Премини към съдържание

Препоръчителен режим за градско и извънградско шофиране на Pajero 3.2 DiD


Препоръчано мнение

Здравейте кoлеги,

От скoрo съм горд сoбственик на Pajero 3.2 DiD, автоматик, къса база, 2002 година. До кoлкoтo ми е известно, кoлата е със Super Select раздатка. Имам следното питане:

- кой е препоръчителния режим за градско каране при суха и съответно при мокра настилка

- кой е препоръчителния режим за каране по магистралата с по-висока скорост (140-160 км/ч) при суха и съответно при мокра настилка

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей клолега, при скорост над 90км задължително само заден мост. при сухо и мокро време пак само заден мост, на сняг и лед преден плюс заден мост. другите режими само при екстремни условия ;) успех и много безаварийни километри

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте кoлеги,

От скoрo съм горд сoбственик на Pajero 3.2 DiD, автоматик, къса база, 2002 година. До кoлкoтo ми е известно, кoлата е със Super Select раздатка. Имам следното питане:

- кой е препоръчителния режим за градско каране при суха и съответно при мокра настилка

- кой е препоръчителния режим за каране по магистралата с по-висока скорост (140-160 км/ч) при суха и съответно при мокра настилка

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

На мокро, сняг и лед - 4H, също и при теглене, по-голям разход, но значително по-стабилно и сигурно.

4HLc - когато има нужда, боксуване в сняг и т.н, докато излезнеш от трудната ситуация.

4LLc - преодоляване на тежки терени.

 

Режимите 4HLc и 4LLc - ги ползвай много внимателно, имаш заключен централен диференциал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мокро, сняг и лед - 4H, също и при теглене, по-голям разход, но значително по-стабилно и сигурно.

4HLc - когато има нужда, боксуване в сняг и т.н, докато излезнеш от трудната ситуация.

4LLc - преодоляване на тежки терени.

 

Режимите 4HLc и 4LLc - ги ползвай много внимателно, имаш заключен централен диференциал.

Какво значи "много внимателно ", може ли по-подробно да обясниш. Интересувам се защото чувам най-различни препоръки, и май започвсм да се обърквам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи "много внимателно ", може ли по-подробно да обясниш. Интересувам се защото чувам най-различни препоръки, и май започвсм да се обърквам.

 

Завиването в режим със заключен централен диференциал не е препоръчително, защото скоростите на движение на преден и заден мост са различни, а тази разлика няма от какво да бъде компенсирана (заключен е централния диференциал). Необходимо е пътната настилка да позволява пробоксуване (кал, сняг, лед). В предните главини има фрикционни пакети, които да позволят пробоксуване при претоварване за да не се счупи нещо по задвижването, но все пак е добре да не се стига до там. Когато покараш автомобила пробвай и ще започнеш да ги усещаш нещата, когато започнеш да завиваш се усеща как задвижването започва да се натоварва и затруднява, но по някога особенно в "off-road" нямаш други алтернативи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи "много внимателно ", може ли по-подробно да обясниш. Интересувам се защото чувам най-различни препоръки, и май започвсм да се обърквам.

....това значи ,че когато си на тези режими, раздатката ти е заключена ,т.е. централния диференциал е заключен и всяко движение на страни (ляво, или дясно ) води до товарене на раздатката,особено ако си на асфалт.....за това не вкл. тези режими на асфалт когато не се налага, а то не се налага ......тези режими са евентуално ако закъсаш в калта/снега и т.н. да го вкл. на един от тези режими и евентуално да ти помогне да излезеш от ситуацията,без много остри маневри с волана.....ако се пробва на асфалт или бетон , то има вероятност да счупиш разд. кутия защото сцеплението на гумите с настилката е голямо и няма какво да разтовари центр. диф когато той е заключен и може да го счупиш......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря за разяснението, сега разбирам защо при заключен диф на завой колата просто спира сама , сякаш нещо я дърпа на зад. А може ли да се ползва обикновено 4х4 без заключване на ц.диф на нормален път продължително и при по-висока скорост. Имам Л200 и понякога при повече газ, при изкачване и завои поднася сериозно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря за разяснението, сега разбирам защо при заключен диф на завой колата просто спира сама , сякаш нещо я дърпа на зад. А може ли да се ползва обикновено 4х4 без заключване на ц.диф на нормален път продължително и при по-висока скорост. Имам Л200 и понякога при повече газ, при изкачване и завои поднася сериозно.

....може ,но да уточним за коя година все пак става дума.....защото,макар и системата да е една и съща, то м/у годините имат и разлики.....например моята съм я пробвал при 4Н на 160 км. /ч. и няма проблем, но все пак само съм я пробвал , а не съм я карал така постоянно.....при такива случаи се предполага че метеорологичните условия са лоши и е безрасъдно да се кара със скорост , по голяма от 100-120 км./ч......или пък да дърпаш каравана с 160 км./ч.......

4Н позицията при Паджеро 3 е различна от 4Н позицията на Паджеро 4,за това все пак да уточним за кой модел конкретно говориме....Пробем при продължително каране на 4Н е, че се товари едно слабо звено в раздатката ,а именно веригата й , която може да се разтегне и да се наложи смяната й......но все пак зависи от много неша.....имам приятел , който кара само на 4Н и е минал поне 70000 км и за сега няма проблем......

А иначе за Л200 е друго, системите са еднакви, но теглото и разпределението на тежеста са други......имам и Л200 което съм мерил на кантар и отред тежи 1200 кг. ,а отзад е 800 кг празен,съответно при Л200 задния мост няма добър контакт със земята и за това поднася....освен това често се появява и ефекта на "камшично возене" на задния мост и задницата подскача много кофти при неравности....това е автомобил, който е направен да се товари и е с ресьори отзад ....за това при празен автомобил се появява този недостатък.....докато при Паджерото теглото е 2250 кг (дълга база )и е в съотношение 50 на 50% .....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето Л200 е 2006 г. и питането ми за движение в режим 4х4 е точно заради леката задница. Мога ли без притеснения да карам 4х4, не става въпрос за скорост над 100-110 км. и за каране нон стоп в такъв режим.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето Л200 е 2006 г. и питането ми за движение в режим 4х4 е точно заради леката задница. Мога ли без притеснения да карам 4х4, не става въпрос за скорост над 100-110 км. и за каране нон стоп в такъв режим.

.......жена ми го кара постоянно на 4Н и така вече 1 година, мисля че няма да имате проблем.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благoдаря кoлеги, придобих някаква представа. Остава да разбера, може ли да се превключват спoкoйнo режимите 2H и 4H в движение с ниска скорост или трябва задължително да се спира?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благoдаря кoлеги, придобих някаква представа. Остава да разбера, може ли да се превключват спoкoйнo режимите 2H и 4H в движение с ниска скорост или трябва задължително да се спира?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

....не се спира, до 80 км/ч. никакъв проблем, вкл. съм го и на 110 -120 км.ч. само за проба ,макар и трудно , пак включва ,но моя съвет е да не се прави това, ако толкова искате да превкл. от 2Н на 4Н ,то намалете малко скороста и тогава превключете......това е така, тъй като има синхронизатори подобно на ск. кутии и не се налага спиране.....обаче ако сте на 4Н и искате по нагоре да отидете, моя съвет е да спрете и тогава да превключвате.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....не се спира, до 80 км/ч. никакъв проблем, вкл. съм го и на 110 -120 км.ч. само за проба ,макар и трудно , пак включва ,но моя съвет е да не се прави това, ако толкова искате да превкл. от 2Н на 4Н ,то намалете малко скороста и тогава превключете......това е така, тъй като има синхронизатори подобно на ск. кутии и не се налага спиране.....обаче ако сте на 4Н и искате по нагоре да отидете, моя съвет е да спрете и тогава да превключвате.....

Казвали са ми, че като се превключва на режим със закючен ц.диф. освен, че е задължитено да си спрял, волана трябва да е изправен и скоростния лост на неутрална. Има ли нещо вярно в това?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Казвали са ми, че като се превключва на режим със закючен ц.диф. освен, че е задължитено да си спрял, волана трябва да е изправен и скоростния лост на неутрална. Има ли нещо вярно в това?

Точно така е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ще спазвам инструкциите. Съвсем логично е ако се налага заключване на централния диференциал да се прави в спряло пoлoжение, не знаех само, че трябва да се включва неутрална, аз съм го правил в пoзиция "паркинг".

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е, че го има този форум и изказванията на колегите, защото аз съм малко на принципа " Като нищо друго не върши работа - прочетете инструкциите", а от този пост ми станаха съвсем ясни нещата за превключването между режимите ... Съжелявам само малко, че няма възможност Паджерото да се кара на бавни скорости без да е заключен диференциала, за да си върти човек спокойно геврека по разорани, но сухи терени. Аз преди 2 дни влязох умишлено в кал и вода със заключен диференциал, не е истина от къде мина джипката - нямаше как да направя клипче, за да го кача тук, но трасето направо ми изглеждаше ... невъзможно за преминаване, а дори не пребоксува, само се пързаляше отвреме навреме. А на магистралата ако е мокро, дори да не вали в момента - винаги карам 4Н. Само че при 140 км/ч доста качва разхода ... да му бяха сложили и една 6-та скорорст :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е, че го има този форум и изказванията на колегите, защото аз съм малко на принципа " Като нищо друго не върши работа - прочетете инструкциите", а от този пост ми станаха съвсем ясни нещата за превключването между режимите ... Съжелявам само малко, че няма възможност Паджерото да се кара на бавни скорости без да е заключен диференциала, за да си върти човек спокойно геврека по разорани, но сухи терени. Аз преди 2 дни влязох умишлено в кал и вода със заключен диференциал, не е истина от къде мина джипката - нямаше как да направя клипче, за да го кача тук, но трасето направо ми изглеждаше ... невъзможно за преминаване, а дори не пребоксува, само се пързаляше отвреме навреме. А на магистралата ако е мокро, дори да не вали в момента - винаги карам 4Н. Само че при 140 км/ч доста качва разхода ... да му бяха сложили и една 6-та скорорст :icon_hmm:

....Л200 е по проходим ( може би защото съм го понаправил за по кофти терени )от нашите луксозни бангии..... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....Л200 е по проходим ( може би защото съм го понаправил за по кофти терени )от нашите луксозни бангии..... :icon_blush:

Направо ми стопли душата с това мнение :icon_clap: Л200 е най-хубавото нещо, което съм имал, но ако става въпрос за тежък офроуд късата база на П3 е по-добър. По този повод - има ли въобще някакво преимущество блокажа на заден диф. Ползвал съм го стотици пъти и не намирам някаква съществена разлика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направо ми стопли душата с това мнение :icon_clap: Л200 е най-хубавото нещо, което съм имал, но ако става въпрос за тежък офроуд късата база на П3 е по-добър. По този повод - има ли въобще някакво преимущество блокажа на заден диф. Ползвал съм го стотици пъти и не намирам някаква съществена разлика.

....късата база е по добър ,защото е по къс и съответно по маневрен,но.....моето лично мнение е, че ако ги подготвиш за тежък оффроад и двете ще минат навсякъде......имам клипчета с тежък оффроад с който участвам и с двете,и нямат грижи, единствено ако тръгнеш да обръщаш назад поради невъзможност от преминаване ( в единия клип имаше около 4-5 000 тона срутена скална маса в едно ждрело и нямаше как, дори и пеша) тогава П3 е по добре, но пък Л200 носи повече ....

Блокажа на задния диф е предимство и то голямо , защото ако попаднеш на ситуация, в която си на "гърбица" и си се окопал,тогава предния и задния мост ще въртят, но ако не си закл. дифовете, тогава гумите ще въртят симетрично и диагонално...т.е. примерно предно ляво и задно дясно,а това е кофти ,защото в тази ситуация ( като при мен , където забравих че имам блокаж на задния диф. :icon_blush: :icon_doh: )ще си останеш на гърбицата, тъй като ще въртят по разтоварените гуми, а точно това не трябва да се случва.....а когато закл. задния диф, тогава и двете гуми въртят ,независимо от това ,че едната няма сцепление , а другата има голямо .....по този начин изкарваш автомобила от всякъде.....а аз ползвах лебетката :icon_doh: щото забравих че имам блокаж.....срам брах яко,ама...... :icon_blush:

 

http://media.snimka.bg/s1/5063/036369698.jpg?r=0

...и не си мислете че това е лесно, на снимките не може да се разбере нищо, нито наклон, нито кал, нито нищо......

На снимката ако забелязвате, задна лява гума е във въздуха, и си върти свободно , докато тежестта на целия заден мост е прехвърлена на задна дясна гума, и ако бях вкл. блокажа , щях да изляза сам, без да ползвам лебетка.....

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че ако въобще можем да говорим за предимство на задното заключване, то е в ситуации, при които настилката е суха. При кал и сняг задното закл. окопава налегнатата гума жестоко за секунди и после няма вадене. Да не говорим, че на двама приятели им счупиха диф. заради прекаляване с RDLoc. Иначе ако на L200 ако бяха сложили по-як мотор цена няма да има.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че ако въобще можем да говорим за предимство на задното заключване, то е в ситуации, при които настилката е суха. При кал и сняг задното закл. окопава налегнатата гума жестоко за секунди и после няма вадене. Да не говорим, че на двама приятели им счупиха диф. заради прекаляване с RDLoc.

.....зависи много.....има доста ситуации които помага.....по добре е да го имаш,отколкото да нямаш.....

....на Л200 монтират и 174 коня мотор, но нашите са 134 коня.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Колеги, прочетох много интресни неща в темата. На моя пинин (супер селект) не виждам разлика при включвае от 2Н на 4Н, при лек наклон давам газ на 4Н и предната гума не превърта грам (кал), а задните си въртят на място. Може ли да се прецака само този режим? Нещо имам чувството, че е все тая дали съм включил 4Н. Когато включа режимите с блокажа - нещата заспиват и колата просто си тръгва да катери и там няма грижи.

Пробата я направих на съвсем леко наклонче с повечко кал, но не дълбока.

Благодаря!

Редактирано от ivoodoo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напълно нормално е, особено ако опита е тръгване от място. Другия път опитай тръгване от място и с лека засилка.

 

п.с. Началото на Юли ако сте свободен може да направим разходка зада добиете повече практически умения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Колеги здравейте. Нов съм във форума и од скоро имам Паджеро 3,2 , дълга база од 2001 г. Като за нов , имам един въпрос. Коя му е функцията на R/D lock бутона, и кога и за какво се използва??? Мояла да ми одговорите и да ми снисходите на незнанието ми...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...