Премини към съдържание

Смяна на дискове с по-големи


therapist

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

От година имам Галант 1999г. V6 2.4 16V модела, вече ми се налага да сменям криви дискове за втори път (изминал съм едва 20,000км). Млад шофьор съм и не претендирам, че не съм спирал неправилно и да съм спомогнал за износването.

 

В този форум четох, че като цяло колата има такъв проблем заради малки дискове и реших да сменя сегашните с такива с по-голям диаметър. Какво още се сменя освен тях при промяната и рентабилно ли е? Кой може да ме консултира по темата в София и кой може да извърши смяната?

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко по-надолу чети в темата ъпгрейд на спирачната система.

Дали е рентабилно? Не знам. Аз си карам с фабричните, но щадя спирачките. Добре е да минеш на 294 мм от вр4 с двубутални апарати. Колко струва нямам идея. Иначе DJ Tymbi се занимава с ремонти на коли в София. Ще го намериш из темите.

 

Един цитат от колега. Пускам го 1:1 :

Значи моята сегашна спирачна конфигурация е следната:

1.) 2001 фейслифт Еднобутални апарати с дискове 276мм предни и 262мм задни. Искам да я сменя, защото колата не спира определено. Пробвах схемата с ебц 276 и грийн стъф накладки отпред и отзад. Освен че дисковете се изкривиха за 3 месеца, Пламен ги носи да ги шлайфат и пак се изкривиха, друго съществено не се случи.

2.) на Вр4 дисковете са 294мм предни и 280мм задни. Простата аритметика показва 18мм+ отпред и отзад и двубутални апарати отпред с по-големи накладки, както казва колегата Ммоторс. А пък елементарното умозаключение, е че би трябвало да спира повече.

3.) Brake master cylinder 1 1/16. Пропускате го в коментарите този тънък момент. Преведено това трябва да значи горна помпа на спирачната система( поправете ме ако греша). Справка в английския вр4 форум показва, че всички ево 6 са с тази помпа, включително и ВР4 преди забележете преди Фейслифта. След фейслифта всички Вр4 са с 1", както и всички обикновенни галанти.

Размера има ли значение? Ако не говорим за автомобили не, но в конкретния случай да :icon_clap: . Колегите от английския форум са писали, че се подобрява чувството за Spongyness в педала. Всички знаете английски, всеки да си го преведе както иска. Естествено това са субективни мнения за някои галанта спира супер за други не, въпроса е че аз искам да пробвам тази конфигурация и да се надявам,че най-накрая ще се почувства нещо като спирачка. Няма да сравнявам спирането на галантино с тойотата на майка ми(корола ) и факта, че трябва да си нося щпатулка за да си изшкуря лицето от предното стъклото първите няколко пъти след спиране.

4.) Шенкели на галант с еднобутални апарати не нтрябва да се сменят, ако ви дойде налудничевата идея да правите такива схеми за Бога братя не го правете :D . Супортите на вр4 апаратите са 160мм(проверено с шублера), които пък пасват точно на шенкелите на галанти след фейслифта и еднобутални, повтарям еднобутални апарати.

5.) VR4 понеже се множат във нашия форум, което е повод за гордост според мен, ще вметна само че въпросната брембо конверсия от ево 4,5,6,7,8,9 си пасва и на нашите галанти, защото и на брембото отстоянието е 160мм, но там поради, големината на апарата и самите дискове, които са 320мм :blink: , ви трябват минимум 17 с малко ет под 30 за по-сигурно, защото SLX е с тази конверсия и ми каза, че си е взел джанти OZ с ет 35, който не влизат и опират в апаратите.

6.) Разпробиването на дисковете от 5 на 4х114,3 става на координатна машина. Проверено при колегата Jovany1, с който говорих. Той кара вече една година така без никакви проблеми. Справката и в английския форум показва, че има колеги с навъртяни по 40 хил км, които също нямат проблеми. Въпрос на избор за разпробиването, аз ще го направя, поради простата причина че дискове с такива размери не се намират на 4х114,3.

7.) Braded rake lines дали подобряват нещо не съм сигурен, тук е момента да питам ако някой може да прати линк или знае откъде мога да си купя въпросните стоманени мъркучета.

Ами общо взето това знам аз, благодаря за четенето.

ПП В заключение само бих добавил: Никога не е лесно.

 

Така, това беше цитатът. По спомен към момента ЕВС дискове на 276 мм с някакви стъф накладки (грийн, ред и т.н.) само за отпред излизат към 500 лева. Това е груба цифра, но не е евтин вариант. Плюс това е пробван и колата все така си не спира ... за жалост. За това почнах с 294 мм от вр4. И на мен ми е интересна цената към момента.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата спира идеално за класа си. При изправна спирачна система НЕ криви дискове. Това е! Приеми го като доста години опит и наблюдение върху тази "проблемна" част. При износени супорти и водачи - дисковете заминават за 5000км. Това е пример за неизправна спирачна система. Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спира грънци. Една вектра от първите 115 коня спира по-добре, един ровър 75 спира още по-добре, бенветата спират още по-добре.

Дай да премерим спирачния път 100-0 на галант с изправни супорти и болт-водачи. Под 40 метра едва ли ще е. Ма не вярвам някой да рискува бъркане за нови дискове... А знаеш ли как се тестваха колите преди 25-30 години? 10 (десет) поредни спирания 100-0, спирачките на някои пушат, но те въпреки че леко отслабват и искат повече натискане върху педала, продължават да функционират. Тук ще станат на маймуна на повечето от колите ни при такъв тест.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Така ли? Я да видим кой как спира.

----------------------------------------------------------------

Model Braking dist Normalised speed limit

Kia Sportage 71.7m 63.55mph

Toyota RAV4 64.3m 67.11mph

Chevrolet Tahoe LT 62.2m 68.23mph

Hyundai H1 Starex 61.5m 68.62mph

Landrover Discovery V8i 59.4m 69.82mph

Renault Twingo 1.2 58.5m 70.36mph

Landrover Freelander 2.0 57.6m 70.90mph

Jaguar XK8 56.7m 71.46mph

Mitsubishi Pajero 3500 V6 55.9m 71.97mph

Opel Corsa 1.0 12 V 55.9m 71.97mph

Ford Galaxy 2.3 Trend 55.1m 72.49mph

Peugot 806 2.0 16 v Premium 54.3m 73.03mph

Lincoln Navigator 53.6m 73.50mph

Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited 52.1m 74.55mph

Opel Corsa 1.2 16V 52.1m 74.55mph

Renault Megane Coach 52.1m 74.55mph

Lancia Y elefantino 51.7m 74.84mph

Lexus LS 400 51.4m 75.06mph

Toyota Landcruiser 100 V8 special 51.4m 75.06mph

MCC Smart 50.1m 76.03mph

Alfa Romeo Spider 2.0 TS 49.5m 76.49mph

Mercedes ML 320 49.5m 76.49mph

Renault Megane Scenic 1.9 dti 49.1m 76.80mph

Volvo S 80 2.9 48.8m 77.03mph

Mitsubishi Carisma 1.8 48.3m 77.43mph

Mazda MX-5 1.9 16v 48.2m 77.51mph

Opel Frontera 2.2 DTI 48.2m 77.51mph

Alfa Romeo 156 2.4 TD 48.1m 77.59mph

Volvo V 70 47.8m 77.83mph

Ford Fiesta 1.3 47.7m 77.92mph

Volvo S 40 1.8 47.7m 77.92mph

Opel Monterey 3.5 V6 LTD 47.6m 78.00mph

Renault Espace 2.0 16V RXE 47.6m 78.00mph

Saab 9-5 3.0 V6 t SE 47.6m 78.00mph

Suzuki Jimny 47.6m 78.00mph

Hyundai Lantra 47.1m 78.41mph

Aston Martin Vantage 47.0m 78.49mph

Lexus GS 300 47.0m 78.49mph

Lancia Delta HPE 2.0 HF 46.8m 78.66mph

Ford KA 46.6m 78.83mph

VW Sharan 46.5m 78.91mph

Ford Escort 1.8TD Turnier 46.4m 79.00mph

Jaguar XL8 4.0 Sovereign 45.9m 79.43mph

Opel Tigra 1.6 45.9m 79.43mph

Saab 9-3SE 2.2 TID 45.9m 79.43mph

VW Golf Variant TDI 45.9m 79.43mph

Audi A4 2.8 Avant 45.4m 79.86mph

BMW 320 i 45.4m 79.86mph

Fiat Barchetta 45.4m 79.86mph

Ford Focus 1.4 i 16v 45.4m 79.86mph

Mercedes A 170 CDI 44.9m 80.31mph

Renault Espace V6 44.9m 80.31mph

Ford Focus 1.8 DI Ghia 44.3m 80.85mph

Ford Focus 1.8 DI Turnier 44.3m 80.85mph

Peugeot 306 XR Break 44.3m 80.85mph

VW Polo 75 44.3m 80.85mph

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 43.8m 81.31mph

Fiat Multipla JTD 105 ELX 43.8m 81.31mph

Mitsubishi Galant 1.8 43.8m 81.31mph

Subaru Outback H6-3.0 43.6m 81.50mph

Alfa Romeo 166 3.0 43.3m 81.78mph

BMW 750 il 43.3m 81.78mph

BMW X5 4.4i 43.3m 81.78mph

Volvo S60 2.4 43.2m 81.87mph

Audi A6 Avant 2.6 43.1m 81.97mph

Chrysler 300 M 2.7 42.9m 82.16mph

Mazda 626 TD 42.9m 82.16mph

Subaru Impreza Turbo GT 42.9m 82.16mph

Mercedes AMG E 5.5 42.8m 82.25mph

Audi A4 2.8 Quattro 42.6m 82.45mph

Audi A8 4.2 Quattro 42.4m 82.64mph

Bentley Arnage 42.4m 82.64mph

Chrysler Viper GTS 42.4m 82.64mph

Mercedes ML 430 42.4m 82.64mph

Mitsubishi GDI Space wagon 42.4m 82.64mph

Renault Scenic RX4 42.4m 82.64mph

Opel Astra 2.0 DI 16 v 42.2m 82.84mph

Ford Mondeo 2.0 i GLX 42.0m 83.03mph

Fiat Punto Sporting 41.9m 83.13mph

Lotus Esprit Sport 350 41.9m 83.13mph

Mercedes E 320 41.9m 83.13mph

Opel Astra 1.6 Caravan 41.9m 83.13mph

Peugot 406 2.0 hdi st 41.9m 83.13mph

Saab 9-5 SE 2.3 Kombi 41.9m 83.13mph

Volvo S 40 2.0 T 41.9m 83.13mph

VW Golf 1.9 TDI 41.9m 83.13mph

VW Passat V5 Comfortline 41.9m 83.13mph

Peugeot 206 1.1 41.7m 83.33mph

Audi A2 41.5m 83.53mph

Audi A4 1.6 41.5m 83.53mph

BMW 528 i 41.5m 83.53mph

Volvo S 70 41.5m 83.53mph

VW Golf 1.8 20V 41.2m 83.84mph

Lotus Esprit GT3 41.1m 83.94mph

Alfa Romeo 145 1.4 Twin 41.0m 84.04mph

BMW 740 i 41.0m 84.04mph

Camaro Z 28 41.0m 84.04mph

Cadillac Seville STS 41.0m 84.04mph

Opel Astra 2.0 DI caravan 41.0m 84.04mph

Skoda Octavia 1.8 40.9m 84.14mph

Mercedes E 430 40.8m 84.25mph

Mercedes SL 500 Cabrio 40.7m 84.35mph

Alfa Romeo Spider 40.6m 84.45mph

Audi A3 1.8 40.6m 84.45mph

BMW 316 i 40.6m 84.45mph

BMW 530 d 40.6m 84.45mph

Honda Accord 1.8i ES 40.6m 84.45mph

Lancia Kappa Coupe 40.6m 84.45mph

Mercedes A 140 40.6m 84.45mph

Mercedes A 160 40.6m 84.45mph

Mercedes AMG C 36 40.6m 84.45mph

Mitsubishi GT0 40.6m 84.45mph

Opel Vectra 2.0 DTI 16v 40.6m 84.45mph

Renault Megane 1.9 dTi RXE 40.6m 84.45mph

VW Passat TDI 40.6m 84.45mph

Peugeot 40.5m 84.56mph

BMW 540 i 40.4m 84.66mph

Aston Martin DB7 Vantage 40.2m 84.87mph

Citroen C5 3.0i V6 Exclusive 40.2m 84.87mph

Ford Cougar 24 V Wild 40.2m 84.87mph

Mercedes C 280 T 40.2m 84.87mph

Mercedes SLK 200 40.2m 84.87mph

VW Bora 2.3 V5 40.2m 84.87mph

BMW Z3 1.9 MK Motorsp. 39.9m 85.19mph

VW Passat VR5 39.9m 85.19mph

Mitsubishi Galant 2.5 V6 39.9m 85.25mph

Audi TT 1.8 T 39.8m 85.30mph

BMW Z3 1.9 39.8m 85.30mph

Ford Monde0 2.5 V6 Ghia 39.8m 85.30mph

Jaguar S 39.8m 85.30mph

Opel Vectra i 500 39.8m 85.30mph

Toyota Previa 39.8m 85.30mph

Mercedes C 200 cdi 39.5m 85.62mph

Mercedes CLK Cabrio 39.4m 85.73mph

Mercedes CLK 430 39.4m 85.73mph

Mercedes E 280 39.4m 85.73mph

Mercedes S 430 39.4m 85.73mph

Mercedes AMG S 5.5 39.4m 85.73mph

Seat Ibiza Cupra 2 39.4m 85.73mph

BMW M 5 neu 39.2m 85.95mph

VW Beetle 2.0 39.2m 85.95mph

Audi A6 2.5 TDI 39.0m 86.17mph

BMW 330 Ci 39.0m 86.17mph

BMW 523 i Touring 39.0m 86.17mph

BMW 540 i Hartge 39.0m 86.17mph

BMW Z3 2.8 39.0m 86.17mph

Mercedes C 180 39.0m 86.17mph

Maserati Quatrop.V8 Evo 38.9m 86.28mph

Jaguar X -Type 3.0 V6 Sport 38.7m 86.50mph

BMW 323 ti compact 38.6m 86.61mph

BMW 328 i 38.6m 86.61mph

BMW 328 i Touring 38.6m 86.61mph

BMW M3 neu 38.6m 86.61mph

Lotus Elise 111s 38.6m 86.61mph

Mercedes SL 600 38.6m 86.61mph

Renault Laguna 3.0 V6 24V 38.6m 86.61mph

Alpina B10 V8 38.5m 86.73mph

Mercedes C 220 cdi 38.5m 86.73mph

Mercedes C 280 38.3m 86.95mph

Honda Integra Type R 38.2m 87.07mph

Jaguar XKR Cabrio 38.2m 87.07mph

Mercedes CLK 320 38.2m 87.07mph

Mercedes SLK Carlsson CK 23 38.2m 87.07mph

Porsche Boxter 38.2m 87.07mph

BMW 320 d 37.8m 87.53mph

BMW M Roadster 37.8m 87.53mph

Citroen C5 2.2 HDI 37.8m 87.53mph

Corvette C5 cabrio 37.8m 87.53mph

Ferrari Maranello 37.8m 87.53mph

Audi A3 1.6 37.5m 87.88mph

AUDI S4 37.5m 87.88mph

Audi TT 1.8 T Quattro 37.5m 87.88mph

BMW Z3 2.0 37.5m 87.88mph

BMW Z8 37.5m 87.88mph

Ferrari F 355 F1 37.5m 87.88mph

Ferrari Modena 37.5m 87.88mph

Mercedes SLK 230 Kompr 37.5m 87.88mph

Opel Vectra 2.0 16V Sport 36.9m 88.59mph

Porsche 911 GT2 36.7m 88.83mph

Honda S 2000 36.1m 89.56mph

Mitsubishi Galant Ralliart 35.8m 90.83mph

Porsche Carr.Cabr. 35.1m 90.83mph

Porsche GT3 35.1m 90.83mph

Porsche Boxter S 35.1m 90.83mph

Porsche 911 Turbo 34.9m 91.09mph

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

http://www.edmunds.c.../road-test.html

 

Иначе Илийката го е написал : При изправна спирачна система НЕ криви дискове! Това е!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Mitsubishi Galant Ralliart 35.8m 90.83mph

Mitsubishi Galant 2.5 V6 39.9m 85.25mph

Има и Галант 1.8 ама не говорим за него.

 

Айде не бързай с изказванията. И чети внимателно.

 

Та и колегите горе са го написали ,че ако всичко е ок няма да имаш проблем.

Редактирано от МИХТИ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще спре след 39,9 метра от 136 км/ч само ако накрая има бетонна преграда. От 85 км/ч - да.

Порше 911 турбо е с такива тави отпред, че на галант въобще не може да се сложат, а разликата е твърде малка с рали арт и стандартен V6. Да не говорим, че 911 турбо спира за 34-5 метра от 100 км/ч и че рекордът за най-къс спирачен път се държи от Корвет - 30,4 м.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Сега не мога да разбера за какво спориш?

Хората са направили тестове, написали са ти го черно на бяло.

Спирачният път се изчислява не само от големината на дисковете, а от много други показатели.

ASX е с малките дискове. Как тогава прави световен рекорд?

 

http://www.youtube.com/watch?v=rtKbbyMEwp0

 

Тя темата беше за друго.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, предавам се. Когато шофьор на :mitsu-smiley: натисне спирачките на своя автомобил движейки се на запад, продължителността на едно денонощие се увеличава. С гумите засилваме въртенето на Земята, така спираме. Ок. Мислех, че е Луната виновникът, но явно съм се объркал леко.

 

ЕВС дискове може да се видят на този сайт. Също може в heed auto да се направи запитване и за накладки йелоу стъф, грийн стъф, ред стъф, блю стъф ...

Снощи гледах в английския ибей предни и задни дискове за вр4 (неоригинални). Има доста ментета като гледам. Имаше интересни с перфорация, които ще изглеждат страхотно през поне 16 цоловата джанта. На размер 294 мм минимумът за джанта е 16 цола, както знаем. Цената ... около 258 паунда мисля че ги гледах за два предни и малко по-малко за два задни размер 280 мм. В този вариант трябват и спирачните апарати да се вземат и да се направят 4 отвора около 5-те фабрични на координатна машина. Макар че видях с 4 дупки на 294 мм... странно.

Запознатите, ако желаят, може да кажат от кои други мицубишита биха станали дисковете и апаратите (ево V,VІ,VІІ...; може би и еклипс), дори с някакво преправяне, напр. втулки за центр. отвор, планки за захващане на апаратите и някакви други, както и като цена кое е по-изгодно за човек, решил да похарчи хилядарка (поне) за ъпгрейд на спирачките. Но като гледам те си спират и така.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_doh: :icon_doh: :icon_doh:

 

Защо наакахте така темата на колегата не разбирам.. сега ще тръгне да си търси дискове от БМВ или Вектра, за да спира хубаво и да няма проблеми.

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

От година имам Галант 1999г. V6 2.4 16V модела, вече ми се налага да сменям криви дискове за втори път (изминал съм едва 20,000км). Млад шофьор съм и не претендирам, че не съм спирал неправилно и да съм спомогнал за износването.

 

В този форум четох, че като цяло колата има такъв проблем заради малки дискове и реших да сменя сегашните с такива с по-голям диаметър. Какво още се сменя освен тях при промяната и рентабилно ли е? Кой може да ме консултира по темата в София и кой може да извърши смяната?

 

Поздрави!

Здравей колега .

Първо, такъв Галант V6, пък 2.4, че и само с 16 вентила няма .:)

Второ, по темата ти, като човек правил конверсията на собствения си галант, ще ти кажа, че разходите за нови дискове, спирачни апарати, накладки и шенкели (защото всичко това се сменя), почти не си заслужава, понеже разлика в спирането почти не се усеща .

Разликата от 256 до 276 мм. не е толкова голяма, пък и 276 милиметровите също се кривят- понякога, ама се кривят, аз лично успях ..:)

Проблемът при мен изчезна след допълнително вентилиране на дисковете, обади се на ди джея, поговори и с него за проблема, мисля, че и той ще ти предложи същото решение и ще спреш след всяко спускане на някой балкан, да си купуваш нови дискове ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кажи повече за допълнителната вентилация. С въздуховоди ли я правите и как точно? На някои автомобили отворите на мястото на фарчетата за мъгла само приличат на фарове за мъгла отдалеч. На практика са въздухозаборници за охлаждане на дисковете.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предните дискове на VR4 като размери са 1:1 с тези на Outlander/4007/C-Crosser.

Bracket-а на спирачния апарат при Oultander/4007/C-Crosser предполагам е с междуболтово разстояние за закрепване към шенкела 158мм(160мм).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ахам. Централният отвор е 69 мм. Търсим 67. Специалистите да кажат дали тази втулка със стена 1 мм може да издържи. Дупките са 5 вместо 4.

Е тук има някакви Мтек - http://www.ebay.co.uk/itm/Mitsubishi-Outlander-2-2Di-DC-07-Front-Brake-Disc-Pads-/300602747870?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AOutlander&hash=item45fd51ebde за 101 паунда. Дупки май си имат. Дали пък няма да станат апаратите със супортите от 2-буталния модел. С някакви по-скъпи (истински) накладки може да спира по-добре, но целта е да не стават на мекица твърде бързо. На шенкела - изработване на планки за захващане на апарата на необходимото разстояние и трябва да се получи.

То със смяна на шенкелите и главината е лесно, ама ... Че и джанти може да се избират после.

 

http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/$(KGrHqUOKpQE6RpghmWBBOn9p-)5Vw~~60_12.JPG

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А може отворът на диска да се отнеме до 77 мм и да се изработи втулка със стена 5 мм. Така ще е по-здраво.

 

Значи в този вариант имаме:

1. Купуване на 294 мм дискове от примерно Outlender.

2. Пробиване на 4 дупки на координатна машина (4х114,3); Може и да има готови пробити. Поне на снимки излизат такива.

3. Отнемане от отвора на дисковете да кажем с 8 мм - до 77 мм.

4. Изработване на втулка (за главината и плътното лягане на новите дискове) - външно 77, вътре както е диаметъра на главината където ляга диска

5. Изработване на две планки за захващане на супортите на по-голямото отстояние спрямо новите дискове

6. Ползване на старите спирачни апарати с накладките. Не би трябвало да е проблем, особено за 2-буталните като моите и mmtors например.

 

По принцип пробиването на още отвори отхлабва материала и има риск дискът да се разпадне, но много хора карат с дупчени дискове и оплаквания не съм чел. Колко ги товарят, нямам идея. Тези втулки за големия отвор в дисковете би трябвало да се направят за 15-20 лева и двете.

А ако пък може и да се направят две дупки за 8 мм 6-грамен болт на 180 градуса, с които дискът да се "фиксира" към главината (това дет се върти с 4 болта за джантата), ще е екстра. Това би трябвало да реши в значителна степен проблемите с кривенето.

Хайде сега някой да каже "Не става, защото ..." или колко си тъп и да се приключи.

 

Уф, сбърках отворите на апарата с тези за болт-водачите и редактирах :icon_doh: :icon_doh:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще спре след 39,9 метра от 136 км/ч само ако накрая има бетонна преграда. От 85 км/ч - да.

Порше 911 турбо е с такива тави отпред, че на галант въобще не може да се сложат, а разликата е твърде малка с рали арт и стандартен V6. Да не говорим, че 911 турбо спира за 34-5 метра от 100 км/ч и че рекордът за най-къс спирачен път се държи от Корвет - 30,4 м.

А Анди моите уважения ама почваш да се заяждаш. Ми като ти е толкоз зор спирането вземи си Порше бе! И го карай срещу залеза и може да ползваш друга гравитация. Не земната. И за какъв дявол ти е да спираш като с реактивна тяга .Мога да ти кажа ,че малките дискове ги кривях като халва. С големите нямам проблем. Всеки ден слизам От Бистрица и много да ти кажа ,че сигурно повече накладки ям от тебе. Ти да не си на Мусала. Да имаш такъв зор или караш със 140 в София. Гарантирам ти ,че и керамика можеш да прецакаш ако решиш. Отвори за охлаждане на Дисковете . Това се прави за прекомерни натоварвания. Тия работи ги правят производители с цел икономия на материал в дадена машина. Ти на ясно ли си за какво говориш въобще. Просто според мен се чудиш какво да правиш. Ми тури си два турбореактивни двигателя и ще спреш от 400 за 10м. С твоя товар на купето. Колата ти няма такова КПД и натоварване за да се правят ненужни натоварвания на спирачната и окачващата система. Имаш ли представа колко започваш да натоварваш шенкели и шернири и тн. НЕ СИ ИЗЧИСЛЕН ЗА ТОВА!

Не се занимавай с глупости. По-лесно е да смениш колата от колкото да вкараш тази машина в такива критични натоварвания за нея.

Айде със здраве :icon_bye:

 

 

 

 

 

п.п колега извинявай ,че ти наакахме темата!

Не си заслужава да правиш по големи подобрения по спирачките освен ако не ти е мерак просто.

Редактирано от МИХТИ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето го първия :icon_clap: Ти се заяждаш, не аз. За разлика от теб имам идеи как може да стане, докато ти нямаш. Не си разбрал - не искам по-мощни спирачки. Не за друго, ами в тоя стар навес да наливам още пари - не, смятам да пропусна.

Ти си този, който няма представа от нещата. Според теб шенкелите и окачването на галант няма да издържи на усилието на 6-бутално брембо и тави 340-50 мм ли? Хихихих... Хайде бягай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шенкелите на ЕА Галантите са същите като на EC Легумите, на 2G Еклипсите, не е като да няма проекти на последните две с конверсии към Evo Brembo, така че ще да държат.

Галанта с изправна спирачна система спира добре, аз преди да мина към EBC щуротии, колата нямаше проблеми със спирането 50к км, но така и така беше дошъл момента за дискове и накладки и се реших.

Оказа се че и двата лагера отпред са тръгнали, смених ги с качествени, ребилднах предните апарати, нова спирачна течност, окачването отпред чук и след 10к км ... дисковете на баница.

Ето защо съм натрупал в едни кашони и чакат главини и спирачни апарати от VR4 (предните спирачни апарати са за 130мм разстояние за монтаж на шенкела) и още някакви главини от Еклипс 2G.

Като ще е гарга не само ще е рошава, ми и чорлава.

С повече от 16" не мисля да карам, така че съм ограничен от джантите какъв размер дискове ще ползвам. Идеята ми е мина ли веднъж от 4х114.3 на 5х114.3 избора става по-широк.

Разполагам и с един Лексус is200 (296/32мм) само че при него захващането на апаратите към шенкела(също като при prefacelift Галанта е 130мм) е малко асиметрично, отделно диска е по-дълбок, но има мегдан за R&D.

Търся и вариант за некривящи се спирачки в 15", но засега само от Опел Синтра дискове и апарати са в полезрението. Отново дисковете са по-дълбоки отколкото е необходимо т.е. ще трябва подлагане м/у лагер главината и вътрешността на спирачния диск.

Лично за мен спирачните способности са по-важни от способностите за ускорение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво пречи на монтирането на планките? Няма как да легнат без да пречат на нещо ли?

 

Нещо такова, макар че не е мицубиши, няма ли как да се приложи:

http://store.picbg.net/pubpic/37/83/2a7c56e7526c3783.jpg

Такива имам предвид. Монолитна част с дебелина 5 мм. Не някакви ламаринки да държат като болен ябълка.

 

Ето още една снимка пак от бенвето:

http://195.149.248.189:8080/2013-01-13/738d231d2295f5641ce5a29e670f8f38_920x0.jpg

А това с пробиване на отвор в главината, нарязване на резба и завиване на поне един болт, пък бил и 6 мм за фиксация на диска (не като свалиш джантата и той да се клати като голяма шайба), възможно ли е? По принцип в мануала дават измерване допуска на биене в диска на всички шпилки, т.е. да се превърта диска като разположение в 4-те шпилки докато се постигне най-малкото отклонение. С два болта ще стане по-добре. Може с индикатор да се намести, стяга се и там заспива. После си сваляш и качваш колкото щеш джанти, няма да пречи.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Номер 5 не може да го осъществиш така че да стане надежно и всичко друго по подразбиране отпада.

 

 

То другото си отпада и без подразбиране, :) дисковете на Галанта и на Оутлендъра са с еднакви центриращи отвори (69 мм.) и всякакви стърганици, изработки на втулки и т.н. са напълно излишни ..

Изобщо темата стана повече объркваща, отколкото помагаща .

Натоварвали се шарнири, накрайници, ала-бала, пък Галанта и Легнума с еднакви шарнири и накрайници ..

Многото дупки отслабвали диска, пък колата с най много дупки по дисковете спира най добре ..

Анди, аз преди много години точно от Порше взех патента с дупченето на дисковете и до ден днешен на всичките ми коли са надупчени като Швейцарско сирене, :D оплаквания нямам никакви, само са малко по шумни при спиране ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, хем дисковете стават болт он (с дупченето на координатна), хем всичко отпада че и по подразбиране. По кое се подразбира. Обясни де. Аз за другите се пъна. Да не мисли някой че ще тръгна да засилвам спирачките... Дай да изясним този въпрос веднъж завинаги и да се приключва. Прави се една тема как да сменя дисковете с по-големи да седи на карфица във важните теми и край.

Прочети по-внимателно - дупченето на основата на диска - ония 4 допълнителни отвори между 5-те фабрични, за да нанижеш диска върху главината, а не върху работната му част. Темата лесно ще се почисти. Важното е да се изяснят стъпките как да се направи. Първи вариант - всичко от вр; втори - ето такъв, така и така.

То ако се цепят вследствие перфорирането, нямаше да ги слагат на истинските бегачки. Трите представителя в "клуб три до сто" (вейрон, 911 турбо С и ГТР) имат перфорирани дискове. И не са само те.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Начи Анди не говоря за вр окачване по никакъв повод. Защото е безмислено да говоря за една и съща кола. С разлика във няколко възела.Обаче като сте толкова напред с материала защо не вземе да проверите. Сплавта за отливка на нормален диск на галант и на този за както се изразихте на големите бегачки с двойно вентилиране. И да не пропуснем инженерите как се борят с същия за да не допуснат микро пукнатини. До тук виждам много пропуски. И Анди за разлика от тебе аз мога да изграждам координатни машини ,да ги програмирам и да ги ремонтирам. а не само да дъвча наименованието на тази машина. И да ти кажа координатна машина е понятие не свързано само с фрези и стругове със ЦПУ. И знам много по- добре как мога и скакво да си направя колата. Но нормален галант не си заслужава това. Бих казал , че тези ъпдейти си заслужават за коли с много повече от 300кс.

Повече няма да се занимавам с тази безмислена тема ,която реализирахме на гърба на колегата.

Не е лошо някой оторизиран да разчисти темата от тия мнения нацапали въпроса на човека.

И може както Анди каза да направиме една за това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом можеш тези неща, значи по-добре мисли в посока как може да стане, набележи няколко варианта, проиграй ги мислено и избери най-добрия (според вложените средства, времето и др. важни неща). Това не може да стане, или онова не е изчислено, не е правилна нагласа в твоя случай. Може и да бъркам, но така мисля.

Колкото до друга такава тема, няма смисъл. Когато знам или си мисля, че знам, т.е. приел съм едно нещо за истина, тогава го споделям - пиша мнение. Това да видя как някой пита нещо или има от помощ и да знам отговора, но да не пиша, няма как да стане. Всъщност има - бан, но тогава съвестта ми ще е чиста поради обективна невъзможност.

Нямам излишни пари в момента, иначе ще го направя с други дискове, та ако ще задните да ги сложа отпред, а предните отзад :D . С ъглошлайф, бормашина, струг, фреза, доста помотване плюс малко труд и ще стане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво да и разчиствам на темата.. трябва да изтрия всичко освен 1-я пост на колегата и 1-я отговор на Марин :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, хем дисковете стават болт он (с дупченето на координатна), хем всичко отпада че и по подразбиране. По кое се подразбира. Обясни де.

Отпада по подразбиране престъргването на централния отвор и изработването на втулки за 15 лв.(според тебе), по простата причина, че дисковете са с еднакъв централен отвор ..

Написал съм го още в поста по горе, чети внимателно ..;)

 

П.П. За допълнителните отвори които се пробиват за шпилките на главината също не бери грижа ..:) Роската още преди 2-3 години като му качвахме 320 милиметровите тави на ВР-а ги разпроби и още не се е оплакал да са се счупили, а ВР-а хич не е със стоковата си мощност .

Редактирано от mario64
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...