Премини към съдържание

Колко ти харчи колата?


Препоръчано мнение

Първо един линк по темата

 

От онези дни говорих един бивш собственик на няколко бензиностанции, който излезе от този бизнес.

Та той ме светна за факта, че новите бензиностанции (то стари почти няма-няколко нереновирани на Петрол), са оборудвани със специални нагреватели в подземните резервоари, които поддържат температурата на горивото 24-25оС.

Схемата е ясна- получаваш гориво с температура например 18оС и съответен обем, продаваш го на 24оС и съответно по магически начин увеличен обем... единственото неудобство е, че пустите му нагреватели харчат електричество и намаляват рандемана :).

А ако и колонката мери както тази от линка, щастието е пълно :(.

 

Така че, предлагам да забраним темите по това, колко ми харчи колата :)

Редактирано от Т. Минтов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всеки е попадал на такива абсурди при зарежданията си. Не всеки си носи 5л туба за гориво и пробно да я пълни за да разбере лъжат ли го? Разчита се че като се избягват никумо неизвестните бензиностанции с какви ли не утайки на дъното на резервоара, ще заредим качествено и прясно гориво.

И понеже аз карам и на газ и мен са ме лъгали че клапана не ми работи и видите ли от 25л са влезнали 25л, затова съм си изградил навика да казвам "до горе, но не повече от 20л (80%)". Пък с какво налягане и колко литра релано са влезнали пак е тъмна Индия. Важното е на края на месеца като ударя чертата, да е поносимо положението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

О, край. Оттук нататък само в прозрачна разграфена и проверена туба ще сипвам и после ще го наливам в резервоара. Имам си фуния, имам си пръчица ... мога и сам да си го сипя. Само да хвана някой че лъже в литрите :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

О, край. Оттук нататък само в прозрачна разграфена и проверена туба ще сипвам и после ще го наливам в резервоара. Имам си фуния, имам си пръчица ... мога и сам да си го сипя. Само да хвана някой че лъже в литрите :icon_censored:

 

И аз имам такава снимка. :icon_thumbup: 5 литрова тубичка, в която съм заредил 53,98 литра дизел. :icon_thumbup:

Това с относителните тегла все си мисля, че го бяхме дробили подробно у форумО, включително за налягането на газта.:icon_thumbup:

Освен температурните игри с относителното тегло на горивата, си мисля, че ако някой лъже, би могъл да го направи по-елегантно. Тоест колонките да пускат точно в количествата на повечето туби :icon_thumbup: , а над 20 или 25литра да послъгват. Моята кола гори идентично количество гориво в чужбина и тук. Преди години не беше така, но го отдавам на факта, че в България карах значително по-разхайтено и бързо, отколкото където и да е другаде в чужбина, както и на това, че доскоро тук нямаше цяла магистрала и стилът на каране по необходимост бе по-неикономичен. Иначе най-много гориво като среден разход съм консумирал с ВР-а в Германия :icon_thumbup: Аз карам, то свършва резервоара, пак пълня, пак свършва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ясно е вече, защо като карам в чужбина колата ми харчи близо 20% по-малко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако има навитаци, да минем по култови бензиностанции с една туба от 10 литра и да промерим. Резултатите - тук.

Трябва ми още някой навитак :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди месец правих този експеримент след като заредих в 60-литровия ми резервоар 63 литра дизел при все, че все пак отидох поне с още 2-3 литра останали (на дълбока резерва бях, вярно е). Само дето на следващия ден 5-литровата туба на същата колонка си отчете точно... така че може и да послъгват над определено количество. Бензиностанцията беше ОМВ Мусагеница.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако има навитаци, да минем по култови бензиностанции с една туба от 10 литра и да промерим. Резултатите - тук.

Трябва ми още някой навитак :)

Навит.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Три пъти зареждам служебната кола, от резерва до фул, и трите пъти слагам по 76-77л, а резервоара събира 70 :)

Редактирано от atila
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Навит.

А знаеш ли къде може да се прочете в какъв температурен диапазон трябва да е горивото, което минава през помпата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...