-Margrave- Публикувано 21 октомври 2014 Сподели Публикувано 21 октомври 2014 След запалване двигателят започва да се форсира от 1200 до 2000 оборота, като това става на всеки една две секунди.Колата няма мощност и се движи на тласъци.Проверих дебитомера и го почистих с обезмаслител.Проверих му параметрите, всичко е в нормата.Проверих температурния датчик и той е добре.Филтърът за горивото е нов.Бензиновата помпа работи.Електронният блок не може да се тества с лаптоп защото е от първите.Моля за съвет. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
turbotobg Публикувано 21 октомври 2014 Сподели Публикувано 21 октомври 2014 Свети ли ти чека? Иначе лаптоп не ти трябва, става и с обикновен аналогов мултицет :rolleyes: Ето ти един полезен линк как става тая работа - http://www.mivec.co.nz/tech/Mitsu_DiagCode.pdf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
-Margrave- Публикувано 21 октомври 2014 Автор Сподели Публикувано 21 октомври 2014 Чека по принцип си свети от години.Но си работеше нормално.Възможно ли е нещо дроселовата клапа? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
-Margrave- Публикувано 22 октомври 2014 Автор Сподели Публикувано 22 октомври 2014 На електронния блок има надпис MD 17 55 15 и E2T 36274. Някой предлага ли такъв? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kal4o Публикувано 22 октомври 2014 Сподели Публикувано 22 октомври 2014 Имах този проблем на 4г15 на лансер,оказа се дебитомер и датчик коляннов вал, по принцип само дебитомера беше проблема.Поздрави! И дано се оправи скоро;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
George_B Публикувано 22 октомври 2014 Сподели Публикувано 22 октомври 2014 ...Проверих дебитомера и го почистих... Проверих му параметрите, всичко е в нормата. Проверих температурния датчик и той е добре...Как ги проверихте тези датчици... (особено дебитомера)?... А ако има проблем с окабеляването (датчик-ЕКУ), или в самото ЕКУ? Важното е да се провери какви данни получава ЕКУ-то...... Електронният блок не може да се тества с лаптоп защото е от първите....Може, може... И с лаптоп, и с десктоп, а има и МУТ, КарманСкан... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
-Margrave- Публикувано 23 октомври 2014 Автор Сподели Публикувано 23 октомври 2014 Дебитомерът се измерва лесно.Изключва се щепселът и се измерва съпротивлението му при различни температури.От другата страна при контакт се измерват напреженията.При мен всичко излезе както го пише.Проблемът е, че няма значение дали и включен или не дебитомерът.Относно ЕКУ поне в Шумен няма кой да го тества.Наистина не съм проверил какви данни отиват в ЕКУ .Трябва да търся по кабелите кой къде отива, защото нямам схема.А бе с нашите стари коли никой не ще да се занимава.Трима ми отказаха още докато кажа годината и проблема.Георге от Ямбол помогни ако можеш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 23 октомври 2014 Сподели Публикувано 23 октомври 2014 То има кой,ама с толкова стара кола,не вярвам да се хване да се занимава,пък и бензинова. Ако е дебитомера проблема,трябва на включена и изключена букса (не щепсел,печката има щепсел колега ! ) да има разлика в работата на двигателя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 23 октомври 2014 Сподели Публикувано 23 октомври 2014 Потенциометър на дроселовата клапа (TPS) проверен ли е? Измерва се съпротивление. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
George_B Публикувано 23 октомври 2014 Сподели Публикувано 23 октомври 2014 -Margrave-, Ако имате нужните познания и умения - направете си необходимия адаптер/кабел (софтуерa e free).Тук е описано подробно, не е сложно.Аз съм си направил първата схема+ТМО логер - всичко работи. Напълно достатъчно е...Електро-схеми -> тук проверихте ли? stevensgr правилно е подсказал - с включен и изключен дебитомер ->трябва да има разлика в работата на мотора.Пробвахте ли по начина, посочен от turbotobg - да прочетете грешките в ЕКУ-то (гадничко е, но става!)---------------------------------Проверката на VAF-а не е чак толкова лесна...Честотата (Hz) дето се подава към ЕКУ - с омметър/волтметър нестава... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 23 октомври 2014 Сподели Публикувано 23 октомври 2014 Не ръчкайте в електрониката, тя е "Хитачи" /според народния фолклор/ и изключително рядко се поврежда. Аз карах 8 мекеца на моя дизел без датчик на коляновия вал. Беше малко по-мудна при ускорение и ми светеше "чек-енжина". Нищо друго.Най-вероятно причината е нещо елементарно, но трябва да се провери "изместо" едно по едно.Вакууми, някое спукано маркуче на кофти място или лош контакт. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 23 октомври 2014 Сподели Публикувано 23 октомври 2014 (редакция) Я, колко интересно! Мислех си, че за моята няма диагностика. Сега отивам да проверя схемите и софтуера. А на "Хитачи-то", между другото, може да провериш кондензаторите. Прочети за Mitsubishi- ЕКУ-тата и проблемите с кондензаторите.Също се ослушвай дали не щрака на пресекулки релето на бензиновата помпа - един от симптомите на заминали кондензатори (ЕКУ-то се ресетва).Ако помпата работи, провери и горивото. Дръпни си сервизното, дето е 1687 страници - там има напътствия за проверка с мултицет, осцилоскоп и т.н. Не знам за дебитомера - мислех си че връща импулси - как си го проверил с омметър..? Между другото без дебитомер мисля, че ще запали, ама може би няма да държи адекватно празен ход и др. - опитай със и без подаване на газ. Пиши после какво е станало, ще го измислим! edit: Сега видях, че си споменал, че няма разлика между включен и изключен дебитомер. Включи дебитомера и пробвай:1. без TPS.2. дали тече бензин - като стиснеш маркучето след регулатора дали усещаш нещо да тече вътре на тласъци.3. при мен имаше проблем с уплътнението на бензиновата помпа към фланеца на резервоара - и пак така накъсваше, но на по-голяма мощност. И освен това, понеже след престой бензинът се стичаше обратно в резервоара, при първо палене трябваше да въртя на стартер няколко пъти.4. и дали не щрака релето за бензиновата помпа.. Редактирано 23 октомври 2014 от dreadx Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
-Margrave- Публикувано 24 октомври 2014 Автор Сподели Публикувано 24 октомври 2014 Благодаря на всички колеги за отзивчивостта.Вече писах че с и без дебитомер проблема си го има.Бензин има.След горивния филтър налягането е голямо.Иначе двигателят пали лесно.Първите две минути всичко изглежда добре, докато спре да работи смукача.След това започва да се форсира на всеки 1 -2 сек.При натискане на педала на газта не се форсира,т.е. не чува че му подавам газ и заглъхва.Как се мери потенциометъра на дросела?А относно дебитомерът не подава импулси , а променя съпротивлението си в зависимост от температурата.Относно правенето на адаптер нямам условия.А за кондензаторите.Всичките електролити са сменени. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 24 октомври 2014 Сподели Публикувано 24 октомври 2014 Не знам как се мери при твоя галант. Навремето мерих на опела ми. Съпротивление беше в нормите. Сглобих го обратно и проблемът изчезна. Явно е било до недобра връзка.Доколкото знам ел. моторчето за празния ход и потенциометърът на дроселовата клапа имат по-голямо значение при горещ двигател. На старите коли няма много смисъл в самодиагностиката и в диагностиката (свързване с ЕКУ). Сегашните коли имат много повече сензори и имат индикации дори за изгоряла крушка. По-скоро трябва да се намери онзи подробен мануал от 1600 страници, да се намерят начините за проверка и да се направи проверка на основните датчици. Според мен проблемът не е в тока от свещите (вкл кабели, бобина, комутатор) и не е в горивото. Дори в качеството на сместа не е. Някой датчик не работи и бърка цялата работа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 24 октомври 2014 Сподели Публикувано 24 октомври 2014 Или вече му е износен стъпковият мотор и си прави каквото си иска на празен ход. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 24 октомври 2014 Сподели Публикувано 24 октомври 2014 Що бе, при подаване на газ моторчето за празен ход не играе (нали при най-малкото настъпване на педала, вече не си в празен ход..Карал съм за проба и без TPS - не е чак-толкова страшно. (значи проблемът в случая не е от него).Дебитомерът е много по-важен за смесообразуването, а TPS-а само за да разбере ЕКУ-то какво се опитваш да направиш. С какво провери налягането в рейката? - казваш, че горивото е ок. (в книжката пише как се проверява горивната система) Интересно, защо нямаш разлика със и без дебитомер. - Ако изчезне дебитомерът, ЕКУ-то се опитва да гадае по оборотите и положението на дроселовата клапа - което е доста далеч от реалното измерване.Мисля, че ще се отрази на работата липсата на дебитомер. (освен ако и без това не работи - и откачането му не води до никаква разлика) При мен дебитомерът май беше с импулси. Но ти си знаеш твоят какъв е - може би е различен от моя. Има смисъл от диагностика със свързването към ЕКУ - но много хора нямат специализиран софтуер или тестер за тези ЕКУ-та.(напр. веднага можеше да кажеш дали работи дебитомерът) Но с осцилоскоп можеш да видиш много от нещата и без да имаш друга диагностика. И малко неточно описваш нещата - форсира се, ама от колко оборота стават колко. Ако искаш запиши звука на двигателя, че да гадаем какво става.Също се закачи за ламбда-сондата и виж сместа богата ли е, бедна ли е..? Като подаваш газ - никаква реакция ли няма? - заглъхва, ама после развърта или изобщо не може да тръгне да се движи колата..? Провери също масата и захранването до всички датчици. Няма да се учудя, ако проблемът излезе в някое от вече проверените неща. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
-Margrave- Публикувано 25 октомври 2014 Автор Сподели Публикувано 25 октомври 2014 Колега още в началото описах ,че оборотите от около 1000 отиват на 2000 и веднага падат.Това се повтаря на 1 до 2 сек.Като подаваш газ зъглъхва и не се развърта,т.е. педалът на газта не влияе.Но в началото докато работи смукачът е добре около 4 до 5 мин.Нека се оправи малко времето ще се опитам да проверя кабелите на датчиците. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 25 октомври 2014 Сподели Публикувано 25 октомври 2014 Колега още в началото описах ,че оборотите от около 1000 отиват на 2000 и веднага падат.Това се повтаря на 1 до 2 сек.Като подаваш газ зъглъхва и не се развърта,т.е. педалът на газта не влияе.Но в началото докато работи смукачът е добре около 4 до 5 мин.Нека се оправи малко времето ще се опитам да проверя кабелите на датчиците. Според мен смуче въздух отнякъде. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.