jorkata-160 Публикувано 19 юни 2014 Сподели Публикувано 19 юни 2014 Эдравейте уважаеми колеги,предварително се извинявам ако има подобна тема,с търсачката не ми излиза нищо.Отскоро започна да ми пада напрежението на ел. системата под 14в.,и реших да си потърся въпросното реле.Винаги съм бил спокоен,че с генератор "Бош" няма да имам проблеми с намирането на консумативи,но уви... Оказа се че не само в Смолян а и в България няма внос,по мнение на продавачите на известна верига магазини за авточасти.Можело да се поръча от не знам къде оригинално за...600 лв!!!.Майстора ми предлага да вземем друго, и да го преправим,при моето буксата е с две крачета,а въпросното е с три?..но аз все се надявам да не се стига до там... И така това е проблемът ми моля за помощ знаещите и можещите от този форум!!.Може би колегата Мирослав?.Да не забравя -"Митсубиши-Каризма" XMCLNDA2ATF027510 -1996г. Предварително благодаря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Базикчо Публикувано 19 юни 2014 Сподели Публикувано 19 юни 2014 Можеш ли да кажеш по подробно къде се намира това реле или снимка и парт номер нещо с MD и цифри. от тук може да го видиш също.http://www.auto-parts.spb.ru/cat/mi/mi2.mycat?SelVIN&vin=XMCLNDA2ATF027510 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jorkata-160 Публикувано 20 юни 2014 Автор Сподели Публикувано 20 юни 2014 Релето се намира в самия генератор,заедно с него са четките и буксата с две крачета,описана по-горе.Бях го свалил,и с него обикаляхме магазините но го монтирах обратно за да може "Мицка" да движи.Не го снимах за съжаление,но при нужда ще го сваля, и ще го снимам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
atos Публикувано 20 юни 2014 Сподели Публикувано 20 юни 2014 Релето се намира в самия генератор,заедно с него са четките и буксата с две крачета,описана по-горе.Бях го свалил,и с него обикаляхме магазините но го монтирах обратно за да може "Мицка" да движи.Не го снимах за съжаление,но при нужда ще го сваля, и ще го снимам.Купи генератор 2 ръка от някоя морга . В с Труд ама една морга... в посока Карлово , аз оттам взех доста неща за моята Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jorkata-160 Публикувано 21 юни 2014 Автор Сподели Публикувано 21 юни 2014 Е, колеги благодаря на отзовалите се май ще се наложи да побългаряваме!!!. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jorkata-160 Публикувано 5 октомври 2014 Автор Сподели Публикувано 5 октомври 2014 Здравейте колеги, искам да проверя състоянието на връзките на кабел "маса" между двигателя,и купето,но...нещо не мога да го открия :icon_hmm: !!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 5 октомври 2014 Сподели Публикувано 5 октомври 2014 Ако искаш измери връзката. Понеже с омметър все ще покаже връзка, но това не е гаранция, по-добре измери с волтметър.С единия край докосваш двигателя, а с другия някоя точка на шасито. При запален двигател ако се появят волтове, значи връзката я няма (много е зле). Понеже ако има добра и хубава връзка, то няма да има волтове (в двата края на кабела напрежението ще е /почти/ едно и също). А ако не можеш да намериш кабела, да не би някой да го е свалил и да е забравил да го сложи? (всякакви глупости се случват) За пръв път ти попадам на темата, но ако е по въпроса с "реле"-регулатора, то може да е по-скоро нужно да се свали и ревизира целият алтернатор.И не ги хвърляйте тези регулатори, дори и да си купите нов. От магазина няма да е по-хубав, а старият много често се сменя от погрешна диагностика и защото е най-лесно да се смени първо той. За Bosch части за алтернатор трябва да има всякакви. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jorkata-160 Публикувано 6 октомври 2014 Автор Сподели Публикувано 6 октомври 2014 Благодаря за идеята колега,ще се опитам да замеря връзката, но въпроса ми по-скоро беше къде по принцип е поставен този кабел,а не че липсва! :icon_blush: Търсих го по схемите но...А относно релето на алтернатора все още нищо не съм предприел, там ме заблудиха данните от вградения в СDплеъра волтмер даващ грешка около волт :icon_doh: .Но рано или късно четките ще се износят и ще трябва да се сменя,и не знам тогава какво ще правя... :icon_hmm: Моя майстор ми предлага да монтираме алтернатор с по-достъпно като цена реле,а на мен не ми се ще...нямам идея. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 6 октомври 2014 Сподели Публикувано 6 октомври 2014 На Bosch май се сменяха четките - отиваш в магазина и търсиш по размер. Поне части за Bosch трябва да има. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jorkata-160 Публикувано 9 октомври 2014 Автор Сподели Публикувано 9 октомври 2014 Благодаря, колега не мисля,че само четки могат да се сменят,както при повечето релета(които съм виждал)кабелчето е с точкова заварка, а и кой знае на какви четки ще попадна,и да остана и без колектор :D !!!.Започвам да си мисля,че само моята :mitsu-smiley: Каризма е с такова реле :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 10 януари 2015 Сподели Публикувано 10 януари 2015 (редакция) При някои релета могат да се сменят четките,ако не са със точкова заварка, а са запоени става номера. На едно Рено 19 веднъж сменихме релето заради четките, но ротора му е проблема, че е износен на канали вече и за 1 година изява новите четки. Вече не купуваме ново реле, а си запояваме нови четки със същият размер. Веднъж даже една широка четка от двигател на пералня, тя е с 2 кабела я срязахме на 2 по-малки четки и със шкурка я загладихме докато пасне. Ама при това рено е лесно положението, отваряш капака и първото нещо, което виждаш е алтернатора :icon_doh: И аз почвам да си мисля, че имам проблеми с алтернатора на Каризмата, като потърсих моя номер на реле регулатора от VIN декодера, не излиза никъде в България. Ако и при теб е така търси алтернатор втора употреба. Редактирано 10 януари 2015 от MusicMAN Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jorkata-160 Публикувано 10 януари 2015 Автор Сподели Публикувано 10 януари 2015 (редакция) Благодаря ти, колега така и ще направя, ще си потърся друг генератор ноооо със друго реле ,и без друго имам нужда от малко по-мощен :D ,а за моя после ще му мисля!.Проверявах в една доста известна фирма за рециклиране на генератори, стартери и по номер на генератора ...нема :mad: ! Интересно е друго, темата е разглеждана 700 и кусур пъти а толкова малко мнения...май все пак тези генератори са безсмъртни а моя е със заводски дефект :D ! Редактирано 10 януари 2015 от jorkata-160 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
George_B Публикувано 10 януари 2015 Сподели Публикувано 10 януари 2015 MusicMAN ...Веднъж даже една широка четка от двигател на пералня, тя е с 2 кабела я срязахме на 2 по-малки четки и със шкурка я загладихме докато пасне...Моторът на пералнята работи на 220-230V - състава и твърдостта на четките е друг...Че става - става... Ама не съвсем.Те и други колеги слагат/нагаждат четки разни от Лада/Волга и др., след време се жалват, че колектора е издълбан...Като компромисен вариант - Cargo, предлагат и колекторни пръстени.Успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 10 януари 2015 Сподели Публикувано 10 януари 2015 Ясно ми е, че не са подходящи тези четки, но като светна лампата на акумулатора на няколко десетки километра извън града и за капак на всичко в неделя се наложи да побългаряваме с налични части, за да се прибера до града. Не казвам, да го правят хората това с побългаряването. Идеята ми беше, че се ремонтират. Като се огледа релето си личи дали може да се сменят четките. За 5лв. четки да не се сменя цял модул с регулатора. На някои Каризми гледам, че са по 110лв. нови из интернет тези регулатори :icon_crying: . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 11 януари 2015 Сподели Публикувано 11 януари 2015 Ясно ми е, че не са подходящи тези четки, но като светна лампата на акумулатора на няколко десетки километра извън града и за капак на всичко в неделя се наложи да побългаряваме с налични части, за да се прибера до града. Не казвам, да го правят хората това с побългаряването. Идеята ми беше, че се ремонтират. Като се огледа релето си личи дали може да се сменят четките. За 5лв. четки да не се сменя цял модул с регулатора. На някои Каризми гледам, че са по 110лв. нови из интернет тези регулатори :icon_crying: . Прав си, ама до някъде .Защо трябва да побългаряваш с четки от перални, прахосмукачки и т.н. :D като във всеки средно статистически магазин за авто-части, продават четки за генератори на БОШ, Магнет Марели, Валео и разни други производители, които са си предназначени точно за целта и не са чак толкова скъпи, около 8- 10 лв. е комплекта, ама после спиш спокойно, без да се притесняваш за колектора на ротора . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jorkata-160 Публикувано 11 януари 2015 Автор Сподели Публикувано 11 януари 2015 Четки ще се намерят,макар да съм чул, чел,че на такива места при наличие на влага ,големи температурни разлики и т.н. запояването не е особено надеждно, да не говорим пък ако направиш някоя студена спойка :icon_n_sick: ...Генератор все някакъв ще се приспособи, просто ми стана интересно да не кажа обидно какво АдЖеБа реле са ми (ни) забили от бОш , че да ми обявяват такива цени по нашите селски магазини :nono: ... Благодаря на всички! :icon_thumbup:Не ми се ще да поБългарявам Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 11 януари 2015 Сподели Публикувано 11 януари 2015 Ако е хубава спойката не би трябвало да е проблем. По тази логика не трябва да имаме спойки и по платката в реле за мигачи примерно. Заводско на Рено 19 релето беше със запоени четки. :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 14 януари 2015 Сподели Публикувано 14 януари 2015 Какво стана колега? Оправи ли проблема?Защото миналата седмица и на мен ми се наложи да правя същия ремонт, като:1 реле регулатор за този алтернатор има и струва 40 лв. Поне във Варна.2 Не съм сигурен, че е Бош (за моя съм сигурен, че не е Бош), защото колкото алтернатори на Бош са минали през ръцете ми, всички са със регулатори, които се сменят без дори да се демонтира алтернатора от машината.3 Четки спокойно се запояват, дори се продават отделно. Друг въпрос е, че се скапва електрониката преди да свършат четките. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
james_bond Публикувано 15 януари 2015 Сподели Публикувано 15 януари 2015 Колега аз продавах един генератор сумати време никой не се обади,докато се не скапа моят,и си го смених.Но се скапа лагерът,така че ако искаш мога да ти го пратя за около 30лв.Реле-регулаторът си е здрав. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.