Boabab Публикувано 20 Май 2015 Сподели Публикувано 20 Май 2015 Здравейте колеги,Имам едни досадни вибрации в диапазона 800-1200 оборота, които се усещат в купето, на волана, абе навсякъде. Първите заподозряни бяха тампоните на двигателя, но при последвалия оглед не видяхме скъсвания, измятания и т.н. Посъветваха ме да започна да ги подменям един по един, докато вибрациите изчезнат, но понеже това е доста скъп метод реших да питам тук, във форума - ако случайно някой колега е имал подобен проблем и има "know how" за диагностициране на заминал тампон?Колата е Carisma 1.8 GLS 116к.с.Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sviliv Публикувано 21 Май 2015 Сподели Публикувано 21 Май 2015 Мисля, че трябва да си провериш свещи, кабели, бобини накрая инжектори преди тампони и други сложнотии за пари и време. Не работят всички цилиндри нормално и тресе. И при мен е подобно, но знам че е за смяна и втората бобина. При палене сутрин или когато не е палена 2-3 дни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boabab Публикувано 22 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 22 Май 2015 Мисля, че трябва да си провериш свещи, кабели, бобини накрая инжектори преди тампони и други сложнотии за пари и време. Не работят всички цилиндри нормално и тресе. И при мен е подобно, но знам че е за смяна и втората бобина. При палене сутрин или когато не е палена 2-3 дни.Свещите са сменени с нови, кабелите са добре, сутрин пали от четвърт. Има и развитие по въпроса - вчера направихме следната проверка: колата вдигната на подемник и работи, аз вътре "усещам" вибрациите а майстора отдолу напъва със щанга тампоните под ред. Стигнахме до извода, че предния тампон (под водния радиатор) и горния (до ангренажа) са омекнали. Временно решение се оказаха парчета гума, мушнати в дупките на предния тампон(под водния радиатор) - вибрациите намаляха с до 80% :D. Сега търся евтини, но и качествени тампони (в някои онлайн магазини искат по 480лв. за горния тампон!).Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 28 Май 2015 Сподели Публикувано 28 Май 2015 Малеее то с парите за два тампона ще направиш двигателя нов...те луди ли са да не продават бутала тея хора... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 28 Май 2015 Сподели Публикувано 28 Май 2015 Може да се рециклират тампоните (правих това упражнение, изкараха 5г.). Сега ги смених понеже се позакъсаха около втулката където минава централния болт с такива на Febest. Не правя реклама, сравнително евтини (70 лв. целия, 40 лв. само гумата за набиване, това за вагона) и изглеждат от качествена материя изработени. Имат представител в София, имат и наличности Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boabab Публикувано 29 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 29 Май 2015 Може да се рециклират тампоните (правих това упражнение, изкараха 5г.). Сега ги смених понеже се позакъсаха около втулката където минава централния болт с такива на Febest. Не правя реклама, сравнително евтини (70 лв. целия, 40 лв. само гумата за набиване, това за вагона) и изглеждат от качествена материя изработени. Имат представител в София, имат и наличности За тези на Черни връх 74 ли става въпрос? Може тия дни да им звънна . Сега чакам доставка на предния (под радиатора) тампон, в понеделник/вторник го сменям и ако има нужда ще се разходя до Черни връх за горен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jpjp Публикувано 31 Май 2015 Сподели Публикувано 31 Май 2015 Колега, виж и датчиците Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boabab Публикувано 31 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 31 Май 2015 Колега, виж и датчиците Здравей колега, кои датчици да видя? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jpjp Публикувано 6 юни 2015 Сподели Публикувано 6 юни 2015 Датчик разпределителен вал дава грешка или за ниски обороти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boabab Публикувано 12 юни 2015 Автор Сподели Публикувано 12 юни 2015 Датчик разпределителен вал дава грешка или за ниски обороти.Добре де, ако тези датчици правеха проблем, нямаше ли да изплюе грешка при самодиагностиката?М/у другото смених 2 тампона (долу, тези на надлъжната греда) и положението е същото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 31 октомври 2015 Сподели Публикувано 31 октомври 2015 А инжекторите как са...мисля си и за бобина. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boabab Публикувано 31 октомври 2015 Автор Сподели Публикувано 31 октомври 2015 А инжекторите как са...мисля си и за бобина.Преди няколко месеца ходих при Милен в Пловдив. Гледаха, слушаха, напъваха, разхлабваха, затягаха, загубиха си близо час с моята кола въпреки, че бяха заети. Не успяхме да разберем какъв е проблема, според него не са датчици, бобина или инжектори, а по-скоро е механичен проблема (нещо по захвата на двигателя). Като се замисля, като я купувах си личеше че е правена отляво - калник, капак, огледало (продавача се кълнеше, че е била само "ожулена"). Може би, ако се е по-усукал коша от удар, би могло да доведе до подобни вибрации. За сега си я карам така, даже свикнах и не ми прави впечатление толкова . ПП: междувременно смених тампона над СК - без промяна. Намерих на старо тампона при ангренажа и уж е от същия двигател, но е по-голям от моя - втулката с гумата е с по-голям диаметър, от което двигателя ще се мръдне с 15мм на ляво и не съм го слагал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 1 ноември 2015 Сподели Публикувано 1 ноември 2015 Аз бих измерил компресията...да разбера дали е еднаква на вс.цилиндри. На моята един я мери 6,8,9-10,10...как я мери тоя кретен само. Колата върви доста добре и работи добре та си чуда как е такава компресията...но както и да е ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boabab Публикувано 14 януари 2016 Автор Сподели Публикувано 14 януари 2016 За да придобие завършен вид темата, да споделя - проблем/вибррации вече няма, след като смених десния тампон (при ангренажа). Пиша го за колеги с проблем като моя, да започнат от този тампон, а не като мен да сменят първо останалите три . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jorkata-160 Публикувано 14 януари 2016 Сподели Публикувано 14 януари 2016 Здравей колега, поздравления за решаването на проблема :icon_thumbup: ,би ли споделил марки и цени на монтираните тампони, че аз също имам такъв проблем,и чух за доста високи цени? :icon_crying: Благодаря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boabab Публикувано 15 януари 2016 Автор Сподели Публикувано 15 януари 2016 Здравей колега, поздравления за решаването на проблема :icon_thumbup: ,би ли споделил марки и цени на монтираните тампони, че аз също имам такъв проблем,и чух за доста високи цени? :icon_crying: Благодаря!Здравей, аз последвах съвета на колегата milenjs и взимах Febest тампони от вносителя им. Засега съм доволен, след година-две ще споделя мнение пак Иначе като цени са: по около 80лв. за предния и левия (над СК) и 60-тина лева за задния. Има по-евтин вариант - ако си намериш само гумените втулки и да ги пренабиваш, но аз не намерих и си взимах целите тампони. Само тампона при ангренажа взех на старо, защото и във Febest му искат стотици левове, а чакаш и да го доставят. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jorkata-160 Публикувано 15 януари 2016 Сподели Публикувано 15 януари 2016 :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
v.k. Публикувано 10 февруари 2016 Сподели Публикувано 10 февруари 2016 На мен ми тресе воланът :( смених тампоните и пак не спира :(Писах тема във ФОРУМА за Галант, макар че карам КАРИЗМА Ще сложа линк за да не повтарям написаното Ако имате някакви идеи моля да споделите... защото е изключително досадно :( http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=3362&st=0 БЛАГОДАРЯ ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boabab Публикувано 10 февруари 2016 Автор Сподели Публикувано 10 февруари 2016 На мен ми тресе воланът :( смених тампоните и пак не спира :(Писах тема във ФОРУМА за Галант, макар че карам КАРИЗМА Ще сложа линк за да не повтарям написаното Ако имате някакви идеи моля да споделите... защото е изключително досадно :( http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=3362&st=0 БЛАГОДАРЯ ! При мен тресенето беше най-осезаемо във волана - приблема, както съм написал, се реши след като смених тампона при ангренажа. Майсторът колко пари ти взе за подмяна на тампони? Разбивка по цени има ли? Питам, защото ми е интересно на колко е намерил въпросния тампон (аз за под 250-300лв. читав не успях да си намеря и си взех на старо). От друга страна седи и въпросът до колко му вярваш на майстора? Да не би да е сменил само някои тампони (долните два, че са най-евтини) ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
v.k. Публикувано 10 февруари 2016 Сподели Публикувано 10 февруари 2016 При мен тресенето беше най-осезаемо във волана - приблема, както съм написал, се реши след като смених тампона при ангренажа. Майсторът колко пари ти взе за подмяна на тампони? Разбивка по цени има ли? Питам, защото ми е интересно на колко е намерил въпросния тампон (аз за под 250-300лв. читав не успях да си намеря и си взех на старо). От друга страна седи и въпросът до колко му вярваш на майстора? Да не би да е сменил само някои тампони (долните два, че са най-евтини) ? То е малко сложно... значи смени двата тампона от горната страна долните два не ги е сменял, като всъщност долните два не са оргинални и дори са приспособявани за тази кола, въбще не са от митсубиши (още по-малко от Каризма)... но са сменяни преди много време и остана да сменя само тях.Иначе за въпросната смяна ми взеха 260лв (части + работа), казаха че единият е оригинален, а другият не, но ще излъжа кой точно, но до смяна се стигна след заключението, че двигателят се държи само на долните два тампона(за които казаха, че за момента са здрави). За вярата на майстора... колата винаги е била обслужвана от тези майстори (както и всички други коли, които сме имали). П.П. Ако найстина това ще да е проблемът... след като си платя данъците и гражданските... май ще финансирам този проект Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 11 февруари 2016 Сподели Публикувано 11 февруари 2016 Иначе за въпросната смяна ми взеха 260лв (части + работа), казаха че единият е оригинален, а другият не, но ще излъжа кой точно, но до смяна се стигна след заключението, че двигателят се държи само на долните два тампона(за които казаха, че за момента са здрави). Ей тука се крие отговора на въпроса ти за вибрациите .Не знам колко му вярваш на майстора си, но по колата ти вече сигурно няма ни един тампон който да е от тази кола .Само десния тампон, най евтината алтернатива която може да се намери е 180 лв., а за 260 лв. два тампона + труд, че и единия оригинален, направо ме развесели рано сутринта .:DКой знае какви тампони ти е приспособил отгоре, пък и долните казваш, че са някакви заместители, при това положение как да нямаш вибрации във волана . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
v.k. Публикувано 11 февруари 2016 Сподели Публикувано 11 февруари 2016 Ами... с тези си неоригинални тампони нямаше никакви проблеми и не тресеше до скоро... говоря за период от около 5 години. И аз очаквам, че е заради това, и ще ги сменя и останалите... просто трябват средства Тук писах с идеята да проверя за друг проблем, но явно ще сменям и долните два и дано тогава спре... макар и с не оригинални, поне всички ще са нови... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boabab Публикувано 13 февруари 2016 Автор Сподели Публикувано 13 февруари 2016 Колеги, само да вмъкна, че според техническата документация носещите тампони са два - левия и десния. Другите два имат поддържаща функция, водят ги roll stopper, т.е. предотвратяват усукването на мотора по оста на горните два тампона: http://media.snimka.bg/s1/5180/036605011-big.jpg?r=0 Един вид, долните два не са чак толкова важни, затова си карал дълго време с някакви там, приспособени. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
v.k. Публикувано 18 февруари 2016 Сподели Публикувано 18 февруари 2016 Само ще споделя...оставих колата при други майстори Прегледаха я цялостно, казаха че колата няма проблеми с тампоните, държали се изклюяително добре независимо, че не са оригинални и за тази кола Също така ми казаха, че ще трябва да се премиря с тракането на волана, защото ще се дадат куп грешни пари и не се знае дали някои ще открие проблемът (колата я оставих в понеделник и я взех днес, четвъртък) през цялото време са я разглобявали и проверявали. Също така, казаха че не са виждали по здрава 17 годишна кола П.П. ще следя темите, ако някои все пак има разумна идея съм склонен да пробвам Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 18 февруари 2016 Сподели Публикувано 18 февруари 2016 Сменяй ги и тези.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.