Премини към съдържание

Евентуално купувам Аутлендер 1 турбо


Препоръчано мнение

Здравейте!Навалялият тия дни сняг навя и тези еретични мисли.Евентуално да продам Лансера и евентуално...Наскоро имаше подобна тема в раздел продава,но за евентуална продажба.И така, без да съм абсолютно сигурен ,че нещо ще се случи, реших да подхвана тази тема,която може да бъде от полза на някой,който ще се купи тази кола наистина.С една дума какво ще кажете за тази обява http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21424425926675827&slink=922cf9 .След време линкът няма да бъде активен,но става въпрос именно за това турбо чудо-4G63T- справката във форума и в Уикипедия показва,че двигателят се монтира и на Ево или както се изразява тук един лондончанин"купувате си Ево за половин пари" :icon_clap: .Интересува ме следното:

1.Има ли въобще нужда човек от SUV ако не ходи на риба,на лов,не е скиор и не е любител на оф роуда и на прочие екстремни преживявания, а само снега по улиците му напомня,че има коли с по-висок клирънс и с 4х4? Лично моят отговор на този въпрос е един единствен и се нарича СИГУРНОСТ.При сегашната война по пътищата ,колкото и да внимаваш,все ще се намери някой пиян или заспал, или състезател,или просто идиот,който да се блъсне в тебе-вероятността да оцелееш ти и семейстото ти при такава ситуация е по-голяма,карайки SUV,вместо обикновена кола.

2.Това ли е най-подходящия двигател?Ако има колеги с такъв моля да споделят впечатленията си.За това тежко купе не е ли по-подходящ,сравнение с нетурбинираната версия от 136 к.с. или 2,4л 160к.с.(4G69)? Предпочитам ръчни скорости, а и турбото май няма автоматик.Колата ще се кара извънградско,в града- само при непочистен сняг.При добри пътни условия за градско търкалям едно дизелово поло.Не съм любител на газта,пък и карам малко - около 3-4 хил.км годишно.

3.При положение,че такъв тип кола е обикновено втора в семейството,човек трябва добре да си направи сметката.Първоначалната цена при покупката(на тази от обявата според вас реална ли е?) и по-високия данък МПС(около 400лв!),както и поддръжката в изправно техническо състояние,оправдават ли известната поговорка,че "кефът цена няма".Напр.колко излиза първоначално обслужване плюс комплект нови зимни гуми на железни джанти-последните 2-ра употреба.

4.По конкретната обява - като оставим настрана факта,че е объркал вида на двигателя(няма 2,4л турбо) и е забравил да спомене кожения салон(изглежда доста запазен) има ли ги наистина другите споменати екстри-едва ли има "адаптивно възд.окачване","мултифункц.волан",Stop аnd Go система,"блокаж на диференциала" от прочетеното разбрах,че няма,а има фул тайм 4х4.Държа да има поне ESP.

5.Колко е реалният извънградския разход на бензин на този двигател?В една стара тема Биг боса е дал среден разход 10/100-реално ли е?

Това е засега.Благодаря за вниманието. :icon_bye:

Редактирано от Shamy
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата, доколкото разбирам, има проучвателен характер, затова ще си позволя да взема отношение, въпреки скромния си опит.

Ако причината да се заглеждаш по СУВ, е само снега, запитай се колко време (дни) в годината има сняг в БГ, особено в нашия район (комшо) и ще си отговориш на въпроса рентабилно ли е да си мислиш за СУВ :). Естествено по-големия клас кола изисква по-скъпа поддръжка, започвайки първо с данъка и другите такси...

Ако все пак има и още причини, това е друго... за сигурността, по принцип е така, но е доста субективно.

 

Например, моите изисквания за кола са: 1. да е икономична, с евтина поддръжка и ниски такси; 2. да е достатъчно голяма за да ми е удобна и да събира много хора и багаж, но същевременно да е достатъчно малка/къса, за да не ѝ стърчи задницата на паркинга и да е маневрена; 3. да е с висока позиция на водача - безценно при задръствания. В случая Колта отговаря само на първото условие, затова и аз се оглеждам да я сменям, но това ще стане при едни други условия, когато мога да си позволя подобна градация. За мен, от семейството на Мицубиши, и съобразно цената, най-добрият вариант засега ми се струва Space Runner от по новото поколение - тези с 2.4 GDI мотора, но да не е с този мотор :) - хем висока, хем къса, вътре просторно, 4х4, може да се газифицира, достатъчно мощна и маневрена, същевременно проста като устройство => надеждна.

 

Колкото до този Outlander 2,4 - според мен много добър избор на кола, но определено бих го газифицирал :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

........по т.1 -мислите бързо се променят с такава кола ,след време ще почнеш да ходиш и на оффроад, и на риба, и на ски даже....освен това ,4х4 системата е и за по голяма стабилност и като цяло по висока сигурност....

......по т.2 -този мотор не е подходящ дори ако не изпълниш т.1.......най подходящ е 2.4 Мивек,ако ти се вижда скъпо, тогава си слагаш ГИ......

.......за т.3 -не занм......за т.4.колата е фул тайм, което ще рече че е постоянно 4х4,което пък отговаря на следващия ти въпрос с разхода й,малко по висок е от сегашната ти кола,но пък имаш 2-пъти по стабилна кола.....

Аз вчера бях макар и за 1 ден в "наш Сибир".....даме Самоков и нагоре към Говедарци,Бели искър и Боровец.......по основния път пъплеха с 20 км./ч. точно поради тази причина.....а пътя от Самоков до Дупница не се виждаше от сняг,т.е. пътя и нивите отстрани бяха на една равнина и само аз и още два джипа минаха от там......

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Навалялият тия дни сняг навя и тези еретични мисли.Евентуално да продам Лансера и евентуално...Наскоро имаше подобна тема в раздел продава,но за евентуална продажба.И така, без да съм абсолютно сигурен ,че нещо ще се случи, реших да подхвана тази тема,която може да бъде от полза на някой,който ще се купи тази кола наистина.С една дума какво ще кажете за тази обява http://www.mobile.bg...27&slink=922cf9 .След време линкът няма да бъде активен,но става въпрос именно за това турбо чудо-4G63T- справката във форума и в Уикипедия показва,че двигателят се монтира и на Ево или както се изразява тук един лондончанин"купувате си Ево за половин пари" :icon_clap: .Интересува ме следното:

1.Има ли въобще нужда човек от SUV ако не ходи на риба,на лов,не е скиор и не е любител на оф роуда и на прочие екстремни преживявания, а само снега по улиците му напомня,че има коли с по-висок клирънс и с 4х4? Лично моят отговор на този въпрос е един единствен и се нарича СИГУРНОСТ.При сегашната война по пътищата ,колкото и да внимаваш,все ще се намери някой пиян или заспал, или състезател,или просто идиот,който да се блъсне в тебе-вероятността да оцелееш ти и семейстото ти при такава ситуация е по-голяма,карайки SUV,вместо обикновена кола.

2.Това ли е най-подходящия двигател?Ако има колеги с такъв моля да споделят впечатленията си.За това тежко купе не е ли по-подходящ,сравнение с нетурбинираната версия от 136 к.с. или 2,4л 160к.с.(4G69)? Предпочитам ръчни скорости, а и турбото май няма автоматик.Колата ще се кара извънградско,в града- само при непочистен сняг.При добри пътни условия за градско търкалям едно дизелово поло.Не съм любител на газта,пък и карам малко - около 3-4 хил.км годишно.

3.При положение,че такъв тип кола е обикновено втора в семейството,човек трябва добре да си направи сметката.Първоначалната цена при покупката(на тази от обявата според вас реална ли е?) и по-високия данък МПС(около 400лв!),както и поддръжката в изправно техническо състояние,оправдават ли известната поговорка,че "кефът цена няма".Напр.колко излиза първоначално обслужване плюс комплект нови зимни гуми на железни джанти-последните 2-ра употреба.

4.По конкретната обява - като оставим настрана факта,че е объркал вида на двигателя(няма 2,4л турбо) и е забравил да спомене кожения салон(изглежда доста запазен) има ли ги наистина другите споменати екстри-едва ли има "адаптивно възд.окачване","мултифункц.волан",Stop аnd Go система,"блокаж на диференциала" от прочетеното разбрах,че няма,а има фул тайм 4х4.Държа да има поне ESP.

5.Колко е реалният извънградския разход на бензин на този двигател?В една стара тема Биг боса е дал среден разход 10/100-реално ли е?

Това е засега.Благодаря за вниманието. :icon_bye:

 

 

1. Не.

 

2. Уви не. Тази моторизация с това купе е една от най-неикономичните възможни в гамата на мицубиши. Безспорно върви добре, но максимата, че купуваш ево на половин цена е дълбоко невярна. Първо, този двигател, който бил същият като на ево 8, не е баш същият, нито препрограмирането му е евтино и лесно, второ 200 коня не са чак толкова много за купе, което е сравнително тежко. От друга страна за този смешен годишен пробег съботно неделен СУВ със спортен характер и за някой друг зимен преход не е лоша идея от гледна точка на удоволствие, макар и скъпо.

 

3. Поддръжката е приемлива, моделът е технически добър. Но пак - за 5000 км. годишно нито една кола не е икономически обоснована. Основният плюс е фултайм 4х4, пътното поведение на колата е много добро и на сухо, и на сняг.

 

4. Има нещо особено странно в тази обява, или човекът изобщо не знае за какво иде реч, или нещо е съмнително. Карането на туба с масло в багажника е малко кофти за мен:icon_thumbup: И то евтино масло...

 

5. Реално съвсем спокойно гори в града около 15-17 литра и поне 10 извън града със спокойно темпо, с юркане се постигат и още по-впечатляващи данни.

 

 

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами благодаря за отговорите.Почти ме отказахте,още повече след гадничкия първи работен ден на тази седмица,изпратил дълбоко в подсъзнанието съботно-неделните блянове.Но няма лошо човек да си помечтае...Разбрах за моторизацията,че най-подходящ е 2,4 Мивек,дето май се слага и на Грандис.Като цяло точно този модел на Аутлендър ми допада-и интериорно и екстериорно-той си е едно повдигнато комби,но най-големият му плюс е, че е изцяло японка сглобка,а не се прави в...Калуга,Русия напр.Досега нито съм карал,нито притежавал СУВ(пък и както се изясни едва ли имам нужда от такъв :icon_blush: )- обяснимо е любопитството,но и резервираността ми към този вид МПС.Затова и мненията на колеги с опит със СУВ-овете е важно.И един страничен въпрос-какво ще кажете за този модел http://www.cars.bg/c1002735 тази Гранд Витара до 2005г с двиг.2,0 бензин 128к.с.(за двигателя прочетох добри отзиви в офроуд форума) се харесва на жена ми :) ,макар че отпред ми изглежда грозен,а и не харесвам резервни гуми по задната врата.Единственото му предимство е че е по-компактен и с малко зор ще влиза в гаража...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Следващите 5 години в Хасково и региона няма да падне такъв сняг, предполагам оттам зачеркваме точките с питанията.

Все пак този вид автомобили са с по-висок център на тежестта и понякога боли. Познат ми разказва за удар между лек автомобил и джип, и последващото преобръщане на една страна на ....джипа, разбира се.

поздрави!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, СУВ автомобилите са по-несигурни от леките автомобили от подобен клас, тоест този Аутлендър не е по-сигурен от Лансер, ако търсиш сигурност и здравина на купето, Ауди, БМВ, Мерцедес и Волво трябва да са ти пред очите като начало. Иначе Аутлендърът е много готина кола за спорт и свободно време или ако живееш в планински район и място където често вали по много сняг. Не случайно са много популярни в Русия. Фултайм 4х4 Не е за офроуд, а за сигурност и кеф. Ако ти се плаща цената за този кеф, да определено си струва. И да, за мен си Ево на половина цена, и половин мощност, но почти също толкова много радост върху снега. :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никой във форума като гледам не е карал повече от мен точно тази модификация на Аутлендър.

Няма да изброявам по точки.

Ще кажа ,че поддръжката му е като не всеки автомобил под средния клас,макар че Аутледнъра е в доста по-висок сегмент.

За разхода на гориво сте много далеч от реалността.На бензин изминатите от мен километри са доста по-малко спрямо тези на пропан-бутан,но мога да кажа със сигурност ,че тази кола гори по-малко в градско каране отколкото извън града(пояснявам че живея в сравнително малък град).Естествено като говоря за извънградско ,имам в предвид скорост над 130 км.ч. Правил съм експеримент на каква скорост е най-икономична и се оказа ,че е около 80 км/ч(9 литра на 100 км).Всяка скорост над тази повишава разхода като на 160 км/ч на магистрала разхода отива на 15 литра.

Ако някой не вярва,има претенции или иска да пробва да заповяда.Втора такава вече карам,така че имам доста опит с такава кола.

Накрая да кажа ,че в обилния сняг които наваля не се съобразявах с коловози,място за паркиране,непочистени паркинги и натрупвания от снегорини.Точно заради такива няколко дни в годината и спестените нерви карам такава кола няколко години.

Редактирано от bonevsy
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Накрая да кажа ,че в обилния сняг които наваля не се съобразявах с коловози,място за паркиране,непочистени паркинги и натрупвания от снегорини.Точно заради такива няколко дни в годината и спестените нерви карам такава кола няколко години.

.......и аз така.... :icon_thumbup: В неделя бях в "наш Сибир".....разбирай Самоков.... :icon_thumbup: За една бройка и аз да "затъна",ама се усетих овреме......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да не отварям нова тема - с какво задвижване е модела Аутлендар 1 - 2х2, 2х4, 4х4 понеже не виждам в купето ръчка или копче за превключване

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да не отварям нова тема - с какво задвижване е модела Аутлендар 1 - 2х2, 2х4, 4х4 понеже не виждам в купето ръчка или копче за превключване

......Full Time 4x4.....има обаче някои ,които са с виско диф......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

......Full Time 4x4.....има обаче някои ,които са с виско диф......

Питах не конкретно за колата на колегата, а като цяло. Благодаря все пак :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Питах не конкретно за колата на колегата, а като цяло. Благодаря все пак :mitsu-smiley:

Ако питаш за моята,то тя е 4х4.И за да допълня ще ти кажа ,че няма турбо вариант който да е различен от 4х4 :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Питането ми е да разбера при Аутлендар 1 кои двигатели с какво задвижване са. Виждам обяви с двигател 2.0 да пише 4х4, а доколкото разбрах от форума е само с предно, при 2.4 е постоянно зацепено ли 4х4 или само единия мост, а при нужда се включва и другия мост. Понеже не виждам копче или ръчка вътре в купето за превключване та моля някой да ми разясни. :mitsu-smiley:

Редактирано от rousefff
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Питането ми е да разбера при Аутлендар 1 кои двигатели с какво задвижване са. Виждам обяви с двигател 2.0 да пише 4х4, а доколкото разбрах от форума е само с предно, при 2.4 е постоянно зацепено ли 4х4 или само единия мост, а при нужда се включва и другия мост. Понеже не виждам копче или ръчка вътре в купето за превключване та моля някой да ми разясни. :mitsu-smiley:

....специално за 1-цата, то има варианти да е само с предно,така че трябва да се внимава......обикновенно както казах по горе, А1 се оборудва с предно и 4х4 , като последното е в два варианта, фул тайм,т.е. постоянно 4х4 зацепено,и с виско съединител в раздатката, който зацепва задните колела само при необходимост....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спроред мен г-н Русев питаше друго.Има ли връзка между вида двигател и вида задвижване.Доколкото се разбра турбо версията на А1 е винаги 4х4,докато 2,0 и 2,4 могат да бъдат както с 4х4,така и само с предно.Така ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спроред мен г-н Русев питаше друго.Има ли връзка между вида двигател и вида задвижване.Доколкото се разбра турбо версията на А1 е винаги 4х4,докато 2,0 и 2,4 могат да бъдат както с 4х4,така и само с предно.Така ли е?

.....точно така.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спроред мен г-н Русев питаше друго.Има ли връзка между вида двигател и вида задвижване.Доколкото се разбра турбо версията на А1 е винаги 4х4,докато 2,0 и 2,4 могат да бъдат както с 4х4,така и само с предно.Така ли е?

Благодаря ВИ ! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спроред мен г-н Русев питаше друго.Има ли връзка между вида двигател и вида задвижване.Доколкото се разбра турбо версията на А1 е винаги 4х4,докато 2,0 и 2,4 могат да бъдат както с 4х4,така и само с предно.Така ли е?

Досега не съм срещал Аутелндър 1 с 2.4 двигател да е само с предно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Досега не съм срещал Аутелндър 1 с 2.4 двигател да е само с предно.

......аз съм срещал.....и то не един или два пъти......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...