Todor V. Публикувано 11 април 2013 Сподели Публикувано 11 април 2013 Колеги,днес както си карах Галанта ми светна лампата на АБС-а на таблото :icon_hmm:. Има ли нещо което мога да проверя на място или да ходя някъде на диагностика. Освен да се е скапал или откачил някой датчик какво друго може да се е случило? Единствено се сещам че няколко километра преди това минах през една "дупчица" ама като че ли да не беше чак толкова голяма, че да нанесе подобни щети.Благодаря предварително за всяка идея. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikovas Публикувано 11 април 2013 Сподели Публикувано 11 април 2013 (редакция) Пукната или счупена гривна на AБС-а ,поне при мен проблема беше от там.Можеш да я провериш като вдигнеш колата и ги огледаш или свалиш гумата,спирачните апарати и диска и стигнеш до нея.Моята беше спукана и като натиснех педала на спирачката имаше много лошо вибриране на педала .Ето ти моята тема и една друга за АБС-a.Поздрави :mitsu-smiley: Редактирано 11 април 2013 от nikovas Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 12 април 2013 Сподели Публикувано 12 април 2013 Случайно да си с диодни крушки отзад ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 12 април 2013 Автор Сподели Публикувано 12 април 2013 Пукната или счупена гривна на AБС-а ,поне при мен проблема беше от там.Можеш да я провериш като вдигнеш колата и ги огледаш или свалиш гумата,спирачните апарати и диска и стигнеш до нея.Моята беше спукана и като натиснех педала на спирачката имаше много лошо вибриране на педала .Четох ги аз тези теми преди да пусна моята ама си спирам нормално без да чувам никъкво ритане на педала нищо не се включва когато натискам педала, просто си свети лампата (и вероятно и не работи АБС-а), ако беше спукана гривна все щеше да има някакъв странен звук при спиране си мисля аз. Случайно да си с диодни крушки отзад ? Случайно съм, но съм така от 3 месеца и не ми се вярва чак сега да ми създаде проблеми а и освен това третият ми стоп си е с нормалната крушка, да не говорим и че самите диодни крушки са към 15W ... не ми се вярва да няма толкова от къде да вземе СТОП - сигнал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 12 април 2013 Сподели Публикувано 12 април 2013 (редакция) Случайно съм, но съм така от 3 месеца и не ми се вярва чак сега да ми създаде проблеми а и освен това третият ми стоп си е с нормалната крушка, да не говорим и че самите диодни крушки са към 15W ... не ми се вярва да няма толкова от къде да вземе СТОП - сигнал. На мен ми светна две три седмици след като сложих диодните крушки, на третия стоп включително. В последствие загледах схемите и от тях става ясно, че ABS и круиз контролерите детектват кога е натиснат педала на спирачката (вземат "СТОП" сигнал както ти казваш) чрез схемичка, която, накратко - пуска напрежение към един диод, чиито минус е закачен към веригата която отива към стоповете. При ненатиснат педал, през крушките на стоповете диода се замасява, съответно се отпушва и контролера мери нула. При натисната спирачка му идват 12 волта на минуса, той се запушва, съответно контролерите мерят 1. Като сложиш в стоповете диоди, вече нямаш жичка към маса и работата става на кантар дали ще отпуши въпросния диод в ECU-то или не .. .. та понеже си седан, провери дали не ти е изгоряла единствената крушка в трети стоп.. ако да, смени я, изчистиси грешката и си карай. Поздрав. Редактирано 12 април 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 12 април 2013 Сподели Публикувано 12 април 2013 Пукната или счупена гривна на AБС-а ,поне при мен проблема беше от там.Я си помисли пак, дали ти е светила лампа, или само спираше на тласъци колата .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 12 април 2013 Автор Сподели Публикувано 12 април 2013 Я си помисли пак, дали ти е светила лампа, или само спираше на тласъци колата .. Е все си мисля че още мога да обясня това кеото виждам :icon_dance:.Иначе идеята на Любо не е безпочвена, последно на Шипково ми работеше третият стоп ама ако междувременно ако е изгорял наистина може от там да идва проблема, малко по-късно днес ще проверя и ще докладвам за резултата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 12 април 2013 Сподели Публикувано 12 април 2013 Е все си мисля че още мога да обясня това кеото виждам :icon_dance:.Иначе идеята на Любо не е безпочвена, последно на Шипково ми работеше третият стоп ама ако междувременно ако е изгорял наистина може от там да идва проблема, малко по-късно днес ще проверя и ще докладвам за резултата.Аз пък все си мисля, че въпросът ми беше към друг потребител, ;) който те насочи грешно към спукана гривна ..А идеята на Любо не само, че не е безпочвена, ами сигурно е верният отговор на въпроса, защо ти свети лампата .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 12 април 2013 Сподели Публикувано 12 април 2013 Аз съм карал с изгоряла крушка на третия стоп и лампата за абс не ми е светкала. Седан съм и нямам диодни крушки, с изключение на двата предни плафона, което в случая няма значение.Не се сещам за вариант да свети лампата и да работи абс-а. Щом свети значи не работи. Най-често причина е някой от датчиците на колелата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikovas Публикувано 12 април 2013 Сподели Публикувано 12 април 2013 (редакция) Я си помисли пак, дали ти е светила лампа, или само спираше на тласъци колата ..Да,светваше като я покараш няколко стотин метра колата,дори след като и бяха изчистили грешките ,дори ти ми прати гривната за което съм ти благодарен.Това беше моят проблем за това го споделям.Да се надяваме тук да е от диодите , но скоро ще разберем Редактирано 12 април 2013 от nikovas Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 12 април 2013 Сподели Публикувано 12 април 2013 Аз съм карал с изгоряла крушка на третия стоп и лампата за абс не ми е светкала. Седан съм и нямам диодни крушки, с изключение на двата предни плафона, което в случая няма значение.Не се сещам за вариант да свети лампата и да работи абс-а. Щом свети значи не работи. Най-често причина е някой от датчиците на колелата. Анди, пак не четеш внимателно... ако на задните стопове се сложат светодиоди, стоп-машинката ще взима маса за АБС-а само от крушката в третия стоп, която е в паралел с другите две. Няма да има проблем ако изгори само тя, а другите две са здрави крушки (не светодиоди). Необходима е да има една здрава крушка с жичка от трите на стопа и всичко е наред. Ако обаче двата стопа са със светодиоди, остава само крушката на третия стоп и ако тя изгори, имаме проблем с АБС-а. Доколкото чета тук, голяма част от проблемите си ги създаваме самите ние и то единствено за да сме "гъзари". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 12 април 2013 Сподели Публикувано 12 април 2013 Да,светваше като я покараш няколко стотин метра колата,дори след като и бяха изчистили грешките ,дори ти ми прати гривната за което съм ти благодарен.Хм, интересна работа, до сега на колкото коли съм правил гривните, никой не е споменавал да му свети лампата на АБС-а ..:icon_hmm:Включително и на моята кола като я взех, беше със спукана гривна, ама освен спирането на тласъци, нищо друго .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 12 април 2013 Сподели Публикувано 12 април 2013 Анди, пак не четеш внимателно... Четох , но това за масата на стоп-машинката от крушките с жичка за АБС не го знаех. Датчиците на колелата може ли да се замерват с някаква апаратура? Как става определянето дали са изправни без да се свалят? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 12 април 2013 Сподели Публикувано 12 април 2013 Четох , но това за масата на стоп-машинката от крушките с жичка за АБС не го знаех. Датчиците на колелата може ли да се замерват с някаква апаратура? Как става определянето дали са изправни без да се свалят? Изправноста на датчичите се чете с компютър, той си казва какъв е проблема и ако е в датчиците - кой точно датчик е за смяна. Може да се проверят и по "бабешкия начин" с мултицет, но за целта трябва да се намери къде точно е буксата на датчика, да се разкачи и да се мери на омметър. Ако не даде връзка, значи е заминал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 13 април 2013 Автор Сподели Публикувано 13 април 2013 Колеги,оказа се че крушката на третият ми стоп наистина е изгоряла явно там ще да е проблемът. Благодаря на Любо за целенасоченият отговор (не че не го знаех от предишни теми но и през ум не ми мина че ще изгори), както и на всички отзовали се да помогнат. %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif Доколкото чета тук, голяма част от проблемите си ги създаваме самите ние и то единствено за да сме "гъзари". Слави тук не става въпрос за "гъзария" (диодите така или иначе от вън никой не ги различава през стопа) а за надеждност и сигурност - светят по-силно дори и при замърсен стоп, както и времето за светване и угасване на диода е доста по-бързо от това на нормалната крушка, което малко или много пак повлиява на разсеяния водач зад теб. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 13 април 2013 Сподели Публикувано 13 април 2013 Колеги,оказа се че крушката на третият ми стоп наистина е изгоряла явно там ще да е проблемът. Благодаря на Любо за целенасоченият отговор (не че не го знаех от предишни теми но и през ум не ми мина че ще изгори), както и на всички отзовали се да помогнат. %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif Слави тук не става въпрос за "гъзария" (диодите така или иначе от вън никой не ги различава през стопа) а за надеждност и сигурност - светят по-силно дори и при замърсен стоп, както и времето за светване и угасване на диода е доста по-бързо от това на нормалната крушка, което малко или много пак повлиява на разсеяния водач зад теб. %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifНе ме разбирай погрешно, исках само да кажа, че японците са сметнали достатъчно добре колата за да работи безпроблемно и всяко изменение (или подобрение) би могло да се отрази негативно или да създаде необичаен проблем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 13 април 2013 Сподели Публикувано 13 април 2013 И с диодни крушки навсякъде може да се направи да работи системата и да отчита кога е натиснат педала. А това,че отделят много малко топлина и са с прекалено ниска консумация,лош признак ли е ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 13 април 2013 Сподели Публикувано 13 април 2013 И с диодни крушки навсякъде може да се направи да работи системата и да отчита кога е натиснат педала. А това,че отделят много малко топлина и са с прекалено ниска консумация,лош признак ли е ? Всичко може да се направи, но нужно ли е? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KrumBo Публикувано 3 юни 2013 Сподели Публикувано 3 юни 2013 На мен ми светна две три седмици след като сложих диодните крушки, на третия стоп включително. В последствие загледах схемите и от тях става ясно, че ABS и круиз контролерите детектват кога е натиснат педала на спирачката (вземат "СТОП" сигнал както ти казваш) чрез схемичка, която, накратко - пуска напрежение към един диод, чиито минус е закачен към веригата която отива към стоповете. При ненатиснат педал, през крушките на стоповете диода се замасява, съответно се отпушва и контролера мери нула. При натисната спирачка му идват 12 волта на минуса, той се запушва, съответно контролерите мерят 1. Като сложиш в стоповете диоди, вече нямаш жичка към маса и работата става на кантар дали ще отпуши въпросния диод в ECU-то или не .. .. та понеже си седан, провери дали не ти е изгоряла единствената крушка в трети стоп.. ако да, смени я, изчистиси грешката и си карай. Поздрав.Как се изчистват грешките колеги? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Large Публикувано 3 юни 2013 Сподели Публикувано 3 юни 2013 Как се изчистват грешките колеги? Прави се с диагностична апаратура- машинката праща сигнал на компа да изстрие грешката.Естествено има и бабешки/варварски начин - докарваш амнезия на колата като махнеш клемата на минуса на акумулатора :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KrumBo Публикувано 3 юни 2013 Сподели Публикувано 3 юни 2013 Прави се с диагностична апаратура- машинката праща сигнал на компа да изстрие грешката.Естествено има и бабешки/варварски начин - докарваш амнезия на колата като махнеш клемата на минуса на акумулатора :icon_thumbup:Бил съм свидетел как на БМВ 325ТДС с даване на късо на 2 точно определени пина се нулира показанията смяна на маслото. А път и едва ли в Смолян ще има спец апаратура за нулиране на грешки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 4 юни 2013 Сподели Публикувано 4 юни 2013 Ако светне АБС за грешка в датчик например в предно ляво колело и сменя датчика, ще изгасне ли лампата или трябва да се нулира грешката и чак тогава ще заработи системата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmaanekena Публикувано 4 юни 2013 Сподели Публикувано 4 юни 2013 Бил съм свидетел как на БМВ 325ТДС с даване на късо на 2 точно определени пина се нулира показанията смяна на маслото. А път и едва ли в Смолян ще има спец апаратура за нулиране на грешки. Круме,в Смолян има човек с апаратура който трие грешките на Галанта,обади ми се да ти дам телефона му. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.