Премини към съдържание

Въпрос за Скоростна Кутия


mitsubishifen

Препоръчано мнение

Здравейте колеги.

Имам въпрос към вас.

Каква скоростна кутия ще ми препоръчате за галант 2.5 В6

ск.кутия от галант 2.0 ТДИ или от 2.0 бензсин 136к.с

Благодаря Предварително :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защото не са особено съвместими и защото ще се счупи ако не "моменталически", то много бързо ;)

Редактирано от C0ldblooded
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ее защо така :)

Защото нито едната, нито другата стават на шестака, местата за стартерите са на различни места и освен това, на шестака 5-та и главното предаване са различни .:)

Приликата е като между крокодил и северен елен .:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защото нито едната, нито другата стават на шестака, местата за стартерите са на различни места и освен това, на шестака 5-та и главното предаване са различни .:)

Приликата е като между крокодил и северен елен .:D

Бях чел тема във форума , че имало колеги които са правили такава трансплантация.И ако могат те да искажат мнение как,ще съм много благодарен :)

Търсих я тази тема,но не я открих и затова реших да пусна нова :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бях чел тема във форума , че имало колеги които са правили такава трансплантация.И ако могат те да искажат мнение как,ще съм много благодарен :)

Търсих я тази тема,но не я открих и затова реших да пусна нова :)

Колега ,а защо не ремонтираш твоят ?

Лично аз не бих си взел кутия втора ръка ,не се знае в какво състояние ще е.

Мисля че Марин (mario64) ти е изказал доста точно мнение,а той е виждал доста разглобени Галанти :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Той си има механична скоростна кутия от V6. Продава и автоматична, има ЕА2А, има и два галанта на части. Не знам какво иска да прави, но относно купуването на кутията си е до късмет, освен ако профилактично не се разтвори и прегледа от специалист. Поне да се знае какво се монтира в автомобила, защото това е вторият по размери и важност агрегат след двигателя. За да се знае какво се купува, трябва колата тепърва да е обявена за разпродажба на части и ти да идеш първи, за да можеш да тестваш автомобила в движение и да прецениш състоянието на кутията. Каквото и да се продаде като резервна част, тест-драйвът отпада. Е, освен ако не е някой капак, врата, мигач, фар ... свиркало и т.п. Шенкел или носач да продаде и приключи спорта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Той си има механична скоростна кутия от V6. Продава и автоматична, има ЕА2А, има и два галанта на части. Не знам какво иска да прави, но относно купуването на кутията си е до късмет, освен ако профилактично не се разтвори и прегледа от специалист. Поне да се знае какво се монтира в автомобила, защото това е вторият по размери и важност агрегат след двигателя. За да се знае какво се купува, трябва колата тепърва да е обявена за разпродажба на части и ти да идеш първи, за да можеш да тестваш автомобила в движение и да прецениш състоянието на кутията. Каквото и да се продаде като резервна част, тест-драйвът отпада. Е, освен ако не е някой капак, врата, мигач, фар ... свиркало и т.п. Шенкел или носач да продаде и приключи спорта.

Въпроса ми е дали 2.5 мотора , с кутия от 2.0 ще тръгне повече.Това ме интересува :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аха, значи говорим за предавателни числа. Ако намериш кутия от V6 с буква R след надписа "F5M42" предавателното число ще е по-голямо, т.е. предавките ще са по-къси. Само така V6 може да покаже повече, но не много повече. Разликата ще се усеща обаче (чувствителна при това). Например вместо 130 на 3250 оборота ще са 3750. Това облекчава двигателя малко. Не зная разликата в броя на зъбите на пиньона ли е или в короната.

Само такъв диференциал ще свърши същата работа. Дали ще можеш да го сложиш на мястото на сегашния е друг въпрос, на който не знам отговора. Предполагам че стават.

Разликата в гумите също има значение. По един начин върви със 195/60 15 цола и по друг с 225/45 17 цола, като разликата е по-осезаема на четвърта и най-вече на пета. По-големият размер са по-тежки и имат по-голямо съпротивление при търкаляне, плюс по-лоша аеродинамика с по-широките при скорост над 100. Преди това нямат такова значение що се касае до обтекаемост.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Извинявам се на колегата, че ще ползвам темата, но ме интересува, каква е възможноста на галант 2,0 136кс. 97г., да се сложи кутия (скоростна) от друг галант с различен по обем двигател както и година на производство?

Целта ми е, да смъкна оборотите на пета предавка, тъй като пътувам предимно на дълги разтояния, както и това, че сегашната ми кутия ръмжи много злобно, а пета я оставих на магистралата край Пловдив и вече седмица я чакам да се прибере :D .

Тъй като през следващата седмица ще свалям кутийката, ще стане ясно какво така страшно ръмжи отвътре.

Благодаря за вниманието!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се на колегата, че ще ползвам темата, но ме интересува, каква е възможноста на галант 2,0 136кс. 97г., да се сложи кутия (скоростна) от друг галант с различен по обем двигател както и година на производство?

Целта ми е, да смъкна оборотите на пета предавка, тъй като пътувам предимно на дълги разтояния, както и това, че сегашната ми кутия ръмжи много злобно, а пета я оставих на магистралата край Пловдив и вече седмица я чакам да се прибере :D .

Тъй като през следващата седмица ще свалям кутийката, ще стане ясно какво така страшно ръмжи отвътре.

Благодаря за вниманието!!!

Колегa не се зaнимaвaй сложи си оригинaлнaтa кутийкa и си свиркaй!

Не че не е възможно дa се сложи другa кутия но не си зaслужaвa дaже бих кaзaл че ефектa е обрaтен.

Преди години кaрaх еднa мaздa 626 1.8 90к.с и я ползвaх сaмо зa дълги пътувaния (търново-софия-търново-вaрнa-търново и т.н.) и го осъществих тоя номер кaто сменихме петa със зaбчaткa от 929 2.7(мисля че толковa беше aко не грешa) и нa петa със 2250 об. бях нa 120км.

Е нa мaгистрaлaтa беше добре кaто подържaш постоянa скорост и нямa кой дa се пречкa ,обaче стaнa муднa и тромaвa и нa двупосочно постояно четвъртa зa изпревaрвaния и бaири aбе мъкa голямa.

И кaто сметнaх рaзходa не че не пaднa aми се кaчил с литър нaгоре.

Нa първия гaлaнт двойкa кaто ревнa кутиятa мислех пaк дa сложa от дизел(щот е по лесно отколкото нa другa) и имaше в нaличност и кaто гледaх че рaзликaтa е мaлкa в предaвaтелните числa ,но се откaзaх щот 136коня обaче след 3000об преди товa сa си спънaти и се откaзaх зa дa не стaне кaкто с мaздaтa(добре че скъсa aнгренaжa че дa се отървa от мaздето).

Тa нaкрaтко или си ремонтирaй кутиятa или я смени със същaтa кaкто нaпрaвих aз и се зaбaвлявaй.

 

П.П. A ръмженето е нaй вероятно от лaгерa нa първичния вaл.

90% от нaс сa минaли този път със кутийките.

Редактирано от al_bandi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се на колегата, че ще ползвам темата, но ме интересува, каква е възможноста на галант 2,0 136кс. 97г., да се сложи кутия (скоростна) от друг галант с различен по обем двигател както и година на производство?

Целта ми е, да смъкна оборотите на пета предавка, тъй като пътувам предимно на дълги разтояния,

Избора ти не е много голям, само от същия галант, със същия обем само, че дизел . Но не очаквай да ти свали кой знае колко оборотите, разликата в 5-та не е чак толкова голяма .

От друго поколение галант не можеш да ползваш кутия, защото ще имаш 5 задни скорости и 1 предна .:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

П.П. A ръмженето е нaй вероятно от лaгерa нa първичния вaл.

90% от нaс сa минaли този път със кутийките.

 

 

Уфффф!!! Олекна ми.

Само да я сваля и ще видим къв е дерта. Дано да е лагер.

Благодаря колега!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От друго поколение галант не можеш да ползваш кутия, защото ще имаш 5 задни скорости и 1 предна .:D

И тва е решение. Обръшам волана и седалките, местя чистачките на задната врата и ще имам мотокар :icon_thumbup:

 

Само да попитам... ако се окажат лагери, коя марка са най-добрия заместител на сегашните? Евентуално, от къде мога да ги поръчам, понеже колата ще се прави във Велинград, а в местните бутици за авточасти, едва ли ще имат налични....тааа за тва де.

Редактирано от fullfog
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лагери само оригинални, много силно препоръчително да смениш и на вторичен вал. Около 70-80лв излизат двата лагера оригинални. Дай си вин номера да ти извадя номерата или си ги извади сам от тук. След това може да си ги поръчаш най-евтино от тук - чака се ок. 10 дни доставка и ти ги пращат по Еконт.

 

Маслото след това също е добре да е :mitsu-smiley: , примерно от Ратола наливно 75W85 API GL4 - това последното е важно каквото и марка да е маслото а с W85 (вместо W90) уж по-добре превключва зимата на студен двигател. Най-влизката Ратола то Велинград е в Пловдив. Носи си шишета. Кутията събира 2.2 литра, така че ще ти трябват 3 да си купиш. Или 2 и да налееш 200мл някакво друго ако ти се правят цигании.

 

Успех с ремонта - след това се раждаш и настава тишина, колата набира по-добре .. ако си я харесваш го направи, няма да съжаляваш. Дано само не излезе и други части че ти трябват с тази пета дето я споменаваш - ако е така, схемата е същата - каталога, номера, Люцкан във Варна. Или за 2.0 мотора скорости втора употреба също е вариант според форумното разбиране, че по-малко страдат заради по-малкия въртяш момент на мотора ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ама като е 75W85 и най-вероятно ще е минерално масло, а 75W90 е синтетично, според има разлика и то голяма в полза на синтетичното. За по-доброто превключване зимата, според мен проблема е в помпите на съединителя. Правих кутията, сменях маслото и зимата същата работа втората влиза малко по-трудно или леко задържа. Решението: смяна на горната и долната помпа на съединителя, зимно време преди да се запали колата или веднага след като е запалена, да се помпи съединителя 10-тина пъти и след това да се включва на скорост и да се тръгва,все пак течността в помпите също е ледена и много гъста и има нужда да загрее, за да може като се натисне педала, веднага да се мръдне вилката, а не след 1-2 секунди. За лагера на вторичния вал и аз подкрепям,добре е да се смени. Синхронизатора на 2-ра също,но стига да имаш пари, че последно беше 150 лева.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа. Благодаря за съветите Ви!

Понеже си обичам колата, задника и семейството, до сега компромиси с частите и консумативите по колите ми не съм правил.

Относно синхронизатора на втора скорост, нямам никакви забележки към него. включва нормално без усилие и независимо от оборотите на двигателя.

Стискам палци да са само лагери че иначе.... ша се търси кутия.

:drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ама като е 75W85 и най-вероятно ще е минерално масло, а 75W90 е синтетично, според има разлика и то голяма в полза на синтетичното.

Не мисля че 75w85 маслото с ОЕ номер Митсубиши по каталог за по-стари кутии и GL4 спецификация (важно заради материала на синхронизаторите) , супер светло на цвят и на цена 34лв литъра (по спомен, дали не беше и 37) е минерално. А 75w90 пък изобщо не е задължително да е 100% синтетика, примерно на мотул motylgear e 75%, а е супер масло. Относно помпите зимата и на мен ми е правило впечатление задържането заради студена сп. течност когато бях с EBC, но след това с TRW това го няма, а уж и двете са dot4.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа. Благодаря за съветите Ви!

Понеже си обичам колата, задника и семейството, до сега компромиси с частите и консумативите по колите ми не съм правил.

Относно синхронизатора на втора скорост, нямам никакви забележки към него. включва нормално без усилие и независимо от оборотите на двигателя.

Стискам палци да са само лагери че иначе.... ша се търси кутия.

:drinks:

Ако си обичаш и портфейла, търси си направо читава кутия от 2.0 136 коня или от дизел .:)

Щом си изгубил 5-та, освен двете зъбни колела може да се наложи и блокова ос да търсиш и с тези "оригинални" лагери и синхронизатори дето те съветват да слагаш, нещата ще идат към хилядарка .

 

Ако все пак започнеш да ремонтираш твоята кутия, запомни едно нещо от мен, Мицубиши лагери не произвежда, ;) правят ги едни други фирми, НТН, НСК и Койо, та на която и от трите фирми да намериш лагер от магазин за лагери, все ще е с 2, 3, или 4 пъти по евтин от т.н. оригинални .

В Пловдив най заредени с лагери са фирма Триера .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това 100% е така, въпроса е че лагери има дето пасват на размер но на екплоатационни параметри и материали дали са същите се разбира след 2 месеца като закъркори кутията отново. Специално за лагера на вторичния вал би ли предоставил парт номер по някоя от изброените марки, ще бъде полезно за всички..? Защото всеки говори общи приказки, но като стане въпрос реално да се приложат съветите, иди го търси. А с ОЕ лагерите които са 70-80лв двата, да се спестят, колко ... 40лв примерно като се вземат "същите" от "официален" вносител на NTN ?

За мен най-лесно и сигурно е да си взема нещо, което със сигурност е за колата, а не да спестя 40-50 лв днес, а утре да дам още 150-200 за поредно сваляне на кутията и да загубя еди си колко време и нерви.. и тази логика съшествува, вярвам няма да отречеш ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това 100% е така, въпроса е че лагери има дето пасват на размер но на екплоатационни параметри и материали дали са същите се разбира след 2 месеца като закъркори кутията отново. Специално за лагера на вторичния вал би ли предоставил парт номер по някоя от изброените марки, ще бъде полезно за всички..? Защото всеки говори общи приказки, но като стане въпрос реално да се приложат съветите, иди го търси. А с ОЕ лагерите които са 70-80лв двата, да се спестят, колко ... 40лв примерно като се вземат "същите" от "официален" вносител на NTN ?

За мен най-лесно и сигурно е да си взема нещо, което със сигурност е за колата, а не да спестя 40-50 лв днес, а утре да дам още 150-200 за поредно сваляне на кутията и да загубя еди си колко време и нерви.. и тази логика съшествува, вярвам няма да отречеш ..

Това за къркоренето на кутията след 2 месеца от личен опит ли го казваш, т.е пробвал ли си го или така си решил, че ще стане, ако лагерите не са "оригинални" . Те добре, че оригиналните дето ги вграждат в колата никога не къркорят .:D

И за какво ти е парт номер на заместител, като ти ползваш само оригинални ? .:) Ако все пак решиш някога да пробваш, ето ти го номера по KOYO - 70591SH .:molq:

А, и лагерите в кутията не са 2, а са 6 и понякога се налага да се сменят всичките и спестените пари стават почти толкова, колкото да си купиш и кутия втора ръка .;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега остава да кажеш къде точно го има в наличност този KOYO - 70591SH и колко струва и съм те признал.

 

Иначе локуми не ми се разтягат, но ако съм си оставил кутията да стигне до и 6-те лагера да са за смяна, то наистина тя ще е за боклука и ще съм се насочил към друга кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се че ви прекъсвам купона, но само да попитам, сигурно ли е че, ако взема кутия ит двойка дизел, ще пасне без преправяници на двойка бензинова?

Синхронизаторите на скоростите еднакви ли са?

Благодаря за вниманието.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се че ви прекъсвам купона, но само да попитам, сигурно ли е че, ако взема кутия ит двойка дизел, ще пасне без преправяници на двойка бензинова?

Синхронизаторите на скоростите еднакви ли са?

Благодаря за вниманието.

Ако не е сигурно, нямаше да ти напиша да търсиш такава, а някаква друга или само от 2.0 бензин .:)

Всичко по кутиите е еднакво с изключение на зъбчатките на 5-та предавка .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...