Премини към съдържание

Висок разход на бензин при Galant 2.0 136hp


Препоръчано мнение

Здравейте отново,колеги!

Съжалявам,че отдавна не съм писал във форума и още повече съжалявам,че се налага да пиша с проблем.Наскоро допълних гаража си с още един член на Mitsubishi. :rulez: Купих Galant 2.0(4g63) в невероятно окаяно съст-ие. :( За около два месеца го приведох във вид(и все още има много за доизпипване).Окачването беше скандално,двигателя работеше на 3 цилиндъра,генерацията едвам висеше,интериора тънеше в мизерия.. Абе,общо взето човека,от който я взех я беше купил от джамбазите преди 4 години,обслужил я е и от тогава насам само я е карал,без дори да я измие веднъж.. :icon_censored: Захванах се с колицата:обслужих я;стегнах окачването;проблема в двигателя беше от бобина - смених и нея;цялостно ревизирах и боядисах генерацията;интериора почистих и подмених повредените детайли;повдигачите естествено чукаха на умиране при положение,че 4 години не й беше сменяно маслото - промих двигателя и реших да я поглезя с пълна синтетика 5w30 и добавка Bardahl за повдигачите(което никак не помогна-чукането остана);обух я с хубави гуми;поиграх си с боята тук-там,където беше нужно;междувременно скъсах изгнила дясна полуоска,след което подмених и двете и всички карета.Общо взето започва да прилича на автомобил.

Имам обаче проблем,който не зная от къде да започна,за да разреша.Колицата гори като за световно.. :( Докато се прибера от Русе до Ловеч(150км) още при покупката ми изгори точно 50 лв,което по груби сметки отива на около 16-17/100.Отдадох високия разход на проблема с бобината и недобрата работа на двигателя.Но след отстраняването на този проблем тя продължава да си лапа стабилно.В момента гори 20-22/100 в градски условия(при положение,че Ловеч е малък град,без задръствания и светофар на всеки ъгъл).При автодиагностика чек лампичката мига отрицателно - грешки няма.Джамбазите,от които предишния собственик я е купил са свалили катализатора и на негово място има някакъв китайски резонатор.Чудя се дали високия разход не се дължи на стойностите,които отчитат ламбда сондите,при положение,че няма катализатор или пък на износените повдигачи и оттам недоброто затваряне на клапаните?Моля ако някой има идеи от къде и как да започна да боря проблема да сподели опит. :please: Колицата няма газова уредба -посочения разход е на бензин.

Благодаря предварително на отзовалите се!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво за ентусиазма, колега...аз също съм правил такива безмислици (да съживявам умряла кола :) ) . Така от форума може само да те насочваме....няма как да разбереме какво и е на колата ти, така от разтояние ;) Все пак трябва да си се сетил да мернеш компресията ...от там ще разбереш дали има неплътности - я прогорен клапан, я сегменти....все пак като четях поста ти, останах с впечатление, че си взел кола, която и е взет живеца. С така оставени тракащи повдигачи може да не се оправят даже и с нови...леглата им в кобиличките им може да са прекалено износени...

В крайна сметка двигателя трябва да работи перфектно за да е добър разхода (не е достатъчно условие да няма записани грешки), както и да няма "спъващи" фактори като например заседнали спирачни апарати и т.н. ....щом си се хванал на хорото...ще разбереш сам какво я мъчи...

Успех!

П.с. все пак ако мога да помогна със съвет или друго ....казвай :)

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за хвалебството! :) В интерес на истината компресия не съм замервал,тъй като си мисля,че няма как реално да я измеря с тези неработещи повдигачи(ще бъде страшно ниска дори от по един клапан на цилиндър),а и това не зная дали ще ми помогне достатъчно.Спирачните апарати съм проверил и няма задържания :) Относно повдигачите - планирам да сменя цялата глава с читава втора употреба и от всички 32 повдигача да подбера 16 добри,които да почистя и монтирам,но първо трябва да събера парички.Искаш да кажеш,че е твърде вероятно разхода да се покачва оттам? В Аутодата няма за жалост указания как да замеря съпротивлението на важните датчици-за температура и количевтво въздух,ламбда сондите,дебитомера и др.. А дали е възможно с по-рядкото масло повдигачите да работят по-зле,отколкото с това,с което са били последно и да създават проблем?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако не функционират повдигачите имаш два варианта - при заседнал повдигач клапана няма да затваря - от там няма компресия...от там неработещ цилиндър (но повдигача не трака в този случай). При изпускащ повдигач няма да отваря достатъчно клапана от там следва ( зависи дали е на смукателен или изпускателен клапан) не пълно използване на обема на цилиндъра...в тоя вариант най-често колата се спъва малко, разхода НЕ се качва, компресията е относително добра - все едно да караш с по-малко газ ;)

 

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Следователно трябва да търся причината за разхода другаде.Двигателя работи много добре(с всичките си цилиндри) и има добра динамика. :) Единствено звука е дразнещ.Може да има някаква минимално понижена динамика,но да не я усещам например.Значи проблема с разхода не е от повдигачите и тънкото масло.Дали пък липсата на катализатор влияе на ламбда сондите и оттам да става тази работа.. :icon_hmm: Моля ако някой има идея какво аджеба да търся,за да вкарам разхода в норма нека драсне един ред. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами на първо време, на ум ми идва това с компресията - ако всичко е наред, при загрял двигател е хубаво да се види ламбда сондата какво подава като сигнал...но най-добре е да отидеш при някой който може да прочете живи данни ....там всичко ще се изясни. Свещи, кабели....ако не са наред има ефекти които се забелязват - чудене при рязко подаване на газ...присецвания и т.н. щом казваш, че двигателя работи добре .... :unsure:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай ще потърся някой в областта с EvoScan(имам един познат,който може би има софтуер,който може да я разчете).

 

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-добре ще е, ако има Carman scan, това е диагностика за азиатски автомобили главно. Не че има кой знае какви живи данни да се видят,ама щом си мераклия ....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не че съм кой знае какъв мераклия.. Просто не мога да намеря стойностите на изправни датчици,които имат общо с разхода-температурен,дебитомер,ламбда сондите,датчиците по колектора и т.н.,за да ги проверя. Буквално не зная откъде да започна,за да открия причината за високия разход.

 

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ламбдата при загрял двигател и при подадена леко газ (примерно на място 2000 оборота) трябва да чертае синусоида от около 0,1V до 0,9V приблизително с около 1-2сек период. Аз това го гледам през Фобоса...но може да се измери и директно на самата ламбда ...температурния - върти ми се в главата едни 18к при -20 (зимата правих едни мерения и го пишеше в уъркшопа), не помня всичко....дебитомера май подаваше честота - да ме поправят колегите ако греша - което е трудно за измерване с мултицет от бриколаж :) ...TPS-а е най-лесен за мерене - представлява един потенциометър, misfire detector-a не участва в разхода ...а и ако има проблем няма да ти работи оборотомера. Казваш че двигателя работи добре (в което се съмнявам при този разход) - виж ламбдата - най-добре личи колко "добре" работи двигателя (бедна/богата смес)....ако е умряла ...ще имаш записани грешки. При лоша смес търсиш причината - дебитомер, темп. датчик....

Най- добре изтегли уъркшоп мануала...май го има някъде из форума - там е описано кое как се тества.

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вече се ровя в manual-a :) Тези дни ще застъпя всичко възможно(за което manual-a може да ми помогне),ще меря и ще пиша какво съм открил. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега "bace",помислих,че моя manual е различен с нещо и се разрових из нета да изтегля други(в темата във форума също),но са идентични и е описано как се монтират и демонтират повечето детайли и компоненти,но не и как се замерват(особенно електронните детайли).Все на камък удрям.. Ни autodata,ни manual.. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега "bace",помислих,че моя manual е различен с нещо и се разрових из нета да изтегля други(в темата във форума също),но са идентични и е описано как се монтират и демонтират повечето детайли и компоненти,но не и как се замерват(особенно електронните детайли).Все на камък удрям.. Ни autodata,ни manual.. :D

Имаш Л.С. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Ново 20,колеги. Следвайки съвета на al_bandi да настроя ТПС-а и с помощта на дългите дискусии относно стойностите с колегата bace отметнах и това. Междувременно замерих току що стойностите на ламбда сондата и те варират от 0.26(на моменти дори 0.11) до 0.7 волта. По manual те трябва да бъдат в рамките на 0.6-1.0v . Подгрева й работи(двата черни кабела показват волтажа на акумулатора). Следващия възникващ въпрос е сондата ли е заминала или нещо със сместа не е наред? Отново припомням,че на мястото на катализатора има резонатор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,реших да сменя термостата и днес го взех. Надявам се това да повлияе на ситуацията. Възниква обаче следващ въпрос.. Как стои въпроса с обезвъздушаването на системата? Или това да точа и наливам антифриза при работещ двигател и след загряване с пуснато парно да доливам в разширителния съд е достатъчно?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като никой не ми отговори го смених и оперирах с антифриза както си знам. Като на повечето коли. Работа с отворена капачка до отваряне на термостата и включване на перките. Но разхода не се повлия. Не съм го засякъл наново,че бая ми бърка в джоба,но по стрелката и начина,по който бях свикнал да се движи рязко надолу съдя,че няма промяна. Имам нова сонда Бош и тея дни ще я сменя и ще пиша тогава каква е промяната. Дано това вече реши проблема,че идва лято и май ще "зазимя" Галанта и ще си карам мотора и няма да се разправям. Комшиите и приятелите ме бъзикат,че все едно карам ГАЗ-ка :Х

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей. Първо, разходът при градско ползване е силно разтегливо понятие. При моя галант (V6) може да варира от 11 до 50 литра за 100 км. Антирекордът ми е с 20 лева бензин на цена 2,57 лв Н-95 да измина 20-ина км преко сили. Колата не изгасна разбира се, прибрах се. Това беше нарочно. Газ на първа и втора и ускорение през повечето време. На дълъг път същия ден - 7,4/100. 30-50 метра мръсна газ и стрелката е паднала с 1 мм. Като я засичаш градско, не й давай газ. Ускорявай плавно, сменяй рано, спирай рано, карай без газ където може и т.н. Това при засичане.

 

На твое място бих направил следното. Сипвам за 20 лева бензин и тръгвам за Плевен. Карам 90-100. На двата стръмни и дълги баира на входа и изхода съответно от Ловеч и на връщане от Плевен ще я карам на четвърта с 80. В Плевен може и на трета с 50 щото може да те глобят за превишена скорост. Вкъщи изчаквам да поизстине и свалям свещите. Ако са черни ясна работата - твърде много гориво в състава на горивната смес.

Ако свещите обаче са бели или керемидени, тогава трябва да я закараш на диагностика. Проверка на датчика за температура на инжекциона и всичко, което може да се види. Междувременно състоянието на горивопроводите и резервоарът за сълзене за всеки случай.

Преди няколко години си спомням, че причината за висок разход при един галант беше в ЕКУ-то. По някаква причина почнало да наблъсква много гориво.

Направи това пробно каране до Плевен. 35 км са, не е кой знае какво. Разбери се с приятел с въже да бъде в готовност :rolleyes: за всеки случай. Зареди си телефона и т.н. В моята статистика имам над 20 подобни спасявания на закъсали. Увери се че машината има инерция и провери спирачките за нагряване без да си ги ползвал. Газовете при студен старт не трябва да миришат на бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изчерпателен и точен отговор! Благодаря за което :) Ами.. Не й давам газ като я засичам(то ме боли сърцето). Карам плавно и лекичко. При смяната на свещите старите бяха точно както си му е реда (кафе с мляко).Тези не съм гледал,но ще хвърля и на тях едно око след подобен пробег. Спирачките съм проверил- не задържа нито едно колело :) Горивопровода също проследих и е ок. Честно казано съвсем леко понамирисва на суров бензин,но и Колта така мирише,а дава нормален разход. Ако е богата сместа ще са черни свещите. Старите не бяха,тези ще погледна. А какви биха могли да са причините за богата смес? Когато мерихме ламбдата се оказа,че държи ниски стойности - това покачва или повишава ламбда числото?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-общо е това:

http://www.team-integra.net/images/BAEC1978-D3A7-4405-AB2D-2761DC15A96D/articles/sak/ResizeofO2SensorOperation.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,вчера смених и ламбда сондата(с чисто нова Bosch).Оказа се,че цветовете на кабелите са различни и буксата не беше същата,но срязах двете букси и монтирах сондата като универсална такава. Кабелите кербовах както следва - двата черни от колата с двата бели на сондата,белия от колата със сивия на сондата и синия от колата с черния на сондата.Интересно,че се наложи да пропътувам няколко пресечки с колата без ламбда сонда и имаше усезаемо по-добра динамика(може би се дължи на предварително зададената горивна карта за авариен режим):) С новия термостат загрява в пъти по-бързо(стария определено не е бил годен). Скоро ще пиша има ли разлика в разхода най-накрая.

Редактирано от Balistik92
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никаква промяна,колеги. Ще ходя да ми разчетат живи данни и оттам да мислим накъде да действаме. Сам няма да се справя явно.. Ще трябва да обикалям по пишман майстори. А в нашия град няма особенно запознати с японската техника.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разходи се до Пловдив или София - ще ти излезе по-евтино и с по-висока вероятност да си тръгнеш с оправен проблем ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами,с този разход около 20/100 + винетка и ремонт съмнявам се да ми излезе евтино :D Иначе естествено,че предпочитам да я погледне някой от уважаваните във форума майстори. За жалост пътя ще ми излезе златен. Имам познат в града,който е бог на електрониките. Легенди се носят за него дет се вика :D Ще видим дали той има нужната апаратура и оттам нататък ще мисля накъде да ме отвее вятъра..

 

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...