Премини към съдържание

Двигателят се форсира


-Margrave-

Препоръчано мнение

След запалване двигателят започва да се форсира от 1200 до 2000 оборота, като това става на всеки една две секунди.Колата няма мощност и се движи на тласъци.Проверих дебитомера и го почистих с обезмаслител.Проверих му параметрите, всичко е в нормата.Проверих температурния датчик и той е добре.Филтърът за горивото е нов.Бензиновата помпа работи.Електронният блок не може да се тества с лаптоп защото е от първите.Моля за съвет.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свети ли ти чека?

Иначе лаптоп не ти трябва, става и с обикновен аналогов мултицет :rolleyes:

Ето ти един полезен линк как става тая работа - http://www.mivec.co.nz/tech/Mitsu_DiagCode.pdf

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах този проблем на 4г15 на лансер,оказа се дебитомер и датчик коляннов вал, по принцип само дебитомера беше проблема.

Поздрави! И дано се оправи скоро;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Проверих дебитомера и го почистих... Проверих му параметрите, всичко е в нормата. Проверих температурния датчик и той е добре...

Как ги проверихте тези датчици... (особено дебитомера)?

... А ако има проблем с окабеляването (датчик-ЕКУ), или в самото ЕКУ? Важното е да се провери какви данни получава ЕКУ-то...

... Електронният блок не може да се тества с лаптоп защото е от първите.

...Може, може... И с лаптоп, и с десктоп, а има и МУТ, КарманСкан...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомерът се измерва лесно.Изключва се щепселът и се измерва съпротивлението му при различни температури.От другата страна при контакт се измерват напреженията.При мен всичко излезе както го пише.Проблемът е, че няма значение дали и включен или не дебитомерът.Относно ЕКУ поне в Шумен няма кой да го тества.Наистина не съм проверил какви данни отиват в ЕКУ .Трябва да търся по кабелите кой къде отива, защото нямам схема.А бе с нашите стари коли никой не ще да се занимава.Трима ми отказаха още докато кажа годината и проблема.Георге от Ямбол помогни ако можеш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То има кой,ама с толкова стара кола,не вярвам да се хване да се занимава,пък и бензинова. Ако е дебитомера проблема,трябва на включена и изключена букса (не щепсел,печката има щепсел колега ! ) да има разлика в работата на двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

-Margrave-,

 

Ако имате нужните познания и умения - направете си необходимия адаптер/кабел (софтуерa e free).

Тук е описано подробно, не е сложно.

Аз съм си направил първата схема+ТМО логер - всичко работи. Напълно достатъчно е...

Електро-схеми -> тук проверихте ли?

 

stevensgr правилно е подсказал - с включен и изключен дебитомер ->трябва да има разлика в работата на мотора.

Пробвахте ли по начина, посочен от turbotobg - да прочетете грешките в ЕКУ-то (гадничко е, но става!)

---------------------------------

Проверката на VAF-а не е чак толкова лесна...

Честотата (Hz) дето се подава към ЕКУ - с омметър/волтметър нестава...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ръчкайте в електрониката, тя е "Хитачи" /според народния фолклор/ и изключително рядко се поврежда. Аз карах 8 мекеца на моя дизел без датчик на коляновия вал. Беше малко по-мудна при ускорение и ми светеше "чек-енжина". Нищо друго.

Най-вероятно причината е нещо елементарно, но трябва да се провери "изместо" едно по едно.

Вакууми, някое спукано маркуче на кофти място или лош контакт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я, колко интересно! Мислех си, че за моята няма диагностика. Сега отивам да проверя схемите и софтуера.

 

А на "Хитачи-то", между другото, може да провериш кондензаторите. Прочети за Mitsubishi- ЕКУ-тата и проблемите с кондензаторите.

Също се ослушвай дали не щрака на пресекулки релето на бензиновата помпа - един от симптомите на заминали кондензатори (ЕКУ-то се ресетва).

Ако помпата работи, провери и горивото.

 

Дръпни си сервизното, дето е 1687 страници - там има напътствия за проверка с мултицет, осцилоскоп и т.н.

 

Не знам за дебитомера - мислех си че връща импулси - как си го проверил с омметър..?

 

Между другото без дебитомер мисля, че ще запали, ама може би няма да държи адекватно празен ход и др. - опитай със и без подаване на газ.

 

Пиши после какво е станало, ще го измислим!

 

edit: Сега видях, че си споменал, че няма разлика между включен и изключен дебитомер. Включи дебитомера и пробвай:

1. без TPS.

2. дали тече бензин - като стиснеш маркучето след регулатора дали усещаш нещо да тече вътре на тласъци.

3. при мен имаше проблем с уплътнението на бензиновата помпа към фланеца на резервоара - и пак така накъсваше, но на по-голяма мощност. И освен това, понеже след престой бензинът се стичаше обратно в резервоара, при първо палене трябваше да въртя на стартер няколко пъти.

4. и дали не щрака релето за бензиновата помпа..

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички колеги за отзивчивостта.Вече писах че с и без дебитомер проблема си го има.Бензин има.След горивния филтър налягането е голямо.Иначе двигателят пали лесно.Първите две минути всичко изглежда добре, докато спре да работи смукача.След това започва да се форсира на всеки 1 -2 сек.При натискане на педала на газта не се форсира,т.е. не чува че му подавам газ и заглъхва.Как се мери потенциометъра на дросела?А относно дебитомерът не подава импулси , а променя съпротивлението си в зависимост от температурата.Относно правенето на адаптер нямам условия.А за кондензаторите.Всичките електролити са сменени.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как се мери при твоя галант. Навремето мерих на опела ми. Съпротивление беше в нормите. Сглобих го обратно и проблемът изчезна. Явно е било до недобра връзка.

Доколкото знам ел. моторчето за празния ход и потенциометърът на дроселовата клапа имат по-голямо значение при горещ двигател.

На старите коли няма много смисъл в самодиагностиката и в диагностиката (свързване с ЕКУ). Сегашните коли имат много повече сензори и имат индикации дори за изгоряла крушка. По-скоро трябва да се намери онзи подробен мануал от 1600 страници, да се намерят начините за проверка и да се направи проверка на основните датчици. Според мен проблемът не е в тока от свещите (вкл кабели, бобина, комутатор) и не е в горивото. Дори в качеството на сместа не е. Някой датчик не работи и бърка цялата работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Или вече му е износен стъпковият мотор и си прави каквото си иска на празен ход.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Що бе, при подаване на газ моторчето за празен ход не играе (нали при най-малкото настъпване на педала, вече не си в празен ход..:)

Карал съм за проба и без TPS - не е чак-толкова страшно. (значи проблемът в случая не е от него).

Дебитомерът е много по-важен за смесообразуването, а TPS-а само за да разбере ЕКУ-то какво се опитваш да направиш.

 

С какво провери налягането в рейката? - казваш, че горивото е ок. (в книжката пише как се проверява горивната система)

 

Интересно, защо нямаш разлика със и без дебитомер. - Ако изчезне дебитомерът, ЕКУ-то се опитва да гадае по оборотите и положението на дроселовата клапа - което е доста далеч от реалното измерване.

Мисля, че ще се отрази на работата липсата на дебитомер. (освен ако и без това не работи - и откачането му не води до никаква разлика)

 

При мен дебитомерът май беше с импулси. Но ти си знаеш твоят какъв е - може би е различен от моя.

 

Има смисъл от диагностика със свързването към ЕКУ - но много хора нямат специализиран софтуер или тестер за тези ЕКУ-та.

(напр. веднага можеше да кажеш дали работи дебитомерът) Но с осцилоскоп можеш да видиш много от нещата и без да имаш друга диагностика.

 

И малко неточно описваш нещата - форсира се, ама от колко оборота стават колко. Ако искаш запиши звука на двигателя, че да гадаем какво става.

Също се закачи за ламбда-сондата и виж сместа богата ли е, бедна ли е..?

 

Като подаваш газ - никаква реакция ли няма? - заглъхва, ама после развърта или изобщо не може да тръгне да се движи колата..?

 

Провери също масата и захранването до всички датчици.

 

Няма да се учудя, ако проблемът излезе в някое от вече проверените неща.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега още в началото описах ,че оборотите от около 1000 отиват на 2000 и веднага падат.Това се повтаря на 1 до 2 сек.Като подаваш газ зъглъхва и не се развърта,т.е. педалът на газта не влияе.Но в началото докато работи смукачът е добре около 4 до 5 мин.Нека се оправи малко времето ще се опитам да проверя кабелите на датчиците.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега още в началото описах ,че оборотите от около 1000 отиват на 2000 и веднага падат.Това се повтаря на 1 до 2 сек.Като подаваш газ зъглъхва и не се развърта,т.е. педалът на газта не влияе.Но в началото докато работи смукачът е добре около 4 до 5 мин.Нека се оправи малко времето ще се опитам да проверя кабелите на датчиците.

 

Според мен смуче въздух отнякъде.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...