Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Питанки за Паджеро 4


Препоръчано мнение

Благодаря за изчерпателното мнение. Аз не мисля да се състезавам, 130-140 км/ч са ми достатъчни.

Какво може да се направи относно филтъра? И аз ги чета тия работи за дизела във Франция и Германия, в момента не ми пука, но... След евентуално частично или пълно задръстване, вариантите само пълно премахване и смяна ли са? Ако се махне, ще има ли проблем при преглед в СБА?

За дисковете лек има ли и това отразява ли се на спирачния път?

....ДПФ-а може да се премахне, но само ако създава ядове.....даме, ако почне често да влиза в авариен режим ...по принцип мотора си има функция за самопочистване,но за целта трябва да бъдат на лице някои условия, иначе не се пуска...например,работната темп. на мотора да е над 72 или 78 беше, не помня точно,както и изгорелите газове темп. им да е над 400 градуса, както и автомобила да е със скорост , по голяма от 60 км./ч.....това е и причината да спомена по горе, че ако се кара извънградско често, по рядко ще има проблеми с ДПФ-а....Същото може да се направи и с софтуера на тестера, там си има опция да регенерира ДПФ-а....

Дисковете лек нямат, по скоро "отлагане на проблема във времето ...слагал съм какви ли не дискове и пак се кривят ......спир. път не се увеличава, или ако е ,то ще е с малко .......но пък волана тресе яко.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

О, спирайте веднага да четете и се мятайте на първите 3 автомобила в шортлистата. Паджеро 4 дизел не е особено добър избор, ако ще е този модел, насочете се към бензиновата версия с газ, която обаче е по-скъпа и по-рядка. Ако все пак решите да вземате дизел, поне опитайте да намерите такъв, купен от България с история.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карам П4 от 5 год. и мога да кажа , че е един идеален семеен автомобил, който трудно бих заменил за нещо друго. Очарован съм от тази кола!

Редактирано от Ivo Lenkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Паджерото, както и други японски коли за тези години е сравнително остаряло от гледна точка на екстри и съвременни тенденции" имах мерцедес по едно време и единственото нещо, което ми липсва е 160 мили/ч. на километража и една функция, която не знам дали 4-ката я има: комфорт модула, при който всеки отделен ключ си има своите настройки. Поради тази причина и жената се качва рядко да кара колата. Всичко друго си е достатъчно като екстри.

Както ДиДЖей писа до 140-150км/ч нямаш проблеми, само да не се наложи да се спира рязко, че след това към магазина за дискове.

Вместо да пишеш "бегом" към някоя автокъща и следващият пост да ти е със снимки на новата кола.

Поздрави и успех с покупката!!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карам П4 от 5 год. и мога да кажа , че е един идеален семеен автомобил, който трудно бих заменил за нещо друго. Очарован съм от тази кола!

...забрави да поясниш че е бензин.... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между другото Паджеро 4 - 3,8 бензин също не е съвсем безпроблемен, имаме няколко такива на подръжка (купувани чисто нови) и преди 200 000км започнаха проблеми с катализатори и изпускателни колектори - карат се на бензин.

.....не съм съгласен ..... :icon_tongue: Аз, както и поне още 5-6 такива ,караме на газ , при това много и нямаме проблеми.....Сменете си майсторите ..... :D :lol: Последното е шегичка... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бензина не го мисля, защото не искам да слагам газ. Има ли смисъл от новия двигател с 200 к.с., решени ли са някакви предишни дефекти или просто е по-мощен?

- Проблема с дисковете от тежестта ли е? Някак не мога да си го обясня.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бензина не го мисля, защото не искам да слагам газ. Има ли смисъл от новия двигател с 200 к.с., решени ли са някакви предишни дефекти или просто е по-мощен?

- Проблема с дисковете от тежестта ли е? Някак не мога да си го обясня.

П4 на бензин и без газ е по-скъпо от такси. Прочетете австралийския форум за п4 дизел тая нощ и утре ще търсите друг джип.

200 к.с двигателят е почти същият с по-голямо турбо и друг софтуер.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

П4 на бензин и без газ е по-скъпо от такси. Прочетете австралийския форум за п4 дизел тая нощ и утре ще търсите друг джип.

200 к.с двигателят е почти същият с по-голямо турбо и друг софтуер.

Благодаря, ще почета. На пръв поглед виждам, че ранните модели имали филтър, а 2010+ нямали. Да не би това да се отнася само за Австралия?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ще почета. На пръв поглед виждам, че ранните модели имали филтър, а 2010+ нямали. Да не би това да се отнася само за Австралия?

Първите паджеро 4 са от 2007 г. и такъв без ДПФ фабрично ми се струва близко до невъзможно да намерите в България. В допълнение ще отбележа, че средният разход на този джип дори в съотношение 80% към 20% в полза на извънградското спокойно ще е над 13 литра. Всички след 2010 г. са ДПФ без изключение в Европа. При тях е оправен и проблемът с веригата, поне. Този джип не знам какъв последен мохикан е, но на практика е 90% паджеро 3, та всъщност е в производство някакви 15+ години. 3,2 литра 4 цилиндров двигател е пълен анахронизъм. Нивото на екстрите е напълно приемливо, за това спор няма. Скоростната кутия и окачването (с изключение на гумено-металните тампони, които са леш) са стабилни и надеждни. Динамиката е доста условна величина. Прегледах обявите за такива джипове в България и тези, за които бих отделил 15 минути са не повече от 3, като обаче са далеч по-скъпи от най-евтините таралясници. Съвсем убедено мога да ви препоръчам да преосмислите сметките по посока на СУВ.

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първите паджеро 4 са от 2007 г. и такъв без ДПФ фабрично ми се струва близко до невъзможно да намерите в България. В допълнение ще отбележа, че средният разход на този джип дори в съотношение 80% към 20% в полза на извънградското спокойно ще е над 13 литра. Всички след 2010 г. са ДПФ без изключение в Европа. При тях е оправен и проблемът с веригата, поне. Този джип не знам какъв последен мохикан е, но на практика е 90% паджеро 3, та всъщност е в производство някакви 15+ години. 3,2 литра 4 цилиндров двигател е пълен анахронизъм. Нивото на екстрите е напълно приемливо, за това спор няма. Скоростната кутия и окачването (с изключение на гумено-металните тампони, които са леш) са стабилни и надеждни. Динамиката е доста условна величина. Прегледах обявите за такива джипове в България и тези, за които бих отделил 15 минути са не повече от 3, като обаче са далеч по-скъпи от най-евтините таралясници. Съвсем убедено мога да ви препоръчам да преосмислите сметките по посока на СУВ.

Разбирам, че е стар модел, както и двигателя. Но това не е проблем, ако е нещо вече познато и здраво. А точно здравината от ония години вече почти не се намира. Разхода извънградско навсякъде го гледам 10, дори 8-9. Бих искал да мина "по-тънко" към по-малък и/или съвременен джип, но и сам не мога да се убедя. Проблема е, че изисквам много и държа нещата да са изпипани. Гледал съм всичко в мобилето, но няма решение. Масовите Санта фе, Кашкай, Рав4, ЦРВ, Аутландер, Гранд витара и т.н. са просто "приемливи", защото вътре са евтиния. Прадо 120 е в същата категория като Паджеро, само че вътре е още по-остарял, че и необяснимо скъп. Ланд крузър 100 отива към категория "леко прекалено големи". Гранд чероки, Туарег, Рейндж ровър и Дискавъри бих казал ми харесват, но ме отказват заради отзивите с много проблеми. Паркетници като Кю7 и ХС90 са съмнителни заради системата 4х4. Какво остава? :) (Аз изобщо не бързам с покупка, но едва ли нещо ще се промени)

 

А вярно ли е, че филтъра вдига разхода? Какво й е оправено на веригата, проблема не е ли, че е едноредова?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да се меша в разговора ви, защото не съм компетентен по въпроса.

Само да напомня няколко неща, които знаете може би:

1. освен едноредовата верига, дизеловия 3,2 често страда и от кофти ГНП (до колкото знам);

2. колегата SLX, имаше предвид, че двигател 3,2 4 цилиндъра не е ефективен, с други думи гори много, върви малко (пада се почти литър на цилиндър, затова е така). Не говорим за здравина. Сигурно има здрави разработки, но по-модерни, от които ще сте по-доволен.

3. За вас, предполагам, е по-важно двигателя, ск. кутия и колата да е надеждна, а не системата 4х4. (В тази връзка прочетете пак пост #21).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледал съм всичко в мобилето, но няма решение. Масовите Санта фе, Кашкай, Рав4, ЦРВ, Аутландер, Гранд витара и т.н. са просто "приемливи", защото вътре са евтиния. Прадо 120 е в същата категория като Паджеро, само че вътре е още по-остарял, че и необяснимо скъп. Ланд крузър 100 отива към категория "леко прекалено големи". Гранд чероки, Туарег, Рейндж ровър и Дискавъри бих казал ми харесват, но ме отказват заради отзивите с много проблеми. Паркетници като Кю7 и ХС90 са съмнителни заради системата 4х4. Какво остава? :

Дано не съм :offtopic: ,но както сте ги изредил май липсва само Х1 - отговаря на изискванията,само дето ценово са доста надценени...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам, че е стар модел, както и двигателя. Но това не е проблем, ако е нещо вече познато и здраво. А точно здравината от ония години вече почти не се намира. Разхода извънградско навсякъде го гледам 10, дори 8-9. Бих искал да мина "по-тънко" към по-малък и/или съвременен джип, но и сам не мога да се убедя. Проблема е, че изисквам много и държа нещата да са изпипани. Гледал съм всичко в мобилето, но няма решение. Масовите Санта фе, Кашкай, Рав4, ЦРВ, Аутландер, Гранд витара и т.н. са просто "приемливи", защото вътре са евтиния. Прадо 120 е в същата категория като Паджеро, само че вътре е още по-остарял, че и необяснимо скъп. Ланд крузър 100 отива към категория "леко прекалено големи". Гранд чероки, Туарег, Рейндж ровър и Дискавъри бих казал ми харесват, но ме отказват заради отзивите с много проблеми. Паркетници като Кю7 и ХС90 са съмнителни заради системата 4х4. Какво остава? :) (Аз изобщо не бързам с покупка, но едва ли нещо ще се промени)

 

А вярно ли е, че филтъра вдига разхода? Какво й е оправено на веригата, проблема не е ли, че е едноредова?

....стар модел няма има стара технология, която всъщност е доста изпитана с времето си....този мотор НЕ прави почти никакви проблеми,за разлика от прехвалените немски 6-аци,като издухани гарнитури, спукани бутала,криви биели и т.н....единствените проблеми са наистина съвременните, като детайлите по комън рейла, и помпите им.....и съответно нагара, който си го има във всички дизели .....

Нито частите са му скъпи( все пак е джип)нито се троши толкова, както го изкараха .....

За разлика от 4М40 мотора ,който е с двуредова верига, този 4М41 е с едноредова, което пък отпада от класацията " наистина вечен " мотор,защото ще трябва на 150к км да се обслужва, което до някъде е плюс, защото тъкмо ще смените и антифриза примерно, който в по старите модели наистина е "забравен" одавна и в охл. система има само ръжда, няма парно и т.н......

Ако слушаме тук някои колеги , то Паджерото не е джип, не е здрав, безмислен е да се кара ,защото влачиш 2.5 тона желязо всеки ден,харчи ужасно , дори ще трябва да се забрани със закон ,щото замърсявал околната среда.....

Покарай малко Паджеро, покарай малко и други джипове и което ти е на сърце, спрямо цената ( което е проява на разум ) взимай и си джиткай....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Четейки темата, стигам до извода, че иска ли някой Паджеро - трябва да минимизира възможните щети, а та са всеобхватни според вас...

И то какво остава....

Един Пинин МПИ 114 кс....

Поне за него най-малко негативни мнения са се писали тук.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам, че е стар модел, както и двигателя. Но това не е проблем, ако е нещо вече познато и здраво. А точно здравината от ония години вече почти не се намира. Разхода извънградско навсякъде го гледам 10, дори 8-9. Бих искал да мина "по-тънко" към по-малък и/или съвременен джип, но и сам не мога да се убедя. Проблема е, че изисквам много и държа нещата да са изпипани. Гледал съм всичко в мобилето, но няма решение. Масовите Санта фе, Кашкай, Рав4, ЦРВ, Аутландер, Гранд витара и т.н. са просто "приемливи", защото вътре са евтиния. Прадо 120 е в същата категория като Паджеро, само че вътре е още по-остарял, че и необяснимо скъп. Ланд крузър 100 отива към категория "леко прекалено големи". Гранд чероки, Туарег, Рейндж ровър и Дискавъри бих казал ми харесват, но ме отказват заради отзивите с много проблеми. Паркетници като Кю7 и ХС90 са съмнителни заради системата 4х4. Какво остава? :) (Аз изобщо не бързам с покупка, но едва ли нещо ще се промени)

 

А вярно ли е, че филтъра вдига разхода? Какво й е оправено на веригата, проблема не е ли, че е едноредова?

 

Eй този пост чакам от една седмица :)

 

Накратко моята теза е следната:

 

1. Изхождаме от нуждата, не от емоцията. - ако ни трябва зимна проходимост без да се ходи извън пътя, тежък джип с бавни и блокажи НЕ ни е необходим. Проста работа. И никой не може да ме убеди, че разнасянето на 2,5, че и 3 тона са нещо друго освен психологическа компенсация.... Но това е друга тема. СУВ с парт тайм, достатъчен вътрешен обем и доказано технически добър ще свърши работа. Иначе П4 е толкова покъртитолно грозен, та чак чаровен.

 

2. Нямаме бюджет. Около 25 000 лв. примерно? РАВ 4, ЦРВ, Аутлендер и Витара са много прилични технически. Лукс вътре има в лексус, който междувпрочем е също отличен технически. Споделям виждането да се избягват ВАГ-овете. Не виждам никаква причина да се избягва газ-бензин като опция. Никаква.

 

3. Игнорираме горните и решаваме, че ще е дизелово паджеро - свят голям, хора всякакви. :). Нека да е купувано в България с гарантиран запис. Пригответе около 2000 лв. за първоначално обслужване, плюс смяна на веригата, почистване на всмукателния колектор, масла и течности, плюс неизбежната смяна на тампони и реглажни болтове. Филтърът вдига разхода, да. Той представлява физическа преграда на пътя на изгорелите газове, която с времето се позапушва, което е рестрикция. Колкото по-запушен, толкова по зле за турбото... Но спирам, да не ме упрекнат в анти паджеро 4 сектантство :) Моят опит е ограничен в 2 сува и 1 джип, които съм имал лично и без съмнение мога да кажа, че П4 беше най-лошият от всичките.

 

4. Одобрявам небързането. Идете и покарайте джипа на Диджея. Той е супер свестен,ще ви даде, а освен това има и сервиз за такива коли. След като покарате бензиновата версия, ще ви се проясни малко пейзажът. Продължете с четенето на австралийския форум още малко :) там има голям обем личен опит.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не исках да превръщам темата в "Какъв джип да си купя?". Аз си изхождам много и от емоцията, защото дадена кола не ми ли харесва, колкото и да я хвалят, няма да го бъде. Не искам да разнасям повечко килограми просто така, но се случи че избрах това. За тях като гледам допринася масивността на някои части и допълнително оборудване. Всичко е бонус, защото нямам намерение да се мъча на скали, но и явно няма да имам проблеми на кал, сняг, черен път, планина, явно и някоя рекичка :) ...

Търсих Лексус и някои модели на Нисан и Тойтота, но няма нито тук, нито в Германия. Ако има, ще са малки бройки и то бензин. Газ-бензин избягвам по три причини - смърди по-гадно от нафта, заема багажно място, не ми харесва чувството на потенциална бомба.

Все пак наистина благодаря на всички, имате опит и го споделяте!

 

Искам да попитам как се държи през зимата - достатъчно добре ли отоплява, има ли пролуки, от където да влиза студ? Ако се намери модел с два акумулатора, при каква температура има смисъл от стартовия ток на втория?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, гледах една 4-ка, ударена, защото искам да си купя ръкохватки за колонките. Автомобилът не изглеждаше добре откъм дясната страна. Когато звъннах на собственика между другото го попитах да не би да се е правил на офф-роудър, а той ми отговори, че един голф 3 с 90км/ч го е ударил от дясно без спирачен път.

Това от снимките и такъв удар малко .... ме озадачи. Човека го е болял врата и то, защото не е би сложил колан, а голфа е тотал щета.

Голямата кола си е голяма кола. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Втори и последен пост от мен:

1. Не харесвате бомби и миризма, но харесвате волана да се тресе в ръцете ви и колата да трака като трактор?

2. В газовите уредби няма нищо страшно, може да се направи така, че да е по-скрита и по-безопасна от бензиновата инсталация.

3. Дизеловият агрегат има повече периферия за поддръжка и обслужване отколкото бензиновия (турбо, филтър, дюзи, помпа срещу свещи, кабели и ремъци). Затова масовите предпочитания са дизел да се купи нов, да се кара 100к км и да се разкара (слагам във факторите и местното гориво). И колегата ви съветва, ако ще е Паджеро дизел, да сте сигурен в историята му.

4. А колегите от форума, които ви подкрепят в избора, са карали (и карат) Паджеро, но бензиново (на газ естествено), а онези, които не ви подкрепят, са карали същото, но дизелово. Изводите оставам на вас :). Послушайте SLX - пробвайте бензиново и дизелово Паджеро и преценете на място. Успех.

И да вметна - возил съм се в Тойота с проблемна нафтова помпа - вътре не се дишаше.

Редактирано от vld1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата си е супер. Ако я беше пуснал в един друг форум дет списват само спецялисти щеше да имаш поне 30 страници спам с едно, две мнения по зададения въпрос. :icon_doh:

 

Ако намериш П4 с два акумулатора, махаш единия и на негово място хакваш едно Вебасто. Ако е с един търсиш място в коша и пак Вебасто. Два акумулатора не са ти нужни, тук дните с отрицатени температури са 10-20 дни годишно (тази зима по случаеност малко повече). Виж ако ходиш на къмпинг в Гърция за седмица-две и подържаш хладилник в багажника, тогава има смисъл от два акумулатора.

 

За газ-та мнението ти е абсолюто погрешно, погрешно и по трите точки, но няма да го обсъждаме ако не пожелаеш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата си е супер. Ако я беше пуснал в един друг форум дет списват само спецялисти щеше да имаш поне 30 страници спам с едно, две мнения по зададения въпрос. :icon_doh:

 

Ако намериш П4 с два акумулатора, махаш единия и на негово място хакваш едно Вебасто. Ако е с един търсиш място в коша и пак Вебасто. Два акумулатора не са ти нужни, тук дните с отрицатени температури са 10-20 дни годишно (тази зима по случаеност малко повече). Виж ако ходиш на къмпинг в Гърция за седмица-две и подържаш хладилник в багажника, тогава има смисъл от два акумулатора.

 

За газ-та мнението ти е абсолюто погрешно, погрешно и по трите точки, но няма да го обсъждаме ако не пожелаеш.

И да обсъждаме няма лошо, но не зависи само от мен. А ако съм зад някоя кола на газ, веднага затварям климатика.

 

 

Към vld1:

По точка 1 не мога да коментирам, преди да съм карал. Тракането може да е поносимо за едни и да не е за други. В момента карам дизел, но мога да се обзаложа от прочетеното, че Паджерото ще е по-шумно. От което отново следва въпроса с допълнителна шумоизолация. А при избор на кола втора употреба, независимо от горивото, проверката на историята и състоянието е задължителна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...аз отново ще поясня и систематизирам така да се каже полезна информация...

1. моята е 3.8литров В6 ,250 коня, с този мотор джипката си върви много прилично, и на светофарите е първа :D

2. слагайки АГУ, конета стават 200 примерно , но все още е доста пъргава....но при слагането на АГУ, трябва да се направят някои работи,като например система за мазане на клапаните ,когато работи на газ.....нови запалителни свещи или поне да са на не повече от 40к км.,защото вече няма смисъл, тъй като при работа на газ, свещите се сменят по често ( има свещи, които са специални за газ, с по тънък и по корав електрод....)....освен това е почти задължително да се направи реглаж на клапаните,и след това на всеки 50 к км. да се прави (личен опит )......и накрая ,но не на последно място ,компа на АГУ-то е добре да има опции за изтриване на грешките, които му зададеш,тъй като при работа на газ,мотора е по "нестабилен" и се появяват много дразнещите грешки от типа, "missfire cil.X detection" или "catalist deteorination "примерно.....

3. по отношение на бомба в колата, това не е вярно, ти така или иначе носиш една бомба - резервоара от тази гледна точка....запалени или гръмнали АГУ-та стават само когато някой некадърник я е подържал.....на моята има 3 защити само на бутилката.....

4.в ценова гледна точка, на газ карайки, пробега на 100 км. ми излиза около 20 лв.,което е 10 литра бензин или дизел....

Бензиновия мотор е доста по издръжлив,безпроблемен,безшумен и т.н.....

За дизела - там нещата се подреждат така :

1.доста често трябва да правите профилактика на ДПФ-а,....когато той се позапуши, влиза в ав. режим и мотора не може да развие повече от 2000 об. мин......

2.пак често ,но не чак толкова, профилактика за нагара, почистване, защото той пречи на много неща, отделно и на вихровите клапи да работят правилно....

3.ГНП-то и турбината са рискови, като турбината се затлачва от нагара и геометрията й спира да работи......

5.има много вакууми, които управляват всички процеси на мотора,а това води до усложнения ....

6. последно ,но пак не и умаловажаващо - подръжката на дизела е по скъпа .......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламене, къде изтърва конете бре?

 

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk

....абе примерно ....не съм казал конкретно......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, гледах една 4-ка, ударена, защото искам да си купя ръкохватки за колонките. Автомобилът не изглеждаше добре откъм дясната страна. Когато звъннах на собственика между другото го попитах да не би да се е правил на офф-роудър, а той ми отговори, че един голф 3 с 90км/ч го е ударил от дясно без спирачен път.

Това от снимките и такъв удар малко .... ме озадачи. Човека го е болял врата и то, защото не е би сложил колан, а голфа е тотал щета.

Голямата кола си е голяма кола. :)

Ух, това е много сериозно предимство. Железото :) С моето паджеро веднъж отзад ме бухна един сеат толедо. В спряло състояние бях, той да се е движел с 20 км.ч Той беше без фарове, решекта и предна броня и сгънат до средата преден капак. На мен ми се охлузи леко декоративната решетка около резервната гума :) Но това е пълен бошлаф като критерий за избор на автомобил... :)

 

ПП. Във Варна със сигурност в момента няма читаво П4 от който и да е от двата вида.

 

ППП. Хич не е зле бензинът, ама 22 литра газ звучи внушително, не ли?

 

 

 

 

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...