Премини към съдържание

Вибрации в ниски обороти


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

Имам едни досадни вибрации в диапазона 800-1200 оборота, които се усещат в купето, на волана, абе навсякъде. Първите заподозряни бяха тампоните на двигателя, но при последвалия оглед не видяхме скъсвания, измятания и т.н. Посъветваха ме да започна да ги подменям един по един, докато вибрациите изчезнат, но понеже това е доста скъп метод :) реших да питам тук, във форума - ако случайно някой колега е имал подобен проблем и има "know how" за диагностициране на заминал тампон?

Колата е Carisma 1.8 GLS 116к.с.

Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че трябва да си провериш свещи, кабели, бобини накрая инжектори преди тампони и други сложнотии за пари и време. Не работят всички цилиндри нормално и тресе. И при мен е подобно, но знам че е за смяна и втората бобина. При палене сутрин или когато не е палена 2-3 дни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че трябва да си провериш свещи, кабели, бобини накрая инжектори преди тампони и други сложнотии за пари и време. Не работят всички цилиндри нормално и тресе. И при мен е подобно, но знам че е за смяна и втората бобина. При палене сутрин или когато не е палена 2-3 дни.

Свещите са сменени с нови, кабелите са добре, сутрин пали от четвърт. Има и развитие по въпроса - вчера направихме следната проверка: колата вдигната на подемник и работи, аз вътре "усещам" вибрациите а майстора отдолу напъва със щанга тампоните под ред. Стигнахме до извода, че предния тампон (под водния радиатор) и горния (до ангренажа) са омекнали. Временно решение се оказаха парчета гума, мушнати в дупките на предния тампон(под водния радиатор) - вибрациите намаляха с до 80% :D. Сега търся евтини, но и качествени тампони (в някои онлайн магазини искат по 480лв. за горния тампон!).

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малеее то с парите за два тампона ще направиш двигателя нов...те луди ли са да не продават бутала тея хора...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да се рециклират тампоните (правих това упражнение, изкараха 5г.). Сега ги смених понеже се позакъсаха около втулката където минава централния болт с такива на Febest. Не правя реклама, сравнително евтини (70 лв. целия, 40 лв. само гумата за набиване, това за вагона) и изглеждат от качествена материя изработени. Имат представител в София, имат и наличности :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да се рециклират тампоните (правих това упражнение, изкараха 5г.). Сега ги смених понеже се позакъсаха около втулката където минава централния болт с такива на Febest. Не правя реклама, сравнително евтини (70 лв. целия, 40 лв. само гумата за набиване, това за вагона) и изглеждат от качествена материя изработени. Имат представител в София, имат и наличности :)

За тези на Черни връх 74 ли става въпрос? Може тия дни да им звънна :). Сега чакам доставка на предния (под радиатора) тампон, в понеделник/вторник го сменям и ако има нужда ще се разходя до Черни връх за горен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Датчик разпределителен вал дава грешка или за ниски обороти.

Добре де, ако тези датчици правеха проблем, нямаше ли да изплюе грешка при самодиагностиката?

М/у другото смених 2 тампона (долу, тези на надлъжната греда) и положението е същото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

А инжекторите как са...мисля си и за бобина.

Преди няколко месеца ходих при Милен в Пловдив. Гледаха, слушаха, напъваха, разхлабваха, затягаха, загубиха си близо час с моята кола въпреки, че бяха заети. Не успяхме да разберем какъв е проблема, според него не са датчици, бобина или инжектори, а по-скоро е механичен проблема (нещо по захвата на двигателя). Като се замисля, като я купувах си личеше че е правена отляво - калник, капак, огледало (продавача се кълнеше, че е била само "ожулена"). Може би, ако се е по-усукал коша от удар, би могло да доведе до подобни вибрации. За сега си я карам така, даже свикнах и не ми прави впечатление толкова :).

 

ПП: междувременно смених тампона над СК - без промяна. Намерих на старо тампона при ангренажа и уж е от същия двигател, но е по-голям от моя - втулката с гумата е с по-голям диаметър, от което двигателя ще се мръдне с 15мм на ляво и не съм го слагал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих измерил компресията...да разбера дали е еднаква на вс.цилиндри. На моята един я мери 6,8,9-10,10...как я мери тоя кретен само. Колата върви доста добре и работи добре та си чуда как е такава компресията...но както и да е ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

За да придобие завършен вид темата, да споделя - проблем/вибррации вече няма, след като смених десния тампон (при ангренажа). Пиша го за колеги с проблем като моя, да започнат от този тампон, а не като мен да сменят първо останалите три :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, поздравления за решаването на проблема :icon_thumbup: ,би ли споделил марки и цени на монтираните тампони, че аз също имам такъв проблем,и чух за доста високи цени? :icon_crying: Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, поздравления за решаването на проблема :icon_thumbup: ,би ли споделил марки и цени на монтираните тампони, че аз също имам такъв проблем,и чух за доста високи цени? :icon_crying: Благодаря!

Здравей, аз последвах съвета на колегата milenjs и взимах Febest тампони от вносителя им. Засега съм доволен, след година-две ще споделя мнение пак :) Иначе като цени са: по около 80лв. за предния и левия (над СК) и 60-тина лева за задния. Има по-евтин вариант - ако си намериш само гумените втулки и да ги пренабиваш, но аз не намерих и си взимах целите тампони. Само тампона при ангренажа взех на старо, защото и във Febest му искат стотици левове, а чакаш и да го доставят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

На мен ми тресе воланът :( смених тампоните и пак не спира :(

Писах тема във ФОРУМА за Галант, макар че карам КАРИЗМА :)

 

Ще сложа линк за да не повтарям написаното :)

Ако имате някакви идеи моля да споделите... защото е изключително досадно :(

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=3362&st=0

 

БЛАГОДАРЯ !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми тресе воланът :( смених тампоните и пак не спира :(

Писах тема във ФОРУМА за Галант, макар че карам КАРИЗМА :)

 

Ще сложа линк за да не повтарям написаното :)

Ако имате някакви идеи моля да споделите... защото е изключително досадно :(

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=3362&st=0

 

БЛАГОДАРЯ !

 

При мен тресенето беше най-осезаемо във волана - приблема, както съм написал, се реши след като смених тампона при ангренажа. Майсторът колко пари ти взе за подмяна на тампони? Разбивка по цени има ли? Питам, защото ми е интересно на колко е намерил въпросния тампон (аз за под 250-300лв. читав не успях да си намеря и си взех на старо). От друга страна седи и въпросът до колко му вярваш на майстора? Да не би да е сменил само някои тампони (долните два, че са най-евтини) :)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен тресенето беше най-осезаемо във волана - приблема, както съм написал, се реши след като смених тампона при ангренажа. Майсторът колко пари ти взе за подмяна на тампони? Разбивка по цени има ли? Питам, защото ми е интересно на колко е намерил въпросния тампон (аз за под 250-300лв. читав не успях да си намеря и си взех на старо). От друга страна седи и въпросът до колко му вярваш на майстора? Да не би да е сменил само някои тампони (долните два, че са най-евтини) :)?

 

 

 

То е малко сложно... значи смени двата тампона от горната страна долните два не ги е сменял, като всъщност долните два не са оргинални и дори са приспособявани за тази кола, въбще не са от митсубиши (още по-малко от Каризма)... но са сменяни преди много време и остана да сменя само тях.

Иначе за въпросната смяна ми взеха 260лв (части + работа), казаха че единият е оригинален, а другият не, но ще излъжа кой точно, но до смяна се стигна след заключението, че двигателят се държи само на долните два тампона(за които казаха, че за момента са здрави).

 

За вярата на майстора... колата винаги е била обслужвана от тези майстори (както и всички други коли, които сме имали).

 

 

П.П. Ако найстина това ще да е проблемът... след като си платя данъците и гражданските... май ще финансирам този проект :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Иначе за въпросната смяна ми взеха 260лв (части + работа), казаха че единият е оригинален, а другият не, но ще излъжа кой точно, но до смяна се стигна след заключението, че двигателят се държи само на долните два тампона(за които казаха, че за момента са здрави).

 

 

Ей тука се крие отговора на въпроса ти за вибрациите .

Не знам колко му вярваш на майстора си, но по колата ти вече сигурно няма ни един тампон който да е от тази кола .:)

Само десния тампон, най евтината алтернатива която може да се намери е 180 лв., а за 260 лв. два тампона + труд, че и единия оригинален, направо ме развесели рано сутринта .:D

Кой знае какви тампони ти е приспособил отгоре, пък и долните казваш, че са някакви заместители, при това положение как да нямаш вибрации във волана .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами... с тези си неоригинални тампони нямаше никакви проблеми и не тресеше до скоро... говоря за период от около 5 години.

 

И аз очаквам, че е заради това, и ще ги сменя и останалите... просто трябват средства :)

 

Тук писах с идеята да проверя за друг проблем, но явно ще сменям и долните два и дано тогава спре... макар и с не оригинални, поне всички ще са нови...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, само да вмъкна, че според техническата документация носещите тампони са два - левия и десния. Другите два имат поддържаща функция, водят ги roll stopper, т.е. предотвратяват усукването на мотора по оста на горните два тампона:

 

http://media.snimka.bg/s1/5180/036605011-big.jpg?r=0

 

 

Един вид, долните два не са чак толкова важни, затова си карал дълго време с някакви там, приспособени. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само ще споделя...оставих колата при други майстори :)

 

Прегледаха я цялостно, казаха че колата няма проблеми с тампоните, държали се изклюяително добре независимо, че не са оригинални и за тази кола :)

Също така ми казаха, че ще трябва да се премиря с тракането на волана, защото ще се дадат куп грешни пари и не се знае дали някои ще открие проблемът (колата я оставих в понеделник и я взех днес, четвъртък) през цялото време са я разглобявали и проверявали.

 

Също така, казаха че не са виждали по здрава 17 годишна кола :)

 

 

П.П. ще следя темите, ако някои все пак има разумна идея съм склонен да пробвам :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...