Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Почистване на дроселова клапа


Препоръчано мнение

Здравейте колеги!

Намерих едно указание как да почистиме дроселовата клапа понеже моята кола не се държи стабилно!Вдига обороти много като е студена (над 2000-3000), в момент на покой двигателя някой път сам си се форсира, като загрее понякога оборотите падат под 600..Отдавам всичко това на клапата, понеже съм откачал акумолатора да изчисти ако има грешки, но няма разлика.Само се чудя по този начин както е написан, дали тази гнусотия от клапата след като мине през колекторите и през целия мотор няма да навреди нещо преди да излезе през гърнетата..?

Ето темичката:

http://wizardnote.com/byrzo-lesno-pochistvane-droselova-klapa/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, не че е грешен метода, но при нас грешките не се чистят със откачане на акумулатора, така че трябва след операцията да я закачите на комп. за чистене на грешки. А лично моето мнение е първо да прочетете грешките и ако е дросела, хората ще Ви го почистят за някаква скромна сума (предполагам - не съм почиствал), или поне да попитате колко струва и ако Ви изнася.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

подозирам ,че не е от зацапан дросел, а от неработеща функция за управление на мотрчето на пр. ход......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От тук от там, една диагностика и ще видим, че да не пипам много по нея докато я имам и от половин година.Като мина на диагностика ще споделя какво е излязло. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,да използвам темата и да си задам моето въпросче.

Имам от скоро Спейс Стар 1,3 -2002г-82к.с.. Проблема е/ако е проблем въобще/,че в движение по инерция на празен ход държи по високи обороти,между 1500 и 2000,а когато е на място на празен ход си държи нормалните тихи обороти около 700-800.Това го прави всеки път,но по ярко изразено е когато не е напълно загряла,когато загрее до номиналната си температура разликата между двата случая намалява осезаемо.Така ли трябва да се държи колата или да търся някаква причина.

Пример:На наклон съм,спрял на свободна и тихите са 700-800,пускам по инерция и оборотите се вдигат до към 1500,спирам и пак се успокояват.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,да използвам темата и да си задам моето въпросче.

Имам от скоро Спейс Стар 1,3 -2002г-82к.с.. Проблема е/ако е проблем въобще/,че в движение по инерция на празен ход държи по високи обороти,между 1500 и 2000,а когато е на място на празен ход си държи нормалните тихи обороти около 700-800.Това го прави всеки път,но по ярко изразено е когато не е напълно загряла,когато загрее до номиналната си температура разликата между двата случая намалява осезаемо.Така ли трябва да се държи колата или да търся някаква причина.

Пример:На наклон съм,спрял на свободна и тихите са 700-800,пускам по инерция и оборотите се вдигат до към 1500,спирам и пак се успокояват.

Нормално е колега и при мен е така ,карай си спокойно колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е колега и при мен е така ,карай си спокойно колата.

Аз не съм съгласен с вас при мен когато е по инерция си държи 700-800 оборота,не мисля че трябва де се влияе от това дали е по инерция или е в покой.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм съгласен с вас при мен когато е по инерция си държи 700-800 оборота,не мисля че трябва де се влияе от това дали е по инерция или е в покой.

Напротив всички системи на колата трябва да се подържат в движение,а когато е в покой няма какво да подържа двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,да използвам темата и да си задам моето въпросче.

Имам от скоро Спейс Стар 1,3 -2002г-82к.с.. Проблема е/ако е проблем въобще/,че в движение по инерция на празен ход държи по високи обороти,между 1500 и 2000,а когато е на място на празен ход си държи нормалните тихи обороти около 700-800.Това го прави всеки път,но по ярко изразено е когато не е напълно загряла,когато загрее до номиналната си температура разликата между двата случая намалява осезаемо.Така ли трябва да се държи колата или да търся някаква причина.

Пример:На наклон съм,спрял на свободна и тихите са 700-800,пускам по инерция и оборотите се вдигат до към 1500,спирам и пак се успокояват.

Спускане по надолнище с изключени предавки е противопоказно. Така не може да се ползва двигателя като спирачка, а и вакумът за спирачките бързо се изчерпва. Именно по тази причина, предполагам, че японците са решили да вдигнат минималните обороти, при движение на колата без включена предавка, тъй като явно има някакъв проблем и шофьора се нуждае от поддържане на необходимото количество вакум да спре. Не правете такива експерименти с колите си, а още повече с камиони. Икономиите (ако има такива) понякога излизат скъпи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спускане по надолнище с изключени предавки е противопоказно. Така не може да се ползва двигателя като спирачка, а и вакумът за спирачките бързо се изчерпва. Именно по тази причина, предполагам, че японците са решили да вдигнат минималните обороти, при движение на колата без включена предавка, тъй като явно има някакъв проблем и шофьора се нуждае от поддържане на необходимото количество вакум да спре. Не правете такива експерименти с колите си, а още повече с камиони. Икономиите (ако има такива) понякога излизат скъпи.

 

С камион.. OK! Няма камион, който да спре само на спирачка при по-висока скорост, то тя ще се запали и край с нея, тогава се използва мотора за спирачка.На лек автомобил по нанадолно да е на скорост е просто глупаво, не само за икономия, ти товариш двигателя излишно!Японците измислили 1000 системи за спиране и подпомагане, а ние на скорост ще даваме.. :icon_doh: Всяко отклонение от нормалните обороти и самофорсиране на двигателя не е нормално.Няма значение дали се спуска колата, инерция или каквото и да било.Пускаш някакъв консуматор (климатик), динамото зарежда и запъва повечко, оборотите мръдват, но компа трябва да ги стабилизира!Всяко отклонение е проблем!

 

Ето какво направих аз:

1. Откачам акумолатора за около минута и го закачам пак.

2. Давам на контакт и за около няма и секунда и махам пак(чува се жужене от към двигателния отсег)

3. Давам на контакт втори път, изчаквам каквото има да гасне да изгасне и паля!

4. При мене така - Мотора се форсира, обороти играят, минава 10000000 режима, но накрая се стабилизира.

Няма вече играене на обороти или да ми примигват фаровете кат дам газ или пусна парно.

Обаче ако стане пак същото, значи си има проблем, може и незначителен да е, но го има!

Диагностика...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е понеже при мен също е така на двигател 1.3.Току що се прибирахме с един Space Wagon 2.0 GDI, и той държи една идея по-високи обороти, но не минават 1000, около 900. Лошото при мен е, че нямам оборотомер и незнам точно колко оборота държи. Мартине твоя двигател какъв е? Аз пък не познавам нормален човек който при наклон да не си помага за убиване на скоростта с двигателя. Какви са тия 1000 системи за който говориш, че ми стана интересно. Или и ти си от хората които постоянно се оплакват, че предницата им тресе при спиране и са сменили незнам си колко маркови диска.

Редактирано от gruio
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само не мога да разбера.. заяждаш ли се? Някога, когато си имал Москвич може да си си помагал с двигателя за да спреш и то не само зимата, но това не е Москвич!ABS,ESP,AEB,SCBS... Айде стига, че омазахте темата със глупости!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

но това не е Москвич!ABS,ESP,AEB,SCBS... Айде стига, че омазахте темата със глупости!

 

Колега не сподели какво излезе на диагностиката, ако сте посетил такъв сервиз. Иначе другото за включване и изключване от скорост си е начин на пилотиране, кой както си е свикнал. Аз не се занимавам с постоянно превключване/изключване на скорости, но спирайки на светофар съм забелязвал, че и моята кола докато не е в покой държи около 900-1000 об. Според мен така си е измислена. Карайте смело и не търсете под вола теле.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип когато автомобила е в движение и по инерция,оборотите на пр. ход са малко над или около 1000, така е направен за да може да има повече вакуум в смук. колектор, и съответно да има повече за сервото на спирачките,тъй като то ползва вакуум от смук. колектор.........това не се отнася за автомобилите,които имат отделна вакууум помпа или имат друг принцип на действие на спир. система (като например при Паджератата).Когато автомобила спре в пълен покой, тогава оборотите на пр. ход сее нормализират на колкото трябва за пр. ход........някои са 650 ,при други са 750 или 850.........Ако не е така, това значи че има проблем с пр. ход ....причините са или стъпково моторче, или ЕКУ,или ТПС,или по кабелите нещо са прекъснати,или няма захр. на стъппковото моторче ,или пък айдъл позишъна не работи.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен е точно както DJ Tymbi го описа и за това не съм се притеснявал много, понеже по моята логика ако имаше нещо нередно би трябвало оборотите на колата да "играят" и когато не съм в движение, но това се случва само при движение със скорост на свободна, при спрял автомобил нямам никакви проблеми с оборотите.

 

Твърде съм малък за да съм има Москвич, да научих се да шофирам на баща ми на ладата и след това не съм има опит с руски машини. Аз лично нямам нито една от системите на колата си от изброените от теб, а отделно и те са системи за безопаснот, няма как да ограничат прегряването при спускане на 1000 метра денивелация за 15км например. Не случайно при големи спускания (Варна-Бургас, "Стражите" близо до Калофер) има знаци на който пише "Моля преминете на по-ниска предавка". Който е прегрявал спирачки по завой знае тръпката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Твърде съм малък за да съм има Москвич, да научих се да шофирам на баща ми на ладата и след това не съм има опит с руски машини. Аз лично нямам нито една от системите на колата си от изброените от теб, а отделно и те са системи за безопаснот, няма как да ограничат прегряването при спускане на 1000 метра денивелация за 15км например. Не случайно при големи спускания (Варна-Бургас, "Стражите" близо до Калофер) има знаци на който пише "Моля преминете на по-ниска предавка". Който е прегрявал спирачки по завой знае тръпката.

Хе, че ние едно време на бегачките почти не ползвахме спирачки, всичко ставаше на скорост..........само че и скоростните кутии нямаха синхронизатори и ти трябва да преценяваш всеки момент на каква предавка да вкараш........

По принцип горещо препоръчително е когато имаме голямо спускане, с наклон,то автомобила да е на подходяща скорост и леко спирачки да се ползват......когато автомобила е със задно предаване, тогава това води и до по добро "влизане" в завоя..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип когато автомобила е в движение и по инерция,оборотите на пр. ход са малко над или около 1000, така е направен за да може да има повече вакуум в смук. колектор, и съответно да има повече за сервото на спирачките,тъй като то ползва вакуум от смук. колектор.........това не се отнася за автомобилите,които имат отделна вакууум помпа или имат друг принцип на действие на спир. система (като например при Паджератата).Когато автомобила спре в пълен покой, тогава оборотите на пр. ход сее нормализират на колкото трябва за пр. ход........някои са 650 ,при други са 750 или 850.........Ако не е така, това значи че има проблем с пр. ход ....причините са или стъпково моторче, или ЕКУ,или ТПС,или по кабелите нещо са прекъснати,или няма захр. на стъппковото моторче ,или пък айдъл позишъна не работи.....

Мнението на DJ Tymbi съвпада с моето, но както винаги той е по-конкретен и аргоментиран.

Що се отнася до това дали е нормално да се използва двигателя като спирачка, ще споделя моя опит с другата кола. Служебния автомобил е Ситроен БЕРЛИНГО, взет от магазина. След изминати 120хил. км при смяна на маслото приемчика огледа и спирачните дискове. Мнението му беше, че е желателна смяната им, тъй като имали ръбове. Това било нормално над 100км. Учудването му обаче беше голямо, когато видя в компютъра, че не съм сменял накладки до този момент. Усъмни се, че съм ги сменял в друг сервиз, тъй като според него, на в повечето коли ги сменяли на около 25-30 000км. Тъй като се познаваме от години, нямаше как да не се съгласи с мен, но позна веднага, че спирачките ги ползвам в краен случай. За протокола, съединител също не съм сменял за този период. Според мен икономията на гориво от изключване на скоростите за 120000км. едвали са по-големи от 4 компл. накладаки и 2 компл. дискове. Всеки сам си прави собствения избор, за това как да си кара колата, и как да си харчи парите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Според мен икономията на гориво от изключване на скоростите за 120000км. едвали са по-големи от 4 компл. накладаки и 2 компл. дискове. Всеки сам си прави собствения избор, за това как да си кара колата, и как да си харчи парите...

 

Грешиш. Изключването от скорост и работата на двигателя на празен ход не води до икономия. При използването на двигателя в спирачен режим се изключва напълно подаването на гориво и тогава има икономия. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си кара колата различно,аз не изключвам от скорост с каквато и да е цел,икономия и т.н.Питането е,че при студен двигател държи високи обороти и това може да се разбере дори когато е на скорост без да натискаш педала на газта,а тя/колата/си подържа 2000оборота.След като загрее при същите условия покачва съвсем леко оборотите-1100 примерно.На място оборотите са както си трябва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

здравейте, при мен когато запаля оборотите, винаги играят м/у 500 и 2 хиляди, понякога ако нетръгна веднага, придърпва и трудно се движи, когато двигателя загрее, оборотите повече не играят, дали е айдъл позишъна не работи.....

или стъпковото моторче!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С камион.. OK! Няма камион, който да спре само на спирачка при по-висока скорост, то тя ще се запали и край с нея, тогава се използва мотора за спирачка.На лек автомобил по нанадолно да е на скорост е просто глупаво, не само за икономия, ти товариш двигателя излишно!Японците измислили 1000 системи за спиране и подпомагане, а ние на скорост ще даваме.. :icon_doh: Всяко отклонение от нормалните обороти и самофорсиране на двигателя не е нормално.Няма значение дали се спуска колата, инерция или каквото и да било.Пускаш някакъв консуматор (климатик), динамото зарежда и запъва повечко, оборотите мръдват, но компа трябва да ги стабилизира!Всяко отклонение е проблем!

 

Ето какво направих аз:

1. Откачам акумолатора за около минута и го закачам пак.

2. Давам на контакт и за около няма и секунда и махам пак(чува се жужене от към двигателния отсег)

3. Давам на контакт втори път, изчаквам каквото има да гасне да изгасне и паля!

4. При мене така - Мотора се форсира, обороти играят, минава 10000000 режима, но накрая се стабилизира.

Няма вече играене на обороти или да ми примигват фаровете кат дам газ или пусна парно.

Обаче ако стане пак същото, значи си има проблем, може и незначителен да е, но го има!

Диагностика...

 

Хубаво щеше да бъде, ако и от Mitsubishi ги знаеха тези неща. А гледай кви глупости са писали в Ръководството за потребителя :D

post-4855-092454400 1366378289_thumb.png

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...