therapist Публикувано 8 септември 2014 Сподели Публикувано 8 септември 2014 Здравейте, От година имам Галант 1999г. V6 2.4 16V модела, вече ми се налага да сменям криви дискове за втори път (изминал съм едва 20,000км). Млад шофьор съм и не претендирам, че не съм спирал неправилно и да съм спомогнал за износването. В този форум четох, че като цяло колата има такъв проблем заради малки дискове и реших да сменя сегашните с такива с по-голям диаметър. Какво още се сменя освен тях при промяната и рентабилно ли е? Кой може да ме консултира по темата в София и кой може да извърши смяната? Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 8 септември 2014 Сподели Публикувано 8 септември 2014 (редакция) Малко по-надолу чети в темата ъпгрейд на спирачната система. Дали е рентабилно? Не знам. Аз си карам с фабричните, но щадя спирачките. Добре е да минеш на 294 мм от вр4 с двубутални апарати. Колко струва нямам идея. Иначе DJ Tymbi се занимава с ремонти на коли в София. Ще го намериш из темите. Един цитат от колега. Пускам го 1:1 :Значи моята сегашна спирачна конфигурация е следната:1.) 2001 фейслифт Еднобутални апарати с дискове 276мм предни и 262мм задни. Искам да я сменя, защото колата не спира определено. Пробвах схемата с ебц 276 и грийн стъф накладки отпред и отзад. Освен че дисковете се изкривиха за 3 месеца, Пламен ги носи да ги шлайфат и пак се изкривиха, друго съществено не се случи.2.) на Вр4 дисковете са 294мм предни и 280мм задни. Простата аритметика показва 18мм+ отпред и отзад и двубутални апарати отпред с по-големи накладки, както казва колегата Ммоторс. А пък елементарното умозаключение, е че би трябвало да спира повече.3.) Brake master cylinder 1 1/16. Пропускате го в коментарите този тънък момент. Преведено това трябва да значи горна помпа на спирачната система( поправете ме ако греша). Справка в английския вр4 форум показва, че всички ево 6 са с тази помпа, включително и ВР4 преди забележете преди Фейслифта. След фейслифта всички Вр4 са с 1", както и всички обикновенни галанти.Размера има ли значение? Ако не говорим за автомобили не, но в конкретния случай да :icon_clap: . Колегите от английския форум са писали, че се подобрява чувството за Spongyness в педала. Всички знаете английски, всеки да си го преведе както иска. Естествено това са субективни мнения за някои галанта спира супер за други не, въпроса е че аз искам да пробвам тази конфигурация и да се надявам,че най-накрая ще се почувства нещо като спирачка. Няма да сравнявам спирането на галантино с тойотата на майка ми(корола ) и факта, че трябва да си нося щпатулка за да си изшкуря лицето от предното стъклото първите няколко пъти след спиране.4.) Шенкели на галант с еднобутални апарати не нтрябва да се сменят, ако ви дойде налудничевата идея да правите такива схеми за Бога братя не го правете :D . Супортите на вр4 апаратите са 160мм(проверено с шублера), които пък пасват точно на шенкелите на галанти след фейслифта и еднобутални, повтарям еднобутални апарати.5.) VR4 понеже се множат във нашия форум, което е повод за гордост според мен, ще вметна само че въпросната брембо конверсия от ево 4,5,6,7,8,9 си пасва и на нашите галанти, защото и на брембото отстоянието е 160мм, но там поради, големината на апарата и самите дискове, които са 320мм :blink: , ви трябват минимум 17 с малко ет под 30 за по-сигурно, защото SLX е с тази конверсия и ми каза, че си е взел джанти OZ с ет 35, който не влизат и опират в апаратите. 6.) Разпробиването на дисковете от 5 на 4х114,3 става на координатна машина. Проверено при колегата Jovany1, с който говорих. Той кара вече една година така без никакви проблеми. Справката и в английския форум показва, че има колеги с навъртяни по 40 хил км, които също нямат проблеми. Въпрос на избор за разпробиването, аз ще го направя, поради простата причина че дискове с такива размери не се намират на 4х114,3.7.) Braded rake lines дали подобряват нещо не съм сигурен, тук е момента да питам ако някой може да прати линк или знае откъде мога да си купя въпросните стоманени мъркучета.Ами общо взето това знам аз, благодаря за четенето.ПП В заключение само бих добавил: Никога не е лесно. Така, това беше цитатът. По спомен към момента ЕВС дискове на 276 мм с някакви стъф накладки (грийн, ред и т.н.) само за отпред излизат към 500 лева. Това е груба цифра, но не е евтин вариант. Плюс това е пробван и колата все така си не спира ... за жалост. За това почнах с 294 мм от вр4. И на мен ми е интересна цената към момента. Редактирано 8 септември 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 8 септември 2014 Сподели Публикувано 8 септември 2014 Колата спира идеално за класа си. При изправна спирачна система НЕ криви дискове. Това е! Приеми го като доста години опит и наблюдение върху тази "проблемна" част. При износени супорти и водачи - дисковете заминават за 5000км. Това е пример за неизправна спирачна система. Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 8 септември 2014 Сподели Публикувано 8 септември 2014 (редакция) Спира грънци. Една вектра от първите 115 коня спира по-добре, един ровър 75 спира още по-добре, бенветата спират още по-добре.Дай да премерим спирачния път 100-0 на галант с изправни супорти и болт-водачи. Под 40 метра едва ли ще е. Ма не вярвам някой да рискува бъркане за нови дискове... А знаеш ли как се тестваха колите преди 25-30 години? 10 (десет) поредни спирания 100-0, спирачките на някои пушат, но те въпреки че леко отслабват и искат повече натискане върху педала, продължават да функционират. Тук ще станат на маймуна на повечето от колите ни при такъв тест. Редактирано 8 септември 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 8 септември 2014 Admin Сподели Публикувано 8 септември 2014 Така ли? Я да видим кой как спира.----------------------------------------------------------------Model Braking dist Normalised speed limit Kia Sportage 71.7m 63.55mph Toyota RAV4 64.3m 67.11mph Chevrolet Tahoe LT 62.2m 68.23mph Hyundai H1 Starex 61.5m 68.62mph Landrover Discovery V8i 59.4m 69.82mph Renault Twingo 1.2 58.5m 70.36mph Landrover Freelander 2.0 57.6m 70.90mph Jaguar XK8 56.7m 71.46mph Mitsubishi Pajero 3500 V6 55.9m 71.97mph Opel Corsa 1.0 12 V 55.9m 71.97mph Ford Galaxy 2.3 Trend 55.1m 72.49mph Peugot 806 2.0 16 v Premium 54.3m 73.03mph Lincoln Navigator 53.6m 73.50mph Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited 52.1m 74.55mph Opel Corsa 1.2 16V 52.1m 74.55mph Renault Megane Coach 52.1m 74.55mph Lancia Y elefantino 51.7m 74.84mph Lexus LS 400 51.4m 75.06mphToyota Landcruiser 100 V8 special 51.4m 75.06mph MCC Smart 50.1m 76.03mph Alfa Romeo Spider 2.0 TS 49.5m 76.49mph Mercedes ML 320 49.5m 76.49mph Renault Megane Scenic 1.9 dti 49.1m 76.80mph Volvo S 80 2.9 48.8m 77.03mph Mitsubishi Carisma 1.8 48.3m 77.43mph Mazda MX-5 1.9 16v 48.2m 77.51mph Opel Frontera 2.2 DTI 48.2m 77.51mph Alfa Romeo 156 2.4 TD 48.1m 77.59mph Volvo V 70 47.8m 77.83mph Ford Fiesta 1.3 47.7m 77.92mph Volvo S 40 1.8 47.7m 77.92mph Opel Monterey 3.5 V6 LTD 47.6m 78.00mph Renault Espace 2.0 16V RXE 47.6m 78.00mph Saab 9-5 3.0 V6 t SE 47.6m 78.00mph Suzuki Jimny 47.6m 78.00mph Hyundai Lantra 47.1m 78.41mph Aston Martin Vantage 47.0m 78.49mph Lexus GS 300 47.0m 78.49mph Lancia Delta HPE 2.0 HF 46.8m 78.66mph Ford KA 46.6m 78.83mph VW Sharan 46.5m 78.91mph Ford Escort 1.8TD Turnier 46.4m 79.00mph Jaguar XL8 4.0 Sovereign 45.9m 79.43mph Opel Tigra 1.6 45.9m 79.43mph Saab 9-3SE 2.2 TID 45.9m 79.43mph VW Golf Variant TDI 45.9m 79.43mph Audi A4 2.8 Avant 45.4m 79.86mph BMW 320 i 45.4m 79.86mph Fiat Barchetta 45.4m 79.86mph Ford Focus 1.4 i 16v 45.4m 79.86mph Mercedes A 170 CDI 44.9m 80.31mph Renault Espace V6 44.9m 80.31mph Ford Focus 1.8 DI Ghia 44.3m 80.85mph Ford Focus 1.8 DI Turnier 44.3m 80.85mph Peugeot 306 XR Break 44.3m 80.85mph VW Polo 75 44.3m 80.85mph Alfa Romeo 156 1.9 JTD 43.8m 81.31mph Fiat Multipla JTD 105 ELX 43.8m 81.31mph Mitsubishi Galant 1.8 43.8m 81.31mph Subaru Outback H6-3.0 43.6m 81.50mph Alfa Romeo 166 3.0 43.3m 81.78mph BMW 750 il 43.3m 81.78mph BMW X5 4.4i 43.3m 81.78mph Volvo S60 2.4 43.2m 81.87mph Audi A6 Avant 2.6 43.1m 81.97mph Chrysler 300 M 2.7 42.9m 82.16mph Mazda 626 TD 42.9m 82.16mph Subaru Impreza Turbo GT 42.9m 82.16mph Mercedes AMG E 5.5 42.8m 82.25mph Audi A4 2.8 Quattro 42.6m 82.45mph Audi A8 4.2 Quattro 42.4m 82.64mph Bentley Arnage 42.4m 82.64mph Chrysler Viper GTS 42.4m 82.64mph Mercedes ML 430 42.4m 82.64mph Mitsubishi GDI Space wagon 42.4m 82.64mph Renault Scenic RX4 42.4m 82.64mph Opel Astra 2.0 DI 16 v 42.2m 82.84mph Ford Mondeo 2.0 i GLX 42.0m 83.03mph Fiat Punto Sporting 41.9m 83.13mph Lotus Esprit Sport 350 41.9m 83.13mph Mercedes E 320 41.9m 83.13mph Opel Astra 1.6 Caravan 41.9m 83.13mph Peugot 406 2.0 hdi st 41.9m 83.13mph Saab 9-5 SE 2.3 Kombi 41.9m 83.13mph Volvo S 40 2.0 T 41.9m 83.13mph VW Golf 1.9 TDI 41.9m 83.13mph VW Passat V5 Comfortline 41.9m 83.13mph Peugeot 206 1.1 41.7m 83.33mph Audi A2 41.5m 83.53mph Audi A4 1.6 41.5m 83.53mph BMW 528 i 41.5m 83.53mph Volvo S 70 41.5m 83.53mph VW Golf 1.8 20V 41.2m 83.84mph Lotus Esprit GT3 41.1m 83.94mph Alfa Romeo 145 1.4 Twin 41.0m 84.04mph BMW 740 i 41.0m 84.04mph Camaro Z 28 41.0m 84.04mph Cadillac Seville STS 41.0m 84.04mph Opel Astra 2.0 DI caravan 41.0m 84.04mph Skoda Octavia 1.8 40.9m 84.14mph Mercedes E 430 40.8m 84.25mph Mercedes SL 500 Cabrio 40.7m 84.35mph Alfa Romeo Spider 40.6m 84.45mph Audi A3 1.8 40.6m 84.45mph BMW 316 i 40.6m 84.45mph BMW 530 d 40.6m 84.45mph Honda Accord 1.8i ES 40.6m 84.45mph Lancia Kappa Coupe 40.6m 84.45mph Mercedes A 140 40.6m 84.45mph Mercedes A 160 40.6m 84.45mph Mercedes AMG C 36 40.6m 84.45mph Mitsubishi GT0 40.6m 84.45mph Opel Vectra 2.0 DTI 16v 40.6m 84.45mph Renault Megane 1.9 dTi RXE 40.6m 84.45mph VW Passat TDI 40.6m 84.45mph Peugeot 40.5m 84.56mph BMW 540 i 40.4m 84.66mph Aston Martin DB7 Vantage 40.2m 84.87mph Citroen C5 3.0i V6 Exclusive 40.2m 84.87mph Ford Cougar 24 V Wild 40.2m 84.87mph Mercedes C 280 T 40.2m 84.87mph Mercedes SLK 200 40.2m 84.87mph VW Bora 2.3 V5 40.2m 84.87mph BMW Z3 1.9 MK Motorsp. 39.9m 85.19mph VW Passat VR5 39.9m 85.19mph Mitsubishi Galant 2.5 V6 39.9m 85.25mph Audi TT 1.8 T 39.8m 85.30mph BMW Z3 1.9 39.8m 85.30mph Ford Monde0 2.5 V6 Ghia 39.8m 85.30mph Jaguar S 39.8m 85.30mph Opel Vectra i 500 39.8m 85.30mph Toyota Previa 39.8m 85.30mph Mercedes C 200 cdi 39.5m 85.62mph Mercedes CLK Cabrio 39.4m 85.73mph Mercedes CLK 430 39.4m 85.73mph Mercedes E 280 39.4m 85.73mph Mercedes S 430 39.4m 85.73mph Mercedes AMG S 5.5 39.4m 85.73mph Seat Ibiza Cupra 2 39.4m 85.73mph BMW M 5 neu 39.2m 85.95mph VW Beetle 2.0 39.2m 85.95mph Audi A6 2.5 TDI 39.0m 86.17mph BMW 330 Ci 39.0m 86.17mph BMW 523 i Touring 39.0m 86.17mph BMW 540 i Hartge 39.0m 86.17mph BMW Z3 2.8 39.0m 86.17mph Mercedes C 180 39.0m 86.17mph Maserati Quatrop.V8 Evo 38.9m 86.28mph Jaguar X -Type 3.0 V6 Sport 38.7m 86.50mph BMW 323 ti compact 38.6m 86.61mph BMW 328 i 38.6m 86.61mph BMW 328 i Touring 38.6m 86.61mph BMW M3 neu 38.6m 86.61mph Lotus Elise 111s 38.6m 86.61mph Mercedes SL 600 38.6m 86.61mph Renault Laguna 3.0 V6 24V 38.6m 86.61mph Alpina B10 V8 38.5m 86.73mph Mercedes C 220 cdi 38.5m 86.73mph Mercedes C 280 38.3m 86.95mph Honda Integra Type R 38.2m 87.07mph Jaguar XKR Cabrio 38.2m 87.07mph Mercedes CLK 320 38.2m 87.07mph Mercedes SLK Carlsson CK 23 38.2m 87.07mph Porsche Boxter 38.2m 87.07mph BMW 320 d 37.8m 87.53mph BMW M Roadster 37.8m 87.53mph Citroen C5 2.2 HDI 37.8m 87.53mph Corvette C5 cabrio 37.8m 87.53mph Ferrari Maranello 37.8m 87.53mph Audi A3 1.6 37.5m 87.88mph AUDI S4 37.5m 87.88mph Audi TT 1.8 T Quattro 37.5m 87.88mph BMW Z3 2.0 37.5m 87.88mph BMW Z8 37.5m 87.88mph Ferrari F 355 F1 37.5m 87.88mph Ferrari Modena 37.5m 87.88mph Mercedes SLK 230 Kompr 37.5m 87.88mph Opel Vectra 2.0 16V Sport 36.9m 88.59mph Porsche 911 GT2 36.7m 88.83mph Honda S 2000 36.1m 89.56mph Mitsubishi Galant Ralliart 35.8m 90.83mph Porsche Carr.Cabr. 35.1m 90.83mph Porsche GT3 35.1m 90.83mph Porsche Boxter S 35.1m 90.83mph Porsche 911 Turbo 34.9m 91.09mph -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- http://www.edmunds.c.../road-test.html Иначе Илийката го е написал : При изправна спирачна система НЕ криви дискове! Това е! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 (редакция) Mitsubishi Galant Ralliart 35.8m 90.83mphMitsubishi Galant 2.5 V6 39.9m 85.25mph Има и Галант 1.8 ама не говорим за него. Айде не бързай с изказванията. И чети внимателно. Та и колегите горе са го написали ,че ако всичко е ок няма да имаш проблем. Редактирано 9 септември 2014 от МИХТИ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 Ще спре след 39,9 метра от 136 км/ч само ако накрая има бетонна преграда. От 85 км/ч - да. Порше 911 турбо е с такива тави отпред, че на галант въобще не може да се сложат, а разликата е твърде малка с рали арт и стандартен V6. Да не говорим, че 911 турбо спира за 34-5 метра от 100 км/ч и че рекордът за най-къс спирачен път се държи от Корвет - 30,4 м. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 9 септември 2014 Admin Сподели Публикувано 9 септември 2014 Сега не мога да разбера за какво спориш? Хората са направили тестове, написали са ти го черно на бяло.Спирачният път се изчислява не само от големината на дисковете, а от много други показатели.ASX е с малките дискове. Как тогава прави световен рекорд? http://www.youtube.com/watch?v=rtKbbyMEwp0 Тя темата беше за друго. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 (редакция) Добре, предавам се. Когато шофьор на :mitsu-smiley: натисне спирачките на своя автомобил движейки се на запад, продължителността на едно денонощие се увеличава. С гумите засилваме въртенето на Земята, така спираме. Ок. Мислех, че е Луната виновникът, но явно съм се объркал леко. ЕВС дискове може да се видят на този сайт. Също може в heed auto да се направи запитване и за накладки йелоу стъф, грийн стъф, ред стъф, блю стъф ...Снощи гледах в английския ибей предни и задни дискове за вр4 (неоригинални). Има доста ментета като гледам. Имаше интересни с перфорация, които ще изглеждат страхотно през поне 16 цоловата джанта. На размер 294 мм минимумът за джанта е 16 цола, както знаем. Цената ... около 258 паунда мисля че ги гледах за два предни и малко по-малко за два задни размер 280 мм. В този вариант трябват и спирачните апарати да се вземат и да се направят 4 отвора около 5-те фабрични на координатна машина. Макар че видях с 4 дупки на 294 мм... странно.Запознатите, ако желаят, може да кажат от кои други мицубишита биха станали дисковете и апаратите (ево V,VІ,VІІ...; може би и еклипс), дори с някакво преправяне, напр. втулки за центр. отвор, планки за захващане на апаратите и някакви други, както и като цена кое е по-изгодно за човек, решил да похарчи хилядарка (поне) за ъпгрейд на спирачките. Но като гледам те си спират и така. Редактирано 9 септември 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 (редакция) :icon_doh: :icon_doh: :icon_doh: Защо наакахте така темата на колегата не разбирам.. сега ще тръгне да си търси дискове от БМВ или Вектра, за да спира хубаво и да няма проблеми. Редактирано 9 септември 2014 от TASSO Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 Здравейте, От година имам Галант 1999г. V6 2.4 16V модела, вече ми се налага да сменям криви дискове за втори път (изминал съм едва 20,000км). Млад шофьор съм и не претендирам, че не съм спирал неправилно и да съм спомогнал за износването. В този форум четох, че като цяло колата има такъв проблем заради малки дискове и реших да сменя сегашните с такива с по-голям диаметър. Какво още се сменя освен тях при промяната и рентабилно ли е? Кой може да ме консултира по темата в София и кой може да извърши смяната? Поздрави!Здравей колега .Първо, такъв Галант V6, пък 2.4, че и само с 16 вентила няма .Второ, по темата ти, като човек правил конверсията на собствения си галант, ще ти кажа, че разходите за нови дискове, спирачни апарати, накладки и шенкели (защото всичко това се сменя), почти не си заслужава, понеже разлика в спирането почти не се усеща .Разликата от 256 до 276 мм. не е толкова голяма, пък и 276 милиметровите също се кривят- понякога, ама се кривят, аз лично успях ..Проблемът при мен изчезна след допълнително вентилиране на дисковете, обади се на ди джея, поговори и с него за проблема, мисля, че и той ще ти предложи същото решение и ще спреш след всяко спускане на някой балкан, да си купуваш нови дискове .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 Кажи повече за допълнителната вентилация. С въздуховоди ли я правите и как точно? На някои автомобили отворите на мястото на фарчетата за мъгла само приличат на фарове за мъгла отдалеч. На практика са въздухозаборници за охлаждане на дисковете. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
frantic_ Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 Предните дискове на VR4 като размери са 1:1 с тези на Outlander/4007/C-Crosser.Bracket-а на спирачния апарат при Oultander/4007/C-Crosser предполагам е с междуболтово разстояние за закрепване към шенкела 158мм(160мм). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 (редакция) Ахам. Централният отвор е 69 мм. Търсим 67. Специалистите да кажат дали тази втулка със стена 1 мм може да издържи. Дупките са 5 вместо 4. Е тук има някакви Мтек - http://www.ebay.co.uk/itm/Mitsubishi-Outlander-2-2Di-DC-07-Front-Brake-Disc-Pads-/300602747870?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AOutlander&hash=item45fd51ebde за 101 паунда. Дупки май си имат. Дали пък няма да станат апаратите със супортите от 2-буталния модел. С някакви по-скъпи (истински) накладки може да спира по-добре, но целта е да не стават на мекица твърде бързо. На шенкела - изработване на планки за захващане на апарата на необходимото разстояние и трябва да се получи.То със смяна на шенкелите и главината е лесно, ама ... Че и джанти може да се избират после. http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/$(KGrHqUOKpQE6RpghmWBBOn9p-)5Vw~~60_12.JPG Редактирано 9 септември 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 (редакция) А може отворът на диска да се отнеме до 77 мм и да се изработи втулка със стена 5 мм. Така ще е по-здраво. Значи в този вариант имаме:1. Купуване на 294 мм дискове от примерно Outlender.2. Пробиване на 4 дупки на координатна машина (4х114,3); Може и да има готови пробити. Поне на снимки излизат такива.3. Отнемане от отвора на дисковете да кажем с 8 мм - до 77 мм.4. Изработване на втулка (за главината и плътното лягане на новите дискове) - външно 77, вътре както е диаметъра на главината където ляга диска5. Изработване на две планки за захващане на супортите на по-голямото отстояние спрямо новите дискове 6. Ползване на старите спирачни апарати с накладките. Не би трябвало да е проблем, особено за 2-буталните като моите и mmtors например. По принцип пробиването на още отвори отхлабва материала и има риск дискът да се разпадне, но много хора карат с дупчени дискове и оплаквания не съм чел. Колко ги товарят, нямам идея. Тези втулки за големия отвор в дисковете би трябвало да се направят за 15-20 лева и двете. А ако пък може и да се направят две дупки за 8 мм 6-грамен болт на 180 градуса, с които дискът да се "фиксира" към главината (това дет се върти с 4 болта за джантата), ще е екстра. Това би трябвало да реши в значителна степен проблемите с кривенето.Хайде сега някой да каже "Не става, защото ..." или колко си тъп и да се приключи. Уф, сбърках отворите на апарата с тези за болт-водачите и редактирах :icon_doh: :icon_doh: Редактирано 9 септември 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 (редакция) Ще спре след 39,9 метра от 136 км/ч само ако накрая има бетонна преграда. От 85 км/ч - да. Порше 911 турбо е с такива тави отпред, че на галант въобще не може да се сложат, а разликата е твърде малка с рали арт и стандартен V6. Да не говорим, че 911 турбо спира за 34-5 метра от 100 км/ч и че рекордът за най-къс спирачен път се държи от Корвет - 30,4 м.А Анди моите уважения ама почваш да се заяждаш. Ми като ти е толкоз зор спирането вземи си Порше бе! И го карай срещу залеза и може да ползваш друга гравитация. Не земната. И за какъв дявол ти е да спираш като с реактивна тяга .Мога да ти кажа ,че малките дискове ги кривях като халва. С големите нямам проблем. Всеки ден слизам От Бистрица и много да ти кажа ,че сигурно повече накладки ям от тебе. Ти да не си на Мусала. Да имаш такъв зор или караш със 140 в София. Гарантирам ти ,че и керамика можеш да прецакаш ако решиш. Отвори за охлаждане на Дисковете . Това се прави за прекомерни натоварвания. Тия работи ги правят производители с цел икономия на материал в дадена машина. Ти на ясно ли си за какво говориш въобще. Просто според мен се чудиш какво да правиш. Ми тури си два турбореактивни двигателя и ще спреш от 400 за 10м. С твоя товар на купето. Колата ти няма такова КПД и натоварване за да се правят ненужни натоварвания на спирачната и окачващата система. Имаш ли представа колко започваш да натоварваш шенкели и шернири и тн. НЕ СИ ИЗЧИСЛЕН ЗА ТОВА!Не се занимавай с глупости. По-лесно е да смениш колата от колкото да вкараш тази машина в такива критични натоварвания за нея.Айде със здраве :icon_bye: п.п колега извинявай ,че ти наакахме темата!Не си заслужава да правиш по големи подобрения по спирачките освен ако не ти е мерак просто. Редактирано 9 септември 2014 от МИХТИ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 Ето го първия :icon_clap: Ти се заяждаш, не аз. За разлика от теб имам идеи как може да стане, докато ти нямаш. Не си разбрал - не искам по-мощни спирачки. Не за друго, ами в тоя стар навес да наливам още пари - не, смятам да пропусна.Ти си този, който няма представа от нещата. Според теб шенкелите и окачването на галант няма да издържи на усилието на 6-бутално брембо и тави 340-50 мм ли? Хихихих... Хайде бягай. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
frantic_ Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 Шенкелите на ЕА Галантите са същите като на EC Легумите, на 2G Еклипсите, не е като да няма проекти на последните две с конверсии към Evo Brembo, така че ще да държат.Галанта с изправна спирачна система спира добре, аз преди да мина към EBC щуротии, колата нямаше проблеми със спирането 50к км, но така и така беше дошъл момента за дискове и накладки и се реших.Оказа се че и двата лагера отпред са тръгнали, смених ги с качествени, ребилднах предните апарати, нова спирачна течност, окачването отпред чук и след 10к км ... дисковете на баница.Ето защо съм натрупал в едни кашони и чакат главини и спирачни апарати от VR4 (предните спирачни апарати са за 130мм разстояние за монтаж на шенкела) и още някакви главини от Еклипс 2G.Като ще е гарга не само ще е рошава, ми и чорлава.С повече от 16" не мисля да карам, така че съм ограничен от джантите какъв размер дискове ще ползвам. Идеята ми е мина ли веднъж от 4х114.3 на 5х114.3 избора става по-широк.Разполагам и с един Лексус is200 (296/32мм) само че при него захващането на апаратите към шенкела(също като при prefacelift Галанта е 130мм) е малко асиметрично, отделно диска е по-дълбок, но има мегдан за R&D.Търся и вариант за некривящи се спирачки в 15", но засега само от Опел Синтра дискове и апарати са в полезрението. Отново дисковете са по-дълбоки отколкото е необходимо т.е. ще трябва подлагане м/у лагер главината и вътрешността на спирачния диск.Лично за мен спирачните способности са по-важни от способностите за ускорение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 (редакция) Какво пречи на монтирането на планките? Няма как да легнат без да пречат на нещо ли? Нещо такова, макар че не е мицубиши, няма ли как да се приложи:http://store.picbg.net/pubpic/37/83/2a7c56e7526c3783.jpgТакива имам предвид. Монолитна част с дебелина 5 мм. Не някакви ламаринки да държат като болен ябълка. Ето още една снимка пак от бенвето:http://195.149.248.189:8080/2013-01-13/738d231d2295f5641ce5a29e670f8f38_920x0.jpgА това с пробиване на отвор в главината, нарязване на резба и завиване на поне един болт, пък бил и 6 мм за фиксация на диска (не като свалиш джантата и той да се клати като голяма шайба), възможно ли е? По принцип в мануала дават измерване допуска на биене в диска на всички шпилки, т.е. да се превърта диска като разположение в 4-те шпилки докато се постигне най-малкото отклонение. С два болта ще стане по-добре. Може с индикатор да се намести, стяга се и там заспива. После си сваляш и качваш колкото щеш джанти, няма да пречи. Редактирано 9 септември 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 Номер 5 не може да го осъществиш така че да стане надежно и всичко друго по подразбиране отпада. То другото си отпада и без подразбиране, дисковете на Галанта и на Оутлендъра са с еднакви центриращи отвори (69 мм.) и всякакви стърганици, изработки на втулки и т.н. са напълно излишни ..Изобщо темата стана повече объркваща, отколкото помагаща .Натоварвали се шарнири, накрайници, ала-бала, пък Галанта и Легнума с еднакви шарнири и накрайници ..Многото дупки отслабвали диска, пък колата с най много дупки по дисковете спира най добре ..Анди, аз преди много години точно от Порше взех патента с дупченето на дисковете и до ден днешен на всичките ми коли са надупчени като Швейцарско сирене, :D оплаквания нямам никакви, само са малко по шумни при спиране .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 (редакция) Е, хем дисковете стават болт он (с дупченето на координатна), хем всичко отпада че и по подразбиране. По кое се подразбира. Обясни де. Аз за другите се пъна. Да не мисли някой че ще тръгна да засилвам спирачките... Дай да изясним този въпрос веднъж завинаги и да се приключва. Прави се една тема как да сменя дисковете с по-големи да седи на карфица във важните теми и край.Прочети по-внимателно - дупченето на основата на диска - ония 4 допълнителни отвори между 5-те фабрични, за да нанижеш диска върху главината, а не върху работната му част. Темата лесно ще се почисти. Важното е да се изяснят стъпките как да се направи. Първи вариант - всичко от вр; втори - ето такъв, така и така. То ако се цепят вследствие перфорирането, нямаше да ги слагат на истинските бегачки. Трите представителя в "клуб три до сто" (вейрон, 911 турбо С и ГТР) имат перфорирани дискове. И не са само те. Редактирано 9 септември 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 Начи Анди не говоря за вр окачване по никакъв повод. Защото е безмислено да говоря за една и съща кола. С разлика във няколко възела.Обаче като сте толкова напред с материала защо не вземе да проверите. Сплавта за отливка на нормален диск на галант и на този за както се изразихте на големите бегачки с двойно вентилиране. И да не пропуснем инженерите как се борят с същия за да не допуснат микро пукнатини. До тук виждам много пропуски. И Анди за разлика от тебе аз мога да изграждам координатни машини ,да ги програмирам и да ги ремонтирам. а не само да дъвча наименованието на тази машина. И да ти кажа координатна машина е понятие не свързано само с фрези и стругове със ЦПУ. И знам много по- добре как мога и скакво да си направя колата. Но нормален галант не си заслужава това. Бих казал , че тези ъпдейти си заслужават за коли с много повече от 300кс.Повече няма да се занимавам с тази безмислена тема ,която реализирахме на гърба на колегата.Не е лошо някой оторизиран да разчисти темата от тия мнения нацапали въпроса на човека.И може както Анди каза да направиме една за това. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 Щом можеш тези неща, значи по-добре мисли в посока как може да стане, набележи няколко варианта, проиграй ги мислено и избери най-добрия (според вложените средства, времето и др. важни неща). Това не може да стане, или онова не е изчислено, не е правилна нагласа в твоя случай. Може и да бъркам, но така мисля.Колкото до друга такава тема, няма смисъл. Когато знам или си мисля, че знам, т.е. приел съм едно нещо за истина, тогава го споделям - пиша мнение. Това да видя как някой пита нещо или има от помощ и да знам отговора, но да не пиша, няма как да стане. Всъщност има - бан, но тогава съвестта ми ще е чиста поради обективна невъзможност. Нямам излишни пари в момента, иначе ще го направя с други дискове, та ако ще задните да ги сложа отпред, а предните отзад :D . С ъглошлайф, бормашина, струг, фреза, доста помотване плюс малко труд и ще стане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 Какво да и разчиствам на темата.. трябва да изтрия всичко освен 1-я пост на колегата и 1-я отговор на Марин :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 9 септември 2014 Сподели Публикувано 9 септември 2014 (редакция) Е, хем дисковете стават болт он (с дупченето на координатна), хем всичко отпада че и по подразбиране. По кое се подразбира. Обясни де. Отпада по подразбиране престъргването на централния отвор и изработването на втулки за 15 лв.(според тебе), по простата причина, че дисковете са с еднакъв централен отвор ..Написал съм го още в поста по горе, чети внимателно ..;) П.П. За допълнителните отвори които се пробиват за шпилките на главината също не бери грижа .. Роската още преди 2-3 години като му качвахме 320 милиметровите тави на ВР-а ги разпроби и още не се е оплакал да са се счупили, а ВР-а хич не е със стоковата си мощност . Редактирано 9 септември 2014 от mario64 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.