: За момента съм присадил една външна бобина. Остана само да сменя съединителя (от тестовете тези дни пробуксува ). Редактирано 15 Май 2017 от Lord_options Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lord_options Публикувано 15 Май 2017 Автор Сподели Публикувано 15 Май 2017 Да не отварям нова тема, някой знае ли как се обучава ел. стъкло на колт 6 (Z30).Имам колт цзт и десния прозорец отказа, смених ключа за стъклото намиращ се на вратата.След смяната стъклото слиза до долу но при вдигане се качва на пресекулки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.