Само с лека поправка - Киа се замесва в нещата доста по-късно, чак през 1998-ма година, когато Хюндай добива 51% от нея, след като Киа обявява фалит през 1997. А че имало съюз между три марки е имало и все още си го има, но не са Мицубиши, Хюндай и Киа, ами Мицубиши, Хюндай и Крайслер и сега се нарича GEMA (Global Engine Manufacturing Alliance). А историята е дълга и интересна. Както повечето от вас знаят, историята на компаниите Мицубиши(634 към 12.2016) започва преди повече от 140 години. А в последните 100 години Мицубиши имат и пръст в автомобилната история на света. Едва през 1970г. обаче се обособява Mitsubishi Motors Company като отделна компания. Тази нова компания, изцяло собственост на досегашната Mitsubishi Heavy Industries се оглавява от един инженер от авиационния отдел - Томио Кубо. Именно г-н Кубо е основния виновник за тези съюзи. Още в началото на 70-те той осъзнава, че трябва да увеличат износа на автомобили. Така на първо време се съюзяват с Крайслер. Отначало Крайслер продават японски автомобили в САЩ и Австралия под техни имена. Малко по-късно, Мицубиши купува изцяло завода на Крайслер в Австралия и го кръщава Mitsubishi Motors Australia, където до 2008ма си произвеждат автомобили за австралийския пазар. Към края на 80-те пък пак заедно с Крайслер основават DSM - Diamond Star Motors в САЩ. Така се ражда и модела Еклипс. Но да се върнем към 70-те отново и към темата Хюндай. До тогава Хюндай сглобяват модела Кортина на Форд, но решават, че е време за първия корейски автомобил. Така през 75-та се появява и той - Хюндай Пони. С дизайн на Джуджаро и задвижване от Мицубиши. И така Хюндай залагат изцяло на технологии от Мицубиши до края на 90-те. До този период силовото предаване е почти 1:1 с това на Мицубиши. Вече от края на 90-те, когато се замесва и Киа, на същата база корейците започват да си доразвиват нещата и вече има по-значителни разлики. Подобна е историята и на малайзийския Протон.