Премини към съдържание

Една по-различна тема за ГУМИТЕ...


Препоръчано мнение

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Първо (и най-важно) да отбележа, че не съм тя :)
Второ, не съм целял да се заяждам грам, нито пък съм търсел да поспоря с някого в обедната си почивка. Просто имах мнение по въпроса - ужасно нещо, нали :) Знам, че по default не толерираме хората с различно мнение, но нека поне не го показваме толкова явно :)
За ADAC - да, до днес бях убеден, че там работят за удоволствие, ама явно съм грешал... сигурно взимат пари.
Приключвайки "спора", да се изкажа и аз с мъдър съвет за другите, които не са толкова на ти, че с всякакъв модел гуми трябва да се има едно на ум по всяко време. :)
Поздрави
Редактирано от Afonya
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 75
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Съгласен съм "едно на ум" наистина пасва вече в тази тема и си абсолютно прав. Колкото до това че си момче, извинявам се, ника ми дойде като за момиче. В началото споменах, че приемам всякаква критика, но думички като КАРАЧ, само дразнят. Колкото до това, че винаги трябва да се внимава, си абсолютно прав, като се надцениш, става в най-добрия случай, това което се случи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рангеле, при някаква случка - пожар, самолетна катастрофа или ПТП, никога причината не е само една, а съвкупност от уж случайни събития!

Много често съм споменавал, че гума на 2 и повече години, без значение дали е карана или съхранявана в склад, трябва да се изхвърля или ако това не стане, да се кара не с едно, а с четири на ум.

При теб са се събрали няколко обстоятелства.

1. Натоварен булевард с гладък асфалт.

2. Сравнително стари гуми.

3. Превишена скорост.

4. Водене на разговор (макар и през "свободни ръце"), но все пак разсейването е на лице.

5. Неподходящи атмосферни условия.

Много често минавам по този булевард, като поддържам 45-50 км/ч, защото така хващам зелената върна, без да се увличам от околните, които си карат поне с 10-15 км/ч по-бързо от мен. Естествено не са редки случаите като твоя, особено при влошени метеорологични условия, когато ПТП-тата са през час, ако това ще те успокои.

На коментарите за "зимните" гуми, бих отговорил с едно уточнение, че това са гуми за сняг. Може да се карат на сухо, мокро и заледено, но поведението им е коренно различно, а когато се сравняват с летните гуми при мокра настилка, трябва да се вземе под внимание, че поради повечето ламели сцеплението им е доста по-слабо. Те трябва да се окопават в снега и кишата, за да ни дадат сцепление.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. Гладък асфалт

2. Гумите

3. Превишената скорост - което аз слагам на първо място

4. Воденето на разговора също беше налице

 

Единствено времето беше ок, тоест беше само по хладно, но все пак сухо.

Така че, съм абсолютно съгласен с теб, а като гледам изброените причини, не виждам за нещо, колата сама да си е виновна, тоест преглъщам и внимавам повече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да спомена че в англия температурите са 10-20 градуса и там зимни гуми не се ползват... Определено над 10 градуса не е за зимни гуми....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И като настане поледица в Youtobe се пълни с клипове как някой се опитват с ръце да задържат колите си или с крака да ги спрат. Има си климатични условия за летни и за зимни гуми. По Бургас и Варна, въобще край морето е подходящо за всесезонни гуми, но в последните 4-5 години видяхме, че и във Варна може да се карат ски и децата да се пързалят с шейни по цяла седмица. Затова всеки си има глава на раменете и да избира сам с какви гуми да кара. Не само, че не може да се дава еднозначен отговор на въпроса "Какви гуми да сложа?" в рамките на малка държава като нашата, но и в едно и също населено място в две последователни години не може да се използват едни и същи гуми. Ето един пример:

Миналата Зима във Видин можеше да се кара и с летни гуми, ако не ползваш колата ежедневно, а при ежедневно ползване най-подходящи се оказаха всесезонните.

По-миналата Зима обаче, когато от края на Януари до края на Февруари бяха измерени температури от -29 градуса, снегът бе над метър, а най-високите дневни температури не надминаваха -10 до -15 градуса, дори и със зимни гуми придвижването бе затруднено, а някой не сваляха веригите по цяла седмица.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. Гладък асфалт

2. Гумите

3. Превишената скорост - което аз слагам на първо място

4. Воденето на разговора също беше налице

 

 

Единствено времето беше ок, тоест беше само по хладно, но все п

ак сухо.

Така че, съм абсолютно съгласен с теб, а като гледам изброените причини, не виждам за нещо, колата сама да си е виновна, тоест преглъщам и внимавам повече.

Зарежи анализите:-) Добре, че няма счупени глави. Опичай си ума занапред. И тия гуми са супер, ма първите 50 к.

ПП. Ще те глобяват за причиняване на ПТП.

П.П.П мЕродавно:-)

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Те горе-долу са на около 50к, може би малко отгоре, примерно. Да, като цяло важното е че няма счупени глави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В такъв момент, не ме интересуват ламарините, а хората да са наред, колкото до връщането на скоростите, мисля, че го докарах до втора, но виж сега като се замисля, съединителя, може и да съм задържал повече от колкото трябва, макар че като ясен момент ми се губи.

 

За това написах темата, Марио64 ме накара да се замисля за съединителя и скоростите, какво точно направих с тях...

Губи ти се като ясен момент, защото го правиш инстинктивно ..:)

На тази мисъл ме навежда постоянното ти оплакване от дискове и накладки, което е свързано с метода ти на спиране, явно разчиташ най вече на спирачната система и така я претоварваш ..

Пак ти казвам, независимо колко е изтъркан асфалта и с какви галоши си, за 50 м. с дизелов автомобил при тази скорост трябва да си спреш като пич, :) не търси причината само в гумите, има хора които не могат да си позволят гуми с ДОТ по малък от 5 г., ама си спират по светофарите ..:D

Пък и часът колко да е бил пик, щом си шарил от дясната лента в левите, за да се навреш между двете коли, значи зад теб не е имало кола .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми по-скоро пред мен нямаше много :), иначе беше 19ч ти сам прецени, колко коли има по това време там. По принцип, спирам със скорости до втора, това е в ежедневното ми каране, като разбира се, има доста случай, в които не ги ползвам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-бързото спиране става с натискане педала на спирачките с максимална сила, при наличие на ABS и други свързани със спирането ел. помощници и се прекъсва връзката между двигателя и ск кутия - натиска се и съединителя докрай. Спирачният път е най-къс при движение в права линия. Предното окачване се сгъва, тежестта преминава към предния мост и въртенето на волана благодарение на абс и другите системи само позволява на шофьора да има някакво управление, но това увеличава сп. път и времето за спиране. Когато волана се върти бързо ту в едната, ту в другата посока на "заварен" педал за спирачките, динамичният баланс на колата се мести вляво и дясно и не е оптимален, т.е. сцеплението на гумите т.к. олеква - при десен завой сцеплението на десните гуми е критично ниско и обратно. Те нямат нужния натиск към пътя колкото и добро да е окачването. Благодарение на запазената отчасти управляемост може да избегнем препятствие - да заобиколим пешеходец или цял автомобил, да хванем завоя и пр. Често не е нужно да спираме с навирена задница в препятствието, а само да убием скоростта и без отпускане на спирачката да го заобиколим. Ако е имало малко повече място м/у двете коли е щял да си мине.

Двигателят и скоростната кутия са за движение, а спирачките са за спиране.

В населените места сцеплението е едно, а на дълъг път е съвсем друго. Особено пред светофар, STOP, изкуствена бабуна и подобни. На влизане в Плевен от кръговото карах с около 60 и светофарът ме хвана. Нещо се бях заплеснал, натиснах спирачката (и съединителя) и тър-тър-тър... спрях метър-два след чертата та се върнах малко. АБС цъкаше, а закъснението в купето не беше нищо особено. След това потеглих по-чевръсто и гумите изпускаха сцеплението, като в колата реално нямаше кой знае какво ускорение. Това е все едно разлика като да спреш на хубав асфалт в сухо време и след това на мокро. Нещо подобно е в нас. места на гореспоменатите участъци. Най-много го усещат това мотоциклетите. В града мога да правя пауър слайдове по завойчетата, но на дълъг път когато гумата се изчисти от мръсотии и когато е загряла, сцеплението е достатъчно за перване на едно или пускане на коляно ... за който може де.

За мен си се предоверил на спирачките и със секунда или половин секунда си се забавил с реакцията. Това са ти 15-18 метра повече "возене".

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Многократно са пробвани след смяната на апаратите. Колата спира страхотно, две мнения няма. Като не искам да оспорвам мнението на Мирослав, което най-вероятно е така, поне и на мен ми звучи логично да е прав. Колкото до това, което написа Andy Van Der Drift, аз лично научих доста нови неща за спирането и да, щях да мина ако имаше място, благодарение на ABS-а.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ранга, правило ли ти е впечетление, че когато караш в града гумите не са черни, а прашни?

Обратно, при извънградско, като отбиеш някъде по магистралата, гумите са черни, като че ли сега си ги монтирал?

Това също трябва да се вземе под внимание - прашните улици и булеварди в населените места. Особено при лек дъждец (преди да е измил пътното платно) този прах става на боза и колата се пързаля като на лед.

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, при лек дъжд е нещо страшно, просто става някаква тиня дето колата се пързаля по нея...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз няма да коментирам неприятната случка на колегата, важното е че няма сериозни поражения и всички са живи и здрави. Но забелязах, че обръщате внимание на доста неща и исках и аз да добавя нещо. В последно време ми направи впечатление, че новите маркировки, като ленти и пешеходни пътеки ги правят с някакъв по-странен материал. Той не е важен, но ми направи впечатление, че също пързаля.. та имайте си едно на ум и за това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, колегата говори за тези маркировки с една боя, която е много хлъзгава. Във Варна нашариха сумати и пешеходни пътеки в червен цвят, на които може да въртиш гуми като изтърван.

 

Отностно лошата случка, важното е, че си реагирал по начин довел само до материални щети. Това е най-важното. Кой как ще реагира на такава ситуация, може да каже само като му се случи. Имаш си едно на ум и това е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Говориш за този грапавия или за някой друг?

 

Не грапавия, има някаква бяла хлъзгава настилка, както каза и Илиев.. тук в Пловдив се среща на доста места вече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е лошо, тука също има някакви боядисани пешеходни, но за щастие не съм се пързалял по тях. Но щом тези от Ф1 се пързалят на маркировките, значи със сигурност и тук го има доста по-зле. Аз внимавам мн и на линиите и по тях е нещо доста гадно за спиране.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-бързото спиране става с натискане педала на спирачките с максимална сила, при наличие на ABS и други свързани със спирането ел. помощници и се прекъсва връзката между двигателя и ск кутия - натиска се и съединителя докрай. Спирачният път е най-къс при движение в права линия. Предното окачване се сгъва, тежестта преминава към предния мост и въртенето на волана благодарение на абс и другите системи само позволява на шофьора да има някакво управление, но това увеличава сп. път и времето за спиране. Когато волана се върти бързо ту в едната, ту в другата посока на "заварен" педал за спирачките, динамичният баланс на колата се мести вляво и дясно и не е оптимален, т.е. сцеплението на гумите т.к. олеква - при десен завой сцеплението на десните гуми е критично ниско и обратно. Те нямат нужния натиск към пътя колкото и добро да е окачването. Благодарение на запазената отчасти управляемост може да избегнем препятствие - да заобиколим пешеходец или цял автомобил, да хванем завоя и пр. Често не е нужно да спираме с навирена задница в препятствието, а само да убием скоростта и без отпускане на спирачката да го заобиколим. Ако е имало малко повече място м/у двете коли е щял да си мине.

Двигателят и скоростната кутия са за движение, а спирачките са за спиране.

В населените места сцеплението е едно, а на дълъг път е съвсем друго. Особено пред светофар, STOP, изкуствена бабуна и подобни. На влизане в Плевен от кръговото карах с около 60 и светофарът ме хвана. Нещо се бях заплеснал, натиснах спирачката (и съединителя) и тър-тър-тър... спрях метър-два след чертата та се върнах малко. АБС цъкаше, а закъснението в купето не беше нищо особено. След това потеглих по-чевръсто и гумите изпускаха сцеплението, като в колата реално нямаше кой знае какво ускорение. Това е все едно разлика като да спреш на хубав асфалт в сухо време и след това на мокро. Нещо подобно е в нас. места на гореспоменатите участъци. Най-много го усещат това мотоциклетите. В града мога да правя пауър слайдове по завойчетата, но на дълъг път когато гумата се изчисти от мръсотии и когато е загряла, сцеплението е достатъчно за перване на едно или пускане на коляно ... за който може де.

За мен си се предоверил на спирачките и със секунда или половин секунда си се забавил с реакцията. Това са ти 15-18 метра повече "возене".

Стар мотоциклетен спор. Не съм съгласен за съединителя. Освен другите мотиви, в рали школата учат да се намалява с понижаване на предавки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-бързото спиране става с натискане педала на спирачките с максимална сила, при наличие на ABS и други свързани със спирането ел. помощници и се прекъсва връзката между двигателя и ск кутия - натиска се и съединителя докрай.

Най бързо, ама някой друг път ..:) За това и ти не си успял в Плевен да спреш преди маркировката ..

Натискането на съединител е пълна грешка, всички инерционни сили отиват на спирачките ..

Натискането на спирачния педал с максимална сила също е грешка .. Най бързо се спира като натискаш педала с такава сила, че да не се задейства АБС-а и в същото време редиш скоростите в низходящ ред ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най бързо, ама някой друг път ..:) За това и ти не си успял в Плевен да спреш преди маркировката ..

Натискането на съединител е пълна грешка, всички инерционни сили отиват на спирачките ..

Натискането на спирачния педал с максимална сила също е грешка .. Най бързо се спира като натискаш педала с такава сила, че да не се задейства АБС-а и в същото време редиш скоростите в низходящ ред ..

 

Много грешен отговор Марине:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много грешен отговор Марине:)

По мое мнение хич даже не е грешен.

ABS увеличава спирачния път, което е недостатък, но запазва управляемостта на автомобила по време на спиране, което е огромен плюс.

Така че, ако целим единствено минимален спирачен път, Марин е прав.

Редактирано от Т. Минтов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марин е прав. Но за постигане на този ефект се изисква доста опит. Опит, който заради АБС-а в съвременните автомобили не може да се трупа. Някой да е виждал състезателен автомобил с АБС ?

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да не сте съгласни, но аз съм съгласен със себе си :rolleyes:

Ползването на двигателя за спирачка има смисъл при слаба спирачна система и висока скорост на движение. За зимата не говорим. Например 170-0. Много ясно че на галанта с натискането на спирачката от 170 и веднага с това му вкарам трета и при 120 втора, че ще спре по-бързо (ако настилката има сцепление обаче). Подсилената спирачна с-ма на Рангел може да генерира достатъчно мощност чрез сп. помпа, апаратите и триенето на накладките в дискоте при спиране от тази скорост, за да определи лимитиращият фактор - гумите. Това важи особено силно за дискове 345 или 350 мм с 4-бутално Брембо, защото сцеплението им с настилката ще е най-слабата точка.

На кола със задно предаване "ръгането" на втора при близки и по-високи от максималните обороти на двигателя може да доведе до блокиране на задните колела. Нито абс, нито бас, нито ба не могат да помогнат в такъв случай. Ако колата не в права линия, ще се занесе и това ще продължи до връщането на сцеплението на гумите. При предно предаване блокирането на двигателните колела ще доведе до занасяне на предницата по същата причина. На сняг даже двигателя спира (гасне) пак защото гумите няма за какво да се хванат.

 

Тук говорим за спиране от ... колко беше 80-90 км/ч. Колите от 100 на сухо спират за по-малко от 40 метра - между 35,5 и 40 метра са обикновено и това е за почти всички автомобили.

 

Много хора не са съгласни и твърдят, че двигателя помага, че самото триене или де да знам какво помага. Имало сили на триене, компресия, не знам си какво имало... Ми то освен сили на триене има и инерционни, ама айде...

Просто е. Излизате на пътя. Вдигате 120 и спирате както ви казвам - с двата крака буквално. Ще спечелите някой сантиметър-метър с първоначално натискане на спирачката до степен когато гумите са на ръба (точно преди АБС да се задейства). Така окачването разпределя тежест по-ефективно. Ама трябва да стане майсторски, трябва да си познаваш колата, да прецениш настилката, да се съобразиш с температурата, с работното състояние на спирачките и т.н. Все неща, които паникьосаният шофьор или не знае, или ще забрави къде какво е чел по форумите. Та, от чертата за спиране мерите където сте спрели. След това направете аварийно спиране с връщане на предавки и си направете изводите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.

×
×
  • Създаване...