Премини към съдържание

Каризмата прекъсва


MusicMAN

Препоръчано мнение

Здравейте! Каризмата ми е 1,6 16V 90к.с. код на двигателя 4G92, 1995 година. От скоро имам проблем. Когато двигателя не е загрял напълно и при ускорение се усеща на моменти направо прекъсва и оборотомера играе надолу и нагоре. Проблема го има и на газ и на бензин, но на газ е малко по-осезаемо. Постоянно не работи равномерно двигателя и се усеща като си сложа ръката на скоростния лост притриса леко. Когато се кара с малко газ и на ниска предавка пак се появява по-силно прекъсване с играене на оборотомера. На място като работи и я форсирам никакви проблеми няма. Във високите обороти също почти не се усеша проблема. Не знам дали има значение, но преди няколко години колата е късала ангренажен ремък и до колкото знам е с нови клапани и шлайфана глава.

 

Ще изброя какво съм проверил вече и няма ефект:

- Сменени свещи с NGK преди 3000км.

- Сменени кабели

- Сменен палец

- Сменена дистрибуторна капачка

- Проверих датчика за температурата на охладителната течност

- Направих самодиагностика, има грешка само за инжекторите, което е нормално при работа на газ

- Свалих пак свещите за проверка

 

Изглеждат така

http://s16.postimg.org/8g05vbhkx/WP_20150424_18_01_37_Pro.jpg

Някой има ли идея къде може да е проблема.

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В някоя от бобините примерно?

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята бобина е една в дистрибутора.С какво сервизно оборудване може да се тества?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Моята бобина е една в дистрибутора.С какво сервизно оборудване може да се тества?

Здравей колега,

Реши ли проблема?

При мен също се получава придърпване, когато е в движение около 1800 - 2000 оборота, най-много се усеща на 2 и 3 скорост. Особенно, ако се опитваш да поддържащ скорост в този диапазон. Сменени са бобини, свещи, кабели 2-пъти. На бензин няма, но при газ почти редовно. Няма проблем при високите обороти и вървежа и на газ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм открил проблема още. Така я карам. Усеща се като неравномерна работа на двигателя. С малко газ ускорява на пулсации, неравномерно. С повече газ ускорява и не се усеща толкова. При мен е и на газ и на бензин проблема.

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Имам същият проблем с моята Каризма 1.8 97г бензин/газ. Ходих при много майстори и мнения много... един ми каза да сменя свещи и кабели, друг каза да сменя капачката и палеца, трети каза да изкарам газовата бутилка и да я промия... един каза, че газаджията трябва да ми обогати горивната смес... До сега смених свещите и кабелите, тези дни ще сменя палеца, но не мисля че проблемът е в това! Много ще съм благодарен, ако някой помогне с нещо :)

Възможно ли е газовите ни уредби да са ментета и да не могат да се настроят (още едно мнение на "майстор")?

Газовото ми е полско Агис.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Имам същият проблем с моята Каризма 1.8 97г бензин/газ. Ходих при много майстори и мнения много... един ми каза да сменя свещи и кабели, друг каза да сменя капачката и палеца, трети каза да изкарам газовата бутилка и да я промия... един каза, че газаджията трябва да ми обогати горивната смес... До сега смених свещите и кабелите, тези дни ще сменя палеца, но не мисля че проблемът е в това! Много ще съм благодарен, ако някой помогне с нещо :)

Възможно ли е газовите ни уредби да са ментета и да не могат да се настроят (още едно мнение на "майстор")?

Газовото ми е полско Агис.

Вчера намалих радстоянието на 0.7мм, пръсках VAF с кореселин, мислех, че може да е омаслен - нещата са същите. Измерих стъпковото - мисля че е нормално, сменени всички филтри. Но мисля, че проблема не е в газовата, ходих на диагностика - газ, и каза че не са мръднали регулировките от 1 година и 9 месеца. И мойта газова е Агис. Проблема го има и на бензин, но трябва да си много внимателен за да го забележиш. Но на газ вече са много дразнещи. Между 1800 и 2200 оборота придърпва. А след вчерашната профилактика тихити обороти са стабилни. Увеличават се при завиване на волана, при пускане на климатика се увеличават особенно е изразено на бензин и след това се пормализират. Но забелязвам, че придъпването е по-голямо при жегите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ДА! Придърпването е по-голямо при жега. Когато оставя колата на слънце, докато съм на работа цял ден и като си тръгна след работа с нея, придърпва повече. Когато е хладно времето е по-малко осезаем проблема. Примерно сутрин по хладно като тръгна почти не се усеща. Едва ли проблема е в газова уредба "менте", защото и при мен го прави, а моята е Landi Renzo за 1300лв, което уж е качествена марка. Някой от вас сменял ли е бобина? Мисля си да не би да прескача някъде искра към маса в бобината, която е в делкото. Като е напекана колата може да и се влошава изолацията и да прескача повече и затова да прекъсва повече.

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, и при мен го имаше това придърпване с Carisma 1.8 16V с двигател 4G93 е колата. Оказа се, че е избила (прехвърча иска) едната бобина смених я и сега всичко е наред, нова може да се намери за 120лв. свясна иначе втора са между 40лв. и 60лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, тази сутрин пуснах една самодиагностика и показа грешка 11 - ламбд сондата. Сега ще я измеря, но още незнам как се стига до нея. При мен е една. След това пак ще пиша. Ако някой знае маля да пусне малко инфо как се стига до нея. Благодаря.

Редактирано от sviliv
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тръгваш от двигателя по генерацията и стигаш до ламбдата.

Стигнах, но въпроса ми бе отвътре до куплонга как се стига, от долу ясно, но кабела влиза в купето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен куплунга е под пластмасите около скоростният лост. При мен през дупката за кабела на ламбда сондата минава кабела за индикацията и бутона на газовата, която е монтирана до скоростният лост.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен куплунга е под пластмасите около скоростният лост. При мен през дупката за кабела на ламбда сондата минава кабела за индикацията и бутона на газовата, която е монтирана до скоростният лост.

Намерих куплонга /зад дясната кора в краката на пасажера/, премерих съпротивлението е 10-20 ома /според температурата/ в норма. Но може и да няма добра маса, като е нагоряла резбата да не контактува добре.

Като мерих напрежението което стига при радкачен куплонг, даде лека искра. И сега лампата на чека не свети и не пали. ГООляма загадка. Имали някъде бушон или друг предпазител на запалването, какво може да се провери? Вкарах се във филм.

Редактирано от sviliv
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изгорял е някой предпазител сигурно. Ето ти схемата на предпазителите http://www.mitshelp.com/micont-392.html

А тук са процедурите описани в AutoData за тестване на Ламда сондата:

http://dox.bg/files/dw?a=b93686696f

http://dox.bg/files/dw?a=f6a3f2a53b

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изгорял е някой предпазител сигурно. Ето ти схемата на предпазителите http://www.mitshelp.com/micont-392.html

А тук са процедурите описани в AutoData за тестване на Ламда сондата:

http://dox.bg/files/dw?a=b93686696f

http://dox.bg/files/dw?a=f6a3f2a53b

Много ти благодаря за бързия отговор, четох във форума, след като не свети чека, си мисля че е имобилайзера. А предпазителите ги гледах, но не видях изгорял. Мисля и а главното реле. Продължавам да чета.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изгорял бушона - 20А, колата запали. Преди това бях откачил акумолатора за около 1 час. Запали работи нормално чека не свети. Чаках 10-15 мин за настройка. Оборотите са ниски, надявам се да се вдигнат след 20-тина км. Най-важното за което беше играчката на газ много слабо пак придъпрва, когато се поддържа 1900 оборота, но е много по-поносимо. Буксата на компа на газта беше се разхлабила /наместих я и щракна/ възможно е и там да е причината.

Пуснах отново една само-диагностика - грешки не показа.

Редактирано от sviliv
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз един ден си играх да сменям свещи, след смяната временно почти не придърпваше и пак се почна. Вадих кабелите на свещите, един по един и слагах свещ и гледах дали дава хубава искра. Не видях проблем с искрата обаче. Което ме нявава на мисълта, че може да не е бобината.

Днес сутринта по хладна кола пак вървеше приемливо,а следобед като се прибирах от работа на напекана кола още след паленето почна да придърпва и на бензин.

Навява ме на мисълта, че проблемите са или от бобината или от някой датчик, който бърка горивната смес. Онзи ден като паркирах на паркинга, един съсед ми каза, че зад колата ми мирише много на неизгоряло гориво (без значение на газ или на бензин и на двете мирише и то на топъл двигател). В AutoData пише от какво може да придърпва. Другото което е, че разхода не ми пада под 10 на 100 без значение газ или бензин.

 

http://s13.postimg.org/5pundeuyv/mitsu.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз един ден си играх да сменям свещи, след смяната временно почти не придърпваше и пак се почна. Вадих кабелите на свещите, един по един и слагах свещ и гледах дали дава хубава искра. Не видях проблем с искрата обаче. Което ме нявава на мисълта, че може да не е бобината.

Днес сутринта по хладна кола пак вървеше приемливо,а следобед като се прибирах от работа на напекана кола още след паленето почна да придърпва и на бензин.

Навява ме на мисълта, че проблемите са или от бобината или от някой датчик, който бърка горивната смес. Онзи ден като паркирах на паркинга, един съсед ми каза, че зад колата ми мирише много на неизгоряло гориво (без значение на газ или на бензин и на двете мирише и то на топъл двигател). В AutoData пише от какво може да придърпва. Другото което е, че разхода не ми пада под 10 на 100 без значение газ или бензин.

 

http://s13.postimg.org/5pundeuyv/mitsu.jpg

За сега върви приемливо, но оборотите на светофар падат до 500-600 и след 20 сек се вдигат до 850-900.

Това от аутодатата го четох и мислих, но си мисля, че може и да смуче въздух. Гледам и слушам, но не откривам нищо. Преди време на едно рено имаше сходни симптоми и един майстор гледа, пуши, гледа и с едни дълги клещи бръкна зад двигателя, ако не знаеш няма как да се сетиш - извади един сцепен маркуч - двигателя заспа, разхода падна. Продължава ослушването и търсенето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей , от скоро регнат тук ,, защото от скоро съм и собственик на Мисубиши ,, на което ,, мисля да слагам газов инжекцион ,, до сега е карана на бензин ,, и майстора при който ходих , също ми предложи Агис .. зелен ,, имало някаква разлика ,,защото имало и червен ,, нищо не ми говорят ,,уж първия бил по- добър. Би ли ми казал ,, каква е конфигурацията ти от ,, изпарител , инжектори , и дали си доволен от вървеж и разход . Благодаря предварително :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Най-накрая се реши проблема на принципа проба-грешка, като проверих още доста освен изброените в началото неща. Докато реша проблема минах през смяна на дебитомер, смяна на бобина, мерене на компресия, почистване на дроселова клапа и какво ли още не. Включително ходих при Милен да наблюдаваме живите данни от датчиците и всичко беше в норма. Накрая проблема се оказа, че не е правилно настроен ъгъла на запалване на делкото. В последния сервиз, където измериха компресията, зададоха малко предварение като завъртяха на око с 2мм делкото и проблема се изясни. Колата почна да си върви нормално дори студена, има повече мощност и върти гуми на асфалт даже. Сега поне знам, че колата ми е отлична от към двигател - компресията е даже над нормата и еднаква на четирите цилиндъра, дросела е почистен, TPS е калибриран по книга, всички датчици са в норма, основните части по запалването са подменени и от към двигател всичко е наред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Голяма мистерия и на никой нямаше да му хрумне. В началото на темата не пишеш за скорошни интервенции по двигателя, вследствие на които може да е възникнал проблемът. Имаш ли някакви подозрения как е станало разместването на делкото?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно, защото не е имала скорошни интервенции по двигателя. Преди 4 години някъде скъса ангренаж и удари клапани. Тогава колата не беше моя, а на дядо ми и някакъв майстор я е правил, сменял клапани и шлайф на глава. От тогава се кара така явно с този проблем. Не му е обръщано внимание, защото колата е въртяла 2000км на година и е стояла в гараж. От около 2 години е моя и забелязах проблема. Иначе на делкото е драсната една голяма белязка със секач и все си мисля, че там трябва да бъде е не съм го размествал за проби. Отделно веднъж я закарах на Елкон при един познат майстор. Закачи я на Елкона, погледна на монитора нещо и вика карай я нищо и няма. Свали ми чисто новите свещи тогава и ги наби на око да станат около 0,8мм, че било по-добре за газ. От тогава съм си мислел, че няма проблем със запалването.

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...