Премини към съдържание

Кола за майка ми


djsnipa

Препоръчано мнение

Здравейте колеги, искам да вземя нещо на майка ми за РД и определено искам да е японец. Спрях се на един Лансер, но точно за този двигател не зная нищо. Ако някой може да ми даде съвет ще съм благодарен. Ства дума за тази количка - http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11437921262338395&slink=ayi1r3

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей! Първо да ти кажа, че не съм някакъв спец и ще ти разкажа каквото знам за тази генерация на лансер, като ще включа и каквото разбрах дотук от моя. На пръв поглед колата изглежда приятна и спретната, но щом е от автокъща - винаги едно наум. Според мен, най-сигурно е обстойна проверка в проверен сервиз, който се занимава с япоски коли. Ако е германка - гледай за корозия отдолу, проверка на окачване, четене със скенер за кодове(на този лансер е лесно, оборудван е с OBD /on board diagnostic/ и лесно се четат кодове. Оглед на боята за разлики. Оглед под регистрационния номер, много е голям отвора и се набиват камъчета и мизерия във радиатора на климатика, което евентуално довежда до спукване на радиатора. Ако е 82кс най-вероятно е 1.3л двигател. Когато си взех моя лансер доста попрегледах, основно руски форуми, много youtube руски рецензии,защото тази генерация на лансер е много разпорстранена в Русия, четох и тук. Това което знам за 1.3 мотора е, че е леко слаб за купето, без някакви други сериозни забележки. Колата има и подгрев на огледала, който се пуска с подгрева на задното стъкло. Има предни и странични еърбези. Моя лансер го карам от 6 месеца, същата генерация, но е комби, с 2.0 двигател, и какво съм забелязал до тук:

Плюсове: Много приятна за каране машина, тих двигател, удобни седалки (отпред и отзад), добра управляемост, добри спирачки, обезшумено купе, таблото е добре сглобено - няма никаво скърцане. Отлични фабрични говорители. Като угасиш мотора и си с пуснати фарове и отвориш врата се пуска за кратко зумер и гаси фаровете.

Минуси (ако могат се нарекат така): Ако задното окачване е същото като на комбито, то е независимо т.е. няма общ мост, а е с рамена. Сравнително просто, но има втулки, които до 2005г са метал/гума и са податливи на скърцане. След 2005 ги правят само от гума и скърцането го няма. Пак казвам това съм събрал като инфо от руските форуми и моята кола. Съединителят е обикновен (не демпферен), стандартно за японска кола е с две помпи. Едната е горе на педала на съединителя и се пълни с течност през спирачното казанче. Случва се да се разскърца при натискане на педала, дължи се най-вероятно от лагерче в помпата. Втората помпа е на самата вилка на съединителя. За нея не съм чел за проблеми. Друго, което не ми допада....дреболии: часовника, като на всяка японка се димира слад пускане на фаровете и малко трудно се чете на слънце. Страничните огледала искат леко свикване, но това е по-скоро субективно.

Накратко: здрава, непретенциозна, симпатична кола ))). Иска само хубави течности, филтри и читав водач! ). тук във форума има много опитни колеги, дано и те да споделят нещо. Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този модел, доколкото знам, няма двигател 1.3. Има 1.6 и 2.0, съответно 98кс, 136кс. По-стария модел Лансер има 1.3 двигател. А в случая, в тази обява сигурно са искали да напишат 98кс, т.е. моторът е 1.6. Ето като този: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11429543628249237&slink=aytvrk

Иначе колегата по-горе е описал нещата много подробно, аз не мога да добавя нищо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този модел, доколкото знам, няма двигател 1.3.

 

 

 

Има,има http://mitsubishi.testdrive.bg/model/lancer-ix.html Но наистина е слаб за купето,щом на мен понякога и 1,6 ми слабее-особено при изпреварване.Иначе приятен за каране модел и лесен за поддръжка.Не знам за майка ти,но ако сега трябваше да си купувам кола,бих се спрял на 2,0 135к.с.:icon_thumbup:

Редактирано от Shamy
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, Лансер от тези са готини коли, здрави и приятни за каране. За предпочитане е по-голям мотор, 1.6 или 2.0, но за жена и 1.3 ще става . Специално тази кола от обявата ми се вижда много ръждясала и няма да е лошо да се погледне добре под колата преди покупка.

Поздрави и Успех с новата кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моля те колега, не слагай газ на 1.3. Няма смисъл! 1.3 среден разход на бензин 7-8 градско; 5-6 извънградско при 90км/ч. Иначе газификацията мисля, няма да е проблем, обикновен мотор, не е GDI. Колко да изтъниш повече? Сещам се за: Микра, Марути, Алто, Джъсти или още по-по-най Колт или Вивио.)))

Редактирано от Maxpin
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моля те колега, не слагай газ на 1.3. Няма смисъл! 1.3 среден разход на бензин 7-8 градско; 5-6 извънградско при 90км/ч. Иначе газификацията мисля, няма да е проблем, обикновен мотор, не е GDI. Колко да изтъниш повече? Сещам се за: Микра, Марути, Алто, Джъсти или още по-по-най Колт или Вивио.)))

 

И на мен ми е много чудно, как може хората да карат супер малко колите си и да мислят за газ, ужас. Ако караш 30000 и нагоре на година мога да приема, но ако се кара само по около 10к или по малко има ли смисъл да се прави? При нас в Англия колите втора употреба, които са с газова уредба се продават много по трудно и се обезценяват много по-бързо. Стара кола и газ = отворен преден капак всеки ден и поне веднъж месечно посещение в сервиз. Добре дошли в света на спестяването. :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

собственик съм на същия модел, с тази разлика, че е с мотор 1.6, 98 кс. Като цяло колата е чудесна - много удобна, не много претенциозна, но си има и слаби места - гният веждите на задните калници, скърцата тампоните на задния мост и ако решиш да си съвестен собственик - подмяната е около 400-500лв, шарнирни болтове не се сменят, а се купува цял носач. Това е, но всеки модел си има своите болести, а този модел на Lancer намирам за повече от добър, въпреки изброените недостатъци. Направи внимателен оглед в сервизи и взимай, ако не е ръждясала здраво и не са налични описаните слабости. Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам, колегата е от Ихтиман, ако работи в София това са сто км. дневно минимум, така че газовата е необходима и почти неизбежна! Но, ако се сложи обикновена газове разхода се отклонява много от фабрично дадения.

Редактирано от Maxpin
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е 1.3 мотора (което май е много рядко срещано на това купе) може да се сложи обикновена газова, заради липса на дебитомер.

На другите мотори не че не може, но е по-опасно заради дебитомера. Но най-добре е ГИ заради разхода.

Дали има смисъл от газ - всеки сам си преценя. Аз лично карам предимно на газ.

Редактирано от vld1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, мой роднина има Деу Ланос 1.3 на газ и споделя същите цифри. Моят съвет е да си вземете Лансер 1.6 и ще ви харчи около 6.5-7/100, а за газ има смисъл ако се кара повече от 10-15к на година, но все пак всеки сам си преценява.

Успех с покупката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не искам да обръщам темата към "разход", но само да споделя: засичам разхода си по следния начин - сипвам 10лв на празна бутилка и карам докато свърши, гледам колко км съм изминал. После пак 10лв. И сега - заредих на OMV, защото нямаше къде другаде, и минах 130км. После заредих пак 10лв на Eco и минах 200км. А сега иди че разбери?? В единия случай излиза че разхода ми е към 6/100, което е завидно постижение.

Редактирано от vld1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най точно може да се засече разхода като се напълни резервоара до горе, изминат се някакви километри и след това се напълни пак до горе. После количеството гориво се дели на изминатите километри и се умножава по 100 за да се премести запетаята и получаваме точният разход на автомобила. Хубаво е това да стане във времето, за няколко дни или седмици да кажем така най-точно ще добием представа колко харчи колата. Например: с 25. Литра бензин за два дена съм минал 463 км следователно разходът е бил 5.39/100км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже колегата каза че кара на газ, най-точно е да зареди бензина до горе, после газта до горе (като периодически си сипва колкото иска газ и да си записва сумата пари). Да измине някакви повече километри и след това да напълни 2-те уредби пак до горе. Разхода вече се засича: излезнали пари от джоба за бензин+газ за периода за конкретните километри.

Не подценявайте перото бензин в зимните периоди. Ако лятото почти веднага се привключва на газ, то аз съм засичал по горната схема че за 3 зимни месеца моя цял резервоар от 51 литра свърши, т.е. имам по 17л гълтане здраво сутрин и вечер на студено средно за месец.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това за бензина съм съгласен, и при мен е така. Но за пълненето до горе - всички знаем какви грешки стават с тези сонди дето един път затварят, друг път не, един път сипят газ 25 литра в бутилка 20 литра, друг път 15 литра. Не е ли по-коректно да сипя точно количество газ на празна бутилка и да карам докато свърши?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...