Премини към съдържание

Помогнете при избор на масло за турбо автомобил


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

Мицубишито както се е видяло, ще си го пазя, защото е яко и защото на неговата база е направено WRC Evolution 2005 (based on Cedia).

 

Както повечето от вас знаят или който не знае, вече ще знае, станах горд собственик на 2002 Subaru Impreza WRX STI Prodrive 6 speed Manual 309 BHP звяр, на който сега му предстои само да бъде сглобен след прегряване и издухване на гарнитурите на главите, както и да е, чакам само гарнитурите, но и трябва да слагам ново масло за двигателя, няма как да върви без масло.

 

По книжка, пише че може да се кара както с 5W30 така и с 10W40, но за турбо автомобилите, твърдят че ако се кара с 5W30 маслото става на боза, поради високите температури, които развива маслото (имам датчик за мерене на температурата на маслото и показваше максимум 70*C след като колата е загряла и се кара зверски на пълна газ и след развъртане на оборотомера до 8000 оборота и маслото което беше в колата по последна информация от книжката е било 5W30 Motul).

 

Много хора от форума на Subaru карат само с 5W40 Motul 300V или Eneos Sustina 5W40.

 

Аз в момента съм с Eneos Sustina 5W30 на Lancer-а Cedia-та (от снимката долу) и съм супер доволен, двигателя мърка и колата работи супер мазно а и също така не й прощавам когато я карам и я карам постоянно във високи обороти и т.н.

 

Нямям никакво мърдане на нивото на щеката, от както съм със Sustina 5W30, преди със Hyper Premium 5W30 имах единичен случай на намаляване на нивото на щеката (минимално), но това беше поради кофти капачката за наливане на маслото на двигателя и беше омаслило около нея и я смених и всичко се оправи.

 

Защо съм толкова подробен ... защото по принцип обичам да обяснявам подробно, но ... въпросът е следният:

 

Остана ми над половин литър 5W30 от миналата година, когато сменях маслото на Lancer-а и сега не ми се дават още 36-40 лева за 1Л туба 5W40 + 4Л Sustina 5W40 (140 лева), общо 170-180 лева, та въпроса ми е ако си купя една туба Eneos Sustina 5W30 4L, + останалото ми от миналата година, добре стегнато/затворено масло Sustina 5W30 0,75 L, много ли ще гори двигателя, това тънко масло или Sustina-та си е ЯКО масло и такива мизерии не прави по принцип ?

 

Благодаря ви предварително за помощта !

Редактирано от cpurage
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честита ти нова придобивка, Импрезата е супер як спортен автомобил. Относно маслото мисля, че нищо няма да му стане да направиш тази комбинация с 5W30-то. Даже мисля, че ако го караш по-спортно и Eneos Sustina 0W50 няма да му дойде зле, но е по-скъпичко. Имаш ЛС.

 

P.S. Поизтрий си ЛС, защото не можеш да получаваш.

:mitsu-smiley:

Редактирано от Threatmore
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега @cpurage.

Добре е да погледнеш във форума на субару, там има много изчерпателна тема за маслата от 53 стр вече (интересна е от 18-20 страница нататък). В нея основно се акцентират на 2 ключови неща:

 

1. Базата на маслото коя група по API е? На пазара има множество масла от най-масовата API 3 група (хидрокрак масло, което си е супер пречистено минерално такова, но все пак на минерална база). Дори и с отлични показатели, ако базата не е от най-добрите, характеристиките на маслата не ще се запазят за по-дълъг период от време при тежки експлоатационни условия. Маслата група 4 (PAO) и група 5 (естери) са от най-качествените и са за предпочитане пред група 3.

 

2. Нивата на SAPS в маслото - там (в другия форум) подхода се разделя на 2: 1)Ако няма газ ти трябва Full SAPS масло, с най-високи нива на фосфор (които се примерно добавят в противоизсносващите добавки). Това масло ще защити максимално двигателя, но ще окаже отрицателно действие в дълъг период на катализаторните системи. 2)Ако има газова, тогава е препоръчително да предпочетеш Mid SAPS масло, чийто стойности пак ще защитават двигателя (и ще правят по-малко нагари в горивната камера), но ще удължат повече живота на катализаторите.

 

Как се разбира какви са нивата на SAPS в маслото? Тук подхода е повече технически. Примерно API с всяка своя бензинова норма API Sx... ги регламентира. При последната им такава API SN нивата на фосфор не са от най-високите (от екологична гледна точка акцента е предпазване на катализаторите). Европейските стандарти по ACEA също ги регламентират нивата на SAPS, като от 2004г се въведоха нова ACEA Cx категория (за катализаторни системи и DPF филтри). Там през 2004г се появиха за първи път понятията Low SAPS масла (всичките ACEA C1, ACEA C2, ACEA C3 категории/през 2007г се добави и ACEA C4). Официално понятията Mid SAPS и Full SAPS не присъстват в ACEA. Както казах тези 4 категории са Low SAPS масла, но истинските Low от тях са ACEA C1 и ACEA C4. Спрямо тях ACEA C3, ACEA C2 могат да се нарекат Mid Low, а всички конвенционални масла (в чиито стандарти не присъстват примерно ACEA C1/2/3/4) са с по-високи стойности на SAPS и могат да се нарекат (или обикновенно са) Full SAPS масла.

 

Класификацията на моторните масла по експлоатационните им свойства е била най-върховата когато двигателя ти е бил произвоеден. API изисква SJ стандарта (бензинова защита за предходни двигатели и между 1996-2001г), а ACEA изисква нива A3-98; A2-96. На пазара тези стандарти отдавна не са актуални и са морално остарели. Към днешен момент всички съвременни масла ги надвишават (изключвам производните на M10D, уточнявам съвременни). Като вискозитетен клас SAE 5W30 / 10W30 / 10W40 се изисква от производителя (в комбинация от горните бензинови норми).

 

Да не стане заблуда относно вискозитетни клас по SAE. Той дефинира вискозитета на маслата, а не експлоатационните им качества. В USA може да се намери масло SAE 10W40, чиито характеристики да надвишават тези на дадено SAE 5W40 масло. Ако приемем че това SAE 10W40 е от най-качествената група 4 или 5, а SAE 5W40 е от група 3, везните натежават към това SAE 10W40 (при позволение от страна на производителя да се използват стандартите и 2-та типа масла). Просто се е приело понятието (без да се замисляме) че видите ли SAE 10W40 маслото е винаги полу синтетика и е ниско бюджетно. Ще бъде такова, ако суровините му е такава, а не вискозитетни клас.

 

Така че избора ти на масло трябва да мине през т.1 и 2, като имаш наум че за турбината най-добре ще са по-течливи масла от рода на SAE 5W30 / SAE 5W40, чиито масло ще я охлажда бързо. Последният вискозитетен клас просто не е допълнен от производителя.

 

Цитираните по-горе масла предлагат последно ниво на защита (API SN), но едното е конвенционална технология, а другото Low SAPS (или Mid SAPS). Смесването им по инцидентни причини (примерно доливане по време на дълъг път) не е фатално, но се изкривява формулата на маслото, така както лаборантите са я създали. Същото е и с вискозитетния клас SAE 5W30 и SAE 5W40. Ако е било нужно инжинерите от SAE биха добавили и класа SAE 5W35, но не са. За нова смяна правилният подход е да заредиш двигателя с хомогенна смес.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда да тича в Субару.

И в нашият форум има доста подробна тема - http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=5282

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък колега ще те насоча ето към тази тема в Субару форума http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=14918&sid=e8cc3ca24fa6191e84b36d0ed74f1b40 (хората там се кълнат в това масло Red Line)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

......... Импрезата е супер як спортен автомобил. ........

..........и Митсубиши си имат "супер як спортен автомобил"........карал съм и двете и мога да твърдя че :mitsu-smiley: е по добрия от двете марки автомобил, колкото и субараджийте да реват че не е така........те и на оффроада са големи приказки, ама на дела са друга бира........... :D

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

.....те и на оффроада са големи приказки, ама на дела са друга бира........... :D

Еее тук малко не се получи :) особено с наскорошните вадения на БМВ-то от калта на БМВ събора :)
http://vbox7.com/play:1187924471
и един ML за добавка
http://vbox7.com/play:m697b368a1
+ стотици снимки на десетки вадени от въпросната кал :)
(п.с. suabru от клипа е атмосферно)

И въпреки това ми се иска да не се обръща темата за масла(или друга) в сравнение на Evo vs WRX/Sti. Има адки много предавания, тестове и фенове и на двете коли. Според мен преки конкуренти и партньори, а вероятно скоро ще видим края и на 2те ;(
Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега @cpurage.

Добре е да погледнеш във форума на субару, там има много изчерпателна тема за маслата от 53 стр вече (интересна е от 18-20 страница нататък). В нея основно се акцентират на 2 ключови неща:

 

1. Базата на маслото коя група по API е? На пазара има множество масла от най-масовата API 3 група (хидрокрак масло, което си е супер пречистено минерално такова, но все пак на минерална база). Дори и с отлични показатели, ако базата не е от най-добрите, характеристиките на маслата не ще се запазят за по-дълъг период от време при тежки експлоатационни условия. Маслата група 4 (PAO) и група 5 (естери) са от най-качествените и са за предпочитане пред група 3.

 

2. Нивата на SAPS в маслото - там (в другия форум) подхода се разделя на 2: 1)Ако няма газ ти трябва Full SAPS масло, с най-високи нива на фосфор (които се примерно добавят в противоизсносващите добавки). Това масло ще защити максимално двигателя, но ще окаже отрицателно действие в дълъг период на катализаторните системи. 2)Ако има газова, тогава е препоръчително да предпочетеш Mid SAPS масло, чийто стойности пак ще защитават двигателя (и ще правят по-малко нагари в горивната камера), но ще удължат повече живота на катализаторите.

 

Как се разбира какви са нивата на SAPS в маслото? Тук подхода е повече технически. Примерно API с всяка своя бензинова норма API Sx... ги регламентира. При последната им такава API SN нивата на фосфор не са от най-високите (от екологична гледна точка акцента е предпазване на катализаторите). Европейските стандарти по ACEA също ги регламентират нивата на SAPS, като от 2004г се въведоха нова ACEA Cx категория (за катализаторни системи и DPF филтри). Там през 2004г се появиха за първи път понятията Low SAPS масла (всичките ACEA C1, ACEA C2, ACEA C3 категории/през 2007г се добави и ACEA C4). Официално понятията Mid SAPS и Full SAPS не присъстват в ACEA. Както казах тези 4 категории са Low SAPS масла, но истинските Low от тях са ACEA C1 и ACEA C4. Спрямо тях ACEA C3, ACEA C2 могат да се нарекат Mid Low, а всички конвенционални масла (в чиито стандарти не присъстват примерно ACEA C1/2/3/4) са с по-високи стойности на SAPS и могат да се нарекат (или обикновенно са) Full SAPS масла.

 

Класификацията на моторните масла по експлоатационните им свойства е била най-върховата когато двигателя ти е бил произвоеден. API изисква SJ стандарта (бензинова защита за предходни двигатели и между 1996-2001г), а ACEA изисква нива A3-98; A2-96. На пазара тези стандарти отдавна не са актуални и са морално остарели. Към днешен момент всички съвременни масла ги надвишават (изключвам производните на M10D, уточнявам съвременни). Като вискозитетен клас SAE 5W30 / 10W30 / 10W40 се изисква от производителя (в комбинация от горните бензинови норми).

 

Да не стане заблуда относно вискозитетни клас по SAE. Той дефинира вискозитета на маслата, а не експлоатационните им качества. В USA може да се намери масло SAE 10W40, чиито характеристики да надвишават тези на дадено SAE 5W40 масло. Ако приемем че това SAE 10W40 е от най-качествената група 4 или 5, а SAE 5W40 е от група 3, везните натежават към това SAE 10W40 (при позволение от страна на производителя да се използват стандартите и 2-та типа масла). Просто се е приело понятието (без да се замисляме) че видите ли SAE 10W40 маслото е винаги полу синтетика и е ниско бюджетно. Ще бъде такова, ако суровините му е такава, а не вискозитетни клас.

 

Така че избора ти на масло трябва да мине през т.1 и 2, като имаш наум че за турбината най-добре ще са по-течливи масла от рода на SAE 5W30 / SAE 5W40, чиито масло ще я охлажда бързо. Последният вискозитетен клас просто не е допълнен от производителя.

 

Цитираните по-горе масла предлагат последно ниво на защита (API SN), но едното е конвенционална технология, а другото Low SAPS (или Mid SAPS). Смесването им по инцидентни причини (примерно доливане по време на дълъг път) не е фатално, но се изкривява формулата на маслото, така както лаборантите са я създали. Същото е и с вискозитетния клас SAE 5W30 и SAE 5W40. Ако е било нужно инжинерите от SAE биха добавили и класа SAE 5W35, но не са. За нова смяна правилният подход е да заредиш двигателя с хомогенна смес.

Поздрави

 

Аз бих избрал естерен мотул 5w50 например или Rеdline 0W40.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

Еее тук малко не се получи :) особено с наскорошните вадения на БМВ-то от калта на БМВ събора :)

http://vbox7.com/play:1187924471

и един ML за добавка

http://vbox7.com/play:m697b368a1

+ стотици снимки на десетки вадени от въпросната кал :)

(п.с. suabru от клипа е атмосферно)

 

И въпреки това ми се иска да не се обръща темата за масла(или друга) в сравнение на Evo vs WRX/Sti. Има адки много предавания, тестове и фенове и на двете коли. Според мен преки конкуренти и партньори, а вероятно скоро ще видим края и на 2те ;(

............не става ? за това, говорим, че си мислят че имат всъдеход ,но после викат джипове или трактори да ги теглят...... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

............не става ? за това, говорим, че си мислят че имат всъдеход ,но после викат джипове или трактори да ги теглят...... :D

Колкото по-добър офроудър имаш, толкова по-надалеч трябва да идва трактора да те вади:icon_thumbup:

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Офф:

 

Само да добавя, че този със Субаруто, на въпросния БМВ събор - е явно страшен селяк. Умишлено и минал и е разорал, наклепал е всички коли, които сега имат трайни щети по боята и са за боядисване, след което им е взимал пари, за да ги вади. Това което пиша няма общо с темата, но понеже на всякъде го слагат тоя "герой" и където и да видя положителен коментар за него, се чувствам длъжен да напиша, какво точно се е случило.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Офф:

 

Мисля, че не е на 100% истина това. В БМВ форума има 41 страница тема (вече заключена) дето не 1 или 2-ма писаха, че баш баварците сутринта са "друфтили" на мократа тревичка (няма да дам линк нарочно, мнение 483 в темата). Баш Баварците са паркирали на вече разораната нива без да мислят как ще излезнат и дали ще има последствия за каквото и да било (боя).. и не на последно място... ама това ако може да го разоре само една кола, било то и 125коня субару .. че даже и под "парко местата" ... еми евала :)

Ето една снимка: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31.0-8/10258893_660167480686312_2568112903385114166_o.jpg

Ок... явно и субару-то е ровило... ама трябва да си доста наивен да вярваш че е само то :)

 

Отделен е въпроса дали се очаква да ги вади без пари.. при положение че сами са го търсили и даже са чакали :) Без да се приема като злоба аз не бих си преебавал съединителя било то за 5, 10 или 20 лв за толкова много закъсали коли. (само за инфо комплект Exedy за неговата кола е около 400лв).

 

П.С. Може би е по-добре да се изтрие спама от тая тема .. просто исках да не се представя само едната "сектантска" страна на нещата :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif


Мисля, че не е много коректно да се изказваш така за неща които спред мен не са на 100% истина.
.........

От самите коментари под клипа, който си дал в първия линк от предишния си пост, човек може сам да прецени кой прав, кой крив (препоръчвам коментарите на пета страница). Аз лично съм на същото мнение - Субито не е трактор да оре нивата, Баварците не са нагазили насила там. Оттам нататък последствията са ясни. Ако Баварчо е трябвало да пастира после, Субито направо е трябвало да боядисва :)
Авторът сигурно вече е разбрал, че не бива да споменава чужди имена, различни от :mitsu-smiley: напразно :D
"Не изговаряй напразно името на Господа, твоя Бог".
И да отбележа за протокола, че до пост 5 всичко върви ок, но пост 6 е възлов ;)
Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..........и Митсубиши си имат "супер як спортен автомобил"........карал съм и двете и мога да твърдя че :mitsu-smiley: е по добрия от двете марки автомобил, колкото и субараджийте да реват че не е така........те и на оффроада са големи приказки, ама на дела са друга бира........... :D

 

Така DJ Tymbi, всичко опира до въпрос на вкус, просто не мога да кажа това нещо дори за Evo X което и аз съм карал в Scotland, след като имах добрата участ да ходя до Германия и да тествам още 3 такива Imprezа-и преди да си купя моята, в това число карах и WRX Wagon, който беше 280 коня и е доста по лек от STI-я и ..... мога с ръка на сърцето да кажа, че STI-я е в пъти по стабилен и в завои и има по голяма тяга и .... абе доста неща са.

 

И в заключение , като ме питаш защо си купи STI .... защото е в пъти по - евтин от EVO 7-9 и 10 и да не говорим че моя 2002 STI е точно с EJ207 двигател, който от завода излиза с ковани вътрешности.

 

Достатъчно изчерпателен ли бях ?

 

Също така вече притежавам и двете коли Lancer Cedia-та (оня от долу на снимката) на чиято база е направен 2005 WRC Evolution-а, а вече и STI-я с който в момента Peter Solberg кара текущия си сезон на Super RC.

Иначе нека Ево-то да е по - добро, щом казваш, аз и двете ще си карам пък нека Ево-тата да са по - добри от STI-ите http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_dance.gif

 

П.П. Защо винаги обръщате темата на Evo vs. STI и усирате тотално и кефа и темите на хората, или просто Българската злоба и завист е ненадмината никъде по този свят ? Казах ли ви го точно или искате да ви го напиша още по за олигофрени ? В това число спада единствено и само човека подстрекател, който е е човъркал точно по темата Evo vs. STI ! Той си знае кой е !

 

На останалите благодаря за учтивата помощ, която е точно по темата и не извън темата.

Редактирано от cpurage
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че вече в темата се изписаха нещата за маслата и се почна спама.. Затова преди да сме станали пак арбитри заключвам темата, изясненията може да си ги проведете на ЛС.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.
×
×
  • Създаване...