Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Публикувано (редакция)

Здравейте кoлеги,

От скoрo съм горд сoбственик на Pajero 3.2 DiD, автоматик, къса база, 2002 година. До кoлкoтo ми е известно, кoлата е със Super Select раздатка. Имам следното питане:

- кой е препоръчителния режим за градско каране при суха и съответно при мокра настилка

- кой е препоръчителния режим за каране по магистралата с по-висока скорост (140-160 км/ч) при суха и съответно при мокра настилка

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от valboss
Публикувано

Здравей клолега, при скорост над 90км задължително само заден мост. при сухо и мокро време пак само заден мост, на сняг и лед преден плюс заден мост. другите режими само при екстремни условия ;) успех и много безаварийни километри

Публикувано

На мокро, сняг и лед - 4H, също и при теглене, по-голям разход, но значително по-стабилно и сигурно.

4HLc - когато има нужда, боксуване в сняг и т.н, докато излезнеш от трудната ситуация.

4LLc - преодоляване на тежки терени.

 

Режимите 4HLc и 4LLc - ги ползвай много внимателно, имаш заключен централен диференциал.

Какво значи "много внимателно ", може ли по-подробно да обясниш. Интересувам се защото чувам най-различни препоръки, и май започвсм да се обърквам.

Публикувано

Какво значи "много внимателно ", може ли по-подробно да обясниш. Интересувам се защото чувам най-различни препоръки, и май започвсм да се обърквам.

....това значи ,че когато си на тези режими, раздатката ти е заключена ,т.е. централния диференциал е заключен и всяко движение на страни (ляво, или дясно ) води до товарене на раздатката,особено ако си на асфалт.....за това не вкл. тези режими на асфалт когато не се налага, а то не се налага ......тези режими са евентуално ако закъсаш в калта/снега и т.н. да го вкл. на един от тези режими и евентуално да ти помогне да излезеш от ситуацията,без много остри маневри с волана.....ако се пробва на асфалт или бетон , то има вероятност да счупиш разд. кутия защото сцеплението на гумите с настилката е голямо и няма какво да разтовари центр. диф когато той е заключен и може да го счупиш......

Публикувано

Много ви благодаря за разяснението, сега разбирам защо при заключен диф на завой колата просто спира сама , сякаш нещо я дърпа на зад. А може ли да се ползва обикновено 4х4 без заключване на ц.диф на нормален път продължително и при по-висока скорост. Имам Л200 и понякога при повече газ, при изкачване и завои поднася сериозно.

Публикувано

Много ви благодаря за разяснението, сега разбирам защо при заключен диф на завой колата просто спира сама , сякаш нещо я дърпа на зад. А може ли да се ползва обикновено 4х4 без заключване на ц.диф на нормален път продължително и при по-висока скорост. Имам Л200 и понякога при повече газ, при изкачване и завои поднася сериозно.

....може ,но да уточним за коя година все пак става дума.....защото,макар и системата да е една и съща, то м/у годините имат и разлики.....например моята съм я пробвал при 4Н на 160 км. /ч. и няма проблем, но все пак само съм я пробвал , а не съм я карал така постоянно.....при такива случаи се предполага че метеорологичните условия са лоши и е безрасъдно да се кара със скорост , по голяма от 100-120 км./ч......или пък да дърпаш каравана с 160 км./ч.......

4Н позицията при Паджеро 3 е различна от 4Н позицията на Паджеро 4,за това все пак да уточним за кой модел конкретно говориме....Пробем при продължително каране на 4Н е, че се товари едно слабо звено в раздатката ,а именно веригата й , която може да се разтегне и да се наложи смяната й......но все пак зависи от много неша.....имам приятел , който кара само на 4Н и е минал поне 70000 км и за сега няма проблем......

А иначе за Л200 е друго, системите са еднакви, но теглото и разпределението на тежеста са други......имам и Л200 което съм мерил на кантар и отред тежи 1200 кг. ,а отзад е 800 кг празен,съответно при Л200 задния мост няма добър контакт със земята и за това поднася....освен това често се появява и ефекта на "камшично возене" на задния мост и задницата подскача много кофти при неравности....това е автомобил, който е направен да се товари и е с ресьори отзад ....за това при празен автомобил се появява този недостатък.....докато при Паджерото теглото е 2250 кг (дълга база )и е в съотношение 50 на 50% .....

Публикувано

Моето Л200 е 2006 г. и питането ми за движение в режим 4х4 е точно заради леката задница. Мога ли без притеснения да карам 4х4, не става въпрос за скорост над 100-110 км. и за каране нон стоп в такъв режим.

Публикувано

Моето Л200 е 2006 г. и питането ми за движение в режим 4х4 е точно заради леката задница. Мога ли без притеснения да карам 4х4, не става въпрос за скорост над 100-110 км. и за каране нон стоп в такъв режим.

.......жена ми го кара постоянно на 4Н и така вече 1 година, мисля че няма да имате проблем.....

Публикувано

Благoдаря кoлеги, придобих някаква представа. Остава да разбера, може ли да се превключват спoкoйнo режимите 2H и 4H в движение с ниска скорост или трябва задължително да се спира?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Публикувано

Благoдаря кoлеги, придобих някаква представа. Остава да разбера, може ли да се превключват спoкoйнo режимите 2H и 4H в движение с ниска скорост или трябва задължително да се спира?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

....не се спира, до 80 км/ч. никакъв проблем, вкл. съм го и на 110 -120 км.ч. само за проба ,макар и трудно , пак включва ,но моя съвет е да не се прави това, ако толкова искате да превкл. от 2Н на 4Н ,то намалете малко скороста и тогава превключете......това е така, тъй като има синхронизатори подобно на ск. кутии и не се налага спиране.....обаче ако сте на 4Н и искате по нагоре да отидете, моя съвет е да спрете и тогава да превключвате.....

Публикувано

....не се спира, до 80 км/ч. никакъв проблем, вкл. съм го и на 110 -120 км.ч. само за проба ,макар и трудно , пак включва ,но моя съвет е да не се прави това, ако толкова искате да превкл. от 2Н на 4Н ,то намалете малко скороста и тогава превключете......това е така, тъй като има синхронизатори подобно на ск. кутии и не се налага спиране.....обаче ако сте на 4Н и искате по нагоре да отидете, моя съвет е да спрете и тогава да превключвате.....

Казвали са ми, че като се превключва на режим със закючен ц.диф. освен, че е задължитено да си спрял, волана трябва да е изправен и скоростния лост на неутрална. Има ли нещо вярно в това?

Публикувано

Казвали са ми, че като се превключва на режим със закючен ц.диф. освен, че е задължитено да си спрял, волана трябва да е изправен и скоростния лост на неутрална. Има ли нещо вярно в това?

Точно така е.

Публикувано

Благодаря, ще спазвам инструкциите. Съвсем логично е ако се налага заключване на централния диференциал да се прави в спряло пoлoжение, не знаех само, че трябва да се включва неутрална, аз съм го правил в пoзиция "паркинг".

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Публикувано

Хубаво е, че го има този форум и изказванията на колегите, защото аз съм малко на принципа " Като нищо друго не върши работа - прочетете инструкциите", а от този пост ми станаха съвсем ясни нещата за превключването между режимите ... Съжелявам само малко, че няма възможност Паджерото да се кара на бавни скорости без да е заключен диференциала, за да си върти човек спокойно геврека по разорани, но сухи терени. Аз преди 2 дни влязох умишлено в кал и вода със заключен диференциал, не е истина от къде мина джипката - нямаше как да направя клипче, за да го кача тук, но трасето направо ми изглеждаше ... невъзможно за преминаване, а дори не пребоксува, само се пързаляше отвреме навреме. А на магистралата ако е мокро, дори да не вали в момента - винаги карам 4Н. Само че при 140 км/ч доста качва разхода ... да му бяха сложили и една 6-та скорорст :icon_hmm:

Публикувано

Хубаво е, че го има този форум и изказванията на колегите, защото аз съм малко на принципа " Като нищо друго не върши работа - прочетете инструкциите", а от този пост ми станаха съвсем ясни нещата за превключването между режимите ... Съжелявам само малко, че няма възможност Паджерото да се кара на бавни скорости без да е заключен диференциала, за да си върти човек спокойно геврека по разорани, но сухи терени. Аз преди 2 дни влязох умишлено в кал и вода със заключен диференциал, не е истина от къде мина джипката - нямаше как да направя клипче, за да го кача тук, но трасето направо ми изглеждаше ... невъзможно за преминаване, а дори не пребоксува, само се пързаляше отвреме навреме. А на магистралата ако е мокро, дори да не вали в момента - винаги карам 4Н. Само че при 140 км/ч доста качва разхода ... да му бяха сложили и една 6-та скорорст :icon_hmm:

....Л200 е по проходим ( може би защото съм го понаправил за по кофти терени )от нашите луксозни бангии..... :icon_blush:

Публикувано

....Л200 е по проходим ( може би защото съм го понаправил за по кофти терени )от нашите луксозни бангии..... :icon_blush:

Направо ми стопли душата с това мнение :icon_clap: Л200 е най-хубавото нещо, което съм имал, но ако става въпрос за тежък офроуд късата база на П3 е по-добър. По този повод - има ли въобще някакво преимущество блокажа на заден диф. Ползвал съм го стотици пъти и не намирам някаква съществена разлика.

Публикувано (редакция)

Направо ми стопли душата с това мнение :icon_clap: Л200 е най-хубавото нещо, което съм имал, но ако става въпрос за тежък офроуд късата база на П3 е по-добър. По този повод - има ли въобще някакво преимущество блокажа на заден диф. Ползвал съм го стотици пъти и не намирам някаква съществена разлика.

....късата база е по добър ,защото е по къс и съответно по маневрен,но.....моето лично мнение е, че ако ги подготвиш за тежък оффроад и двете ще минат навсякъде......имам клипчета с тежък оффроад с който участвам и с двете,и нямат грижи, единствено ако тръгнеш да обръщаш назад поради невъзможност от преминаване ( в единия клип имаше около 4-5 000 тона срутена скална маса в едно ждрело и нямаше как, дори и пеша) тогава П3 е по добре, но пък Л200 носи повече ....

Блокажа на задния диф е предимство и то голямо , защото ако попаднеш на ситуация, в която си на "гърбица" и си се окопал,тогава предния и задния мост ще въртят, но ако не си закл. дифовете, тогава гумите ще въртят симетрично и диагонално...т.е. примерно предно ляво и задно дясно,а това е кофти ,защото в тази ситуация ( като при мен , където забравих че имам блокаж на задния диф. :icon_blush: :icon_doh: )ще си останеш на гърбицата, тъй като ще въртят по разтоварените гуми, а точно това не трябва да се случва.....а когато закл. задния диф, тогава и двете гуми въртят ,независимо от това ,че едната няма сцепление , а другата има голямо .....по този начин изкарваш автомобила от всякъде.....а аз ползвах лебетката :icon_doh: щото забравих че имам блокаж.....срам брах яко,ама...... :icon_blush:

 

http://media.snimka.bg/s1/5063/036369698.jpg?r=0

...и не си мислете че това е лесно, на снимките не може да се разбере нищо, нито наклон, нито кал, нито нищо......

На снимката ако забелязвате, задна лява гума е във въздуха, и си върти свободно , докато тежестта на целия заден мост е прехвърлена на задна дясна гума, и ако бях вкл. блокажа , щях да изляза сам, без да ползвам лебетка.....

Редактирано от DJ Tymbi
Публикувано

Мисля, че ако въобще можем да говорим за предимство на задното заключване, то е в ситуации, при които настилката е суха. При кал и сняг задното закл. окопава налегнатата гума жестоко за секунди и после няма вадене. Да не говорим, че на двама приятели им счупиха диф. заради прекаляване с RDLoc. Иначе ако на L200 ако бяха сложили по-як мотор цена няма да има.

Публикувано

Мисля, че ако въобще можем да говорим за предимство на задното заключване, то е в ситуации, при които настилката е суха. При кал и сняг задното закл. окопава налегнатата гума жестоко за секунди и после няма вадене. Да не говорим, че на двама приятели им счупиха диф. заради прекаляване с RDLoc.

.....зависи много.....има доста ситуации които помага.....по добре е да го имаш,отколкото да нямаш.....

....на Л200 монтират и 174 коня мотор, но нашите са 134 коня.......

  • преди 3 месеца ...
Публикувано (редакция)

Колеги, прочетох много интресни неща в темата. На моя пинин (супер селект) не виждам разлика при включвае от 2Н на 4Н, при лек наклон давам газ на 4Н и предната гума не превърта грам (кал), а задните си въртят на място. Може ли да се прецака само този режим? Нещо имам чувството, че е все тая дали съм включил 4Н. Когато включа режимите с блокажа - нещата заспиват и колата просто си тръгва да катери и там няма грижи.

Пробата я направих на съвсем леко наклонче с повечко кал, но не дълбока.

Благодаря!

Редактирано от ivoodoo
Публикувано

Напълно нормално е, особено ако опита е тръгване от място. Другия път опитай тръгване от място и с лека засилка.

 

п.с. Началото на Юли ако сте свободен може да направим разходка зада добиете повече практически умения.

  • преди 3 седмици ...
Публикувано

Колеги здравейте. Нов съм във форума и од скоро имам Паджеро 3,2 , дълга база од 2001 г. Като за нов , имам един въпрос. Коя му е функцията на R/D lock бутона, и кога и за какво се използва??? Мояла да ми одговорите и да ми снисходите на незнанието ми...

Публикувано

заключване на задния диферинциал. използва се когато джипа има вероятност да застане на кантар ( на 2 гуми) напиши R/D lock в тубата и гледай ;)

Публикувано

Колеги от скоро съм горд соственик на паджеро 3.2 did посетих дж.тумби в сервиза и искам да споделя колко съм учарован от този човек наистина обяснява всичко както трябва за да го разберш. Къмнего специално намерих вакумния клапан за предния диф смених го и е ок не мига вече лампата сега остана датч.налягане на масло

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...