Премини към съдържание

Помощ,колеги търся си реле-регулатор на напрежението


Препоръчано мнение

Эдравейте уважаеми колеги,предварително се извинявам ако има подобна тема,с търсачката не ми излиза нищо.Отскоро започна да ми пада напрежението на ел. системата под 14в.,и реших да си потърся въпросното реле.Винаги съм бил спокоен,че с генератор "Бош" няма да имам проблеми с намирането на консумативи,но уви... Оказа се че не само в Смолян а и в България няма внос,по мнение на продавачите на известна верига магазини за авточасти.Можело да се поръча от не знам къде оригинално за...600 лв!!!.Майстора ми предлага да вземем друго, и да го преправим,при моето буксата е с две крачета,а въпросното е с три?..но аз все се надявам да не се стига до там... И така това е проблемът ми моля за помощ знаещите и можещите от този форум!!.Може би колегата Мирослав?.Да не забравя -"Митсубиши-Каризма" XMCLNDA2ATF027510 -1996г. Предварително благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да кажеш по подробно къде се намира това реле или снимка и парт номер нещо с MD и цифри.

 

от тук може да го видиш също.

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/mi/mi2.mycat?SelVIN&vin=XMCLNDA2ATF027510

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Релето се намира в самия генератор,заедно с него са четките и буксата с две крачета,описана по-горе.Бях го свалил,и с него обикаляхме магазините но го монтирах обратно за да може "Мицка" да движи.Не го снимах за съжаление,но при нужда ще го сваля, и ще го снимам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Релето се намира в самия генератор,заедно с него са четките и буксата с две крачета,описана по-горе.Бях го свалил,и с него обикаляхме магазините но го монтирах обратно за да може "Мицка" да движи.Не го снимах за съжаление,но при нужда ще го сваля, и ще го снимам.

Купи генератор 2 ръка от някоя морга . В с Труд ама една морга... в посока Карлово , аз оттам взех доста неща за моята

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Здравейте колеги, искам да проверя състоянието на връзките на кабел "маса" между двигателя,и купето,но...нещо не мога да го открия :icon_hmm: !!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш измери връзката. Понеже с омметър все ще покаже връзка, но това не е гаранция, по-добре измери с волтметър.

С единия край докосваш двигателя, а с другия някоя точка на шасито. При запален двигател ако се появят волтове, значи връзката я няма (много е зле). Понеже ако има добра и хубава връзка, то няма да има волтове (в двата края на кабела напрежението ще е /почти/ едно и също).

 

А ако не можеш да намериш кабела, да не би някой да го е свалил и да е забравил да го сложи? (всякакви глупости се случват)

 

За пръв път ти попадам на темата, но ако е по въпроса с "реле"-регулатора, то може да е по-скоро нужно да се свали и ревизира целият алтернатор.

И не ги хвърляйте тези регулатори, дори и да си купите нов. От магазина няма да е по-хубав, а старият много често се сменя от погрешна диагностика и защото е най-лесно да се смени първо той. За Bosch части за алтернатор трябва да има всякакви.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за идеята колега,ще се опитам да замеря връзката, но въпроса ми по-скоро беше къде по принцип е поставен този кабел,а не че липсва! :icon_blush: Търсих го по схемите но...А относно релето на алтернатора все още нищо не съм предприел, там ме заблудиха данните от вградения в СDплеъра волтмер даващ грешка около волт :icon_doh: .Но рано или късно четките ще се износят и ще трябва да се сменя,и не знам тогава какво ще правя... :icon_hmm: Моя майстор ми предлага да монтираме алтернатор с по-достъпно като цена реле,а на мен не ми се ще...нямам идея.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На Bosch май се сменяха четките - отиваш в магазина и търсиш по размер. Поне части за Bosch трябва да има.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега не мисля,че само четки могат да се сменят,както при повечето релета(които съм виждал)кабелчето е с точкова заварка, а и кой знае на какви четки ще попадна,и да остана и без колектор :D !!!.Започвам да си мисля,че само моята :mitsu-smiley: Каризма е с такова реле :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

При някои релета могат да се сменят четките,ако не са със точкова заварка, а са запоени става номера. На едно Рено 19 веднъж сменихме релето заради четките, но ротора му е проблема, че е износен на канали вече и за 1 година изява новите четки. Вече не купуваме ново реле, а си запояваме нови четки със същият размер. Веднъж даже една широка четка от двигател на пералня, тя е с 2 кабела я срязахме на 2 по-малки четки и със шкурка я загладихме докато пасне. Ама при това рено е лесно положението, отваряш капака и първото нещо, което виждаш е алтернатора :icon_doh: И аз почвам да си мисля, че имам проблеми с алтернатора на Каризмата, като потърсих моя номер на реле регулатора от VIN декодера, не излиза никъде в България. Ако и при теб е така търси алтернатор втора употреба.

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, колега така и ще направя, ще си потърся друг генератор ноооо със друго реле ,и без друго имам нужда от малко по-мощен :D ,а за моя после ще му мисля!.Проверявах в една доста известна фирма за рециклиране на генератори, стартери и по номер на генератора ...нема :mad: ! Интересно е друго, темата е разглеждана 700 и кусур пъти а толкова малко мнения...май все пак тези генератори са безсмъртни а моя е със заводски дефект :D !

Редактирано от jorkata-160
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

MusicMAN

...Веднъж даже една широка четка от двигател на пералня, тя е с 2 кабела я срязахме на 2 по-малки четки и със шкурка я загладихме докато пасне...

Моторът на пералнята работи на 220-230V - състава и твърдостта на четките е друг...

Че става - става... Ама не съвсем.

Те и други колеги слагат/нагаждат четки разни от Лада/Волга и др., след време се жалват, че колектора е издълбан...

Като компромисен вариант - Cargo, предлагат и колекторни пръстени.

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно ми е, че не са подходящи тези четки, но като светна лампата на акумулатора на няколко десетки километра извън града и за капак на всичко в неделя се наложи да побългаряваме с налични части, за да се прибера до града. Не казвам, да го правят хората това с побългаряването. Идеята ми беше, че се ремонтират. Като се огледа релето си личи дали може да се сменят четките. За 5лв. четки да не се сменя цял модул с регулатора. На някои Каризми гледам, че са по 110лв. нови из интернет тези регулатори :icon_crying: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно ми е, че не са подходящи тези четки, но като светна лампата на акумулатора на няколко десетки километра извън града и за капак на всичко в неделя се наложи да побългаряваме с налични части, за да се прибера до града. Не казвам, да го правят хората това с побългаряването. Идеята ми беше, че се ремонтират. Като се огледа релето си личи дали може да се сменят четките. За 5лв. четки да не се сменя цял модул с регулатора. На някои Каризми гледам, че са по 110лв. нови из интернет тези регулатори :icon_crying: .

 

Прав си, ама до някъде .:)

Защо трябва да побългаряваш с четки от перални, прахосмукачки и т.н. :D като във всеки средно статистически магазин за авто-части, продават четки за генератори на БОШ, Магнет Марели, Валео и разни други производители, които са си предназначени точно за целта и не са чак толкова скъпи, около 8- 10 лв. е комплекта, ама после спиш спокойно, без да се притесняваш за колектора на ротора .:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Четки ще се намерят,макар да съм чул, чел,че на такива места при наличие на влага ,големи температурни разлики и т.н. запояването не е особено надеждно, да не говорим пък ако направиш някоя студена спойка :icon_n_sick: ...Генератор все някакъв ще се приспособи, просто ми стана интересно да не кажа обидно какво АдЖеБа реле са ми (ни) забили от бОш , че да ми обявяват такива цени по нашите селски магазини :nono: ... Благодаря на всички! :icon_thumbup:Не ми се ще да поБългарявам :Rotated_Mitsubishi_Avatar:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е хубава спойката не би трябвало да е проблем. По тази логика не трябва да имаме спойки и по платката в реле за мигачи примерно. Заводско на Рено 19 релето беше със запоени четки. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво стана колега? Оправи ли проблема?

Защото миналата седмица и на мен ми се наложи да правя същия ремонт, като:

1 реле регулатор за този алтернатор има и струва 40 лв. Поне във Варна.

2 Не съм сигурен, че е Бош (за моя съм сигурен, че не е Бош), защото колкото алтернатори на Бош са минали през ръцете ми, всички са със регулатори, които се сменят без дори да се демонтира алтернатора от машината.

3 Четки спокойно се запояват, дори се продават отделно. Друг въпрос е, че се скапва електрониката преди да свършат четките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз продавах един генератор сумати време никой не се обади,докато се не скапа моят,и си го смених.Но се скапа лагерът,така че ако искаш мога да ти го пратя за около 30лв.Реле-регулаторът си е здрав. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...