Премини към съдържание

Cruise Control


al_bandi

Препоръчано мнение

Здр. Колеги купих си нов гaлaнт шестaк и той имa екстрaтa cruise control но нещо не могa дa я пуснa или не знaм кaк или не рaботи тa може ли някой дa ми обясни по подробно кaк се пускa, кaкви пинизи имa и т.н.

Блaгодaря предвaрително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Да ти е честита новата придобивка. По спомени, тъй като на новия Галант нямам тази екстра, трябваше колата да се движи с мин. 40км/ч. Натискаш кръглото копче cruise control светва оранжево и после с лостчето от волана трябва два пъти за да се активира и светва зелено (само не съм сигурен дали нагоре или навътре към шофьора беше). От там нататък не натискаш педалите, едно натискане на лостчето нагоре ускорява с една миля, едно надолу съответно намаля. При чукване на спирачка или подаване на газ се деактивира, но не се изключва, а съответно после си възвръща зададената скорост. Изключвамето е от кръглото копче. Това е по мои спомени, извинявам се ако греша, ама мина доста време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дa колегa блaгодaря ти успях рaботи и е достa готинa екстрa.

Дa ти е честитa и нa тебе вр-кaтa нямaх възможност дa ти честитя по рaно.

Имaше мерaк зa ВР и си взе брaво, нaдявaм се скоро дa се видим и почерпим зa новите си придобивки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте!

 

За да не отварям нова тема ще попитам тук.

Преди време замених автоматичната скоростна кутия с ръчна.Съответно монтирах и нови педали.От тогава круиз контрола не работи.При натискането на копчето, оранжевото светва, но после от лоста не може да се включи.Загрявам, че има някакви връзки с педалите, които не са направени, но си нямам понятие какви.Може ли някой да ми помогне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

 

За да не отварям нова тема ще попитам тук.

Преди време замених автоматичната скоростна кутия с ръчна.Съответно монтирах и нови педали.От тогава круиз контрола не работи.При натискането на копчето, оранжевото светва, но после от лоста не може да се включи.Загрявам, че има някакви връзки с педалите, които не са направени, но си нямам понятие какви.Може ли някой да ми помогне.

.....има бутони на педала за съединителя, както и стоп машинката на педала на спирачките трябва да е двоен......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е той си е двоен, само кутиите е сменил. Въпроса е при варианта с автомат нямаше ли някакъв сигнал от лоста за скоростите дали е на неутрална - вероятно той трябва да се закачи на копчето при педала на съединителя, което явно колегата е пропуснал да монтира и свърже.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, за да мога да запаля, съм дал модула на автоматика на положение Паркинг. Така че, когато се движа движението не се отчита.

На такива мисли ме наведе поста ти. И ако е в това причината, как да го реша проблема?

Редактирано от Rodot
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С реле. Когато палиш да е нормално затворено и да "лъже" , че си на паркинг. Като пуснеш темпомата от on/off бутона да щрака релето и да "лъже" , че си на D.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето я схемата да не си говорим на изуст:

 

http://195.149.248.189:8080/2015-03-12/7bcc6b8f6daba2fd36c7ab0c179bd6f4_120x90.jpg

 

Както виждаш, ЕКУ-то за круиза си има предвиден вход, който е общ за вариантите Автомат и Ръчка, разликата е само, че в единия случай е закачен към копче на лоста а в другия към едно ключе което се монтира над педала на съединителя (ако искаш ще сляза да щракна една снимка на моя за да се ориентираш). Т.е. ти трябва да намериш кабела който влиза на 14 пин на ЕКУ-то за круиза, и да го свържеш вместо към копчето за положение на лоста към копчето над съединителя. Ако въпросното го нямаш си го вземи втора употреба от Алекс или Ветов или някой друг от раздел "Продава- Части". Предполагам че заводската дупка за монтажа му ще е налична при теб, дори и да си взел педалите от донор без круиз. Въпросното ключе е с два пина, единия го даваш на маса, а другия както казахме заминава на пин 14 на ЕКУ-то за круиз, който си го прекъснал преди това от оригиналния сноп ( или намери къде е тази обща точка "6" от схемата )

 

Това с релето, предложено от uck сигурно ще работи, но круиз ЕКУ-то трябва да има начин да разбира когато натискаш съединител, за да не ти вкарва оборотите в лютеницата ако настъпиш докато системата е активирана. А това, повярвай ми, ще се случва достатъчно често и в повечето случаи е подсъзнателно, т.е. забравИ да се сетиш да изключиш круиза преди това.

 

И последно да ти обърна внимание, това ключе над педала като му настройваш височината, постарай се да го докараш да е максимално натиснато при отпуснат педал. Отделя наистина при напълно натиснато положение и при мен стана проблем заради 1мм недонавиване - след смяна на съединител педала е мръднал малко и ми спря круиза, та имаше шаш и паника преди време.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето схема на конектора на круиз ЕКу-то - C-82 - където се вижда кой е пин 14:

http://195.149.248.189:8080/2015-03-12/63c108ae6d69b6b1a04ee7fce94d1cd8_120x90.jpg

 

Ето къде е самото ЕКУ и конектор C-82: http://195.149.248.189:8080/2015-03-12/1ce3e07b1cceec6e4de7b5633058d30e_120x90.jpg

 

Или по-добре ще стане да работиш с конектор C-83 :

http://195.149.248.189:8080/2015-03-12/39735a3bc396f8cc593ee5c4550e655a_120x90.jpg

 

 

Прекъсваш кабела на пин 5 (черно с жълто)

http://195.149.248.189:8080/2015-03-12/9f662e3a1731df052e295b4947dd8e22_120x90.jpg

(откъм конектора) и го закачаш към пин 2 на ключето (ако изобщо са номерирани), а другия край на ключето даваш на маса.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Не ми работи круиз контрола, как да го подкарам. Светва лампата "CRUISE" в зелено давам надолу лостчето да сетне скоростта, но нищо не се получава...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За емнайсти път:

 

1. С ръчна скоростна кутия ли си или автомат?

2. В стоповете с диодни крушки ли си или с нормални с жичка?

 

 

Ако си с ръчна кутия наври се с едно фенерче при педалите и гледай в основата на педала на съединителя копчето да не се е разместило - трябва при отпуснат педал на съединителя да е напълно натиснато (прибрано). Огледай и копчето при педала на спирачката.

 

За 2 - трябва да имаш задължително поне една работеща крушка с жичка в някой от стоповете. Ако си оставил примерно само в трети стоп, виж да не е изгоряла.

 

Ако не е това, провери и маркучето в коша на мотора да не се е извадило или да е нацепено - започва от изпълнителния механизъм при десния ботуш на амортисьора (пред пасажерското място).

 

И ако не е нито едно от изброените, диагностика и ще си покаже.

 

Пробите нали ги правиш при скорост над 40км/час?

Някаква предистория има ли на проблема като цяло?

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...