Премини към съдържание

Препоръчайте масло


bongoman

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

препоръчайте ми масло за :mitsu-smiley: Lancer Sportback 1.8 Mivec 2008г.

Може да споделите вие с какви масла карате (става въпрос за бензинови двигатели)

Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако разделим въпроса на две, то за търговската част (марка) можеш да използваш за референция класацията на Ауто Билд за 2014 г., в която, ако не греша, на първо място са маслата Liqui Moly.

 

Относно техническата страна на въпроса - маслото би трябвало най-пълно да отговаря на изискванията на автомобила по спецификация. Например на този сайт има препоръки за всеки модел, по година, вид двигател и прочее.

Редактирано от СтоянБ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор.

А какво мислите за MITSUBISHI DIAMOND EVOLUTION 5W30, и от каде мога да си го купя (и да знам че не е менте)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор.

А какво мислите за MITSUBISHI DIAMOND EVOLUTION 5W30, и от каде мога да си го купя (и да знам че не е менте)

 

Ратола, ама що 5W30? Вземи си същото ама 5W40.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

препоръчайте ми масло за :mitsu-smiley: Lancer Sportback 1.8 Mivec 2008г.

Може да споделите вие с какви масла карате (става въпрос за бензинови двигатели)

Благодаря предварително.

 

Колега, твоят двигател сме го дискутирали в тази тема цък, моя пост N:5

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, твоят двигател сме го дискутирали в тази тема цък, моя пост N:5

Поздрави

 

Колега тази тема я четох, полезна информация си дал, от там се насочих към оригиналното масло.

Но пак остава въпроса от каде да си го купя. Колегата LIX е препоръчал Ратола, но ще трябва да ида до София.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега тази тема я четох, полезна информация си дал, от там се насочих към оригиналното масло.

Но пак остава въпроса от каде да си го купя. Колегата LIX е препоръчал Ратола, но ще трябва да ида до София.

 

Официален представител на Балкан Стар(респективно Митцубиши) за Благоевград :

 

Кар Стар 1 ЕООД – Благоевград

п.к.2700, ул. "Димитър Солунски" 12

Телефон:

(073) 88 22 27 Работно време:

понеделник-петък - 8:00 - 17:00

събота - 9:00 - 13:00

неделя - почивен ден

 

взето от тук http://www.mitsubish...es/Service-map/

 

В Ратола, по спомен беше около 28 лв. литъра за MITSUBISHI DIAMOND EVOLUTION 5W30, MITSUBISHI DIAMOND PERFORMANCE 5W40, мисля че е наполовина. Незнам цените за БС.

Редактирано от me4o
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Официален представител на Балкан Стар(респективно Митцубиши) за Благоевград :

 

Кар Стар 1 ЕООД – Благоевград

п.к.2700, ул. "Димитър Солунски" 12

Телефон:

(073) 88 22 27 Работно време:

понеделник-петък - 8:00 - 17:00

събота - 9:00 - 13:00

неделя - почивен ден

 

взето от тук http://www.mitsubish...es/Service-map/

 

В Ратола, по спомен беше около 28 лв. литъра за MITSUBISHI DIAMOND EVOLUTION 5W30, MITSUBISHI DIAMOND PERFORMANCE 5W40, мисля че е наполовина. Незнам цените за БС.

 

Знам за представителите на БС в Благоевград, копуват маслото от съседния на тях магазин, там обслужвах колата докато беше в гаранция, вече не е и мосля да взема нещата в мои ръце. Днес ще ходя до София ще мина през Ратола. Въпроса ми е дали мога да сложа на този двигател (MITSUBISHI DIAMOND PERFORMANCE 5W40 Спецификация ACEA A3/B3, ACEA A3/B4, API CF, API SL)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знам за представителите на БС в Благоевград, копуват маслото от съседния на тях магазин, там обслужвах колата докато беше в гаранция, вече не е и мосля да взема нещата в мои ръце. Днес ще ходя до София ще мина през Ратола. Въпроса ми е дали мога да сложа на този двигател (MITSUBISHI DIAMOND PERFORMANCE 5W40 Спецификация ACEA A3/B3, ACEA A3/B4, API CF, API SL)

Можеш да сложиш, нали точно за него ти писах.

 

5W30 по принцип е за Евото, за Лансер вземи 5W40.

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знам за представителите на БС в Благоевград, копуват маслото от съседния на тях магазин, там обслужвах колата докато беше в гаранция, вече не е и мосля да взема нещата в мои ръце. Днес ще ходя до София ще мина през Ратола. Въпроса ми е дали мога да сложа на този двигател (MITSUBISHI DIAMOND PERFORMANCE 5W40 Спецификация ACEA A3/B3, ACEA A3/B4, API CF, API SL)

 

Можеш. :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знам за представителите на БС в Благоевград, копуват маслото от съседния на тях магазин, там обслужвах колата докато беше в гаранция, вече не е и мосля да взема нещата в мои ръце. Днес ще ходя до София ще мина през Ратола. Въпроса ми е дали мога да сложа на този двигател (MITSUBISHI DIAMOND PERFORMANCE 5W40 Спецификация ACEA A3/B3, ACEA A3/B4, API CF, API SL)

 

Колега, винаги съм се ръководил от максимата: "Да се вдига качеството на формулата, а не гъстотата му".

В заводските препоръки които съм приложил в гореспоменатата тема е указано, че ако се слага масло по американският стандарт API, то той да бъде мин ниво API SM (защита преди и между 2004-2010г). Това масло за което питаш има по-нисък стандарт API SL (защита преди и между 2000-2004г). Ако ги нямаше другите европейски стандарти по ACEA, то това масло не е разумен избор.

И при стандартите по ACEA се изисква те да са или ACEA A3 или ACEA A5, хубаво. Тънкия момент е по кое ACEA издание е направено това масло (изисква се мин ACEA-08). ACEA 2008 ли е? По-висока ли е (ACEA 10/ACEA-12)? По-ниска ли е (ACEA-02/ACEA-04)?

Колебанията ще изчезнат, ако просто си намериш масло което да бъде API SN или SM, защото и да питаш няма да ти кажат нивото на ACEA (чиито стандарти ACEA A5 или ACEA A3 пак ще присъстват).

Вдигайте формулата на маслото съветвам аз.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, винаги съм се ръководил от максимата: "Да се вдига качеството на формулата, а не гъстотата му".

В заводските препоръки които съм приложил в гореспоменатата тема е указано, че ако се слага масло по американският стандарт API, то той да бъде мин ниво API SM (защита преди и между 2004-2010г). Това масло за което питаш има по-нисък стандарт API SL (защита преди и между 2000-2004г). Ако ги нямаше другите европейски стандарти по ACEA, то това масло не е разумен избор.

И при стандартите по ACEA се изисква те да са или ACEA A3 или ACEA A5, хубаво. Тънкия момент е по кое ACEA издание е направено това масло (изисква се мин ACEA-08). ACEA 2008 ли е? По-висока ли е (ACEA 10/ACEA-12)? По-ниска ли е (ACEA-02/ACEA-04)?

Колебанията ще изчезнат, ако просто си намериш масло което да бъде API SN или SM, защото и да питаш няма да ти кажат нивото на ACEA (чиито стандарти ACEA A5 или ACEA A3 пак ще присъстват).

Вдигайте формулата на маслото съветвам аз.

Поздрави

 

Ето снимка на етикета на маслото, мисля че отговаря на API стандарта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако това е маслото което ще налееш в двигателя, ок, вече имаме правилен американски стандарт. Но къде изчезнаха европейските? В предната формула има ACEA A3/B4, а сега ACEA C3? Не че ACEA C3 не стъпва върху ACEA A3/B4, но това тука има, тука няма не е добре. Ако формулата е надградена, то трябва да съдържа всички предходни стандарти, които не са излезнали още от употреба (obsolete). Казано с 2 думи, това е голо като пушка масло от към стандарти. Правилна опция е, но определено не е на върха на веригата по хубост.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Във връзка с темата искам да споделя моя опит относно двигателните масла.

Моя Lancer е с двигател 4B10 (2008). Взех колата на 60 000 км.

Сменям маслото на всеки 10 000 за по-сигурно.

В момента съм на 138 000 км.

Използвам Bardahl XTV 5W30 със следните спецификации:

ACEA C3-12 API SN-SM/CF

На всяка 2-ра смяна ( на всеки 20 000) слагам: Bardahl - Long Life 6 в 1 - Фюлеринова добавка за масло.

Също така промивам системата със съответната добавка (и това на всеки 20 000)

Мога да кажа, че двигателя работи много добре.

Единствено това лято сложих 5W40 пак на Bardahl със Спецификации: API SN/CF, ACEA A3/B4-12

5W40 e с по-ниска цена от 5W30.

Предполагам това се дължи на спецификациите.

Според Вас правилно ли е лятото (сменям го Април до към средата на Септември) да се кара с 5W40, а зимата с 5W30?

Или да залагам на по добрите спецификации и да си карам само с 5W30 (въпреки че в БГ външните температури надвишават 30 градуса през лятото)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Използвам Bardahl XTV 5W30 със следните спецификации:

ACEA C3-12 API SN-SM/CF

На всяка 2-ра смяна ( на всеки 20 000) слагам: Bardahl - Long Life 6 в 1 - Фюлеринова добавка за масло.

Също така промивам системата със съответната добавка (и това на всеки 20 000)

Мога да кажа, че двигателя работи много добре.

Единствено това лято сложих 5W40 пак на Bardahl със Спецификации: API SN/CF, ACEA A3/B4-12

5W40 e с по-ниска цена от 5W30.

Предполагам това се дължи на спецификациите.

Според Вас правилно ли е лятото (сменям го Април до към средата на Септември) да се кара с 5W40, а зимата с 5W30?

Или да залагам на по добрите спецификации и да си карам само с 5W30 (въпреки че в БГ външните температури надвишават 30 градуса през лятото)

 

Здравей колега,

и 2-те масла са подходящи за двигателя ти. Цитираното масло SAE 5W-30 е по-приятелско настроено и ще удължи повече време живота на катализаторните уредби в колата (Mid SAPS формула е). Докато SAE 5W-40 маслото, понеже има по-големи нива на SAPS (води се Full SAPS масло) съдържа в себе си повече компоненти за защита на двигателя, като цяло също ще предпазва катализаторите, но не и колкото SAE 5W-30...

По твое желание можеш лятото да бъдеш със SAE 5W-40 масло, а зимата със SAE 5W-30, но абсолютно, абсолютно нищо не пречи целогодишно да си караш със SAE 5W-30 масло и пак да си го сменяш 2 пъти в годината (караш малко, и/или одобряваш разходите за 2-йна смяна). Обаче от гореспоменатата марка в гамата й, най-коравото масло за твоя двигател е това SAE 5W-30, което в себе си съдържа VW 504.00 - 507.00

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е масло предназначено за определена марка автомобили, такъв тип масла обикновенно имат спецификации и одобрения касаещи само конкретната марка - просто не е предназначено за продажба като масов продукт. Такава е ситуацията и с маслата за сервизните мрежи на други марки, затова е така, някои от тях дори имат означено само фирменото одобрение - например масло MB229.51 и никакви други. Това не означава че този продукт е лош, просто са предвидили да се ползва в сервизните мрежи на Мерцедес за автомобили изискващи това одобрение.

 

Да, такава е политиката при дилърите. Техният монопол приключва обаче след изтичане на гаранцията. След нея вече клиента има избор дали да продължи обслужването в оторизирания сервиз или другаде, а може би и ще поиска да си вземе масло с още по-високи характеристики. Нищо лошо няма. Това вече е ситуация на пазар с конкуренция, където клиента диктува условията.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!

 

От 2009 г. имам Лансер с двигател 1,5 бензин. В момента колата е на 60 000 км. От третата година след свършване на гаранцията при обслужване сменям маслото само с:

 

http://shop.grid-trade.com/mitsubishi-diamond-evoliution-5w-30-1-lityr-cena-acea-a3-b4-api-cf-sm.html

 

Купувам го директно от склада на посаченият сайт с доставка по куриер. Изключително доволен съм. При смяна на маслото за изминатите 10 000 км. нивото не е мръднало и с милиметър. Цената от 21 лева е също много добра за масло с такива показатели. Мои познати занимаващи се с внос и продажба на авточасти ми го препоръчаха и ми казаха да не се съмнявам в производителя.

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

От моя опит и технически познания, в ценностната ми система, марките масла ги подреждам така:

 

1/ Motul & Yacco

2/ IGOL, Castrol, Repsol, Petronas & Mobil 1

3/ Total & Elf

 

Вече класа, вискозитета и спецификацията, според двигателя и начина на каране.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм пояснил, говоря само и единствено за двигателни масла за леки автомобили. И класацията е лично моя, без да ангажирам никой друг източник.

И да много важно е маслото максимално да е подбрано спрямо режима на експлоатация. Има масла които деянат две години на малък пробег, а има и такива които се скапват за 8 месеца, дори и да не са карани повече от 3000 км и едновременно с това могат да поемат 50 000 км за тези 8 месеца.

IGOL не бих го сложил в бюджетните масла, като качество, въпреки че цената му е като за ширпотреба.

От IGAT нямам лично впечатление, но съм слушал доста разочароващи отзиви.

Да добавя, че някога много ползвах и масла Selenia, бяха доста добри. Сега нямам впечатления какви класове покриват.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...