Премини към съдържание

Волана се върти по-трудно


Препоръчано мнение

Здравейте колеги. Имам следния проблем-като запаля колата няма ядове,чакам си да да качи масло и тръгвам. Волана се върти много леко,но след известно време каране почва да се усеща да се върти по трудно. Като спра някъде след като съм карал и запаля колата след известно време пак се усеща трудното въртене,а като стой повече време без да се кара пак си е меко. Имали ли сте подобен проблем,дайте съвети. Когато сменях маслото на двигателя майстора гледа казанчето и каза,че е добре,но сякаш имаше 2-3 мм да иде до фулл... :help:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Имам следния проблем-като запаля колата няма ядове,чакам си да да качи масло и тръгвам. Волана се върти много леко,но след известно време каране почва да се усеща да се върти по трудно. Като спра някъде след като съм карал и запаля колата след известно време пак се усеща трудното въртене,а като стой повече време без да се кара пак си е меко. Имали ли сте подобен проблем,дайте съвети. Когато сменях маслото на двигателя майстора гледа казанчето и каза,че е добре,но сякаш имаше 2-3 мм да иде до фулл... :help:

Не е казано че проблема е в рейката или маслото, може да е в лагерите на макферсоните и/или шарнири-накрайници.......проверете цялото окачване и след това сменете маслото на хидравликата......ако и тогава не се оправи, тогава вече може да имате проблем с рейката.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря DJ ,ако са лагери няма ли през цялото време да е по твърд волана,понеже при мене не е постоянно както описах по-горе. А за шарнири-като почна да карам с над 120/130км/ч се усещат и вибрации по волана,просто си трепери. Мисля да видя как са гумите откъм балансиране. А как става смяната на течноста? Гледам,че пише за обезвъздушаване и каква да е новата? :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро при подобен проблем на друг автомобил (Сузуки), се оказа че е от прецакан маркуч на смукателната част на помпата. Направи една проста проверка - на студено, когато казваш че работи ОК, отвори капачката на казанчето, завърти от край до край и виж какво е движението на хидравличната течност. После, като започне да се втвърдява, направи същата процедура. Ако дебита на течността се различава чувствително, може би си струва да се прегледат по-внимателно всичките тръби и маркучи.

Въпрос: хидравликата се "надървя" само когато покараш известно време или е достатъчно двигателя да поработи на място?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и от поотпуснат ремък да е (за хидравликата ремъка), но тогава май ще го прави постоянно. И моят май се върти по-трудно, а при над 130 започва да се тресе осезаемо, затова спазвам скоростните ограничения :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос: хидравликата се "надървя" само когато покараш известно време или е достатъчно двигателя да поработи на място?

 

 

Преди малко я карах. Не я чаках много, паднаха оборотите - тръгнах веднага и колата не беше с мек волан и така си беше през цялото каране.

А ако е ремък няма ли да вземе да свири?

Оставам с убеждението, че докато е по-студена колата е с по-мек волана, а като загрее двигателя - се втвърдява. Одеве като карах, може да е загряла по-бързо колата, защото си е на слънце и е 36 градуса...

Знам ли и аз...

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да хукнахте по морето от сега :icon_blush:

...от самото палене сякаш по-бързо взе да се стяга волана :icon_hmm:

 

ако почна да сменям течност-каква да е и как е цялата процедура? :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да хукнахте по морето от сега :icon_blush:

...от самото палене сякаш по-бързо взе да се стяга волана :icon_hmm:

 

ако почна да сменям течност-каква да е и как е цялата процедура? :drinks:

 

Аз съм с Dexron II Mannol , а процедурата при мен беше направо наливам върху старото , което беше на минимум за сега нямам проблеми

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бе ше взема аз да купа и да долея,че има 2-3мм до максимума и ще вида как ще е. Ако се оправи може да сменя цялата течност...или пък направо да взема да я сменя. Благодаря :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вдигам предницата на трупчета. Откачам маркучите от казанчето и ги слагам в шише(буркан или каквото има под ръка), въртя ляв-десен няколко пъти. От системата изтичат около 600-700 мл (мисля, че събира около 1л). Закачам всичко и пълня казанчето, паля колата и леко доливам, докато спре да спада нивото. Резултатът - много по-плавно и леко въртене на волана и спиране на шума при крайна позиция на волана.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега. Мойта таратайка дали от температурата вече не знам и аз,но зимата като я карах известно време след първо палене си беше много мек волана и след това почваше да става по труден за въртене. Сега вече и при първото палене не е така мек-всъщност мек е,но не както преди,а след каране известно време почва да се втвърдява нещо. Седа в село и сега имам бая работа и като ми остане време малко ще е поогледам повече както и за луфтове по шарнири и т.н. Колата е стегната но като почна да карам със 120 нагоре почва да вибрира волана и затова ще е проверката,а и баня ще има и още малко да я поглезя :icon_blush: :icon_dance: :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...