Премини към съдържание

Датчик


Препоръчано мнение

Здравейте, колеги!

Вчера имах към 40 км пътуване инвън града и точно като паркирах забелязах, че лампата на маслото ми премигна към 3-4 пъти (все едно маслото ми е на границата на минимума)! Маслото и филтъра са сменяни преди 1000-1500 километра. Тъй като не беше равно нямаше как да проверя нивото, но днес преди малко го проверих и маслото НЕ е мръднало въобще! Чудя се дали е от датчика за маслото (слаба връзка), ниско налгане на маслото или от какво може да е?! Реално щом има масло не е проблем ама ме дразни. Моля ако някой му се е случвало да сподели и да отстраня проблема.

Благодаря! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом е жълтата лампа за ниво на маслото, не си мисли за налягане!

Виж хубаво ли е закрепен кабела, дали не е протрит някъде и като се увриш че всичко е нормално, си карай спокойно. Рано или късно ако е проблем в датчика ще ти светне лампата постоянно. Тогава проблема е ясен... датчик за ниво.

 

Аз не изключвам възможността за проблем по кабела, но малко ме съмнява. 99% си мисля че проблема ти е в датчика за ниво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом е жълтата лампа за ниво на маслото, не си мисли за налягане!

Виж хубаво ли е закрепен кабела, дали не е протрит някъде и като се увриш че всичко е нормално, си карай спокойно. Рано или късно ако е проблем в датчика ще ти светне лампата постоянно. Тогава проблема е ясен... датчик за ниво.

 

Аз не изключвам възможността за проблем по кабела, но малко ме съмнява. 99% си мисля че проблема ти е в датчика за ниво.

 

Ако не се лъжа лампата е червена, точно посредата на таблото на най - долния ред.

За кой кабел говориш да проверя дали е закрепен?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лампата е червена и премигва нали? Оказва се че напоследък доста галанти го имат този проблем. На мен също ми премигва от време на време. Първият път бях в шок, все пак съм сменял маслото преди 2000км. Ходих при Пламен, масло си имаше, но вероятно е от моторче то за празен ход на двигателя (или както там му се вика майсторите да ме поправят). Ако го прави след дълъг път или градско когато си на драйв(аз съм автоматик), и си спрял на светофар, вероятно е това. Би трябвало да се оправи ако свалиш въпросното моторче и го почистиш. Звучи доста просто :icon_clap: (със сигурност не е) Не се притеснявай аз си карам така вече две седмици и всичко си е О.К. Не че трябва да караш така, просто ти давам идея откъде може да е. На мен все не ми остава време да мина през Пламен, да го оправят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лампата е червена и премигва нали? Оказва се че напоследък доста галанти го имат този проблем. На мен също ми премигва от време на време. Първият път бях в шок, все пак съм сменял маслото преди 2000км. Ходих при Пламен, масло си имаше, но вероятно е от моторче то за празен ход на двигателя (или както там му се вика майсторите да ме поправят). Ако го прави след дълъг път или градско когато си на драйв(аз съм автоматик), и си спрял на светофар, вероятно е това. Би трябвало да се оправи ако свалиш въпросното моторче и го почистиш. Звучи доста просто :icon_clap: (със сигурност не е) Не се притеснявай аз си карам така вече две седмици и всичко си е О.К. Не че трябва да караш така, просто ти давам идея откъде може да е. На мен все не ми остава време да мина през Пламен, да го оправят.

 

Да, премигва и то доста рядко и бегло, почти незабелижимо. Забелязах, че може би премигваше след пътуване докато паркирах и докато превключвах от първа на задна(ръчни скорости)!

Къде се намира това "моторче за празен ход".

Предполагам, че не е проблем, но аз съм като Монк малко (искам всичко да ми е ОК, чистичко и да работи),дразнят ме доста неща. Освен това в момента съм пред една дилема дали да си продам мотора или колата, че нещо я закъсах финансово и не искам ако дойде някой да гледа колата да се излагам. И да му обяснявам, че всичко е ОК.

Ако някой може да помогне ще се бъде супер! :icon_thumbup: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А при какви обороти присветна? Да не би да е когато си отпускал педала на съединителя и си изпуснал оборотите под минимума? Като вземе да свети постоянно на празен ход е за притеснение. В движение със скорост - още повече...

 

Колите със зумери при падане на налягането стряскат първо с пищене, поглед към таблото и там се мъдри червена крушка за масло. На мен ми се е случвало да запищи по стръмен баир нагоре и доста газ. Не галанта, защото той няма зумер.

 

Wonderwalker, къде видя тези много галанти с този проблем? Аз редовно наспамвам темите на хората и се сещам за един или два такива случая. Доколкото знам никой не е писал за развитието.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тогава не казвай, "все едно ми е на границата на минимума" защото е подвеждащо и първата ми мисъл е лампа за ниво на масло!

 

Червената лампа е за налягането на маслото. А това с моторчето на празния ход единственната връзка която може да се направи е ако са ти паднали страшно много оборотите и да започне да ти премигва лампата за налягането.

 

Датчик за налягане на масло се мери по следния начин, взимаш една пробна лампа и я закачваш в единия край на +, най близо е В+ на генератора. Но ти като си Монк, си я закачи на плюса на акумулатора, другия и край го бодваш на клемата на датчика. Преди да е запалил автомобила лампата трябва да свети.

1. Ако не свети е проблем

2. След като запалиш трябва да угасне напълно, ако не угасни а свети слабо или имаш проблем с датчика или със налягането на масло.

3. Ако не можеш сам, отиди на майстор, че има вероятност някой комшия да се намеси и тогава вече стават големите бели :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тогава не казвай, "все едно ми е на границата на минимума" защото е подвеждащо и първата ми мисъл е лампа за ниво на масло!

 

Червената лампа е за налягането на маслото. А това с моторчето на празния ход единственната връзка която може да се направи е ако са ти паднали страшно много оборотите и да започне да ти премигва лампата за налягането.

 

Датчик за налягане на масло се мери по следния начин, взимаш една пробна лампа и я закачваш в единия край на +, най близо е В+ на генератора. Но ти като си Монк, си я закачи на плюса на акумулатора, другия и край го бодваш на клемата на датчика. Преди да е запалил автомобила лампата трябва да свети.

1. Ако не свети е проблем

2. След като запалиш трябва да угасне напълно, ако не угасни а свети слабо или имаш проблем с датчика или със налягането на масло.

3. Ако не можеш сам, отиди на майстор, че има вероятност някой комшия да се намеси и тогава вече стават големите бели :D

 

Най вероятно ще отида да го погледне някой, че да не стане сакътлък! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Wonderwalker, къде видя тези много галанти с този проблем? Аз редовно наспамвам темите на хората и се сещам за един или два такива случая. Доколкото знам никой не е писал за развитието.

Извинявам се за закъснелия отговор Анди, но съм в чужбина и ми е по-трудно да пиша. Та на въпроса, когато бях при Пламен и Дани те ми казаха, че напоследък се появяват галанти с този проблем. Със сигурност при мен това се получи след слагането на ГАЗ. На бензин нормално оборотите са около 650, но на газ падат до 550, когато паднат под 550 до към 500 датчика за налягането го отчита и лампата започва да примигва. Не го прави винаги, но когато съм спрял на светофар и мотора работи на празен ход и е малко под 550 оборота, лампата мига. Правил съм експеримент след подаване на малко газ и качване на оборотите над 600 мигането изчезва. Както ми каза Пламен, след като я закачи на диагностика, вероятно е моторчето за празен ход. В града то работи повече поради многото старт-стоп, когато колата е на драйв и по някакъв начин засега се самооправя, защото пак повтарям лампата не премигва много често. Но след дълъг път лампата ще премигне, защото моторчето почти не работи и след спиране и оставяне на колата на позиция драйв, лампата мига. Това се случи на мен след едно ходене до Самоков и спиране в локалното на позиция драйв. Така,че ще пиша, като Пламен отстрани проблема да се знае какво е. Не знам дали колегата е ходил на майстор и открил ли е проблема, ако ДА колега драсни два реда да кажеш какво е било. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При моята се е случвало при тръгване оборите да паднат малко преди изгасване. Включително и аз съм допускал това да се случва, но лампата за маслото не е присветвала на майтап. Трябва да обърна внимание дали свети като е на контакт.

 

ps Червената лейка до лампата за зареждането, нали? Светва.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При моята се е случвало при тръгване оборите да паднат малко преди изгасване. Включително и аз съм допускал това да се случва, но лампата за маслото не е присветвала на майтап. Трябва да обърна внимание дали свети като е на контакт.

 

ps Червената лейка до лампата за зареждането, нали? Светва.

Мхм червената лейка. На контакт си свети, ако си изключил от скорост не би трябвало да свети, ако колата е на драйв и в спряло положение премигва, т.е при теб на скорост и спряло положение, това е еквивалента си мисля :icon_hmm:

 

Колега Wizardone, предвид глагола Имам използван от теб в минало време, си мисля че си отстранил проблема, ще споделиш ли малко повече по въпроса?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При моята се е случвало при тръгване оборите да паднат малко преди изгасване. Включително и аз съм допускал това да се случва, но лампата за маслото не е присветвала на майтап. Трябва да обърна внимание дали свети като е на контакт.

 

ps Червената лейка до лампата за зареждането, нали? Светва.

Мхм червената лейка. На контакт си свети, ако си изключил от скорост не би трябвало да свети, ако колата е на драйв и в спряло положение премигва, т.е при теб на скорост и спряло положение, това е еквивалента си мисля :icon_hmm:

 

Колега Wizardone, предвид глагола Имам използван от теб в минало време, си мисля че си отстранил проблема, ще споделиш ли малко повече по въпроса?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз все още не съм ходил на майстор, но колата я карам постоянно и втори път не съм забелязъл да премигне! Незнам какво става, постоянно я дебна, но ... единствения (първи път), когато я видях беше толкова бегло, че сега все на там ми е погледа! Даже пробвах на ръчна - пускам съединителя зада паднат оборите, но не премигва! Това обаче го направих без да съм карал извън градско (ако има някакво значение), понеже първият път, когато го засяках беше точно след извънградско, но не мога да намеря логика! :huh: :wacko:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никога не ми е присветвала такава лампа на таблото, на Д, на място, на газ, на бензин. Единствено на един приятел автоматика знам, че на тихи му присветна но това беше от маслото - енеос, след смяната му не е имал такъв проблем. Сменете маслото, ако му идва реда, покарайте и тогава правете изводи!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никога не ми е присветвала такава лампа на таблото, на Д, на място, на газ, на бензин. Единствено на един приятел автоматика знам, че на тихи му присветна но това беше от маслото - енеос, след смяната му не е имал такъв проблем. Сменете маслото, ако му идва реда, покарайте и тогава правете изводи!

Kолега, струва ми се че четете между редовете. Колегата е споделил,че е сменил маслото преди 1500км, не знам какво е сложил, но моето го смениха преди 2000км с Мотул 5/40, което смея да твърдя, че е добро масло. Дали е от това, че съм минал от 10/40 на 5/40 не мога да кажа.

За времето, което съм прекарал във форума, не съм си позволявал да пиша празни приказки,защото съм доста бос в механиката и ДВГ, така че написаното от мен не е извод, който аз съм си направил, а обсъдено мнение с доста по разбиращи майстори от мен всеизвестни във форума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Логиката за присветването след 40 км. каране е горещото и разредило се масло вследствие температурата му. Най-добре е да се премери налягането на маслото и да се успокоиш ако е в норми. Възможно е при паркирането да си допуснал падане на оборотите под тези на празен ход, макар и краткотрайно. Какво точно е маслото в момента?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Kолега, струва ми се че четете между редовете. Колегата е споделил,че е сменил маслото преди 1500км, не знам какво е сложил, но моето го смениха преди 2000км с Мотул 5/40, което смея да твърдя, че е добро масло. Дали е от това, че съм минал от 10/40 на 5/40 не мога да кажа.

 

Понякога и между редовете чета :) Но баш за Вас, колега споменах за маслото, понеже и Вие се оплакахте от това...Споделих опит :icon_bye: Аз и моя приятел караме 2,5 автоматици само с масло 5W40, аз отскоро на газ, той на бензин. Неговото масло го смениха с Мотул, проблема изчезна, наистина не е лоша марка, евентуално ако сте попаднал на кофти партида. Та така.

 

Възможно е при паркирането да си допуснал падане на оборотите под тези на празен ход, макар и краткотрайно. Какво точно е маслото в момента?

 

 

Анди пък ич не чете, гледам :icon_clap:

 

Анди, при автоматика често оборотите падат под нормалните на тихи, при престой на Д, когато кутията е под товар, но пак казвам, въз основа на 2 такива галанта, не съм видял да е светвала тази лампа поради такава причина.

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Той никъде не споменава с какво масло кара и е с ръчни скорости, така че падането на 500 оборота при типтрониците не го касае.

Няма нищо странно в това да си пригасиш колата докато отпускаш съединителя и датчика мигновено да отчете на таблото чрез лаНбата. По-странното е, че при мен не го отчита, а ми се е случвало неведнъж. Даже и за зареждането не присветква. Може би щото бързо реагирам, но то и без това е невъзможно да задържиш толкова ниски обороти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маслото го спечелих от някаква томбула: OMW 10/40, предполагам, че не е идеално лошо?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм на противоположното мнение. Изпитано от мен мазало, макар и не много евтино - Yacco VX 1000 LL \long life/. На мен ми трябва масло за в града, което да издържа на чести стартове е експлоатация 80% от времето при по-ниска температура (на двигателя, охлад. течност и масло в двиг.) от работната. Сипвам му 4 литра и въобще не ме е еня че на max е 4300. Даже имах течове от гарнитурите на капаците на клапаните, но вече това е оправено и остава някой път да измия мизерията. Макар че там където има масло никога няма да ръждяса или поне аз няма да доживея да видя това с очите си...

Та това масло ги източи с 200 и вземи си сложи 100% синтетично масло 5/40. Mitsubishi Diamond 5/40 е на хубава цена, която Miroslav ще ти каже колко е в момента.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм на противоположното мнение. Изпитано от мен мазало, макар и не много евтино - Yacco VX 1000 LL \long life/. На мен ми трябва масло за в града, което да издържа на чести стартове е експлоатация 80% от времето при по-ниска температура (на двигателя, охлад. течност и масло в двиг.) от работната. Сипвам му 4 литра и въобще не ме е еня че на max е 4300. Даже имах течове от гарнитурите на капаците на клапаните, но вече това е оправено и остава някой път да измия мизерията. Макар че там където има масло никога няма да ръждяса или поне аз няма да доживея да видя това с очите си...

Та това масло ги източи с 200 и вземи си сложи 100% синтетично масло 5/40. Mitsubishi Diamond 5/40 е на хубава цена, която Miroslav ще ти каже колко е в момента.

Подкрепям :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поправка, ако си сменил наскоро маслото, то най - вероятно няма да е от него, ами от датчика. Не го знам какви пари е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден ходих до Варна обаче нищо не светна. Откакто го видях предният път (първият) очите ми са постоянно там, но не премигва!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...