Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Парно


Препоръчано мнение

Разбрак от какво е проблема.Моторчето което отваря и затваря клапата,за топло и студено,има отронено зъбче,което не намерих при отварятето му.Ако някой има такова моторче,макар и счупено и не му трябва,моля да ми го даде колеги.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...
  • Отговори 50
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Здравейте колеги,имам проблем с парното на галанта си,или аз не знам как точно да го наглася,или е другаде проблема!Понякога загрява и духа топло дълго време,друг път(напимер днес)над 40 минути работи колата и каквото и да пробвах не задуха топло.Въпроса ми е може ли някой да покаже на снимка как точно трябва да е нагласен климатроника за да духа топло,на колко градуса трябва да е и има ли значение дали е включено отоплението на стъклата?Галанта е 99 година,2.0 TDI 90 коня дизел

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако вдига температура нормално, т.е. стрелката седи на средата, виж отговора точно над твоя пост. Ако не вдига температура виж термостата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако вдига температура нормално, т.е. стрелката седи на средата, виж отговора точно над твоя пост. Ако не вдига температура виж термостата.

Как точно да стигна до него и къде се намира?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

детайл 10110:

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/mi/pics/0_1_19683.gif

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

Да размърдам малко темата. С идването на зимата реших да се постопля :D, та открих, че имам проблем подобен като на колегата Fosil. Колата е загряла, тръбите до двигателя са горещи, парното е на 32 градуса, топло няма! Отварях около филтъра на купето, букси всичко е точно, клапата за вътрешен/външен въздух се мести. Къде се намира великата клапа която вкарва топлия възух от двигателя в купето? Силно се надявам, че японците не са го направили така, че да трябва да разглобявам половината табло за да стигна до нея.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да размърдам малко темата. С идването на зимата реших да се постопля :D, та открих, че имам проблем подобен като на колегата Fosil. Колата е загряла, тръбите до двигателя са горещи, парното е на 32 градуса, топло няма! Отварях около филтъра на купето, букси всичко е точно, клапата за вътрешен/външен въздух се мести. Къде се намира великата клапа която вкарва топлия възух от двигателя в купето? Силно се надявам, че японците не са го направили така, че да трябва да разглобявам половината табло за да стигна до нея.

Намира се зад металната планка, на която е хваната жабката, в ляво от филтъра на купето (по-скоро близо до централната конзола). Аз имам друг проблем с това моторче. Преди време като отвори за най-студено не отчиташе крайна позиция и щракаше около 5 минути. Разглобих го видях, че има счупено зъбче на едното колелце, но при промяна на позицията му стана така че не стига до него и се оправи. Обаче сега от време на време както си карам на 21-22 градуса с изключен компресор на климатика започва да духа горещо, докато не дам температурата на 17 градуса, или не включа копресора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намира се зад металната планка, на която е хваната жабката, в ляво от филтъра на купето (по-скоро близо до централната конзола). Аз имам друг проблем с това моторче. Преди време като отвори за най-студено не отчиташе крайна позиция и щракаше около 5 минути. Разглобих го видях, че има счупено зъбче на едното колелце, но при промяна на позицията му стана така че не стига до него и се оправи. Обаче сега от време на време както си карам на 21-22 градуса с изключен компресор на климатика започва да духа горещо, докато не дам температурата на 17 градуса, или не включа копресора.

 

Благодаря колега, ще се поровя да сваля въпросното моторче и да разгледам дали в него е проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според едно старо писание от Пламен, тези изронени зъбчета се оправят с топче памук натопено в каноконлит и после се пили до достигане на правилната форма ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според едно старо писание от Пламен, тези изронени зъбчета се оправят с топче памук натопено в каноконлит и после се пили до достигане на правилната форма ..

...става и с други работи.......но пилата е задължитело после да играе...целта е да се изгради здрава маса около и на мястото на отронения зъб и след това с малко творчески умения да се изгради нов зъб.....все едно в зъболекарски кабинет сте..... :D ..имам снимки някъде ,но за съжаление нямам никакво време да търся и поствам, ако намеря , ще ги постна, там детайлно се разбира стъпка по стъпка всичко, така че и най флегматичния човек да може да се оправи..... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе то, ако не е прекалено сложно като форма това колелце и някой се занимае да направи 3D модел в tinkercad или друг CAD, може да се 3d принтне от 910 Nylon на Taulman и би трябвало да изкара...

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте момчета, преди малко се върнах от колата, заиграх се да намеря проблема, то пък не се оказа никак сложно :icon_thumbup:

 

Та след като се разглоби всичко за да се стигне го филтъра на купето, от ляво долу има един модул, в който влиза букса от долната му страна, която е бяла на цвят. Това е въпросния air damper motor, който чрез метална пръчка отваря/затваря клапата. Та механизма се държи на 3 видии. След като се извади внимателно трябва да се отвори посредством щипките, които го държат. Внимателно с тях да не се счупят, че после механизма няма да е плътно запечатан. От вътре:

 

http://www.mediafire.com/convkey/7d99/jkggrbl2ubcuxrs6g.jpg

 

Ето и класическото отронено зъбче, което прави проблем на всички, включително и на мен:

 

http://www.mediafire.com/convkey/6c33/gyev9xu0x1g2z966g.jpg

 

Зъбчатката е сравнително сложна, и не мисля че може да се направи на 3D принтер, но може да се опита. Другото което ми направи впечатление, е че с епоксидни смоли, канаколити, пилене и т.н. е прекалено много занимавка. След по обстойно оглеждане, забелязах че въпросната зъбчатка не прави цели 360 градуса при отваряне на клапата, въртенето а по-малко, което ме наведе на идеята просто да изместя зъбчатката с едно деление напред.

 

http://www.mediafire.com/convkey/6f2e/b5sz9etkc3mqwuk6g.jpg

 

Речено сторено, механизма вече работи перфектно (докато не се изрони и следващия зъб :). Дано съм бил полезен на някой.

 

Междувременно докато пиша тази тема попаднах и на по-стара тема, в която е разискван проблема, има и снимка на въпросния модул и къде се намира точно в третия пост: ЦЪК

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както казах в предния си пост

Разглобих го видях, че има счупено зъбче на едното колелце, но при промяна на позицията му стана така че не стига до него и се оправи
. Вярно не го обясних по същия начин, но го карам на спомени от миналата година :D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както казах в предния си пост . Вярно не го обясних по същия начин, но го карам на спомени от миналата година :D

 

Ахааа, сега вече разбирам :D :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте.Който може да помогне ще съм благодарен.От известно време на Галанта 99г. отказа да духа на предното стъкло като местя от бутона.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 месеца ...

Ще си позволя да ъп-на темата с един интересен (поне за мен) проблем. Та проблема е следния - както си карам на затворени прозорци и пуснат климатик(троник) на авто режим нагласен на 20-23 градуса и си гледам надменно ходещите по жегата пешеходци :D изведнъж цялата идилия се разваля и започва да ми духа горещо от въздуховодите, докато не върна до 17 градуса. След това пак увеличавам градусите до 20-23 и пак започва да духа горещо и се принуждавам да мина на ръчен режим. Това го прави когато си поиска и не мога да хвана никаква зависимост. Един път си работи коректно, някой път като се заинати и си мисли, че ми е студено, галанта решава да ме стопли... :D Дали проблема се дължи на някой датчик, или на клапата за топло-студено, понеже и аз имам изронено зъбче и е изместено едно деление назад, за да не стига до него?

 

Благодаря предварително :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако го прави когато си поиска, сещам се за 2 причини:

1. Лоши спойки в климатроника (модула за управление)

2. Проблем в сервомоторчето за клапата студено/топло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е изключен и момента с датчика за външната....но пък ако той е прецакан ...ще видиш нереална външна температура на климатроника. (Примерно, навън е 30 ...пък то показва 17 )

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема със сервомоторчето го има - счупеното зъбче, но за момента е решен по метода с изместването с една позиция настрани(тоест отпада като вариант). Датчика за външната температура отчита сравнително коректно +/- 1-2 градуса (в движение, когато стои на място по-дълго време показва в + понеже се нагрява от топлината излъчвана от радиатора - логично). Остава варианта да разглобя управлението на климатроника и да огледам за лоши спойки. Благодаря за идеята. Когато ми остане повечко време ще прегледам и ще споделя за евентуални резултати.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Той е закачен и ако е от него ще е точно обратното - ще отчита висока температура и ще се стреми да охлажда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За лошите спойки - от опит казвам ...моя правеше "чудеса" запомняше сутрешната външна температура (примерно 17°) и с нея тръгваше след обяд (а вече е напекло към 30° и тръгваше да ми топли) в една друга тема бях писал, подсветката ту светеше ту не...общо взето тогава смених един стабилизатор за подсветката и презапоих почти всичко, от тогава не ми е създавал ядове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на мен от време на време ми губи подсветката на бутоните в ляво на дисплея, но аномалии с външната температура не съм забелязвал до сега (не че я следя нон-стоп, но всеки път като я погледна ми се вижда реална). Тези дни ще видя да го разглобя да прегледам за нещо нередно

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здравейте колеги! Стара тема, но с актуални проблеми. Към днешна дата ми отказа парното и благодарение на тези съвети реших проблема. Първо тръгнах с панела на климатика и почистих датчика зад малката решетка на AUTO MODE. Не беше от там и после след разфасовката се натъкнах на счупено зъбче на стъпковото моторче. Благодарности!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...