Премини към съдържание

Яко скърцане при въртене на волан, тръгване, и над легнали полицаи


Препоръчано мнение

Привет колеги,

 

От миналото лято се появи едно много жестоко скърцане на Еклипса (1996), някъде отпред на колата. Чува се когато завъртам волана (и в двете страни), като преминавам над легнали полицаи и когато колата потегля леко от покой. Иначе като набера скорост и завивам не се чува изобщо. Сякаш звукът идва от предната лява част, но се усещат леки вибрации във волана при завиване докато е спряна колата.

 

Горе долу звучи като в

, но малко по-силно.

 

Искам също да спомена, че това скърцане е различно от скърцането при износен шарнир на правия долен носач, тъй като и двата ми носача са сменени и кожухчетата им не са наранени. Отделно смених накрайник на кормилна щанга и лагер главина.

 

Освен това покрай появата на този звук, волана започна да се върти все по-трудно докато почти не се чувстваше като че ли няма серво. Та погледнах нивото на кормилната течност и беше доста ниско, за това долях догоре. Но уви 'ужасното скърцане' си стоеше.

 

Никой механик досега не е могъл да диагностицира правилно проблема, и вече от 6 месеца се чудя къде е проблема (разбира се не карам колата).

 

Предполагам няма опасност да изхвърчи някое колело, тъй като носачите са сменени. Но идното лято ще преминавам дълъг път с колата и ще трябва да е в пълна изправност.

 

Та като за финал, лично аз смятам че е един от тези два компонента, които съм посочил на тази снимка. Едното е някаква гумена шайба която стои между пружината и капачето на амортесьора, а другото мисля че се нарича маншон на стабилизираща щанга. Вие как мислите?

post-17036-070017400 1452036756_thumb.png

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колко са ти "сменяни" носачите и "здрави " маншоните на шарнирите, ама вземи ги прегледай по обстойно и ги сменяй, че ще се пребиеш някъде ако се измъкнат при висока скорост .

Нито едно от двете неща които си посочил,не може да скърца при въртене на волана .

Тампона на стабилизиращата щанга може да скърца само по неравности, а този на амортисьора- никога, :) това не е Макферсън окачване и амортисьора не се върти при завиване .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен дали е същото скърцане, не съм го чул на живо. На старата ми Каризма имаше такова скърцане, но само при въртене на волана. Много досадно леко тихо и с висок тон на звука. В топло време почти не се чуваше, в студено доста явно и отчетливо. Всичко беше здраво и се оказа от тампоните горе. При теб трябва да е този 40146, който си посочил. След смяната на двата тампона при мен изчезна скърцането. Каризмата е с MacPherson окачване, Еклипса не знам дали е с такова.

Редактирано от S.Iliev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,

 

От миналото лято се появи едно много жестоко скърцане на Еклипса (1996), някъде отпред на колата. Чува се когато завъртам волана (и в двете страни), като преминавам над легнали полицаи и когато колата потегля леко от покой. Иначе като набера скорост и завивам не се чува изобщо. Сякаш звукът идва от предната лява част, но се усещат леки вибрации във волана при завиване докато е спряна колата.

 

Горе долу звучи като в

, но малко по-силно.

 

Искам също да спомена, че това скърцане е различно от скърцането при износен шарнир на правия долен носач, тъй като и двата ми носача са сменени и кожухчетата им не са наранени. Отделно смених накрайник на кормилна щанга и лагер главина.

 

Освен това покрай появата на този звук, волана започна да се върти все по-трудно докато почти не се чувстваше като че ли няма серво. Та погледнах нивото на кормилната течност и беше доста ниско, за това долях догоре. Но уви 'ужасното скърцане' си стоеше.

 

Никой механик досега не е могъл да диагностицира правилно проблема, и вече от 6 месеца се чудя къде е проблема (разбира се не карам колата).

 

Предполагам няма опасност да изхвърчи някое колело, тъй като носачите са сменени. Но идното лято ще преминавам дълъг път с колата и ще трябва да е в пълна изправност.

 

Та като за финал, лично аз смятам че е един от тези два компонента, които съм посочил на тази снимка. Едното е някаква гумена шайба която стои между пружината и капачето на амортесьора, а другото мисля че се нарича маншон на стабилизираща щанга. Вие как мислите?

100% някой от шарнирите на носачите е сух(липсва му смазката).При мене имах точно такъв проблем и след гресиране на шарнирите се оправи. Най-добре го качи на канал и някой да върти волана , а ти със слушане да разбереш кой е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колега, със спринцовка вкарай масло през маншончето на болта ,Върши работа,успехhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

При мен скърца волана само когато е студено времемето.

Редактирано от S.T.A.L.K.E.R.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се беше появило това скърцане.При най-малките неравности скърцаше а при легналите полицаи умирах от срам ако имаше някои наблизо.Все едно че е някакъв дранголник,а на колата и нямаше нищо.След някоя седмица се позагуби и когато я измих отново на автомивката хубаво отдолу със струята и пак се разскърца ужасно.Разбрах че е от водата.Някъде се задържа и скрибучи гадно. :D Сега не се мие отдолу и няма да скърца вече никога.Това беше при мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно волана ,провери си кормилната рейка ,да не би да изпуска масло от уплътненията на щока на рейката.Когато запалиш и въртиш волана може да изпуска по малко но с времето може да се увеличи много бързо,затова и може да ти е намаляло нивото,може и рейката да скърца,тресенето е от недостиг на масло,но то няма да ти изтича по замята ,а стои и пълни гофрираните маншони ,зависи кой е може и двата.Аз разбрах едва когато единия маншон му дошло времето да се закъса малко и видях че като я вкарвах в гаража отдолу капи масло като я угасих и понамаля,но като пробих по голяма дупка на маншона и маслото изтече като водопад.Другия маншон имаше по малко масло.По принцип там трябва да е сухо и тези маншони са против прах и да се пази щока с рейката от вода и корозия.Аз намерих веднага втора употреба цяла рейка за 150 лв.от блъснат еклипс,който му беше смазана цялата задница. Само и купих маншони за по 5 лв.Нейните бяха закъсани но нямаше масло в тях.Това е едно споделяне,може при теб да не е това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отзивите, колеги! Лятото като се прибера ще направя пак проверка и ще сменя някои чаркалъци да видим дали е от тях. Като (ако) го оправя, ще пиша обратно тук да се знае от какво е бил проблемът, за в бъдеще да има инфо :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да проверяваш. Бай Марин ти е казал. Шарнир на прав долен носач.

Със спринцовка диференциално масло в маншона, може и грес на спрей с тънката тръбичка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...