Премини към съдържание

Проблем с къси светлини и габарити


Tishu

Препоръчано мнение

  • Admin

Привет на всички.

 

Нещо много интересно взе да се случва с фаровете на галантеца. Ето на кратко историята:

 

Преди няколко дни забелязах, че единия ми фар (ляв) на къси не работи. Взех си крушка (тук да благодарим на TASSO) и бях готов да сменям, но забелязах, че и други не работи на къси. После естествено и габаритите спряха да функционират :D (само предните). Когато и бибитката спря да работи загадката стана пълна :D

 

Та почнах да проверявам бушоните (нормалните, малките с двете крачета). Всички бяха добре и при тях проблеми нямаше. Хммм малко съмнително, но в процеса на "бърникане" кларинета ми ( :D бибитката ) започна да функционира ( да, да ще проверя, кое е хлабаво :D ... когато откаже пак де). За съжаление нямах същия успех с късите ... или габаритите.

 

Все пак си тествах и новата крушка директно на буксата и не работеше. Тук е добре да отбележа, че проблем с дългите, стопове, мигачи, задни габарити нямам. Всичко си бачка ( особено дългите ден правят ).

 

При бушоните има едно реле (всъщност не съм сигурен дали е точно реле) според което то отговаря за фаровете и в него има два 10А бушона. Като го махнах и нямах никакви фарове. А да и с халогените нямам проблеми.

 

Ако ви трябва някаква друга информация ... споделете.

 

 

Тук ще отбележа две неща:

 

1. Предварително се извинявам ако се засека с някой утре по пътя от Раднево до Габрово. Предполагам, че ще карам на дълги :)

2. Ако има полицай ... забравете по-горе казаното от мен и подминете темата :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Разбира се ...., че не :D

 

Малко не съм си в нас и нямам много, много инструменти, но пък и затова тествах с нова крушка.

 

 

Също така да спомена, че като цъкам на къси и таблото си свети.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всички бушони ли провери?

 

 

Tishu: Е казах, че съм ги проверил :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извади релетата на габаритите и на късите и измери дали идва постоянния плюс. Следваща стъпка ако това е Ок, пак там докато са извадени да се премери дали идва командата от лоста.

Ако не знаеш как да измериш, намери един мултицет какъв да е и ми дрънни един тел. да те ориентирам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно имаш проблем с кабелите, защото левия преден габарит и задния десен са свързани на един предпазител, същото важи и за предния десен и задния ляв габарит.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

И аз знам, че са така, но и двата (кабела) да са дали проблем по едно и също време? Загадка това остава за мен :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Утре зависи по кое време си пътуваш за Габрово,можеш да минеш през Стара Загора да разменим някой бушон с мойте че да разберем дали е от тях.Ако решиш пише на ЛС да се уговорим

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Утре зависи по кое време си пътуваш за Габрово,можеш да минеш през Стара Загора да разменим някой бушон с мойте че да разберем дали е от тях.Ако решиш пише на ЛС да се уговорим

 

Благодаря за това предложение, но да пресичам града ... на дълги или без фарове не е много оферта :D (Имам изключителния късмет винаги да ме спират)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за това предложение, но да пресичам града ... на дълги или без фарове не е много оферта :D (Имам изключителния късмет винаги да ме спират)

Е аз съм в началото на града кв.Кольо Ганчев,така че ще и само в началото :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам аз защо останах незабелязан.

 

За да спрат и на двата фара и късите и габаритите, то общите точки са или постоянният плюс към релетата, или масата на релетата, или командата от ключа вътре не идва до тях. Това, че като пипаш по кутията в коша да вадиш и слагаш бушони има прогрес и клаксона е тръгнал е в полза на теорията за кофти контакт или прекъснато в самата кутия. Но ок, сменяй си бушони на воля и успех :icon_thumbup: .

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
П.С> Тишо, имаш ми телефона в хисторито на скайпа, ако все пак решиш, вземи един мултицет от някой и звънни да мерим дистанционно.
Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом задните габарити и километража светят, значи както лоста, така и релето си работят. Другото, което ме кара да изкажа предположението си е, че фаровете,ляв и десен не са отказали едновременно, а за предните габаритите дори не се знае кога са спрели да функционират.

Личното ми мнение, на базата най-често случвали се проблеми при Галант е, да са изгорели предните габарити, а на късите да има нагар на буксите към фара. Това последното се случва, когато крушката е правила слаб контакт при буксите, а оттам и нагар, който прекъсва връзката.

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах одобен проблем с разхлабена връзка във фасунгите на габаритите. И на мен ми се струва, че ства въпрос за слаби или прекъснати връзки. Няма как да работи половината верига, ако проблема е реле или бушон. ОСвен с мултицет да звъннеш веригите, но ако дават на късо някъде пак ще ти изписука уреда. Много досаден проблем, дано го отстраниш бързо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям предложението на колегата bluffer.

Аз също имах лош контакт между крушката на късите и стойката, на която стъпва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

@Любо не съм те игнорирал, а просто сега нямам уредите, за да проверя това, но ще го направя.

 

Мдам забравих една важна подробност. Като извадих буксата за късите и по нея имаше .... нещо :D . Прилича на някакво смазващо вещество (тук не виждам смисъл да го има освен ако не е някакъв вид контактна паста).

 

Също така като тествах с нова крушка тествах няколко маси (на различни места в близост до тази зона) точно да проверя този вид контакт дали е ок.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо с една малка плоска отверка и парцалче,си почисти буксите на фаровете,че вътре става голяма мизерия.След това пак пробвай с крушката,дали ще светне.Мислех си за реле,ама ти показва индикация на таблото,но това не пречи да ги размениш с друго за проба,ама след като изчистиш буксите. И да трябва си или мултицет или пробна лампа,за да намериш къде се е "скрил" тока :D.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази смазка е технически вазелин, служи за да не зеленясват контактите както при немските *******. Има си я серийно, така че това е Ок. А при отворен капак като включваш светлините чуваш ли релетата да цъкат от към кутията? ... Поне за това не ти трябва нищо за да го провериш..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Релето се чува да цъка и ново нещо намерих преди малко :D

 

Аварийните ми ги няма и те.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Тишо, вах мааму и галант, аз ко съм пускам кучката да го ошета :D

 

Крайния вариант е това :D

 

 

Днес с Ицо ще се дупим и ще видим какво ще стане :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Съжалявам за двойния пост.

 

Преди малко с Ицо проверихме няколко детайла.

 

1. Ток до релето стига.

2. Релето си цъка и работи.

3. Ток до кабелите на крушките има.

 

Просто трябваше да се връщам на работа и нямаше как да довършим.

 

Към този момент сякаш ... масата се губи някъде, но това ще се провери утре.

 

 

П.С. Игнорирайте написаното за аварийните, разбрах от какво е и няма връзка :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми или крушка остана или маса,както казваш,но фаровете на Галанта не се ли управляват по - ,демек плюс трябва да си има,а минуса управлява целия филм.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти извадки от схемите да видиш от къде вземат маса крушките:

 

http://195.149.248.189:8080/2013-10-14/bb4034b7740068af7cb0d53bade2b092_120x90.jpg

http://195.149.248.189:8080/2013-10-14/bf76d783b393adf0b6e620da564f0fa8_120x90.jpg

http://195.149.248.189:8080/2013-10-14/075ab67781cba115ad4b8222ac13e843_120x90.jpg

 

Дясната взема от №1, a лявата и клаксона от №19 като обща точка и се разклоняват в joint point 2. Огледай там първо (№19 и joint point 2) след като е имало проблем с клаксона и после се е оправил. Релетата и дългите вземат маса от №9, там явно е наред всичко.

 

Само че много сложно, нали уж сте мерили - ако са излизали 12 волта между двете дупки на куплунга към крушките, то наистина просто са ти зеленясали куплунзите, както Слави предположи още в началото. Ако ли пък сте мерили с едната сонда директно на акумулатора, то измерете в двете дупки какво има (или няма) и ще се разбере със сигурност маса ли е или друго.

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Старши, за протокола, не се управляват по минус. Късите си имат постоянно маса, а масата на дългите минава през лоста къси-дълги. Плюс няма постоянно, а само като се врътне ключа, но пък излиза и на късти и на дълги.
Редактирано от Светльо Ангелов
Отрицателната репутация на stevensgr е по погрешка! Колегата е искал да пусне положителна!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Любо, душко какви са тея схеми, де ги намери :D

 

На левия къс гледахме и изкара 12така (Не москвич :D). Утре ще прегледаме и останалите неща и ще се чуе ... па дано и да светне :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Привет и ... съжалявам пак за двойния пост :)

 

 

Тъпа история малко:

 

В Събота споменах, че съм проверил с нова крушка как са нещата и не светна. Проверих на десния фар. В понеделник с Ицо проверихме тока на левия и беше ок (на буксата).

 

:icon_hmm: Докато се дупех ей сега гледах кабелите, който влизат в буксата на десния фар (работех там, защото е има повече място). Изглеждаха ок кабелчетата, ама хубаво, че добре ги бутнах и се усети, че едното е хлабаво (иииии съответно после видях, че е скъсано).

 

Изглежда, че дало и на късо и затова съм на тъмно :D . Смених ей сега едната крушка (дясната ... като оправих кабела преди това) и светнааа :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: . Утре ще сменя и другата, че там хакумулатора трябва да свалям и ще е повече дупене.

 

Много благодаря на всички за помощта и специално на Любо и Ицо ;) :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...