Премини към съдържание

Обслужване


social1986

Препоръчано мнение

Здравейте колеги :)

предстой ми да направя на на Мицу ( 2.0 1997 бензин ) обслужване. Масло, ролки, ремъци и т.н. Питането ми е долу горе колко ще ми излезе всичко с работата :) Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 107
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Здравейте колеги :)

предстой ми да направя на на Мицу ( 2.0 1997 бензин ) обслужване. Масло, ролки, ремъци и т.н. Питането ми е долу горе колко ще ми излезе всичко с работата :) Благодаря предварително.

 

 

Здравей,

 

Ето тук съм споделил колко ми е излязло обслужването на колата. Но все пак:

 

Антифриз, обтегач, три ремъка, водна помпа и 3 ролки - 570лв с работата

Масло двигателно + филтър Бош - 50 кинта

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че какво е това масло с филтър за 50 лева - наливно :icon_doh::icon_doh::icon_doh: ??? Само филтъра ти е 10-тина лева.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че какво е това масло с филтър за 50 лева - наливно :icon_doh::icon_doh::icon_doh: ??? Само филтъра ти е 10-тина лева.

Зависи как ги е взел колегата, масло на едро 10 лв литъра от варел даже е си е скъпо :))))

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зависи как ги е взел колегата, масло на едро 10 лв литъра от варел даже е си е скъпо :))))

 

Филтъра е 10лв. Маслото е полусинтетика на Приста наливно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Филтъра е 10лв. Маслото е полусинтетика на Приста наливно.

Стига бе ... :) такова сипваме на ладата на село :D

По-добре да беше взел нещо подобно: http://www.ebay.co.uk/itm/161130247609 .. пак е към 45лв за 5л.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Филтъра е 10лв. Маслото е полусинтетика на Приста наливно.

 

Личи си,че си от Габрово и да искаш по-лошо масло трудно ще намериш,освен разбира се М10Д,но сигурно не ти е идвало на акъла иначе би го сипал и него,нали ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

{style_images_url}/offtop.gif
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един познат имаше галант V6, за който сподели че компенсаторите не работели много добре. Налял му приста и спрели да тракат. После дълго го карал с такова масло, продал го... след време се запознахме с новия собственик. Карах този галант автомат комби ... екстра беше. Не вярвам да ме е излъгал за маслото, само че аз избрах висококачествено масло на сравнително висока цена 100% синтетика. С Опела не съм си правил експерименти, камо ли с мицубишито. Ако се строши вследствие икономия от масло, ще ме е много яд, но ако се счупи със скъпо масло, няма да съжалявам за пропуснатата възможност да спестя пари като го карам с евтино масло. Чупил съм двигател с грешно масло, макар и 2Т на мотоциклет.

 

На първа ръка бих сменил ангр. ремък с ролките му и ремъкът на балансиращия вал. Пистовият ремък с ролките му не бих ги сменял веднага, освен ако не е нацепен и с виещи ролки. Термостата и водната помпа, както и хидр. обтегач не съм ги сменял. Сменял съм профилактично части, отказвали са и съм слагал старите оригинални вместо пак нова част. Оттогава не сменям нещо, което работи, но специално обтегача ще го подменя при смяната на ангр. ремък като дойде време. Идея нямам дали 2.0i имат хидравличен обтегач. За V6 казвам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Личи си,че си от Габрово и да искаш по-лошо масло трудно ще намериш,освен разбира се М10Д,но сигурно не ти е идвало на акъла иначе би го сипал и него,нали ?

 

Даже малко си в грешка. В Габрово масло слагаме само за зимата. Напролет го източваме и след това караме без. За икономия.

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Ей изядохте го човека за това масло :),а каква е гаранцията че маслото което си купувате вие в скъпи и брандирани опаковки не е сипано в някой гараж ?Поне колегата може да ни каже как се държи двигателя(по шумен ли е,гори ли го и т.н.) с това масло.Малко инфо не е излишно за българските масла в японските двигатели . :)

 

След смяната на маслото, промяна в работата на двигателя няма. Шумът е на същото ниво. Маслото стои на максимум на щеката и не мърда за момента.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да си обслужиш колата изрядно, трябва да й купиш 4 свещи, да й смениш въздушния филтър, антифриза, маслото в скоростната кутия и горивния филтър.

Хидравличната течност на съединителя и на хидравликата се проверят за ниво. Там не се сменя е така от нямане какво да правим. На колкото километра - на толкова да е колата, няма значение, щом работи - не се пипа там.

Оттук нататък следва:

- на 3 години да си сменяш въздушния филтър, като при каране в силно запрашена среда задължително много по-рано. Два пъти в годината го вадя и преглеждам за цялостност, деформация и го продухвам на компресора, чистя му леглото и го връщам обратно. Не се вманиачавам да го сменям всяка година, а през една или когато аз преценя че трябва да го сменя. Той си личи.

- спирачната течност се сменя на две години или 30 000 км. На мен ми се смяха че я сменям профилактично, но нека ми се смеят.

- всяка година филтъра на купето е хубаво да се сменя, макар че аз го сменям през 2-3 даже.

- на 4 години се сменя антифриза

- маслото в двигателя на ... не знам колко км, щото аз карам много малко, но го сменям по календарче и малко по-рано. Зависи от колко газ се дава и колко студени старта има колата. При много градско трябва да замине много по-рано маслото и да се налее ново масло. А не дават му 12000 и ще ги карам до толкова...

Горивният филтър се изхвърля и сменя с нов на всеки 150 000 км, така че смени го сега и приключи с него.

 

На практика ангр. ремък, ремъкът на балансиращия вал, маслото в скоростната кутия и свещите се сменят накуп - на 90 000 км. или 5 години - което настъпи първо.

Ако има въпрос какво друго кога да се сменяш - питай, ще ти кажем.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....

- на 3 години да си сменяш въздушния филтър, като при каране в силно запрашена среда задължително много по-рано

....

- маслото в двигателя на ... не знам колко км, щото аз карам много малко, но го сменям по календарче и малко по-рано. Зависи от колко газ се дава и колко студени старта има колата. При много градско трябва да замине много по-рано маслото и да се налее ново масло. А не дават му 12000 и ще ги карам до толкова...

 

 

Въздушният филтър е хубаво да го сменяш на 10000 км , а не на години (даже при каране на газ и по рано,влияело на разхода колко е вярно не знам )

Маслото на двигателя се сменя също на определени от производителя км. или на 2 години (мисля е толкова беше ) ако не си достигнал километрите.

Интересен факт е че маслото може да се смени и на 3000 км,в зависимост от това колко време работи автомобилът на място :)

Редактирано от nikovas
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам приятел, който при всяко прибиране с мотора го миеше и смазваше, лъскаше му веригата звено по звено и переше възд. филтър. Чак пък толкова... то купето няма да изкара такова прекалено вглеждане и внимателно използване.

Маслото трябва да заминава най-късно след 12 месеца :-) . На място му няма абсолютно нищо в сравнение с мръсна газ в лютеницата. Така му скъсяваш живота, а при редовно такова каране вече се говори не за километри, а за моточасове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да си обслужиш колата изрядно, трябва да й купиш 4 свещи, да й смениш въздушния филтър, антифриза, маслото в скоростната кутия и горивния филтър.

Хидравличната течност на съединителя и на хидравликата се проверят за ниво. Там не се сменя е така от нямане какво да правим. На колкото километра - на толкова да е колата, няма значение, щом работи - не се пипа там.

Оттук нататък следва:

- на 3 години да си сменяш въздушния филтър, като при каране в силно запрашена среда задължително много по-рано. Два пъти в годината го вадя и преглеждам за цялостност, деформация и го продухвам на компресора, чистя му леглото и го връщам обратно. Не се вманиачавам да го сменям всяка година, а през една или когато аз преценя че трябва да го сменя. Той си личи.

- спирачната течност се сменя на две години или 30 000 км. На мен ми се смяха че я сменям профилактично, но нека ми се смеят.

- всяка година филтъра на купето е хубаво да се сменя, макар че аз го сменям през 2-3 даже.

- на 4 години се сменя антифриза

- маслото в двигателя на ... не знам колко км, щото аз карам много малко, но го сменям по календарче и малко по-рано. Зависи от колко газ се дава и колко студени старта има колата. При много градско трябва да замине много по-рано маслото и да се налее ново масло. А не дават му 12000 и ще ги карам до толкова...

Горивният филтър се изхвърля и сменя с нов на всеки 150 000 км, така че смени го сега и приключи с него.

 

На практика ангр. ремък, ремъкът на балансиращия вал, маслото в скоростната кутия и свещите се сменят накуп - на 90 000 км. или 5 години - което настъпи първо.

Ако има въпрос какво друго кога да се сменяш - питай, ще ти кажем.

 

Пак повтаряш дивотиите на старите гаражни майстори виждали само Голф и Лада. Как да не се сменя маслото на съединителя и на хидравликата,всяка течност си има време на работа и след това време си губи или намаля качествата. Специално маслото на съединителя за има няма година-две, започва да потъмнява и това е признак,че трябва да се смени. Въздушен филтър се сменя с масления на 10 000 км,дори и да няма година-още по-добре за двигателя,а ако се кара на газ и главно градско,даже двигателното маслото е добре да се сменя на 8 000 км. Филтър на купе,също всяка година. Маслото в ръчната скоростна кутия-на 80 000 км,но задължително след като я купиш. Задължителна профилактика на спирачните апарати всяка година,чистене смазване,ако трябва и смяна на водачи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да бе, дивотии... Ти ако искаш сменяй маслото и въздушния филтър при всяко прибиране у вас. Я попитай Любо Димитров какво стана с рейката като реши да си опресни маслото в хидравликата.

При съединителя нямаш загряване както е при спирачната система. Аз взех колата малко под Min и все се каня да досипя и забравям. Да съм сменял съединител или да съм имал проблем? Не! Ако има, то няма да е заради течността.

При пропан-бутана съм съгласен че по-често трябва да се сменя възд. филтър. Няма да се видим, иначе можеше да ти покажа 4-годишен въздушен филтър. Той е на повече де, но толкова го карах аз, пък колко е бил каран преди мен, нямам представа. С духалката на компресора го обдухвам отвътре-навън (не да набия пепелта в него) и си е филтър...

Маслото в скоростите се сменя на 90 000 км или на 6 години.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Той и тате може и бате може, ама она козата си сака пръч"

Редактирано от ipj
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif


.....
При пропан-бутана съм съгласен че по-често трябва да се сменя възд. филтър. Няма да се видим, иначе можеше да ти покажа 4-годишен въздушен филтър. Той е на повече де, но толкова го карах аз, пък колко е бил каран преди мен, нямам представа. С духалката на компресора го обдухвам отвътре-навън (не да набия пепелта в него) и си е филтър...
Маслото в скоростите се сменя на 90 000 км или на 6 години.

Аз с това съм много съгласен. На климатиците също не им сменям въздушните филтри, а само ги мия. Даже единия го лиших от две дунапренчета, наречени филтри. На колата въдушния филтър не е пипан още от немско. Аз и толкоз я карам де... За последно като го гледах, беше чист. Маслото също не е първа младост. Това лято обаче ще се сменя и то съвсем грамотно :).
Всичко това е вариант като за "по-бедни", което е в пълно противоречие с това, че "Галанта е автомобил за милионери" :)
Иначе, както колегите са казали, всичко се обслужва според предписанията, за да няма изненади.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да бе, дивотии... Ти ако искаш сменяй маслото и въздушния филтър при всяко прибиране у вас. Я попитай Любо Димитров какво стана с рейката като реши да си опресни маслото в хидравликата.

При съединителя нямаш загряване както е при спирачната система. Аз взех колата малко под Min и все се каня да досипя и забравям. Да съм сменял съединител или да съм имал проблем? Не! Ако има, то няма да е заради течността.

При пропан-бутана съм съгласен че по-често трябва да се сменя възд. филтър. Няма да се видим, иначе можеше да ти покажа 4-годишен въздушен филтър. Той е на повече де, но толкова го карах аз, пък колко е бил каран преди мен, нямам представа. С духалката на компресора го обдухвам отвътре-навън (не да набия пепелта в него) и си е филтър...

Маслото в скоростите се сменя на 90 000 км или на 6 години.

 

Ама тя помпата на сединителя няма нищо общо с неговото износване. Сменя се за да не се чудиш на някое кръстовище,защо не се сменят скоростите или да си казваш,"Бе мазни ми нещо около левия педал,ама и така ще кара,б.л са му м..та,те на Гоуфовете никога не им сменят маслата в кутиите,аз ли ще сменям течността,яяяя".

А за въздушния филтър като гледам правите българска работа,ама съм виждал след смяната му как се вдигат оборотите на 1000,а филтъра е бил на 1 година. Нали се сещате,че с времето матРяла се запушва и колкото и да го духаш,пак му се е намалил дебита ??? А миещите,по мой спомен май се казваха K&N :icon_bye:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да бе, дивотии... Ти ако искаш сменяй маслото и въздушния филтър при всяко прибиране у вас. Я попитай Любо Димитров какво стана с рейката като реши да си опресни маслото в хидравликата.

При съединителя нямаш загряване както е при спирачната система. Аз взех колата малко под Min и все се каня д :icon_thumbup: а досипя и забравям. Да съм сменял съединител или да съм имал проблем? Не! Ако има, то няма да е заради течността.

При пропан-бутана съм съгласен че по-често трябва да се сменя възд. филтър. Няма да се видим, иначе можеше да ти покажа 4-годишен въздушен филтър. Той е на повече де, но толкова го карах аз, пък колко е бил каран преди мен, нямам представа. С духалката на компресора го обдухвам отвътре-навън (не да набия пепелта в него) и си е филтър...

Маслото в скоростите се сменя на 90 000 км или на 6 години.

Филтърът на Анди. 4 години или 8000 км, което настъпи първо

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все съм се чудил защо не им монтират такива вакуумни индикаторчета, като на прахосмукачките - ако се задръсти въздушният филтър, да знам кога точно да го сменя.

 

А някой пробвал ли е почистване на въздушен филтър с пиратка? }:=>

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама тя помпата на сединителя няма нищо общо с неговото износване. Сменя се за да не се чудиш на някое кръстовище,защо не се сменят скоростите или да си казваш,"Бе мазни ми нещо около левия педал,ама и така ще кара,б.л са му м..та,те на Гоуфовете никога не им сменят маслата в кутиите,аз ли ще сменям течността,яяяя".

А за въздушния филтър като гледам правите българска работа,ама съм виждал след смяната му как се вдигат оборотите на 1000,а филтъра е бил на 1 година. Нали се сещате,че с времето матРяла се запушва и колкото и да го духаш,пак му се е намалил дебита ??? А миещите,по мой спомен май се казваха K&N :icon_bye:.

Няма да протече ако му сменям течността ли? По твоята логика всеки месец трябва да слагам нови помпи, защото може да остана бъз съединител някъде. И да остана кво? Мислиш ли че няма да карам тоя казан и без да работи съединителя :icon_dance:

Като сложа нов филтър нито харчи различно, нито оборотите са различни, нито вървежа има разлика. Ама ти си вземи филтри и си ги сменяй всеки ден. Даже по два пъти на ден - всеки старт да е с нов филтър.

Вместо да бъдеш толко рЕзък, вземи покажи къде си чел на колко време се сменя проклетия филтър. Аз също ще го направя :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, крайно съм се изказал вчера - щом работи да не се пипа. Но тя ако не е сменяна никога (сп. течност в хидравл. с-ма на съединителя) ще се скапят чарколята. Аз я смених при свалянето на ск. кутия и 5-6 години ще си карам с нея. Те 4 вече минаха. Няма какво толкова да й стане. Не е като при спирачките. Там течността се загрява, изстива, загрява, изстива... и си губи качествата много по-бързо. Който е мераклия може всеки ден да врътва през сервиз и да я сменят, няма лошо.

Колкото до филтъра на купето...то пък като е уплътнил идеално в леглото си, та е чудо. Не че не може да се бръкне край него. Анатоли ми го смени в неговия сервиз като ми слага дехидратора и допълни 50-60 гр. фреон. Имаше си щампа :mitsu-smiley: . Предположихме че е оригиналният на колата. Не много прашасал, без деформации, беличък... Да ми е вкарвала прах през духалките, или да ми е смърдяло от там? Не. Да съм усетил някаква разлика с новия - не.

 

Чудно ми е как всички карат по минимум 15000 км на година, сменят 2-3 пъти маслото в годината и толкова филтъра на купето, имат колите от няколко години и на всички километражите им показват по-малко от на моята. Моята я взех на 143000 преди 5 г. и половина. Е това не го разбирам. А тези с по 40-50 хил. на година пък въобще. Аз ако мога да си позволя да омаам 5-6 бона на година само за гориво, ще махна тоя пробит варел и ще си купя няколкогодишна кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да протече ако му сменям течността ли? По твоята логика всеки месец трябва да слагам нови помпи, защото може да остана бъз съединител някъде. И да остана кво? Мислиш ли че няма да карам тоя казан и без да работи съединителя :icon_dance:

Като сложа нов филтър нито харчи различно, нито оборотите са различни, нито вървежа има разлика. Ама ти си вземи филтри и си ги сменяй всеки ден. Даже по два пъти на ден - всеки старт да е с нов филтър.

Вместо да бъдеш толко рЕзък, вземи покажи къде си чел на колко време се сменя проклетия филтър. Аз също ще го направя :icon_bye:

 

В момента ти се заяждаш,говоря за един път в годината,не за всеки ден,това че нямаш пари да го правиш,не означава,че трябва да се нахвърляш срещу другите,които могат и го правят. Давам ти пример. Лятото колата я спирам когато мога под дървета,ами малко или много падат листа и боклуци,да не говорим за есента. Докато спрат да падат листата разглобявам филтъра на климатика поне 3 пъти за да вадя изсъхнали листа от вътре,пускам вентилатора и в колата става леш и аз го тупам и го слагам.Сменям го един път в годината. Аз съм сменил само един път ремонтните комплекти на помпите заедно с маслото,но преди 2 години видях,че започва да потъмнява и го смених пак,превантивно. Някой хора излизат и извън града,ако не знаеш и насред нищото не искам да оставам без съединител и на здрачаване да се чудя какво да правя из дивите балкански села и как да се прибера. Това ако ти се струва много ......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

А някой пробвал ли е почистване на въздушен филтър с пиратка? }:=>

 

Аз.

Но той си беше сравнително чист. И аз го духам и смуча с прахосмукачка, превантивно.

Във всеки случай след пиратката не се образува кръг от пепел около него както ми обясняваха.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

О, и на моята падат. На работа отвсякъде са дървета и не може да я опазя от това. Трябва да я оставя на поляната на слънце... Не, мерси. Даже на едно място паднала смола и аз не съм видял. На автомивката случайно видях как миещият спря, задържа на едно място накрайника на водоструйката. Влязох, разбрах какво става и докато му викна, парчето смола барабар с лака и малко боя излетя някъде :icon_hmm: Добре че беше на задния капак. Купих си малка водоструйка и си я мия сам. Като паднат разни листа, иглички и всичко каквото може да падне от дърво, преди да я прибера, чистя, вдигам капака и продължавам да чистя. Някое по-голямо листо може да си излети самО и не си правя труда да го махам, защото то през дупчиците няма да падне. Да ти кажа, очаквал съм да има проблем с вентилатора от нещо паднало при него, но засега няма.

Едва ли има по-прашна улица от моята някъде по големите градове и с движение на камиони по 30 тона. И са 20 да вървят пак вдигат солидно к-во прах. Учудвал съм се колко малко прах излита като чистя възд. филтър.

Каквото съм написал на предната страница към питащия, е било най-добронамерено. Всичко съм го преразказал от мануал за галантите+легнумите. Специално за хидр. течност в с-мата на съединителя пише всяка година да се проверява. Какво означава да се проверява (освен за ниво) нямам идея. Не вярвам някой да точи малко течност в спринцовка и да ходи да я изследва... По-добре направо да я смени.

Един с хонда акорд преди 2003 г. дойде за смяна на тази течност при приятел монтьор. Сменял я на 2 г заедно с антифриза и не знам още какво правеше. Привечер се върна ядосан че му "текнали" маркучетата от казанчето. Там никой не е пипал, ама иди му обясни. Подобно нещо е ставало и с профилактична смяна на хидр. течност в помпата за управлението. Със скоростни кутии на "премиум" автомобили мога да дам пример също... близо 800 лева масла и филтри и след няколко дни реве че се счупила кутията... Аз за себе си съм казал какво кога правя и ще правя, вече кой както го акъл учи. Нямам нищо против теб и не съм искал да се заяждам. Заяде се ти преди години и то защото защитих хората от северозапада. Не всички са с каквито си имал работа. Приеми че не съм като тях. Като искаш - не приемай. не мога да те задължа :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...