krasipet Публикувано 27 септември 2012 Сподели Публикувано 27 септември 2012 (редакция) И къде е включено това реле? И колко милиампера е консумацията? И как се включа , и изключва.Обяснявайте като за хора които за първи път чуват за DRL.Стига стига с тия 2 лева :icon_rock: . Ако всичко е монтирано както трябва ,какъв е проблема? А лош монтаж се е малко късмет .Схеми за изгорели крушки има много.Прочети моя по горен пост по-подробно.Клеми 86 и 85 са изводите на бобината при всяко произведено къде да е по света автомобилно реле. Или някои му казват още международен стандарт. :DСъщото е и за клеми 30; 87 и 87а.Консумация в стенбай няма, защото си е изключено.Свърже ли се по описания от мен начин си се включва самО, автоматично и когато трябва. Т.е. палиш, тръгваш, без да мислиш за нищо и в същото време си с вкл. фарове.А с половин напрежение на крушка... няма как да изгорят. То като се замисля и с номиналното пак същата работа.:icon_thumbup: Редактирано 27 септември 2012 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 27 септември 2012 Сподели Публикувано 27 септември 2012 Направих един модул по варианта на колегата Станков от Рено форума. Този е с комутация по плюс, а при нашите оперативния е минус. Днес или утре ако остане време ще го направя и така http://imageshack.us/a/img69/3945/dsc00148yr.jpghttp://imageshack.us/a/img69/3945/dsc00148yr.jpghttp://imageshack.us/a/img593/4057/dsc00149nlf.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 27 септември 2012 Сподели Публикувано 27 септември 2012 (редакция) Това е решението за който разбира :icon_thumbup: .Другото е евтина ширпотреба.А това с ШИМ-а да не е нещо кой знае колко скъпо?Най-скъпия елемент е кутийката за ЛЕВ и Де'йсе. Колега Milenjs, това модулче пробвал ли си го дали не загрява? Че като му гледам радиаторчето... Редактирано 27 септември 2012 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 27 септември 2012 Сподели Публикувано 27 септември 2012 Не загрява, съпротивлението на канала на транзистора в отпушено състояние е 0.02ом, което при макс. товар от 110W е под 0.2вата. А пък като се има и в предвид че работи на 30-40% коефицент на запълване радиатора си е повече от достатъчен. И без него не загрява транзистора - пробвал съм го В момента довършвам платката за автомобили с комутация на масата, дано ми остане време утре да я монтирам и ще я пусна на всички желаещи тука. Себестойността на модула е под 20лв. може би защото кутийката ми е малко по-скъпа ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
komm Публикувано 27 септември 2012 Сподели Публикувано 27 септември 2012 А това с ШИМ-а да не е нещо кой знае колко скъпо?Най-скъпия елемент е кутийката за ЛЕВ и Де'йсе. Колега Milenjs, това модулче пробвал ли си го дали не загрява? Че като му гледам радиаторчето... ШИМ - широчинно импулсна модулация.Това е принцип на управление , в случая на крайните транзистори.За да не се повтаряме ,мисля че колегата Milenjs предлага някакво такова решение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 27 септември 2012 Сподели Публикувано 27 септември 2012 ШИМ - широчинно импулсна модулация.Това е принцип на управление , в случая на крайните транзистори.За да не се повтаряме ,мисля че колегата Milenjs предлага някакво такова решение.M-м-мда.NE555 1бр- 0.35 лв.резистори разни 5 бр по 2 стотинкидиоди 1N4148 2бр. по 5 стотинкикондензатори разни 3 броя по около 40-50 стотинкимосфет N или P тип според захранването на фаровете- 1,30 лв.потенциометър (незадължителен) ако искаме някакво регулиране на импулсите между 50 ст и 1 лвкутийка (най-скъпото) 1,90 лв И това е ШИМ със сравнително много елементи:icon_blush: за има-няма 5 лв Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StanislavSt Публикувано 27 септември 2012 Сподели Публикувано 27 септември 2012 Колега,пусни и схемичката,може и да има колеги които биха желали да го повторят. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 27 септември 2012 Сподели Публикувано 27 септември 2012 (редакция) Това е схемата. Дадени са и двата варианта. С N-мосфет за фарове управлявани по маса. И Р-мосфет за управлявани по "+".Бях я пускал и в друга тема...4,7кОм резистор е по-добре да се замени с 1кОм. А мосфетите трябва да са с малко вътрешно съпротивление. Че пробвах един с R 0.17 Ohm до каква температура ще издържи при даден диапазон от -55 до +175 С...Не устиска на шоково охлаждане Редактирано 27 септември 2012 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitaka_1 Публикувано 28 септември 2012 Сподели Публикувано 28 септември 2012 От модулити които колегите са си монтирали на инсталация която се управлява с "+" (явно само при дизеловите спейс стари е такава инсталацията), варианта да се монтира този модул на инсталация с "-" е като се сложи един електролитен кондензатор 100мф/25V на изхода от модула за фаровете (жълто зеления кабел и към маса).Този кабел се свързва към бобината на външно реле 12V30A и вече през него се подава маса към късите светлини. В този случай се ползва контролера от модула, който следи напрежението на зареждане и включва късите светлини като се запали колата на 100% и изключва при пускане на габаритите и при гасенето на автомобила. Някои от точките на свързване които съм дал в другата тема може и да съвпадат с инталация "-" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
komm Публикувано 28 септември 2012 Сподели Публикувано 28 септември 2012 (редакция) Здравейте!Мисля да сложа това реле за фаровете.------------------------------------------------------ Така , стана "гореща" и интересна схема . Но до тук никой не обърна внимание , че освен фаровете трябва включим и габарити. До сега никой не е предложил решение . Обикновено DRL модулите имат извод , който управлява допълнително реле включващо и габаритите . Налага се да сложи и развързващ диод . Давайте колеги , предлагайте решения :icon_clap: . Редактирано 28 септември 2012 от komm Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 28 септември 2012 Сподели Публикувано 28 септември 2012 (редакция) Че кой говори за габарити?Нали точно това е една от идеите. Да не товарим алтернатора с допълнителна мощност. Едно е 50-60W, а съвсем друго 150-200 Вата. Като сложиш: предни, задни габарити (моите както са и 4 отзад), осветление на номер, осветление на табло и централна конзола...Другата и основна за мен да си го направя миналата година е, че ми "затъмняваше" часовника. После, един от доводите на противниците за карането през деня с вкл. фарове е, че при по-силни задни габарити, задния може да не забележи светването на стоп светлината. Редактирано 28 септември 2012 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
komm Публикувано 28 септември 2012 Сподели Публикувано 28 септември 2012 Че кой говори за габарити?Нали точно това е една от идеите. Да не товарим алтернатора с допълнителна мощност. Едно е 50-60W, а съвсем друго 150-200 Вата. Като сложиш: предни, задни габарити (моите както са и 4 отзад), осветление на номер, осветление на табло и централна конзола...Другата и основна за мен да си го направя миналата година е, че ми "затъмняваше" часовника. После, един от доводите на противниците за карането през деня с вкл. фарове е, че при по-силни задни габарити, задния може да не забележи светването на стоп светлината. Ами , да видим какво казва КАТ или закона при този случай . Обикновено ,фабрично монтираните модули включват и габарити . Иначе по-малкото ватове е е много ,много изкушаващо ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 28 септември 2012 Сподели Публикувано 28 септември 2012 (редакция) Цитирам чл 70 от закона за движение по пътищата, касаещ движението със вкл. светлини:"Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер. (2) Използването на дългите светлини е забранено: 1. при разминаване; в този случай превключването от дълги на къси светлини става, когато разстоянието между превозните средства е не по-малко от 150 метра или в момента, в който насрещният водач подаде сигнал чрез превключването на светлините; 2. при движение по осветени участъци от пътя; 3. при движение зад друго моторно превозно средство на разстояние, по-малко от 50 метра. (3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини."Нарочно копирах целия чл. 70, за да се види, че изрично е отбелязано, където се искат габаритни светлини. От тук вече спора трябва да вземе посока: "Що е светлина за движение през деня" Редактирано 28 септември 2012 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
komm Публикувано 28 септември 2012 Сподели Публикувано 28 септември 2012 (редакция) Цитирам чл 70 от закона за движение по пътищата, касаещ движението със вкл. светлини:----------------------------------------- От тук вече спора трябва да вземе посока: "Що е светлина за движение през деня" Ами намерих това: „Светлините за движение през деня трябва да съответстват на изискванията на Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН), като на тях трябва да има съответната маркировка, предвидена в правилото. Монтирането им на автомобила трябва да съответства на изискванията на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН.” В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела. За сравнение – лампа с нажежаема жичка 100W има интензитет 100 кандела. В правило 87 се определя също така маркировката, която потвърждава, че продуктът е сертифициран като „фар за движение през деня” или дневни светлини. На стъклото на светлините трябва да има буквата „Е”, оградена с кръг. След буквата „Е” следва кодът държавата от Европейския съюз, която е сертифицирала продукта. Обикновено там пише „Е4” , което означава, че продуктът е сертифициран в Холандия. Обозначението за дневни светлини е „00RL”. В близост до знака „Е” трябва да е изписан и номерът на сертификата. В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм. ОПРЕДЕЛЕНИЯ За целите на това Правило, 2.1. “фар за движение през деня” е светлинно устройство, което е насочено напред, използвано, за да направи превозното средство по-лесно видимо, когато то се движи през деня; Редактирано 28 септември 2012 от komm Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 28 септември 2012 Сподели Публикувано 28 септември 2012 И къде прочете за габаритите? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
komm Публикувано 28 септември 2012 Сподели Публикувано 28 септември 2012 И къде прочете за габаритите?За габарити не пише конкретно , но следното ме навежда на мисълта ,че трябва да светят и те . :icon_hmm: 5.3.2. Групирани, комбинирани или съвместени светлинни устройства 5.3.2.1. Когато групирани, комбинирани или съвместени светлинни устройства са били признати за удовлетворяващи изискванията на няколко Правила, може да се постави единична международна маркировка за одобряване, състояща се от кръг, ограждащ буквата “Е”, следвана от отличителния номер на страната, която дава одобряване и номера за одобряване. Тази маркировка за одобряване може да се разположи където и да е върху групираното, комбинирано, или съвместено светлинно устройство, при условие че: 5.3.2.2. 5.3.2.2.1. тя е видима след монтиране на устройството; 5.3.2.2.2. нито една част от групираното, комбинирано или съвместено светлинно устройство, която пропуска светлина не може да бъде отстранена без едновременно с това да се отстрани и маркировката за одобряване; Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 28 септември 2012 Сподели Публикувано 28 септември 2012 Това по-скоро е за стъклата. Иначе за габаритите няма никакъв проблем, само да няма разни скучаещи полицаи, които да тръгнат след теб и после да трябва да им цитираш какво точно пише в закона - къси светлини или светлини за движение (т.е. одобрен тип DRL, правилно монтиран), но не и габарити или някакви други светлини. Такова изискване все още няма. А за добавянето на допълнителни осветителни тела в предната част за автомобила (със съответните сертификати), до колкото знам още не е решен въпроса с технотеста и промяната в конструкцията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 28 септември 2012 Сподели Публикувано 28 септември 2012 (редакция) Днес монтирах модул с комутация на плюса на SpaceWagon-чето ми. Оказа се че дори е по лесно така, ще пусна и снимки че са в телефончето. Всичко става отвън при кутията с релетата в коша на двигателя. Редактирано 28 септември 2012 от milenjs Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
beast84 Публикувано 3 декември 2012 Сподели Публикувано 3 декември 2012 (редакция) taka po-dobre li e na latinicha.ne se zaqjdam .iskah samo savet no si go namerih Редактирано 3 декември 2012 от beast84 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 3 декември 2012 Сподели Публикувано 3 декември 2012 искам да попитам как да монтирам лед светлини.можели да се монтират на местотона габаритите,или нестава,и трябва ли някакъво рели.някой да даде помощ Извинявай колега, не искам да се заяждам, но ако знанията ти по електротехника са такива, какъвто ти е правописа... По-добре си плати на някой да ти ги монтира. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.