Martin1 Публикувано 4 април 2013 Сподели Публикувано 4 април 2013 Здравейте колеги!Намерих едно указание как да почистиме дроселовата клапа понеже моята кола не се държи стабилно!Вдига обороти много като е студена (над 2000-3000), в момент на покой двигателя някой път сам си се форсира, като загрее понякога оборотите падат под 600..Отдавам всичко това на клапата, понеже съм откачал акумолатора да изчисти ако има грешки, но няма разлика.Само се чудя по този начин както е написан, дали тази гнусотия от клапата след като мине през колекторите и през целия мотор няма да навреди нещо преди да излезе през гърнетата..?Ето темичката:http://wizardnote.com/byrzo-lesno-pochistvane-droselova-klapa/ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niksun Публикувано 4 април 2013 Сподели Публикувано 4 април 2013 Здравей колега, не че е грешен метода, но при нас грешките не се чистят със откачане на акумулатора, така че трябва след операцията да я закачите на комп. за чистене на грешки. А лично моето мнение е първо да прочетете грешките и ако е дросела, хората ще Ви го почистят за някаква скромна сума (предполагам - не съм почиствал), или поне да попитате колко струва и ако Ви изнася. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 4 април 2013 Сподели Публикувано 4 април 2013 подозирам ,че не е от зацапан дросел, а от неработеща функция за управление на мотрчето на пр. ход...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Martin1 Публикувано 4 април 2013 Автор Сподели Публикувано 4 април 2013 От тук от там, една диагностика и ще видим, че да не пипам много по нея докато я имам и от половин година.Като мина на диагностика ще споделя какво е излязло. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
willow75bg Публикувано 8 април 2013 Сподели Публикувано 8 април 2013 Здравейте,да използвам темата и да си задам моето въпросче.Имам от скоро Спейс Стар 1,3 -2002г-82к.с.. Проблема е/ако е проблем въобще/,че в движение по инерция на празен ход държи по високи обороти,между 1500 и 2000,а когато е на място на празен ход си държи нормалните тихи обороти около 700-800.Това го прави всеки път,но по ярко изразено е когато не е напълно загряла,когато загрее до номиналната си температура разликата между двата случая намалява осезаемо.Така ли трябва да се държи колата или да търся някаква причина.Пример:На наклон съм,спрял на свободна и тихите са 700-800,пускам по инерция и оборотите се вдигат до към 1500,спирам и пак се успокояват. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dachbissnes Публикувано 8 април 2013 Сподели Публикувано 8 април 2013 Здравейте,да използвам темата и да си задам моето въпросче.Имам от скоро Спейс Стар 1,3 -2002г-82к.с.. Проблема е/ако е проблем въобще/,че в движение по инерция на празен ход държи по високи обороти,между 1500 и 2000,а когато е на място на празен ход си държи нормалните тихи обороти около 700-800.Това го прави всеки път,но по ярко изразено е когато не е напълно загряла,когато загрее до номиналната си температура разликата между двата случая намалява осезаемо.Така ли трябва да се държи колата или да търся някаква причина.Пример:На наклон съм,спрял на свободна и тихите са 700-800,пускам по инерция и оборотите се вдигат до към 1500,спирам и пак се успокояват.Нормално е колега и при мен е така ,карай си спокойно колата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
acho Публикувано 9 април 2013 Сподели Публикувано 9 април 2013 Нормално е колега и при мен е така ,карай си спокойно колата.Аз не съм съгласен с вас при мен когато е по инерция си държи 700-800 оборота,не мисля че трябва де се влияе от това дали е по инерция или е в покой. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
габо Публикувано 9 април 2013 Сподели Публикувано 9 април 2013 Аз не съм съгласен с вас при мен когато е по инерция си държи 700-800 оборота,не мисля че трябва де се влияе от това дали е по инерция или е в покой.Напротив всички системи на колата трябва да се подържат в движение,а когато е в покой няма какво да подържа двигателя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nola Публикувано 12 април 2013 Сподели Публикувано 12 април 2013 Здравейте,да използвам темата и да си задам моето въпросче.Имам от скоро Спейс Стар 1,3 -2002г-82к.с.. Проблема е/ако е проблем въобще/,че в движение по инерция на празен ход държи по високи обороти,между 1500 и 2000,а когато е на място на празен ход си държи нормалните тихи обороти около 700-800.Това го прави всеки път,но по ярко изразено е когато не е напълно загряла,когато загрее до номиналната си температура разликата между двата случая намалява осезаемо.Така ли трябва да се държи колата или да търся някаква причина.Пример:На наклон съм,спрял на свободна и тихите са 700-800,пускам по инерция и оборотите се вдигат до към 1500,спирам и пак се успокояват. Спускане по надолнище с изключени предавки е противопоказно. Така не може да се ползва двигателя като спирачка, а и вакумът за спирачките бързо се изчерпва. Именно по тази причина, предполагам, че японците са решили да вдигнат минималните обороти, при движение на колата без включена предавка, тъй като явно има някакъв проблем и шофьора се нуждае от поддържане на необходимото количество вакум да спре. Не правете такива експерименти с колите си, а още повече с камиони. Икономиите (ако има такива) понякога излизат скъпи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Martin1 Публикувано 13 април 2013 Автор Сподели Публикувано 13 април 2013 Спускане по надолнище с изключени предавки е противопоказно. Така не може да се ползва двигателя като спирачка, а и вакумът за спирачките бързо се изчерпва. Именно по тази причина, предполагам, че японците са решили да вдигнат минималните обороти, при движение на колата без включена предавка, тъй като явно има някакъв проблем и шофьора се нуждае от поддържане на необходимото количество вакум да спре. Не правете такива експерименти с колите си, а още повече с камиони. Икономиите (ако има такива) понякога излизат скъпи. С камион.. OK! Няма камион, който да спре само на спирачка при по-висока скорост, то тя ще се запали и край с нея, тогава се използва мотора за спирачка.На лек автомобил по нанадолно да е на скорост е просто глупаво, не само за икономия, ти товариш двигателя излишно!Японците измислили 1000 системи за спиране и подпомагане, а ние на скорост ще даваме.. :icon_doh: Всяко отклонение от нормалните обороти и самофорсиране на двигателя не е нормално.Няма значение дали се спуска колата, инерция или каквото и да било.Пускаш някакъв консуматор (климатик), динамото зарежда и запъва повечко, оборотите мръдват, но компа трябва да ги стабилизира!Всяко отклонение е проблем! Ето какво направих аз:1. Откачам акумолатора за около минута и го закачам пак.2. Давам на контакт и за около няма и секунда и махам пак(чува се жужене от към двигателния отсег)3. Давам на контакт втори път, изчаквам каквото има да гасне да изгасне и паля!4. При мене така - Мотора се форсира, обороти играят, минава 10000000 режима, но накрая се стабилизира.Няма вече играене на обороти или да ми примигват фаровете кат дам газ или пусна парно.Обаче ако стане пак същото, значи си има проблем, може и незначителен да е, но го има!Диагностика... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gruio Публикувано 13 април 2013 Сподели Публикувано 13 април 2013 (редакция) Интересно ми е понеже при мен също е така на двигател 1.3.Току що се прибирахме с един Space Wagon 2.0 GDI, и той държи една идея по-високи обороти, но не минават 1000, около 900. Лошото при мен е, че нямам оборотомер и незнам точно колко оборота държи. Мартине твоя двигател какъв е? Аз пък не познавам нормален човек който при наклон да не си помага за убиване на скоростта с двигателя. Какви са тия 1000 системи за който говориш, че ми стана интересно. Или и ти си от хората които постоянно се оплакват, че предницата им тресе при спиране и са сменили незнам си колко маркови диска. Редактирано 13 април 2013 от gruio Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Martin1 Публикувано 14 април 2013 Автор Сподели Публикувано 14 април 2013 Само не мога да разбера.. заяждаш ли се? Някога, когато си имал Москвич може да си си помагал с двигателя за да спреш и то не само зимата, но това не е Москвич!ABS,ESP,AEB,SCBS... Айде стига, че омазахте темата със глупости! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niksun Публикувано 14 април 2013 Сподели Публикувано 14 април 2013 но това не е Москвич!ABS,ESP,AEB,SCBS... Айде стига, че омазахте темата със глупости! Колега не сподели какво излезе на диагностиката, ако сте посетил такъв сервиз. Иначе другото за включване и изключване от скорост си е начин на пилотиране, кой както си е свикнал. Аз не се занимавам с постоянно превключване/изключване на скорости, но спирайки на светофар съм забелязвал, че и моята кола докато не е в покой държи около 900-1000 об. Според мен така си е измислена. Карайте смело и не търсете под вола теле. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 14 април 2013 Сподели Публикувано 14 април 2013 По принцип когато автомобила е в движение и по инерция,оборотите на пр. ход са малко над или около 1000, така е направен за да може да има повече вакуум в смук. колектор, и съответно да има повече за сервото на спирачките,тъй като то ползва вакуум от смук. колектор.........това не се отнася за автомобилите,които имат отделна вакууум помпа или имат друг принцип на действие на спир. система (като например при Паджератата).Когато автомобила спре в пълен покой, тогава оборотите на пр. ход сее нормализират на колкото трябва за пр. ход........някои са 650 ,при други са 750 или 850.........Ако не е така, това значи че има проблем с пр. ход ....причините са или стъпково моторче, или ЕКУ,или ТПС,или по кабелите нещо са прекъснати,или няма захр. на стъппковото моторче ,или пък айдъл позишъна не работи..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gruio Публикувано 14 април 2013 Сподели Публикувано 14 април 2013 При мен е точно както DJ Tymbi го описа и за това не съм се притеснявал много, понеже по моята логика ако имаше нещо нередно би трябвало оборотите на колата да "играят" и когато не съм в движение, но това се случва само при движение със скорост на свободна, при спрял автомобил нямам никакви проблеми с оборотите. Твърде съм малък за да съм има Москвич, да научих се да шофирам на баща ми на ладата и след това не съм има опит с руски машини. Аз лично нямам нито една от системите на колата си от изброените от теб, а отделно и те са системи за безопаснот, няма как да ограничат прегряването при спускане на 1000 метра денивелация за 15км например. Не случайно при големи спускания (Варна-Бургас, "Стражите" близо до Калофер) има знаци на който пише "Моля преминете на по-ниска предавка". Който е прегрявал спирачки по завой знае тръпката. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 14 април 2013 Сподели Публикувано 14 април 2013 Твърде съм малък за да съм има Москвич, да научих се да шофирам на баща ми на ладата и след това не съм има опит с руски машини. Аз лично нямам нито една от системите на колата си от изброените от теб, а отделно и те са системи за безопаснот, няма как да ограничат прегряването при спускане на 1000 метра денивелация за 15км например. Не случайно при големи спускания (Варна-Бургас, "Стражите" близо до Калофер) има знаци на който пише "Моля преминете на по-ниска предавка". Който е прегрявал спирачки по завой знае тръпката.Хе, че ние едно време на бегачките почти не ползвахме спирачки, всичко ставаше на скорост..........само че и скоростните кутии нямаха синхронизатори и ти трябва да преценяваш всеки момент на каква предавка да вкараш........По принцип горещо препоръчително е когато имаме голямо спускане, с наклон,то автомобила да е на подходяща скорост и леко спирачки да се ползват......когато автомобила е със задно предаване, тогава това води и до по добро "влизане" в завоя.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nola Публикувано 15 април 2013 Сподели Публикувано 15 април 2013 По принцип когато автомобила е в движение и по инерция,оборотите на пр. ход са малко над или около 1000, така е направен за да може да има повече вакуум в смук. колектор, и съответно да има повече за сервото на спирачките,тъй като то ползва вакуум от смук. колектор.........това не се отнася за автомобилите,които имат отделна вакууум помпа или имат друг принцип на действие на спир. система (като например при Паджератата).Когато автомобила спре в пълен покой, тогава оборотите на пр. ход сее нормализират на колкото трябва за пр. ход........някои са 650 ,при други са 750 или 850.........Ако не е така, това значи че има проблем с пр. ход ....причините са или стъпково моторче, или ЕКУ,или ТПС,или по кабелите нещо са прекъснати,или няма захр. на стъппковото моторче ,или пък айдъл позишъна не работи..... Мнението на DJ Tymbi съвпада с моето, но както винаги той е по-конкретен и аргоментиран. Що се отнася до това дали е нормално да се използва двигателя като спирачка, ще споделя моя опит с другата кола. Служебния автомобил е Ситроен БЕРЛИНГО, взет от магазина. След изминати 120хил. км при смяна на маслото приемчика огледа и спирачните дискове. Мнението му беше, че е желателна смяната им, тъй като имали ръбове. Това било нормално над 100км. Учудването му обаче беше голямо, когато видя в компютъра, че не съм сменял накладки до този момент. Усъмни се, че съм ги сменял в друг сервиз, тъй като според него, на в повечето коли ги сменяли на около 25-30 000км. Тъй като се познаваме от години, нямаше как да не се съгласи с мен, но позна веднага, че спирачките ги ползвам в краен случай. За протокола, съединител също не съм сменял за този период. Според мен икономията на гориво от изключване на скоростите за 120000км. едвали са по-големи от 4 компл. накладаки и 2 компл. дискове. Всеки сам си прави собствения избор, за това как да си кара колата, и как да си харчи парите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 15 април 2013 Сподели Публикувано 15 април 2013 ...Според мен икономията на гориво от изключване на скоростите за 120000км. едвали са по-големи от 4 компл. накладаки и 2 компл. дискове. Всеки сам си прави собствения избор, за това как да си кара колата, и как да си харчи парите... Грешиш. Изключването от скорост и работата на двигателя на празен ход не води до икономия. При използването на двигателя в спирачен режим се изключва напълно подаването на гориво и тогава има икономия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
willow75bg Публикувано 15 април 2013 Сподели Публикувано 15 април 2013 Всеки си кара колата различно,аз не изключвам от скорост с каквато и да е цел,икономия и т.н.Питането е,че при студен двигател държи високи обороти и това може да се разбере дори когато е на скорост без да натискаш педала на газта,а тя/колата/си подържа 2000оборота.След като загрее при същите условия покачва съвсем леко оборотите-1100 примерно.На място оборотите са както си трябва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro boy Публикувано 15 април 2013 Сподели Публикувано 15 април 2013 здравейте, при мен когато запаля оборотите, винаги играят м/у 500 и 2 хиляди, понякога ако нетръгна веднага, придърпва и трудно се движи, когато двигателя загрее, оборотите повече не играят, дали е айдъл позишъна не работи.....или стъпковото моторче!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 19 април 2013 Сподели Публикувано 19 април 2013 С камион.. OK! Няма камион, който да спре само на спирачка при по-висока скорост, то тя ще се запали и край с нея, тогава се използва мотора за спирачка.На лек автомобил по нанадолно да е на скорост е просто глупаво, не само за икономия, ти товариш двигателя излишно!Японците измислили 1000 системи за спиране и подпомагане, а ние на скорост ще даваме.. :icon_doh: Всяко отклонение от нормалните обороти и самофорсиране на двигателя не е нормално.Няма значение дали се спуска колата, инерция или каквото и да било.Пускаш някакъв консуматор (климатик), динамото зарежда и запъва повечко, оборотите мръдват, но компа трябва да ги стабилизира!Всяко отклонение е проблем! Ето какво направих аз:1. Откачам акумолатора за около минута и го закачам пак.2. Давам на контакт и за около няма и секунда и махам пак(чува се жужене от към двигателния отсег)3. Давам на контакт втори път, изчаквам каквото има да гасне да изгасне и паля!4. При мене така - Мотора се форсира, обороти играят, минава 10000000 режима, но накрая се стабилизира.Няма вече играене на обороти или да ми примигват фаровете кат дам газ или пусна парно.Обаче ако стане пак същото, значи си има проблем, може и незначителен да е, но го има!Диагностика... Хубаво щеше да бъде, ако и от Mitsubishi ги знаеха тези неща. А гледай кви глупости са писали в Ръководството за потребителя :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ideal Публикувано 20 Май 2015 Сподели Публикувано 20 Май 2015 дроселова клапа спейс стар 1.8 GDI Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.