Премини към съдържание

Автоматик подмяна


Препоръчано мнение

Здравейте на всички знаещи и не до толкова фенове.Въпроса ми е възможно ли е скоростната кутия на галант 2.5 автоматик типтроник да се подмени с такава от vr4.

Посъветвайте и кой може евентуално да направи тази интервенция,и дали ще има проблеми за електрониката.Благодаря за всяко мнение,мисля че на доста фенове ще е интересно да се обсъди подобна тема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами, не мисля. :)

Всъщност може и да може, но далеч не е достатъчен само вр-ски типтроник с еку. Иначе няма никаква комуникация между главното и еку-то на кутията. Гриша, имам и аз един вр типтроник читав за продан;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички знаещи и не до толкова фенове.Въпроса ми е възможно ли е скоростната кутия на галант 2.5 автоматик типтроник да се подмени с такава от vr4.

Посъветвайте и кой може евентуално да направи тази интервенция,и дали ще има проблеми за електрониката.Благодаря за всяко мнение,мисля че на доста фенове ще е интересно да се обсъди подобна тема.

Ами и аз не мисля... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За можене най-вероятно може, наистина ECU-то нa скоростите и двигателя не си говорят прекалено много но не е и като да не си говорят хич. Обаче има разни други по-съществени подробности от рода на:

1. VR-4 е 4x4 - от това ще произтекат бая неща, въпреки че доста хора си правят т.нар VR-2 т.е. 6A13TT+W5A51 на предно

2. Колкото и да нямат общо ecu-то на двигателя си има разни настройки за различните предавки които при стандартния V6 не съм много сигурен дали могат да се пипат

3. Таблото (инструментите) са различни

4. Самата кутия е сравнително скъпа и читава такава е рядкост

 

Определено и на мен ми е интересно каква е целта на подобно упражнение. Ако се гони някакво по-добро вървене на стандартния шестак не съм никак сигурен че ще се получи - по-добре swap със ръчка.

 

@SLX - би ли ми пратил на едно ЛС какви пари търсиш на AYC помпата и скоростите (и дали са преди/след FL)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За можене най-вероятно може, наистина ECU-то нa скоростите и двигателя не си говорят прекалено много но не е и като да не си говорят хич. Обаче има разни други по-съществени подробности от рода на:

1. VR-4 е 4x4 - от това ще произтекат бая неща, въпреки че доста хора си правят т.нар VR-2 т.е. 6A13TT+W5A51 на предно

2. Колкото и да нямат общо ecu-то на двигателя си има разни настройки за различните предавки които при стандартния V6 не съм много сигурен дали могат да се пипат

3. Таблото (инструментите) са различни

4. Самата кутия е сравнително скъпа и читава такава е рядкост

 

Определено и на мен ми е интересно каква е целта на подобно упражнение. Ако се гони някакво по-добро вървене на стандартния шестак не съм никак сигурен че ще се получи - по-добре swap със ръчка.

 

@SLX - би ли ми пратил на едно ЛС какви пари търсиш на AYC помпата и скоростите (и дали са преди/след FL)?

 

Мисля, че и преди във форума е имало подобна дискусия. Може би идеята е, че евентуално разхода ще е по-малък при 5 предавки спрямо 4-ри, нз :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За можене най-вероятно може, наистина ECU-то нa скоростите и двигателя не си говорят прекалено много но не е и като да не си говорят хич. Обаче има разни други по-съществени подробности от рода на:

1. VR-4 е 4x4 - от това ще произтекат бая неща, въпреки че доста хора си правят т.нар VR-2 т.е. 6A13TT+W5A51 на предно

2. Колкото и да нямат общо ecu-то на двигателя си има разни настройки за различните предавки които при стандартния V6 не съм много сигурен дали могат да се пипат

3. Таблото (инструментите) са различни

4. Самата кутия е сравнително скъпа и читава такава е рядкост

 

Определено и на мен ми е интересно каква е целта на подобно упражнение. Ако се гони някакво по-добро вървене на стандартния шестак не съм никак сигурен че ще се получи - по-добре swap със ръчка.

 

@SLX - би ли ми пратил на едно ЛС какви пари търсиш на AYC помпата и скоростите (и дали са преди/след FL)?

 

 

Ще пусна скоро обява за много ВР-части накуп.

 

Тая работа с разхода хич не я виждам, но иначе насаждането на кутията не е невъзможно, определено.

 

 

 

 

 

 

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Очаквам Галантите да се набират по-бързо и да горят една идея по-малко заради облекчените предавателни числа. Главно градско ще се усети. Не знам на VR-а петата на 3000 оборота дали държи 140 като 4-степенните. Може и по-къса да е, но разходът не би трябвало да се вдигне, тъй като на колата ще й е по-лесно да се движи. Тук не знам какво ще стане, но със сигурност ще станат по-жизнени :) .

В момента автомобили с по-голямо тегло от нашите навеси и с мощност от 230-240 конски сили се изстрелват от място до 100 км/ч за ~6 секунди. Повечето от тях включват три пъти до 100 и имат 7 предавки. Дизелите имат и по 8 и дори 9 предавки, но тях не ги коментираме. А при сегашните типтроници какво се получава - първа над 70, втора над 120, трета почти 200 ... Е?! Как да харчи малко и да се чувства ускорението... Я да е на първа 60, на втора 100, на трета 150, на четвърта 205 и на пета колкото може, пък да видим.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо, по-слаби показатели има типтроника с 4 в сравнение с ръчната - максималната е с 10 км по-малко и времето до 100 е със ~1,5 S повече.

Второ, както и да разгръща мощността си "шестака", с 5 предавки ще му е по-лесно. Причината - двигателят ще развърта през по-голямо предавателно число и при смяна на предавка оборотите няма да падат както сега, т.е. повече време в оптимума.

Шестакът е мазен двигател. На 2000 оборота е развил над 80% от потенциално възможния за него въртящ момент. От 2600 започва да изтегля добре и след 4500 има нещо като втори тласък, който е до 5700 някъде. След това дърпа, но по-слабо. При кик даун така или иначе двигателят се реже до мисля 6000. Дали ще го прави с кутия с 3, 4 или 5 степени, той все така ще работи. Само че при по-големия брой степени ускорява по-бързо заради по-близките предавателни числа. Това е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо, по-слаби показатели има типтроника с 4 в сравнение с ръчната - максималната е с 10 км по-малко и времето до 100 е със ~1,5 S повече.

Второ, както и да разгръща мощността си "шестака", с 5 предавки ще му е по-лесно. Причината - двигателят ще развърта през по-голямо предавателно число и при смяна на предавка оборотите няма да падат както сега, т.е. повече време в оптимума.

Шестакът е мазен двигател. На 2000 оборота е развил над 80% от потенциално възможния за него въртящ момент. От 2600 започва да изтегля добре и след 4500 има нещо като втори тласък, който е до 5700 някъде. След това дърпа, но по-слабо. При кик даун така или иначе двигателят се реже до мисля 6000. Дали ще го прави с кутия с 3, 4 или 5 степени, той все така ще работи. Само че при по-големия брой степени ускорява по-бързо заради по-близките предавателни числа. Това е.

 

За планинските преходи има наистина смисъл да имаш повечко предавки. С моите 4-ри на Галанта, в някои завои с определен радиус и наклон на пътя, нито на 2-ра, нито на 3-та е оптимално при по-бързо каране. В смисъл, на 2-ра е в доста високи обороти, а на 3-та пък е в доста ниски и за да има достатъчно забава и удоволствие, се налага да съм на 2-ра в червената зона на оборотомера, което пък води до завишен разход. За изстрелване след завой преди следващия си трябват по-къси предавки. Кефа цена няма, нали така :mitsu-smiley: :icon_rock:

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да стане, ако не си комуникират правилно с двигателя. Тук не разбирам става ли, не става ли и ако става, как точно става... Тук е едната неизвестна.

 

В момента кутията не допуска чак толкова да паднат оборотите. Дори да стане това и се даде газ, тя връща на по-малка. Такова спадане до 1500 оборота става при еС-троника със 7 степени при ВАГ. Там седмия зъб е само за икономия. Пердашиш си да кажем с 3000 със 180 км/ч. Пускаш газта, минава на 7-ма с 1500 и от 1500 като се върнеш на газта, кутията преминава предавка, две и дори три назад според колко си настъпил. Тя и в града движи между 1500 и 2000 за икономия. Това без да е в спорт моуд или спорт + . Така работи и в 4.2 мотора 5-степенния типтроник. Това е кутията около 2000 година (типтроника, не С-троника).

 

Другото неизвестно ми към момента е как е оразмерена кутията и най-вече петата как е на фона на сегашната 4-та. Би трябвало да е една идея по-къса заради различния характер на ВеЕра. Дори да е така, това не би оказало осезаемо влияние върху разхода на дълъг път при 110 да кажем. Ако сега поддържа 2200 със 110 а с 5-степенната са 2500, разходът на бензин няма да мръдне осезаемо нито нагоре, нито надолу. С увеличаване на скоростта, където разликата в оборотите също ще нарасне и да допуснем, че стигне до 800 об/мин на 180, пак няма да е проблем. Причината - двигателят ще се върти с повече обороти, но положението на дросела ще е същото като с 4-степенната, т.е. приемаме липса на промяна в разхода. А на спънат път със завои и катерения даже може да даде към 400-500 ml надолу заради ползването от време на време и на трета вместо само на втора както manol спомена. Ако никой не го е правил досега, може би наистина не става. Или поне не лесно, че да си заслужава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

. Ако никой не го е правил досега, може би наистина не става. Или поне не лесно, че да си заслужава.

.....всичко става, но не е никак лесно и най важното - не си заслужава ......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...