Blafiora Публикувано 26 март 2013 Сподели Публикувано 26 март 2013 (редакция) Здравейте колеги. Карам 2-ка галант Дизел. Както очаквате дизела си е тракащ и вибриращ двигател и е нормално да има лека вибрация в купето. Ноо при мен сякъш вибрацията не е никак лека.. Нормално когато колата е студена и я запаля трака и в купето има доста голяма вибрация. По съвсем голяма случайност забелязах, че когато пусна било то парното или климатика да духа на максимални обороти и се мине 1-2 мин така вибрациите и тракането в купето доста намаляват. Въобразявам ли си или има някакъв шанс наистина да е вярно това :icon_blush: . Когато се минат 1-2 до 5 мин работа на климатроника на максимални обороти и го намаля на първата или втората степен двигателя ми се струва много много по тих и в купето го няма вече този масаж. Тракането и вибрациите много ме изнервят и постоянно се чудя къде какво да пипна та поне малко да утихнат. Дали е възможно вибрациите и тракането да идат от самия климатроник ? Послепис: Знам, че първия коментар ще е - "колата ти е загряла и спира да трака и вибрира" , но не .. ако не го направя това имам чувството, че колата доста вибрира и тропа. И пак казвам всичко може да е плот на моето въображение и внушение. ЕДИТ: Забравих да вметна само, че имам едно мъжко тракане от съединителя. Когато колата е студена тропа и съединителя. Когато натисна съединителя това тропане изчезва. И по тоя въпрос може да дадете мнение, че да не пиша нова тема Редактирано 26 март 2013 от Blafiora Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 27 март 2013 Сподели Публикувано 27 март 2013 На колко оборота ти се появява това тресене? Ако оборотите са под 900, нормално е да тресе. Тракането не е от съединителя, а от скоростната кутия, най-вероятно от първичния лагер на кутията. Като натиснеш съединителя, първичния вал на скоростите спира да се върти и тракането изчезва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
casper13 Публикувано 27 март 2013 Сподели Публикувано 27 март 2013 На колко оборота ти се появява това тресене? Ако оборотите са под 900, нормално е да тресе. Тракането не е от съединителя, а от скоростната кутия, най-вероятно от първичния лагер на кутията. Като натиснеш съединителя, първичния вал на скоростите спира да се върти и тракането изчезва.Възможно е и да е от аксиалния лагер на съединителя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 27 март 2013 Сподели Публикувано 27 март 2013 Едина коварен начин да заобиколиш вибрациите както и да си вдигнеш разхода - направи малка регулация на дебитометъра, като си на idle оборотите да са по големи Както казах коварна заобиколка на проблема, но в никакъв случай решение ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 27 март 2013 Сподели Публикувано 27 март 2013 Вибрации може да има от тампон на двигателя - закъсан, остарял и станал на камък, а също и от "пикаеща" дюза. Запали го и вдигни капака да огледаш мърда ли двигателя, клати ли се, тресе ли се и дали това се променя.Вентилатора на максималната степен е способен да заглуши дори шума при движение със 100 км/ч. Не знам какво чуваш изобщо откъм двиг. отсек докато перката беснее. Когато го спреш слухът привиква към новата вече тиха обстановка и докато това става не чуваш дребните шумчета. Моят е 2.5 и след няколко секунди от студен старт отвън се чува някаква вибрация, а вътре леко и нежно масажира гърба и задните части. Това трае между 10 и 15 секунди. Оборотомерът тогава винаги е над 1500 об. Също така при потегляне след първите 10-15 метра се чува нещо подобно на задвижване на ел. клапи и шум, приличащ на протичане на силен ел. ток с продължителност 4-5 сек. Обикновено това го чувам на загрял двигател и не всеки път. Не държа да знам какво става. Тече 5-та година "давност" и нищо не се е взривило Аксиален лагер ромоли при натиснат педал на съединителя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Blafiora Публикувано 28 март 2013 Автор Сподели Публикувано 28 март 2013 Като запаля колата двигателя доста си се тресе. Имам един тампон за смяна, но не мисля че това ще е голямо решение.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
WVO Публикувано 29 март 2013 Сподели Публикувано 29 март 2013 Едина коварен начин да заобиколиш вибрациите както и да си вдигнеш разхода - направи малка регулация на дебитометъра, като си на idle оборотите да са по големи Както казах коварна заобиколка на проблема, но в никакъв случай решение ;) Колега може ли да покажеш къде се намира въпросният дебитомер :shock: на дизеловият Галант ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 30 март 2013 Сподели Публикувано 30 март 2013 Опа, виж при дизелите не знам ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 30 март 2013 Сподели Публикувано 30 март 2013 Като запаля колата двигателя доста си се тресе. Имам един тампон за смяна, но не мисля че това ще е голямо решение.. Напротив!Моя на празен ход около 750 оборота се забелязват едва уловими вибрации в лоста на мигачите и кормилото. Двигателя не мърда. Над 1200 оборота всичко заспива. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
WVO Публикувано 30 март 2013 Сподели Публикувано 30 март 2013 Според аутодата оборотите на празен ход трябва да са 800 +/- 30. При мен като запаля на студен двигател са около 950, след като загрее падат на около 800. Интересното е че при студен двигател - двигателят е по тих, а като загрее повече "дрънчи". Обеснявам си го с гъстотата на маслото - в сравнение с други дизели - този на :mitsu-smiley: работи при доста високи темп. (нормално) и самото масло става на водичка (10W40). Това лято в жегите съм решил да пробвам маслото на Мотул 15W50 да видим каква ще е разликата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikovas Публикувано 30 март 2013 Сподели Публикувано 30 март 2013 В понеделник почивам и ако искаш да се видим да чуеш моя как е,пиши ми на ЛС или звъни. А до колкото 15в40 двигателя направо не се чува като го взех моя беше с такова,но май не е добре за турбото Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
WVO Публикувано 30 март 2013 Сподели Публикувано 30 март 2013 А до колкото 15в40 двигателя направо не се чува като го взех моя беше с такова,но май не е добре за турбото Не е добре и за самият двигател ако вънка температурата е -15 градуса. Маслото се подбира според климата в който се кара автомобила. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 30 март 2013 Сподели Публикувано 30 март 2013 Според аутодата оборотите на празен ход трябва да са 800 +/- 30. При мен като запаля на студен двигател са около 950, след като загрее падат на около 800. Интересното е че при студен двигател - двигателят е по тих, а като загрее повече "дрънчи". Обеснявам си го с гъстотата на маслото - в сравнение с други дизели - този на :mitsu-smiley: работи при доста високи темп. (нормално) и самото масло става на водичка (10W40). Това лято в жегите съм решил да пробвам маслото на Мотул 15W50 да видим каква ще е разликата. Оборотите са ориентировъчно защото до 1000 разграфяването е през 333 об. а след тях е през 250. Със запалването независимо студен или топъл застава на 750 и не мърда. Това ми е първия дизел в живота и съм впечатлен. Работи много тихо и меко в сравнение с други дизели с които съм го сравнявал. Само на празен ход се чува характерния дизелов звук но по-малко от другите и като му подадеш малко газ работи като бензин. Той с това ме и привлече да го купя. Карам го от миналата година с 5W30 някакво ново масло MANNOL немско, зелено на цвят. Специалистите ме убеждаваха, че съм луд и на стари двигатели трябва 15В40, а това щяло да го изгори бързо. За 9000 км. не го е пипнало. Двигателя го взех разбира се "на 158 000 км. :D " , но джамбазина беше мой човек /аз от непознат не купувам/ и ми каза, че е бил на 219 000, "врътнал съм го малко". Двигателя на външен вид и на работа е като нов.За протокола- при зареждане с гориво му сипвам по 5 грама на литър двутактово масло измешано с гас за горене, което определено има влияние за по меката и безшумна работа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
WVO Публикувано 30 март 2013 Сподели Публикувано 30 март 2013 Ориентировъчни или не - при мен между студен и топъл двигател разликата в оборотите ясно се усеща и е близо 200 об. С 5W30 може да караш през зимата, но лятото в жегите ако качваш шипка с 4 човека и още 200кг багаж (примерно) това масло ще стане на вода и налягането на маслото драстично би могло да падне. П.п. Може ли да ми кажеш какво пише на етикета на тази вълшебна гаС, която сипваш - състава ме интересува (преди беше керосин, сега са само нафта и терпентин :D ). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 30 март 2013 Сподели Публикувано 30 март 2013 Ориентировъчни или не - при мен между студен и топъл двигател разликата в оборотите ясно се усеща и е близо 200 об. С 5W30 може да караш през зимата, но лятото в жегите ако качваш шипка с 4 човека и още 200кг багаж (примерно) това масло ще стане на вода и налягането на маслото драстично би могло да падне. П.п. Може ли да ми кажеш какво пише на етикета на тази вълшебна гаС, която сипваш - състава ме интересува (преди беше керосин, сега са само нафта и терпентин :D ).Сега ходих в гаража. Производство на "Бравоколор" /на латиница/ пише РАЗРЕДИТЕЛ ГАЗ произведен от терпентиново масло от целулозен процес. С това "произведение" някаде по стотина грама само разреждам маслото за по-лесно стичане по тръбата за зареждане при сипване. Не съм гледал какво пише на етикета, казвам в магазина "дай ми едно шише гас". Сега като се замисля май на предното шише пишеше друго. Зимно време я сипват старите дизелджии за да не замръзне нафтата, по точно парафина в нея.А за маслото не съм точно съгласен, ма това е друга тема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Blafiora Публикувано 8 април 2013 Автор Сподели Публикувано 8 април 2013 Начиииииииииии... колеги... днес осъзнах от къде идва това намаляване на вибрациите след пускането на климатроника... Цялата идея беше че като пусна климатроника вибрациите намаляват.. Волана почва много по малко да се тресе.. и като спра климатроника.. почва пак да си се тресе.. Днес чак се досетих да погледна оборотите.. При пускане на климатроника.. оборотите на колата се вдигат с малко.. и от там и по малкото тресене в колата.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.