Премини към съдържание

АБС и Тракшън


Препоръчано мнение

Здравейте колеги!

От както имам колата светеха АБС и Тракшън контрол (TCL OFF - Мига)

Проверих колата на диагностика преди да я купя и видях , че датчика на предно ляво колего го няма (счупен и кабела скъсан)

Наскоро смених Шенкела с лагера и цялата пулоска от доверен колега от форума взех частите ( Миро - mitsubishifen )

Но лапата продължава да свети на АБС-а и тракшъна да мига.

Диагностика ли трябва отново или нещо друго ?

 

Благодаря Ви отново за отговорите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шенкела трябва да е с ABS датчика на него, развиваш пластмасовия подкалник, щракаш буксата на датчика и след като дадеш на контакт, трябва да ти изгасне лампата. Ако продължи да свети може да имаш и счупена гривна на ABS-а, по която същия този датчик отчита скоростта на въртене на колелото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора колега. Къде се намират тези гривни на шенкела или някъде другаде ?

След като направих всичко което спомена шенкела и буксата между подкалника и калника . Когато дадох контакт АБС лампата светеше по абсолютно същия начин разлика имаше в тракшъна TCL - светеше постоянно. След малко каране отново започна да мига.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Къде се намират тези гривни на шенкела или някъде другаде ?

 

На външните карета са набити .
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То можете и да ги замерите с мултицет датчиците,дали някой не е изгорял (дефектирал), ама това при нашите коли мисля става много рядко. Нещо ми се върти из главата около 1 ом май беше съпротивлението,но не съм сигурен. Ако ще гледаш гривните, да знаеш че трябва да са там всичките зъби,не е като при човека да може да кара без един :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1-то е важно,ако види единия да се различава по стойност и ще разбере,че той е проблемния :). Добре убеди ме, значи е 1кΩ е съпротивлението на датчика :drinks:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип при различните автомобили варира от 800 до 1200 ома, но все пак може да се направи елементарно замерване, дали е 0 ома, 1000 ома или безкрайност.

От друга страна съпротивлението може да е точно колкото трябва, но магнитната верига да е окъсена от метални стружки или ръжда.

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , задните датчици са на място . Като съм проверил дали са мръсни и т.н. предния (липсващия) Също е заменен с главина и т.н. като има гривна . Остана само още един потенциален според мен (преден десен - пасажерски). Кажете ми моля къде бих могъл най лесно да ги проверя всичките къде да прекъсна връзката и да установя в кой от тях би следвало да е грешката ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От опита ми с друг модел автомобил съм видял, че от съответното колело до двигателния отсек отива кабел, който се съединява с друг кабел, който отива в снопа кабели към ABS блока. Не е задължително да е така и при Мицубиши, но може на канал или повдигач да се проследи отвора, през който влиза при двигателя и да се потърси къде се съединява с инсталацията.

Ако има някакво съединение, то се разкача и се мери съпротивлението. Ако е безкрайност, то има прекъснат кабел, а ако нула - късо. Но това не е всичко.

Ако измервателния уред покаже примерно 1000 ома, може да накарате някой при запален двигател да завърти волана 2-3 пъти от крайно ляво до крайно дясно. Ако показанието на уреда се промени, то имате начален стадий на прекъсване на поне един от проводниците.

На по-старите модели автомобили датчика е електромагнитен - бобина върху постоянен магнит и от него излизат само две жици - кръгъл кабел с жило от многожилен проводник и оплетка (маса).

На някой нови модели може да са вградени полупроводникови датчици на Хол, които имат и трети проводник - захранване 12V.

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Да не отварям друга тема. Присветва ми лампата на АБСа кога свети кога не. Проверих течността малко над минимума е. Данеби да е от това ? Става въпрос за Галант 97 г 2,5 v6

 

Sent from my Lenovo S5000-H using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не отварям друга тема. Присветва ми лампата на АБСа кога свети кога не. Проверих течността малко над минимума е. Данеби да е от това ? Става въпрос за Галант 97 г 2,5 v6

 

Sent from my Lenovo S5000-H using Tapatalk

Най-вероятно да. Провери и накладките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Налях течност до макс предните дискове скоро ги шлайфах и слагах нови накладки. Откачих и акумулатора за 10-на минути и пак същото. Засилвах и набивах яко спирачки та да засурне но все така. Help

 

Sent from my Lenovo S5000-H using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Налях течност до макс предните дискове скоро ги шлайфах и слагах нови накладки. Откачих и акумулатора за 10-на минути и пак същото. Засилвах и набивах яко спирачки та да засурне но все така. Help

 

Sent from my Lenovo S5000-H using Tapatalk

 

Първо колегa дaй повече инфо по проблемa кaкво прaви колaтa, сaмо присветвa лaмпaтa, не рaботи aбс-a, постояно се включвa, круиз контрол имaш ли и рaботи ли коректно, същото и зa трaкшънa?

Уточни тези нещa и ще получиш коректен отговор все пaк не сме ясновидци!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направи й самодиагностика по метода с кламер - мост на 1 и 4 pin на диагностичната букса. Запиши мигащия код на лампата на ABS системата. Той или ще ти посочи в какво е проблемът, или ще те ориентира какво да провериш.

Ще мигат оранжевата лампа на двигателя, лампата на ABS и може би и на трекшъна. Казвам "може би" понеже моята кола няма TC и не зная дали и той "се отчита" при самодиагностиката. Кодът би трябвало да е двуцифрен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 години ...

Понеже имам същия проблем с ABS датчиците и може някой закъсал да има нужда от инфо - здравия датчик при мен отчита 1,36 килоома. Шенкели по морги трудно се намират към днешна дата.Друг колега ме светна, че има сполучлив опит с датчици от Паджеро, само че трябва рязане и внаждане заради различните букси.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, имам проблем с абс-са дава ми код 33 и 52 имали някой идея какво означават ще съм благодарен

Редактирано от vik
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...